«Україна моя Батьківщина»



Скачати 53.61 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір53.61 Kb.
Тема: «Україна - моя Батьківщина».

Мета: дати учням первинне уявлення про Україну як державу, про усвідомлення своєї приналежності до України, розповісти про столицю України, про гори, моря і річку Дніпро; сприяти розвитку спостережливості, креативним здібностям учнів, творчій уяві, пам’яті, активності,виховувати громадянські почуття, любов до Батьківщини.

Тип уроку: засвоєння нових знань, урок-подорож, ігровий.

Обладнення: таблиці, мультимедія, лялька «Україночка», карта України, малюнки учнів, наочні матеріали.

І. Організаційний момент.

- Діти, сьогодні у нас урок природознавства, урок, незвичайний, відбудеться цікава мандрівка рідним краєм. Та ще до нас сьогодні прийшли гості, давайте їх привітаємо.



Привітання:

Доброго ранку, Україно моя.

Доброго ранку, рідна земля.

Доброго ранку люди землі.

Доброго ранку шановні вчителі.

Вправа «Погода»


  • Надаю слово синоптику.

  • Пора року весна. Сьогодні______ квітня, день тижня _____. Надворі _______ погода. Стан неба _____.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

фонограма української мелодії + Українка з конвертом

  • Діти до нас завітала в гості Україночка. Разом з Україночкою ми будемо подорожувати по Україні.

  • Де ми посадим Україночку?

  • Діти, як називається країна, у якій ми живемо? (Наша країна називається Україна).

Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною, тому що тут народжувалися, жили наші далекі пращури, батьки і ми з вами. Це велика, багата і прекрасна країна.

  • Тема нашого уроку – «Україна – моя Батьківщина». Ми подорожуватимемо з Україночкою. Ви дізнаєтеся більше про свою країну, про рідну землю.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • Діти Україночка принесла нам подарунки «цікаві листи».

Робота над загадкою

1.конверт



Давайте відкриємо перший конверт.

- Ой, в ньому загадка. Відгадаємо її?

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай.

Усе, що зветься … (Україна).

Карта України

Подивіться на дошку, ви бачите карту Україну.

Через усю Україну протікає головна річка Дніпро. На березі річки Дніпра розташовано багато міст. Основне з них яке є столицею України – це Київ. А також на березі річки Дніпра розташований наш обласний центр місто Дніпропетровськ.


  • Діти як називається наша область?

Також на Україні є гори Кримські і Карпатські. (Вивішую наочність). Також на Україні є моря Азовське, Чорне.

2 конверт

Давайте подивимося яке завдання в другому конверті.


  • Як ви думаєте, яке значення, що означає слово «земля»? (вивішую наочність)

Планета Грунт Україна

Правильно «Земля» це – планета, грунт, Україна.

Природа нашої землі це гай, річки, поля.

Ви бачите зображення природи нашої землі на таблицях.



Робота над малюнками (фото)

(учні розглядають малюнки на дошці і складають речення)

А зараз давайте розкажемо, Україночці, що ми знаємо про Україну. Чим славиться Україна, що ми бачимо на цих малюнках? Спробуємо побудувати речення.


  • Де ми живемо? (Ми живемо в Україні).

  • Чим багата Україна? Чим вона славиться? (Україна славиться хлібом і пшеницею).

  • Якого кольору пшениця, зерно?

  • Якого кольору мирне, тихе небо?

  • Що є символами України?

Фізкультхвилинка.

Україна,

Рідний край,

Поле, річка,

Синій гай,

Любо стежкою іти

Тут живемо я і ти!


  • Ми продовжуємо подорожувати разом з Україночкою мальовничими куточками України.

Показ слайдів.

  • Який мальовничий куточок вам найбільш припав до душі?

  • Давайте назвемо цей малюнок, який ви бачите на екрані?

Питання до слабких учнів.

Давайте розкажемо Україночці вірші про Україну.

Перше наше слово з нами повсякчас, 
Мати-Україно, ти одна у нас! 
Ниви і діброви, і садів окрас — 
Рідна мати Батьківщино, 
Ти ж одна у нас!

Україна — край мій рідний 


Від Кавказу по Карпати, 
І веселий, і свобідний, 
І великий, і багатий. 

Де є в світі кращі ріки, 


Як Дністер, Дніпро-Славута? 
Хто покине їх навіки
Тому в серці вічна смута.

Де ясніше сонце світить,


Де гарніше зорі сяють?
Де ж солодше пахнуть квіти —
Як у нашім любім краї!

Краю мій рідний, моя сторона,

Ти для мене – найкраща у світі!

Україно моя, ти у серці – одна,

Як в віночку, барвистому цвіті.
Опустила віти


  • Червона калина,

  • Тихо шепче з вітром

  • Верба й тополина.



  • А до мене знову

  • Мамин голос лине:

  • «Без верби й калини

  • Нема України»

Україночка дякує


Робота в групах з прислів’ями.
3 конверт

А, що цікавого пропонує нам україночка в наступному конверті.

Для цього нам потрібно об’єднатися у групи.

1ряд це перша група підійдіть до другої парти.



  1. Кожному мила своя сторона.

  2. У ріднім краю, як у раю.

  3. Всюди на світі добре, а вдома найкраще.

Україночка пропонує скласти з поданих словосполучень прислів’я.

  • Діти про що ці прислів’я? (Ці прислів’я про Україну).

  • Як зветься головне місто України його столиця?

  • Яка річка протікає через усю Україну?

  • Які є гори на Україні?

  • Які моря ви запам’ятали?


ІІІ. Узагальнення і систематизація знань і умінь учнів.

4 конверт

Що в 4 конверті

Колективна робота

- Україночка просить нас доповнити вірш, вставляючи останнє слово:

Ми дуже любим весь наш край,

І любим У_______ (Україну),

Її лани, зелений гай,

В саду рясну _______ (калину).

Там соловейко навесні

Співає між _______ (гілками),

Та й ми співаємо _______ (пісні) 

Змагається він з нами!


     ІV. Підсумок уроку.

  • Як називається наша Батьківщина?

  • Чим вона багата і славна?

А зараз давайте проспіваємо Україночці пісню.

А зараз приз від Україночки. «пам’ятка Українця».



Україночка дякує вам за вашу працю на уроці, за малюнки які ви намалювали про Україну. (підходю і показую).

Україночка відправляється у нову подорож до інших дітей яким також розкаже про Україну. І я вам також дякую за урок.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка