Україна моя Батьківщина



Скачати 120.02 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір120.02 Kb.
Кириківська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

РОЗРОБКА

ПЕРШОГО УРОКУ

на тему


«Україна – моя Батьківщина»

підготувала

учитель української мови

та літератури

вищої кваліфікаційної категорії

Кузьменко О.М.


Тема. «Україна - моя Батьківщина».

Мета:поглибити знання дітей про свою Батьківщину, про символи України, традиції українського народу,красу і неповторність рідного краю. Продовжити ознайомлення з Конституцією України;

Розвивати увагу, уяву, мислення, словниковий запас, мовлення,

Виховувати любов до Батьківщини, української мови, бажання примножувати кращі надбання народу, берегти природу.

Обладнання:Конституція України, зображення державних символів, вишиті рушники, український національний одяг, грамзапис, квіти вирізані з кольорового паперу, мультимедійне обладнання, розмальовки.

Тип уроку. Урок-свято

Хід уроку

Епіграф


ЛюбітьУкраїну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов'їну.

В. Сосюра

1.Організація класу.

2.Мотивація навчання, повідомлення теми, мети, задач уроку.

3.Робота над темою уроку.



Учитель. Дорогі діти! У світі немає нічого вищого, дорожчого, як рідна Вітчизна, бо вона дала нам крила для польоту, відкрила цей чарівний дивосвіт, вона, як мати у світі – одна.

Україна – це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народилися, упершее побачили і пізнали світ, почули колисковуп існю, рідну мову, відчули любов і ласку – це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама, бо –

Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину.

Так писав відданий синУ країни Василь Симоненко, поет, патріот і мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От ми з вами і почнемо нашу дорогу до знань з найсвітлішого – з любові до рідного краю.

Запитання для обговорення

1. Що для вас означає слово Батьківщина?

2. Чим мала Батьківщина відрізняється від Батьківщини?

3. Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною. Якими ще словами близькими за значенням ми можемо її назвати?



Показ відеоролика

Завдання учням: запам’ятати, якими словами названо Україну.

(У клас заходять хлопчик і дівчинка в українських костюмах. Інсценізація вірша Ю.Шкрумеляка «Українські діти»)

Учитель. Хтоти, хлопчику маленький?


Учень. Син я України - неньки!

Українцем я зовуся –

Й тою назвою горджуся!
Учитель. А по чім тебе пізнаю?
Учень. По вкраїнськомузвичаю.

В мене вдача щира й сміла,

І відвага й духу й тіла,

І душа моя здорова,

Українська в мене мова.
Учитель. Хто ти дівчинко маленька?
Учениця. Доня України - неньки.

Українкою зовуся –

Й тою назвоюг орджуся!

Ой, вдягнуся у неділю

У вишивану сорочку,

У червонуспідничину

І в коралі на шнурочку –

Заплету я свої коси

І візьму віночок з рути,

Ще й васильком заквітчаюсь,

Чи від мене кращій бути?
Учень. Всі ми – діти українські,

Український славний рід,

Дбаймо, щоб про нас маленьких

Добра слава йшла у світ!


Учениця. Все, що рідне, хай нам буде

Найдорожче і святе,

Рідна віра, рідна мова,

Рідний край наш над усе!


(Учнісідають за парти, вчительпродовжуєрозповідь)
Учитель. У світі багато є різних країн. Кожна з них має свою територію і свої символи. Земля кожної держави – її недоторкана власність, яку вона готова оберігати від ворогів. Україна, наша Батьківщина, розміщена у центрі Європи. Вона також має свою землю, мову, культуру, історію, звичаї, традиції та державні символи.

Які ж державні символиУ країни?

(Діти відповідають.Учитель вивішує на дошку плакати з зображеннями символів. Учні розповідають вірші)
1-й учень. Герб.

Наш герб – тризуб,

Це воля, слава й сила;

Наш герб – тризуб.

Недоля нас косила,

Та ми зросли, ми є,

Ми завжди будем,

Добро і пісню

Несемо ми людям.
2-й учень. Прапор.

Прапор – цед ержавний символ,

Він є в кожноїдержави;

Це для всіх ознака сили,

Це для всіх ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм.

Синє – небо, жовте – жито;

Прапор свій оберігаєм,

Він святиня; знаютьд іти.

3-й учень. ДержавнийГ імн

Слова палкі,

Мелодія врочиста, -

Державний Гімн

Ми знаємо усі.

Для кожного села,

Містечка, міста –

Це клич один

З мільйонів голосів.

Це наша клятва,

Заповідь священна,

Хай чують друзі й вороги,

ЩоУкраїна вічна,

Незнищенна,

Від неї лине слава навкруги.

(ПрослухуванняГімнуУкраїни)
Учитель.Діти, як потрібно себе вести, коли вносять прапор України, та лунає Гімн України? Чому?

(Гімн – це урочиста пісня, символ патріотизму і національного днання. «Гімн» - грецького оходження – похвальна пісня).

Україна як самостійна держава має свої державні символи, про що записано в Основному Законі країни – Конституції України.

(ДемонструюКонституціюУкрайни)



Учитель:Здавніх-давенукраїнський народ був в пошанісеред представниківінших держав, що й не дивно, адженаші предки малибагаточудовихякостей. Головнимстрижнемукраїнського характеру булилюбов і повага до праці, особливо хліборобської. Вшановувалися й інші ремесла, до якихукраїнцімалинеабиякийхист. Вправні, доситькмітливі, здібні до сприйняття нового – такими характеризуютьсяукраїнці в багатьохісторичнихпам’ятках.

Саместавленням до праціукраїнцівимірюваличоговарталюдина, і засуджувалиабозневажливоставилися до ледарів. Недарманайбільшакількістьукраїнськихприказокприсвяченасамеційтемі: «Як дбаєш, так і маєш», «Хтопізновстає, в того хліба не стає» тощо. А щеоберігавсясімейнийзатишок. Ународі казали: «Без сім’їнемаєщастя на землі». Особливоюрисоюнашого народу буламудрість, яка передавалася з покоління в покоління. А ми зараз перевіримо, як визнаєтеся на народніймудрості.



Завдання: Закінчитинародніпрслів’я.

1.Хліб, сіль їж, а….(правду ріж)

2.Слово не горобець…(вилетить не спіймаєш)

3.Друга легшее знайти, ніж…(зберегти)

4.Ранні пташки росу п’ють …(а пізні сльози ллють)

5.Заліз кіт на сало і …(кричить мало)

6.Праця годує а…(лінь марнує)

7.Гостре словечко …(коле сердечко)

8.Хочеш їсти калачі, …(не сиди на печі).

Без перебільшення можна стверджувати, що жодною мовоюс віту не створено стільки народних пісень, як українською. Адже, на думку дослідників, кількість лише тих, що записані спеціалістами, сягає 200 тисяч. Співучість і артистизм українців уславився в усьомусвіті.



А які визнаєте народні пісні? Назвітьї х.

В українського народу дуже велика кількістьз вичаїв та обрядів, частина яких збереглася дотепер.А які ви знаєте обряди і звичаї українців?



Кросворд

Запитання до кросворду.

1.Національгий символ України. Його дарують, ним обмінюються у Великоднє свято. (писанка)

2.Дерево, яке оспівано у народних піснях, у віршах. Воно освячується в церкві перед Пасхою, як засіб від злих сил.

(верба)

3.Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди.

(калина)

4.Поширене в Україні дерево, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат.

(тополя)

5.Чим прикрашають голову українськід івчата. (вінок)

6.Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу. (рушник)
Учитель. А що треба для того, щоб наша Батьківщина процвітала, щоб росли ми у мирі і злагоді? Що треба для того, щоб відчути себе справжнім патріотом, громадянином своєї Вітчизни? (Відповіді учнів)
Діти, скажіть а про що ми ще не згадали, що є необхідним для ознаки нашої належності Україні? Без чого немає українського народу? (Відповіді учнів)
Учитель. Так, правильно, без мови.

Мово моя, ти пречиста і славна,

Трепетна, наче ранкова роса.

Ти називаєшся нині – державна!

Все в тобі є і багатство, й краса!

Мовою рідною я розмовляю,

Вільно живу я у ріднім краю.

І Україну мою прославляю,

Вірність і серце я їй віддаю.
Учитель. Так, мова наша прекрасна, співуча, мелодійна і ми повинні не цуратися її, а любити і пишатися нею.
Демонстрація мультфільмів «Це наше і це твоє»
4.Підсумок уроку.

Учитель. Завжди пам’ятайте, що ви діти своєї рідної і милої України, зі своїми звичаями, традиціями, легендами, казками та багатою, як земля, українською мовою.

А зараз ми сплетемо віночок із квітів любові для милої і рідноїУкраїни. Перед вами вирізані квіти з кольоровогопаперу, візьміть квіточку, підійдіть до дошки, назвіть слово, яке б характеризувало нашу Батьківщину і приклейте квітку.



Учитель дарує учням розмальовки про Україну.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка