Україна-моя країна



Скачати 93.87 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір93.87 Kb.
Кульчак Марина Анатоліївна

Вчитель початкових класів

Вовчинецький НВК

Чернівецька обл.,Кельменецький район,с.Вовчинець

Тема: Україна-моя країна

Мета. дати учням первинне уявлення про Україну як державу,про усвідомлення приналежності до України,виховати в учнів почуття патріотизму,національної гордості,любові до рідного краю,формувати глибоку повагу до пісні,мови,минулого та сьогодення рідної України.

Обладнання. Карта України,плакат “ Державні символи України ”, роздатковий дидактичний матеріал ,індивідуальні карточки у вигляді квіточок, державні символи, аудіо записи, вишитий рушник.

Хід уроку

Звучить аудіо запис Каті Бужинської “Україна це я”

Учні розповідають вірші.

Учень 1.


Я-українка!Горджуся й радію,

Що рідною мовою

Я володію,

Шевченковим словом

Умію писати

Слова мелодійні

І вірші складати

Я-українка!

Живу в Україні!

На вільній,єдиній

Моїй Батьківщині,

Де все мені в радість:

Ліси і садки,

Озера і річки,

І глибокі ставки,

Лани неосяжні,

І гори,й долини,

Цвіт білосніжний

У лузі калини

В душі моїй солодко

Грає сопілка,

Бо я з України,

Бо я-українка!

О.Василенко

Учень 2.

Веселий метелик

Родюча земля -

Це,люба дитино,

Країна твоя

У рідній країні

Щасливим рости,

Щоб їй,мов калині,

Довіку цвісти.

Долай перешкоди

Великі й малі,

Щоб гідно ступати

по вільній землі!

Учень 2.


Україну люблять діти,

пташеняточка малі,

Не знайти у цілім світі

Краще рідної землі.

В нашім краї,в Україні,

Сонце дивне,золоте,

Небо чисте,мов перлина,

А земля,мов сад,цвіте,

І зима,і барви літа,

І осінній день сумний,

І весняні перші квіти.

Це твоя земля. малий!

Лине спів над рідним краєм

Гомінкого солов’я,

Пишним квітом розквітає

Українонька моя!

Валентина Зорік

Учень 3.


Сміється листячко тендітне,

Дзвінка пташина пісня лине…

Шануймо ж рідну землю,діти,

Свою єдину Україну!

Промінням сонечко яскраве

Лоскоче воду кришталеву..

Де є такі шовкові трави,

Такі лани,такі дерева?...

Зірок яскравіших немає

Під небом волошково-синім,

Ніж у навіки ріднім краї,

У Батьківщині солов’їній.

Її, квітучу,калинову.

Довіку нам не оспівати …

Слова дитячої любові-

Для тебе, Україно-мати!

Валентина Зорік

Учень 4.


Матусю,люба,ти-моя країна,

Це ти-зігріта сонечком земля,

Я ж паросточок твій,твоя дитина,

Що серце материнське звеселя.

У погляді твоїм,моя рідненька,

Пестливим сяйвом тішать промінці,

Тобі вклоняюсь низько,люба ненько,

За теплі руки і за очі ці!



Валентина Зорік

Вчитель.

Україна - це Я!

Україна - це Ти!

Україна - це Ми!

Україна!

Біля високих гір чи синього безкрайнього степу чи в оточенні віковічних лісів,у місті. чи селі,у багатоповерховому будинку чи в маленькій хатинці,що потопає в землі мальовничого саду,все це зветься одним словом - Україна!

Україна – це ваша Батьківщина. Тут живуть твої батьки,дідусь,бабуся,сестри і брати. Усі вони громадяни незалежної країни. Ви теж громадяни України, бо живете на цій землі, знаєте співучу українську мову,любите і шануєте своїх батьків,свою землю,рідний край!


  • Діти ,а ви б хотіли дізнатися історію мальовничої і єдиної України?

(Відповіді учнів)

Тож пропоную вам здійснити віртуальну подорож у часі й просторі на швидкісному,сучасному й комфортному потязі під назвою “Україна моя”.

(На дошці прикріплений потяг з вагонами жовто-блакитного кольору і назвою). Звучить аудіо запис звука зупинки і оголошення її назви.

Зупинка 1.Легенда про рідну землю

Бог створив нашу землю і почав роздавати її різним народам. Наші предки пізно спохватилися, і землі їм не дісталося. От вони прийшли до Бога, який в цей час молився. Через деякий час Бог озирнувся і запитав їх:

— Чого ви прийшли до мене?

Дізнавшись, що вони осталися без землі, він запропонував їм чорну землю.

— Ні. Ми не будемо там жити. Там уже живуть німці, французи, італійці, — сказали наші предки.

Ну тоді я дам вам землю, яку я залишив для раю. Там є все: річки, озера, пустелі, ліси, гори. Але пам’ятайте: якщо будете берегти цю землю, то вона буде ваша, а якщо ні — то ворога, — сказав Бог.

Пішли предки наші на ту землю і оселилися там. А країну свою називали Україною. І зараз ми живемо на тій самій райській землі.



Робота в парах.

Гра Пройди лабіринт

Завдання. Пройдіть лабіринт і дізнаєтеся,що ми любимо.

Л

о

м

и

к

о

И,

і

т

И!

ю

н

о

м

а

с

І

в

І,

т

б

ї

Я,

к

з

и

к

с

я

й

л

а

С

о

а

ч

р

м

к

а

ю

р

т

л

т

е

а

і

т

н

т

к

и

о

и

н

с

л

в

з

е

У

г

с

ж

а

и

і

о

е

б

Е,

л

о

м

т

в

ц

Я,

н

Відповідь.

Люблю тебе я,Україно моя,

Стиглим колосом жита закосичена ти,

І краси в цілім світі,як твоя, не знайти.



Є.Шевчук

Зупинка 2.Твої найперші символи



Не тільки людина,не тільки сім’я мають властиві їм ознаки-такі зворушливі й неповторні. Кожна держава також має свої розпізнавальні символи. Які саме,ви дізнаєтесь,якщо виконаєте завдання.

Завдання:знайти символи держави серед поданих слів.



Калина,Київ, герб , Буквар,прапор,рушник, гімн.

Легенда.

З глибини віків дійшла до нас ось така легенда . Жила собі жінка і мала 3-х синів. Сини зростали чесними,сміливими,дуже любили свою неньку і готові були віддати за неї своє життя . Виросли сини і розійшлися по світах,прославляючи свою матір. Найстаршому мати подарувала на згадку про себе золоту корону з трьома промінцями . Корона зігрівала людей,вела вперед,показувала шлях до кращого життя. За цю трипроменеву корону люди дали першому синові ім’я Тризуб.

Cередньому сину мати дала в дорогу блакитно-жовтий одяг. Сміливий і сильний був середній син,і прославив свою матір добрими й звитяжними вчинками. Люди запам’ятали його і назвали Прапором.

А найменший син отримав у дарунок від матері соловейків голос. І де б він не був,усюди лунала його дзвінка урочиста пісня. За цей голос і величний спів дали йому ім’я Гімн. Так і донині по всьому світу золотий тризуб,синьо-жовтий прапор і урочистий гімн прославляють рідну неньку Україну. Вони стали державними символами незалежної України.

Зупинка 3.Народні символи України

Крім державних символів ,існують також народні символи України:верба,барвінок і калина.

Робота в групах

Учитель пропонує учням об’єднатися у групи за принципом “Символи України”( верба,барвінок і калина).

Кожна група отримує набір карток зі словами:абрек,нокібарв,ликана.

Завдання:прочитайте слова з поданих букв.

Сильний учень читає текст.

1-ша група. Верба - символ краси,неперервності життя. Вона поширена по всій Україні,швидко приживається на новому місці. В Україні вербу вважали святи деревом. Вірили,що її освячені гілочки оберігають поле від граду,а житло і людей від хвороб.

2-га група. Хрещатий барвінок-символ вічності. В цій скромній вічнозеленій рослині з тендітними синіми квіточками прихована могутня цілюща сила здатна перемогти тяжкі недуги. За це люди і полюбили барвінок.

3-тя група. Калина-символ краси, кохання . Нею уквітчують весільний коровай,оселю. Калина також має багато цілющих властивостей.

Вчитель. А ось і ще один символ українського народу-вишитий рушник. Він був неодмінним атрибутом багатьох обрядів. З рушником зустрічали дорогих гостей,виходили в поле чи справляли обжинки. Дівчина на знак згоди подавала рушник при сватанні.

Зупинка 4.Державна мова.

Носієм національної духовності народу є мова-один з багатьох див,створених людьми.

Ну щоб,здавалося,слова…

Слова та голос-більш нічого.

А серце б’ється - ожива,

Як їх почує.

Наші предки залишили нам у спадок найбільше,найсвятіше і найдорожче багатство-Слово. Оте калинове і джерельне рідне слово,яке потягом століть передавалося від батьків до дітей як вічний оберіг національної культури,історичної та духовної.



Робота над прислівям

Людина без Батьківщини,що пташка без домівки.

Нема без кореня рослини,а нас,людей,без Батьківщини.

Та земля мила,де мати народила.

Зупинка 5.Найголовніший скарб-це люди. Захисники суверенітету України.

Вчитель. Моя Україно!... Скільки в цьому слові тепла ніжності,любові. Ми порівнюємо її з образом матері-рідної ,єдиної,дорогої. Не можна уявити себе без України,без її колосистих нив,які тихесенько розмовляють з вітром,без її зелених лугів,що вражають своїми барвами. А небо…Ніде у світі немає такого блакитного неба,як над нашою Україною. На жаль останні два роки небо над Україною далеко не мирне. Це найважчі роки за роки незалежності. У боротьбі за краще європейське майбутнє наш народ зустрівся з агресією Російської Федерації. РФ анексувала Крим,а зараз веде неоголошену війну на сході України,військові захищають єдину,неподільну соборну Україну. Діти всієї України пишуть листи українським воїнам і разом зі своїми малюнками відправлють їх на Схід. Серед солдатів навіть існує прикмета:якщо покласти у військову каску дитячий малюнок чи лист,то він обов’язково захистить від кулі ворога.

На жаль,кожного дня під час АТО гине чийсь син,батько,брат,товариш.

Загинули і наші земляки:

Гарбуз Олександр Валентинович

1987-2015

с.Путрино

Паламар Олександр Олександрович

1991-2014

смт.Кельменці

Філіпчук Ігор Венедиктович

1977-2014

с.Грушівці

Звучить пісня “Гори,гори моя свіча”

Зупинка 6.Погляд у майбутнє

Споконвічна мрія народу України - жити в самостійній незалежній державі. Уявіть,що ви потрапили в Україну 2020 року. Я тримаю в руках різні символи України. Нехай кожен із вас візьме один із символів і скаже своє побажання.(Я хотів би,щоб Україна…) і прикріпіть вздовж кордону України.

Ви-творці майбутнього України ,яке починається вже сьогодні. Тому думайте про те,яку сторінку ви самі впишете у велику історію рідної країни. Невпинно примножуйте свої знання, сміливо крокуйте уперед ,будьте відкритими для всього нового.



І як би не змінювався світ ,куди б не закинула тебе доля, завжди зберігай у серці всі ті духовні скарби ,які дісталися вам у спадок від попередніх поколінь. Крізь час і простір крізь терни і приваби донесіть їх до поколінь у майбутнє. У цьому –ваше велике покликання.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка