Українська мова. 10 Клас ( профіль – українська філологія) Тема уроку



Скачати 37.37 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір37.37 Kb.
УКРАЇНСЬКА МОВА. 10 КЛАС

( ПРОФІЛЬ – УКРАЇНСЬКА ФІЛОЛОГІЯ)
Тема уроку : РМ Культура спілкування і мовленнєвий етикет.

Що це означає?


Мета уроку : сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до обговорюваної теми; формувати самостійність, ініціативу, уміння творчо застосовувати свої знання на практиці; посилити розвиток розумових здібностей учнів; формувати позитивні мотиви навчання, потребу в поглибленні знань; підвищувати виховний ефект навчання; формувати в учнів моральні риси особистості.
Тип уроку : урок-дискусія
Обладнання : СД-програвач, схеми, підручник «Рідна мова.10 клас» В.І.Тихоша
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація

Робота з учнями

«Мозковий штурм»

- Що таке спілкування?

- З ким ви спілкуєтеся найчастіше? Для чого ви спілкуєтеся?

- Чи вважаєте ви, що спілкування необхідно вчитися?
- Чи були випадки, коли вас не розуміли? Хто був винен у тому, що спілкування не відбулося?

- Чи вважаєте ви себе цікавим співрозмовником?

- Які чинники заважають людям дотримуватися культури спілкування?
ІІІ. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів
Учитель:
- Для того, щоб оволодіти культурою спілкування, культурою мовлення, потрібно постійно наполегливо працювати над собою. І на сьогоднішньому уроці – уроці розвитку зв` язного мовлення ми разом сфокусуємо увагу на такій проблемі, адже це, дійсно, проблема нашого суспільства : культура спілкування і мовленнєвий етикет. Що це означає? (Учні роблять записи у зошити).

- Думаю, після цього уроку ви глибше усвідомите роль мови в житті людини, зможете пояснювати, у чому значення культури спілкування. І, звичайно, будете щоденно дбати про свій мовний етикет, слідкуватимете за чистотою своєї мови і мови однолітків.

Наш урок – інтерактивний: урок-дискусія. Давайте пригадаємо правила дискусії.
IV. Надання необхідної інформації

1). Учитель:


- Якщо людина володіє чотирма «К» - це духовно багата, соціально активна особистість.
К ------- мислення

У

Л ------ мовлення

Ь

Т ------ поведінки

У

Р ------ спілкування

А

2). Бесіда:


- Чи можна між цими поняттями провести паралель? Чому?

- У чому полягає культура мовлення? Назвіть її критерії.

- Що таке культура спілкування?

3). Складання асоціативного куща :



моральність норми

поведінка

етикет



культура спілкування


ввічливість порядність

- Виділіть ключове слово, що точніше розкриває основне поняття.


V. Інтерактивна вправа – центральна частина заняття
1). Бесіда:

- Що таке етикет? Від якого слова походить слово «етикет» ?

- Як ви розумієте поняття «ввічлива людина» ?

- Чи вважаєте ви, що ввічливості, мовленнєвому етикетові, культурі поведінки, культурі спілкування треба наполегливо вчитися і навчати інших? Чи цим повинен займатися хтось?


2). Робота із підручником. Виконання вправи 54 (усно).
3). Прослухати монологи та порівняти їх.
(Учні слухають запис монологу Вєрки Сердючки «Проводниця» та уривок із усмішки Остапа Вишні «Моя автобіографія»).
- Чому ми сміємося, коли чуємо монологи Сердючки, адже усмішки О.Вишні не менш смішні?

- Як ви ставитеся до тих людей, які «калічать» нашу мову, «забруднюють» її?

4). «Відкритий мікрофон»
- Як ви, шановні гості, розвиваєте своє мовлення?

- Як наші десятикласники його розвивають?

( Учениці демонструють стіннівки на теми «За чистоту рідної мови» і «Як я розвиваю своє мовлення», захищаючи їх).
5). Виконання творчого завдання.

Група А. Скласти сенкен до слова «етикет».

Група Б. Скласти речення, використовуючи слова ввічливості.

VІ. Підбиття підсумків

- Із якими поняттями ми з вами мали справу?

- Для чого нам потрібні знання про культуру спілкування і мовленнєвий етикет?

- Чого ви навчилися і будете ще вчитися?

VІІ. Оцінювання


VІІІ. Домашнє завдання .


Група А. Скласти усно твір-роздум на тему «Ласкою всього досягнеш, а криком та лаянням нічого не візьмеш» (І.Котляревський).

Група Б. Вправа 56 (усно).






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка