Українська мова м. С. Вашуленко, С. Г. Дубовик, О.І. Мельничайко



Скачати 245.17 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір245.17 Kb.
УКРАЇНСЬКА МОВА

(М.С. Вашуленко, С.Г. Дубовик, О.І. Мельничайко,

Л.В. Скуратівський. Підручник "Рідна мова. 4 клас". Ч. 1,2)

4 години на тиждень у І семестрі, 3 години—у II семестрі



з/п


Тема уроку

Дата

1

2

3

1.

2 3. 4. 5. 6.

7. &

9. 10. 11. 12 13. 14. 15. 16.



17.

18. 19. 20.

21. 22

23.


І семестр

Мова і мовлення. Тенет



Мова і мовлення. (Вправи 1-5.) Збагачення мови новими словами. (Вправи 6-8.) Українська мова. Висловлювання про мову. (Вправи 9-12.) Усне і писемне мовлення. (Вправи 13-16.) Культура мовлення і спілкування. (Вправи 17-22.) Повторення відомостей про текст. Тема, мета, заголовок. (Вправи 23-26.) Роль слів у побудові тексту. (Вправи 27-30.) Розвиток зв'язного мовлення. Слово повідомляє, впливає, допомагає. Поділ тексту на частини. План. (Вправи 31-34.) Текст-розповідь. Діалог. (Вправи 35-38.) Текст-опис. (Вправи 39-42.) Текст-міркування. (Вправи 43-46) Будова тексту. (Вправа 47-50.) Робота над удосконаленням власного тексту. (Вправи 51-53.) Замітка до газети. Діалог. (Вправи 54-59.) Розвиток зв'язного мовлення. А мова — як море. Творча робота над текстом. Речення Види речень за метою висловлювання та інтонацією. (Вправи 60-63.) Основа речення. (Вправи 64-67.) Зв'язок слів у реченні. (Вправи 68-72.) Тренувальні вправи на побудову та поширення речень. (Вправи 73-75.) Однорідні члени речення. (Вправи 76-78.) Поєднання однорідних членів речення за допомогою спо­лучників. (Вправи 79-82.) Залежні слова при однорідних членах речення. (Вправи 83-86.)







12

Українська мова

1

2

3

24.

Розвиток зв'язного мовлення. Говоримо — чуємо,







читаємо — пишемо. Складання оповідання за поданою







темою.




25.

Закріплення знань про однорідні члени речення.







(Вправи 87-90.)




26.

Поняття про складне речення. (Вправи 91-95.)




27.

Контроль навчальних досягнень за темою "Мова







і мовлення. Текст. Речення". (Навчальна мовна тема.)







Частини мови. Іменник




28.

Повторення вивченого про іменник. (Вправи 96-102.)




29.

Іменники-синоніми та іменники-антоніми. Слова, що звучать







і пишуться однаково. (Вправи 103-107.)




ЗО.

Відмінювання іменників. (Вправи 108-113.)




31.

Особливості відмінювання іменників. (Вправи 114-118.)




32

Розвиток зв'язного мовлення. Складання казки за серією







малюнків та планом.




33.

Диктант.




34.

Аналіз контрольного диктанту. Розрізнення відмінків







іменників жіночого роду на -а (-я). (Вправи 119-126.)




35.

Закінчення іменників у родовому відмінку однини. (Впра-







ви 127-132.)




36.

Зміна приголосних перед закінченням -і в іменниках







жіночого та чоловічого роду. (Вправи 133-137.)




37.

Чергування звуків [і]з[о],[е]в іменниках жіночого та







чоловічого роду. (Вправи 138-142.)




38.

Правопис закінчень іменників жіночого роду на (-я) в ро-







довому відмінку однини. (Вправи 143-147.)




39.

Правопис закінчень іменників жіночого роду на -а (-я)







в орудному відмінку однини. (Вправи 148-152.)




40.

Розвиток зв'язного мовлення. Культура мовлення.







Складання тексту-опису за уявою.




41.

Правопис закінчень іменників чоловічого роду в орудному







відмінку однини. (Вправи 153-159.)




42.

Правопис закінчень іменників чоловічого роду з основою







на в орудному відмінку однини. (Вправи 160-163.)




43.

Закінчення іменників чоловічого роду в давальному







і місцевому відмінках однини. (Вправи 164-168.)




44.

Вимова і правопис іменників жіночого роду з нульовим за-







кінченням в орудному відмінку однини. (Вправи 169-172.)




45.

Контрольна робота. Письмовий переказ.






Українська мова

13

1

2

3

46.

Правопис відмінкових закінчень іменників у множині.







(Вправи 173-176.)




47.

Закінчення іменників у родовому відмінку множини.







(Вправи 177-180.)




48.

Розвиток зв'язного мовлення. Говоримо красиво. Твір-опис







за картиною І. Левітана "Золота осінь".




49.

Вживання прийменників з іменниками в різних відмінках.







(Вправи 181-185.)




50.

Закінчення іменників у місцевому відмінку множини.







(Вправи 186-189.)




51.

Контрольна робота. Мовна тема 2. Частини мови. Іменник.




52.

Прикметник

Аналіз контрольної роботи. Повторення вивченого про прик-









метник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні.

ҐПпппоч /ОЛ 70? 1




53.

(/7/І^/иои і УІ/-Л У О./

Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми та прикмет-









ники — багатозначні слова. (Вправи 194-198.)




54.

Спостереження за вживанням прикметників у художніх та







науково-популярних текстах. (Вправи 199-207.)




55.

Зв'язок прикметників з іменниками в реченні. Вправи на







визначення роду й числа прикметників. (Вправи 208-217.)




56.

Розвиток зв'язного мовлення. Вчимося підбирати слова на







задану тему. Опис снігура.




57.

Відмінювання прикметників. (Вправи 218-222.)




58.

Вправи на визначення відмінків прикметників у реченні.







(Вправи 223-225.)




59.

Спостереження за зміною закінчень прикметників у різних







відмінкових формах. Опис зовнішності людини. (Вправи 226-231.)




60.

Вправи на визначення відмінка прикметників у реченнях.







(Вправи 232-235.)




61.

Контрольна робота. Диктант.




62.

Вимова і правопис прикметників із суфіксами -ськ-, -зьк-,







-цьк-. (Вправи 236-240.)




63.

Вживання знака м'якшення перед закінченням







у прикметниках. (Вправи 241-244.)




64.

Розвиток зв'язного мовлення. Переказуємо детально.







Складання твору за серією малюнків.




65.

Вживання прикметників для всебічної характеристики







предметів. (Вправи 245-248.)







14

Українська мова

1

2

3

66.

Тренувальні вправи на побудову речень з прикметниками,







визначення відмінків прикметників у реченнях.







(Вправи 249-252.)




67.

Контрольна робота. Аудіювання.




68.

Форми давального і місцевого відмінків однини







прикметників жіночого роду. (Вправи 253-256.)







П семестр







Прикметник (продовження)




69.

Відмінювання прикметників у множині. (Вправи 1-4.)




70.

Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників







у множині. (Вправи 5-7.)




71.

Узагальнюючий урок з теми "Прикметник". (Вправи 8-10.)




72.

Контроль навчальних досягнень. Письмовий переказ.







Числівник




73.

Поняття про числівник як частину мови. (Вправи 11-15.)




74.

Спостереження за функціональною роллю числівників







у мовленні. (Вправи 16-19.)




75.

Практичне ознайомлення з формами родового відмінка







числівників 50-80. (Вправи 20-23.)




76.

Закріплення й узагальнення мовленнєвих умінь, пов'язаних







з уживанням числівників. (Вправи 24-27.)







Займенник




77.

Займенник як частина мови, її основна ознака. (Вправи 28-33.,




78.

Особові займенники. (Вправи 34—40.)




79.

Спостереження за вживанням особових займенників у текстах.







(Вправи 41-44.)




80.

Займенники 1 -ї особи однини й множини. Роздільне







написання займенників з прийменниками. (Вправи 45-51.)




81.

Займенники 2-ї особи однини і множини. (Вправи 52-57.)




82.

Займенники 3-ї особи однини і множини. (Вправи 58-65.)




83.

Повторення й узагальнення вивченого про займенник.







Творча робота на вживання займенників для зв'язку речень







у тексті. (Вправи 66-76.)




84

Контроль навчальних досягнень з тем "Числівник",







"Займенник". (Навчальна мовна тема.)






Українська мова

15

1

2

3




Дієслово




85.

Загальне поняття про дієслово як частину мови.







(Вправи 77-80.)




86.

Написання не з дієсловами. Спостереження за зв'язком







дієслова в реченні з іншими частинами мови. (Вправи 81-87.)




87.

Неозначена форма дієслова. (Вправи 88-91.) -




88.

Змінювання дієслів за часами. (Вправи 92-94.)




89.

Змінювання дієслів за числами. (Вправи 95-98.)




90.

Дієслова, що виражають незавершену і завершену дію.







(Вправи 99-102.)




91.

Дієслова теперішнього часу. Визначення особи і числа дієслів







теперішнього часу. (Вправи 103-109.)




92.

Дієслова майбутнього часу. (Вправи 110-114*)




93.

Контроль навчальних досягнень. Диктант.




94.

Перша і друга дієвідміни. (Вправи 115-118.)




95.

Правопис особових закінчень дієслів. (Вправи 119-122.)




96.

Написання закінчень у дієсловах 2-ї особи. (Вправи 123-129.)




97.

Написання закінчень у дієсловах 3-ї особи. (Вправи 130-133.)




98.

Правопис ненаголошених особових закінчень дієслів







теперішнього і майбутнього часу. (Вправи 134-136.)




99.

Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за







числами та родами (в однині). (Вправи 137-140.)




100.

Вправи на визначення роду дієслів минулого часу.







(Вправи 141-144.)




101.

Значення дієслівних форм на-ся (-сь). (Вправи 145-148.)




102

Вимова і написання дієслів на -ся (-сь). (Вправи 149-151.)




103.

Узагальнення знань і вмінь з теми "Дієслово".







(Вправи 152-155.)




104.

Контроль навчальних досягнень з теми "Дієслово".







(Навчальна мовна тема.)







Прислівник




105.

Ознайомлення з прислівником як частиною мови.







(Вправи 156-161.)




106.

Порівняльна характеристика прислівників і прикметників.







Основна граматична ознака прислівників. (Вправи 162-166.)




107.

Практичне ознайомлення з формами ступенів порівняння







прислівників (без уживання термінів). (Вправи 167-171.)






16

Українська мова

1

2

3 .

108.

Спостереження за вживанням у мовленні прислівників-







синонімів. (Вправи 172-176.)




109.

Спостереження за роллю у мовленні прислівЯиків-антонімів.







(Вправи 177-181.)




110.

Однорідні другорядні члени речення, виражені прислівниками.







(Вправи 182-186.)




ні.

Спостереження за роллю прислівників у художніх і науково-







популярних текстах. (Вправи 187-195.)




112.

Контроль навчальних досягнень. Списування.







Повторення вивченого у 1-4 класах




113.

Текст, його головна думка. Заголовок до тексту.







(Вправи 196-199.)




114.

Зправи на визначення головної думки тексту. Порядок







виконання звуко-буквеного аналізу слова. Усне







переказування змісту тексту. Добір заголовків. Порядок







розбору слів за будовою. (Вправи 200-208.)




115.

Контроль навчальних досягнень. Аудіювання.




116.

Комплексні вправи на аналіз текстів, добір до них заголовків.







Спостереження за роллю префіксів у словах. (Вправи 209-212.)




117.

Конструктивні вправи зі спільнокореневими словами,







вживання їх у реченнях, зв'язних текстах. (Вправи 213-217.)




118.

Спостереження за змістом та інтонацією речень, різних за







метою висловлювання. Речення, ускладнені однорідними







членами. (Вправи 218-223.)




119.

Контроль навчальних досягнень. Диктант.




120.

Вправляння у встановленні зв'язків слів у реченнях.







Спостереження за вживанням числівників у мовленні.







(Вправи 214-226.)




121

Вправи на спостереження за роллю дієслів у мовленні.







Граматичний аналіз дієслівних форм різних часів.







(Вправи 227-232.)




122

Конструктивні вправи на нормативне вживання у мовленні







граматичних форм вивчених частин мови. Узагальнюючий







урок. (Вправи 233-240.)





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка