Українська мова за підручником М. Вашуленка, О. Мельничайко, Н. Васильківської (І семестр – 4 години на тиждень; ІІ семестр – 3 години на тиждень) № Тема уроку



Скачати 158.02 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір158.02 Kb.
УКРАЇНСЬКА МОВА

За підручником М. Вашуленка, О. Мельничайко, Н. Васильківської
(І семестр – 4 години на тиждень; ІІ семестр – 3 години на тиждень)




Тема уроку

Вправи

Дата

При-
мітка


Мова і мовлення

1.

Вступ. Мова — найважливіший засіб людського спілкування. Українська мова – державна мова України. Український алфавіт. Розташування слів у алфавітному порядку.

1 – 9







2.

Культура усного і писемного мовлення.

10 – 19







3.

Культура спілкування. Слова ввічливості. Уміння вести діалог. Узагальнення знань учнів.

20 – 23







Текст

4.

Що таке текст. Основні ознаки тексту.

24 – 28







5.

Тема і мета тексту. Типи тексту за метою мовлення. Складання колективної розповіді за малюнком і поданими словосполученнями.

29 – 35







6.

Будова тексту. Засоби зв’язку речень у тексті. Відновлення деформованого тексту.

36 – 40







7.

Урок розвитку зв’язного мовлення.












8.

Побудова тексту-розповіді. Складання усної розповіді за серією малюнків. Навчальне аудіювання.



41 – 46







9.

Побудова тексту-міркування. Колективне складання тексту-міркування за поданим твердженням і висновком.

47 – 52







10.

Спостереження за ознаками текстів різних типів і стилів. Порівняння текстів.

53 – 56







11.

Складання текстів-описів. Зіставлення художнього і науково-популярного описів. Складання опису зайця.

57 – 59







12.

Абзац. Спостереження за роллю абзаців у тексті. Поділ тексту на абзаци за поданим планом.

60 – 64







13.

Складання текстів-інструкцій до гри та для виготовлення виробів.

65 – 67







14.

Урок розвитку зв’язного мовлення.











15.

Перевірна робота. Мовна тема.










16.

Аналіз перевірної роботи. Особливості текстів-листів, привітань, запрошень. Правила написання адреси. Колективне складання листа і запрошення. Узагальнення знань учнів.

68 – 74







Речення

17.

Повторення вивченого про речення. Поділ тексту на речення. Доповнення незавершених речень. Навчальний діалог.

75 – 79







18.

Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Окличні речення.

80 – 84







19.

Інтонування речень. Практичне уявлення про логічний наголос у реченні. Виразне читання.

85 – 87







20.

Звертання. Розділові знаки при звертаннях. Навчальний діалог.

88 – 92







21.

Члени речення. Головні і другорядні члени речення.

93 – 97







22.

Зв'язок слів у реченні. Складання речень за схемами.

98 – 102







23.

Урок розвитку зв’язного мовлення.












24.

Закріплення знань про головні та другорядні члени речення. Встановлення зв’язку слів у реченнях. Навчальне аудіювання. Узагальнення знань учнів.


103 –107







Слово. Значення слова

25.

Слова з прямим і переносним значенням. Спостереження за значенням слів.

108 –111







26.

Слова, що мають кілька значень. Складання речень. Навчальний діалог.

112 –115







27.

Слова, які звучать і пишуться однаково. Складання речень.

116 –120







28.

Слова, близькі за значенням (синоніми). Редагування тексту.

121 –125







29.

Спостереження за роллю синонімів у тексті. Ознайомлення з деякими фразеологізмами. Навчальний діалог.

126 –128







30.

Урок розвитку зв’язного мовлення.











31.

Перевірна робота. Диктант.










32.

Аналіз перевірної роботи . Слова, протилежні за значенням (антоніми). Спостереження за роллю антонімів у тексті. Узагальнення знань учнів.



129 –134







Будова слова

33.

Закінчення слова. Закінчення як засіб зв’язку слів у реченні. Зміна форми слова за допомогою закінчення.

135 –140







34.

Основа слова. Навчальне аудіювання.

141 –146







35.

Частини основи: префікс, корінь, суфікс. Розбір слів за будовою.

147 –151







36.

Спільнокореневі слова. Корінь слова.

152 –155







37.

Розрізнення синонімів, спільнокореневих слів і різних форм одного й того самого слова.

156 –159







38.

Розрізнення слів із коренями, що звучать однаково, але мають різне значення.

160 –163







39.

Урок розвитку зв’язного мовлення.












40.

Чергування голосних звуків [о], [е] з [і] в коренях слів. Побудова словосполучень.


164 –168







41.

Чергування приголосних звуків [г] - [з’] - [ж]; [к] - [ц’] - [ч]; [х] - [с’] - [ш] у коренях слів.

169 –173







42.

Вимова і правопис слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях, які перевіряються наголосом.

174 –178







43.

Закріплення вмінь добирати слова для перевірки ненаголошених голосних у коренях слів. Усне складання розповіді за малюнком і опорними словами на тему «У бібліотеці».

179 –183







44.

Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником.

184 –189







45.

Перевірна робота. Мовна тема.











46.

Аналіз перевірної роботи. Вимова й правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками.

190 –193







47.

Правильна вимова слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слів і складів. Складання і доповнення речень.

194 –197







48.

Урок розвитку зв’язного мовлення.











49.

Правильна вимова слів із глухими приголосними. Перевірна робота. Діалог.

198 –204







50.

Закріплення вивченого про вимову і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками. Складання казки за серією малюнків.

205 –209







51.

Префікс. Словотворча роль префіксів.
Перевірна робота. Діалог.

210 –214







52.

Префікси і прийменники. Утворення слів за допомогою найуживаніших префіксів.

215 –219







53.

Правопис префіксів роз-, без-. Складання речень. Перевірна робота. Діалог.

220 –224







54.

Написання префіксів з- (с-).
Перевірна робота. Діалог.

225 –228







55.

Збіг однакових приголосних звуків на межі префікса і кореня. Складання усної розповіді.

229 –232







56.

Урок розвитку зв’язного мовлення.











57.

Апостроф після префіксів.
Перевірна робота. Аудіювання.

233 –236







58.

Закріплення правила вживання апострофа після префіксів. Складання розповіді за поданими словами.

237 –240







59.

Суфікс. Творення слів із найуживанішими суфіксами, введення їх у речення. Перевірна робота. Списування.

241 –245







60.

Творення слів за допомогою суфікса – ар.

246 –250







61.

Перевірна робота. Диктант.












62.

Аналіз перевірної роботи. Усний та письмовий розбори слів за будовою.

251 –255







63.

Урок розвитку зв’язного мовлення.











64.

Узагальнення і систематизація знань учнів.

256 –258







ІІ семестр
Частини мови


65.

Загальне поняття про частини мови. Зіставлення частин мови за їх значенням, питаннями та роллю в реченні. Навчальний діалог.

259 –262







66.

Словниково-логічні вправи на розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами в межах кожної частини мови. Навчальний діалог.

263 –266







67.

Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за зв’язком з іншими словами.

267 –271







68.

Закріплення вмінь розрізняти частини мови. Складання колективної розповіді за малюнком.

272 –275







Іменник

69.

Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот.

276 -283







70.

Урок розвитку зв’язного мовлення.











71.

Власні та загальні іменники. Написання власних іменників із великої букви.

284 –287







72.

Закріплення навичок правопису власних імен і загальних іменників. Навчальний діалог.

288 –293







73.

Іменники, утворені від прикметників. Поділ іменників на групи.

294 –297







74.

Іменники, що означають опредмечені дії. Навчальний діалог.

298 –303







75.

Рід іменників (чоловічий, жіночий, середній).

304 –307







76.

Урок розвитку зв’язного мовлення.












77.

Вправи на визначення роду іменників. Родові закінчення іменників.

308 –312







78.

Змінювання іменників за числами (однина і множина). Навчальний діалог.

313 –317







79.

Іменники, що вживаються лише в однині або лише у множині. Вправи на змінювання іменників за числами. Складання усної розповіді за фотоілюстрацією.

318 –321







80.

Змінювання іменників за відмінками. Складання речень.

322 –325







81.

Урок розвитку зв’язного мовлення.












82.

Перевірна робота. Диктант.












83.

Аналіз перевірної роботи. Роль іменників у реченні. Зв'язок іменників з іншими словами в реченні за допомогою закінчень та прийменників. Розбір іменника як частини мови. Узагальнення знань учнів.



326 –330







Прикметник

84.

Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні.

331 –335







85.

Зв’язок прикметників з іменниками у реченнях.

336 –340







86.

Вправи на встановлення зв’язку прикметників з іменниками в реченні.

341 –345







87.

Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками. Складання усної розповіді.

346 –350







88.

Урок розвитку зв’язного мовлення.











89.

Узгодження прикметника з іменником у різних формах і за питаннями.

351 –355







90.

Змінювання прикметників за родами в сполученні з іменниками. Родові закінчення прикметників.

356 –359







91.

Вправи на визначення роду і числа прикметників за відповідними іменниками. Прикметники-синоніми і прикметники-антоніми. Розбір прикметника як частини мови.

360 –368







92.

Вживання прикметників у прямому і переносному значеннях. Складання розповідей за малюнками і опорними словами.

369 –373







93.

Спостереження за роллю прикметників у загадках. Колективне складання твору-міркування.

374 –378







94.

Урок розвитку зв’язного мовлення.











95.

Перевірна робота. Мовна тема.












96.

Аналіз перевірної роботи. Закріплення знань учнів про прикметник як частину мови. Складання усної розповіді. Узагальнення знань учнів.

379 –387







Дієслово

97.

Загальне поняття про дієслово. Зв’язок дієслова з іменником у реченні. Складання речень за малюнками.

388 –391







98.

Розпізнавання дієслів у реченнях. Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. Навчальне аудіювання.

392 –398







99.

Дієслова-синоніми. Редагування тексту.
Перевірна робота. Усний твір.

399 –403







100.

Урок розвитку зв’язного мовлення.












101.

Дієслова-антоніми.
Перевірна робота. Усний твір.

404 –407







102.

Вживання дієслів у переносному значенні. Складання розповіді.

408 –412







103.

Закріплення знань і вмінь, пов’язаних із лексико-логічними значеннями дієслів.
Перевірна робота. Усний твір.

413 –417







104.

Змінювання дієслів за часами. Складання кінцівки тексту-спостережень.

418 –422







105.

Вправи на розпізнавання часових форм дієслова.
Перевірна робота. Усний твір.

423 –426







106.

Урок розвитку зв’язного мовлення.
Перевірна робота. Письмовий переказ.










107.

Дієслова, що означають завершену і незавершену дію. Редагування тексту. Навчальне аудіювання.

427 –436







108.

Закріплення вивченого про часові форми дієслова. Навчальний діалог.

437 –440







109.

Написання частки не з дієсловами. Розбір дієслова як частини мови. Навчальний діалог.

441 –445







110.

Закріплення знань учнів про дієслово як частину мови. Узагальнення знань учнів.

446 –449







111.

Урок розвитку зв’язного мовлення.












112.

Перевірна робота. Мовна тема.










Повторення вивченого за рік

113.

Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про звуки і букви. Звуко-буквений аналіз слів.
Перевірна робота. Аудіювання.

450 –456







114.

Перевірна робота. Списування.










115.

Повторення вивченого про текст і речення.

457 –461







116.

Перевірна робота. Диктант.












117.

Аналіз перевірних робіт. Повторення вивченого про частини мови. Складання речень за малюнком.

462 –466







118.

Повторення вивченого матеріалу.

467 –469







119.

Урок розвитку зв’язного мовлення.











120.

Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.

470








База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка