Українська народна казка «Лисиця та їжак»



Дата конвертації20.02.2016
Розмір68.1 Kb.
Українська народна казка

« Лисиця та їжак»

Урок читання в 2 класі

Підготувала

вчитель 2-Б класу

ЗШ І-ІІІст.№2

м. Краснодона

Чуванько Т.В.


Тема : Українська народна казка « Лисиця та їжак»

Мета : - вчити правильно висловлювати свої думки, характеризувати героїв казки,

удосконалювати діалогічне мовлення ;



  • розвивати увагу, пам'ять , швидкість мовлення; допомогти усвідомити

виховну роль казки;

  • виховувати розважливість, доброзичливість і чесність.


Обладнання : підручник « Читанка» О.Я.Савченко, складова таблиця , конверти з

розрізаною скоромовкою , шапки-маски до казки « Вовк і козенята» ,

слайди , ляльковий театр , мікрофон .
І. Організація класу

Вітання

Емоційний настрій на урок

Встаньте, діти, ви рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: « Добрий день!»

Вчитель :

Сьогодні в нас урок незвичайний,

Він навчить багато вас чому.

Хай буде він для вас навчальний

За це й подякуєм йому.

- Самі старанні та активні на уроці , за правильні відповіді ви отримуватимете ось такого казкового героя. Хто це,діти ? ( КОЛОБОК ) а з якої він казки ?

- Звернемось до рейтингу оцінювання. Колобків складатимете на куточок парти. В кінці уроку ви їх обміняєте на оцінку.
-А наш урок буде проходити за планом :

План уроку :


  1. Мовна розминка

  2. Міні-театр

  3. Довідкове бюро

  4. Словникова робота

  5. В гостях у казки

  6. Зустріч з репортером

  7. Рефлексія

ІІ. Мовна розминка

1. Чистомовка

Ця-ця-ця--…хитра, як лисиця.

Ить-ить-ить--…у животі бурчить.

Ак-ак-ак--.. добрий, як їжак.

Жу-жу-жу--…я швидко побіжу

2.Читання складової таблиці ( хором ) – 4 рядок—буква А , У

3.Робота в парах – хто перший складе , взялися за ручки і підняли їх.

( на столах конверт, у ньому розрізана скоромовка )

ЗОЛОТІ ЖОЛУДІ ЗОВСІМ ПОЖОВТІЛИ

Завдання - Викласти скоромовку з частин, вивчити її і розказати : хто швидше ?—потім—хором.



ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  1. Відповіді на питання

  • Який розділ опрацьовуємо ?

( Українські народні казки)

  • Які бувають казки ?

( літературні і народні )

  • Який вид казок ми розглядаємо ?

( народні )

  • Хто головні герої казок ?

( тварини )

  • Яку казку читали дома ?

(« Вовк та козенята» )

  1. Міні- театр ( шапки-маски)

Читання в особах епізоду на ст. 53 « Вовк підслухав…»

Автор :


Вовк :

Козенята :



  1. – Чи відчинили двері козенята ?

  • Чи можна вам відчиняти двері на дзвінок ?

  • Чому ? ( щоб не трапилася ніяка біда )

  1. Підсумок перевірки домашнього завдання

  • Бачу ви любите казки, добре підготувалися до уроку.

4. . Фізхвилинка—гімнастика для очей

А) маятник—рух очей вправо-вліво.

Б) стовпчик-рух очей вгору-вниз.

В) катаємо м’ячики –рух очей по колу.



ІУ. Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми продовжимо роботу над казками про тварин.

А що ми будемо робити ?

І що ми будемо читати ?

Ви можете самі сказати,

Як спробуєте загадки відгадати.


А ) Вона руденька, ще й хитренька,

Не велика й не маленька.

Вона – вовчику сестричка,

А зовуть її—( ЛИСИЧКА )


Б ) Дивний звірок , круглий , мов клубок.

Голки стирчать, спробуй узнать. ( ЇЖАЧОК )




  • На уроці ми прочитаємо казку, яка так і називається « Лисиця та їжак»

  • Будемо вчитись виразно читати казку, поповнимо словничок новими словами, працюватимемо над змістом казки та робитимемо висновки.



У. Довідкове бюро


  • А зараз ми потрапимо у довідкове бюро. Учні підготували повідомлення про цих тварин.

ЛИСИЦЯ – у лисички пухнасте руде хутро. Тіло у неї дуже рухливе. Ноги гнучкі й тонкі. Лапки вкриті шерстю і не мерзнуть навіть у великі морози. Їжа лисиць різноманітна : миші, птахи, ягоди, насіння. Взимку лисиця ховається в густих заростях чагарників, бур’янів.
ЇЖАК – вистилає гніздо сухими листочками, заривається в них , згорнувшись клубочком і спить всю зиму. За літо він запасає під шкірою багато жиру,

Як ведмідь. За зиму багато їжачків гине, тому ми повинні пам’ятати , що тварин треба охороняти , особливо тих, кого занесено в Червону книгу. В Луганській області в Червону книгу занесено їжака—вухастика.



УІ. Робота над темою уроку

  1. Словникова робота

-У казці зустрінуться слова, які можуть бути вам незрозумілими. Спробуємо разом їх пояснити.

Невдале—погане, безрезультатне

Позирає—дивиться, розглядає довкола

Потупав—пішов

Засопів—важко дихав

Тугіше - сильніше

Солодкими оченятами—хитро дивиться, улесливо

Тетеревенята—маленькі пташенята

Полювання—охота

( читаю я, пояснюю значення слів, читають хором окремо по слову )

- Я сподіваюсь, що коли в тексті зустрінуться ці слова- ви розумітимете їх значення.


  1. Слухання казки : ст. 54-55

  • читає вчитель

  1. Перевірка первинного сприймання

  • Звідки йшла лисичка ?

  • Кого вона зустріла ?

  1. Створення ситуації емоційного комфорту

Їжачок ішов лісочком ( крокують на місці )

Вмить згорнувся він клубочком ( присідають )

А лисичка походила ( знову крокують )

Й їжачка того не з’їла ( розводять руками в сторони )



  1. Повторне читання казки учнями : - Почнемо читати казку :

  • « ланцюжком»

  • « назви сусіда»

  • самостійно

  1. Відповіді на питання

  • Чому їжачок згорнувся клубочком ?

( боявся лисиці )

  • Що лисиця запропонувала їжаку ?

( поцілуватись )

  • Що він відповів ?

( я ще не вмивався )

УІІ. Робота над змістом тексту

  1. Вибіркове читання—

- Я вам задаю питання, ви знаходите відповідь у тексті і зачитуєте відповідь.

  • З якого полювання поверталася лисиця ? ( з невдалого )

  • Що лисиця запропонувала їжачку? ( поцілуватися )

  • Що цікавого повідомила лисиця їжаку ?( не їсть мяса )

  • З яких слів видно, що їжак обдурив лиску ?

- МОЛОДЦІ ! Правильно знайшли відповіді на запитання.

ФІЗХВИЛИНКА -музична

  1. Гра « Розвідники»--закінчити речення

-Сьогодні цілий ранок….

- Здоровенькі й ви будьте,-…….

- Згорнувся їжак…….

3. Характеристика головних героїв казки :



- У кожного з вас є картки . Підберіть слова для характеристики кожного з головних героїв.

Яка лисичка ? Який їжачок ?

Хитра розумний

Хижа тихий

Улеслива винахідливий

Злий

--Яке слово зайве ? (злий )



- Кому в цій казці ви більше симпатизуєте ? Чому ?

( Їжачку, бо він мудрий, розумний, винахідливий )



5. Робота з прислів’ями

А ) Яке з прислів’їв більше підходить до змісту казки ?

- Де сила не візьме , там розум допоможе.

- Як підеш , так і знайдеш .


Б ) Як зрозуміти це прислів’я ?


  1. А зараз ми побуваємо в ляльковому театрі, подивимось казку , яка так і називається « Лисиця та їжак».

( діти показують казку )

Ролі виконували :_______________________________________________


УІІІ . Підсумок уроку

Зустріч з репортером

  • І так ви вийшли з театру і вас зустрів репортер , людина, яка бере інтерв’ю , знаряддя праці її—мікрофон та відеокамера. Він хоче знати вашу думку про прочитане і побачене .

  • Яку казку ви дивились ?

  • Чого , на вашу думку, вчить ця казка ? ( не показувати свою силу перед слабким , не хитрувати , бути розумним , бути мудрим, бути добрим, не обманювати

Вчитель : Казка вчить , як на світі жить . В образі тварин ми розуміємо поведінку людей.

Оцінки за урок

_ Повернемося до рейтингу оцінювання.

- Встаньте, у кого ____ колобків.—ви отримали 11 балів.

У кого____ колобків—ви отримали 9 балів.

У кого ____ колобків—ви отримали балів.

- Ми продовжимо працювати над казками і ви зможете отримати гарні оцінки на наступному уроці.
ІХ .Домашнє завдання

Мудра Сова дає вам завдання на наступний урок:





  1. Виразно навчіться читати казку в особах

  2. Хто вміє малювати—намалюйте малюнок до казки

  3. Хто хоче бути артистами—вивчіть слова напам’ять

-А ще вона хоче запитати :


-Що найбільше вам сподобалося на уроці?


  1. Мені сподобалося грати лисичку.

  2. Мені сподобалося розгадувати загадки.

  3. Мені сподобався ляльковий театр.

  4. Мені сподобалася гра « Розвідники»

  5. А я запам’ятав скоромовку.

-На цьому наш урок закінчено. Колобок дякує вам за хорошу роботу на уроці .



Діти ( хором )

Працювали всі старанно

І почули у кінці,

Що у нашім другім класі



Діти просто - молодці!






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка