Українська народна казка "Рукавичка"



Скачати 39.66 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір39.66 Kb.
Українська народна

казка “Рукавичка”

 

 

Тема. Українська народна казка “Рукавичка”



Мета: поглиблювати знання учнів про казку; розвивати навички діалогічного мовлення; вдосконалювати техніку читання учнів, використовуючи різні види робіт над текстом; збагачувати активний словниковий запас; вчити правильно висловлювати свої думки; виховувати бажання бути щирим, добрим.

Обладнання: ілюстрації до казки, маски тварин для інсценізації казки.

 

Хід уроку



 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.



-         Урок наш сьогодні буде незвичайним. Ми з вами відправимось в країну “Казкандію”. А поїдемо ми потягом. (Діти стають один за одним і роблять круг навколо своїх парт, під музику“Голубий вагон”).

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.



-         Перша наша зупинка “Читайлики”. Зараз подивимось чого ви вже навчились за той період, що навчаєтесь в школі.

 

1)    Скоромовки.



      Кожна команда витягує конверт з скоромовкою. Читають скоромовку повільно, а потім швидко.

 

• Хитру сороку спіймати морока,



  А на сорок сорок – сорок морок.

 

Бурі бобри брід перебрели,



  Забули бобри забрати торби.

 

• Сів шпак на шпаківню



  Заспівав шпак півню.

  Ти не можеш так як я,

  Так як ти не можу я.

 

Кіт котив коток потоку



  Коток попав на лапу коту.

 

2)    Розгадування кросвордами “Казки”



 

1.     Виконавець пісні:

Я по засіку метений,

Я з борошна спечений,

Я від баби втік,

Я від діда втік,

То й від тебе втечу!

 

2.     Житло в якому тимчасово жили Мишка-Шкряботушка, Жаба-Скрекотушка, Зайчик-Побігайчик, Лисичка-Сестричка,



Вовчик-Братик та Кабан-Іклан.

 

3.     Якого злого і рогатого звіра довелося вигнати із зайчикової хати Раку-Небораку?



 

4.     Як звали хлопчика з казки, в якій є слова: “Гуси, гуси, гусенята! Візьміть мене на крилята”

 

5.     Кому належать слова: “Приходь до мене, Журавлику, приходь , Лебедику!”?



 

-         Бачу, що ви любите казки. Тож до роботи!

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.



-         Відправляємось далі в нашу подорож. (Діти встають і роблять коло навколо своїх парт під музику).

-         Прибуваємо на станцію “Українські народні казки”. Це назва нового розділу, який ми з вами починаємо вивчати. Відкриваємо підручники на сторінці ……

-         Хто мені підскаже. “Українські народні казки”, а хто ж їх написав? (Діти дають відповідь).

-         З героями яких казок ми вже з вами знайомі? (Діти відповідають).

-         На сьогоднішньому уроці ми прочитаємо ще одну казку. Як вона називається – дізнаєтесь, відгадавши загадку.

Де ж усі сховались звірі?

У якій такій квартирі?

Дуже тісно, невеличка

Ця чудова …. (рукавичка).

 

V. Опрацювання казки “Рукавичка”



 

1.     Слухання казки.

Читає вчитель і сильні учні.

-         Яких героїв казки ви запам’ятали?

-         Де взялася у лісі рукавичка?

 

2.     Словникова робота



Які слова незрозумілі?

Шкряботушка

Скрекотушка

Побігайчик

Іклан

Де не взявся



Суне

 

3.     Повторне, мовчазне читання казки.



-         Чи в повному обсязі надруковано казку у підручнику?

 

-         Яка частина відсутня?



-         А хто зможе розповісти кінцівку казки?

 

4.     Послухайте уважно загадку.



Відгадайте і скажіть, кого з героїв казки немає у змісті загадки.

Що за хата на узліссі,

Вся ворушиться, дрижить?

Де не взявсь – кабан біжить.

Тут і вовк іде, й ведмідь,

Й кожен хоче в хатці жить.

Так вже тісно їм усім –

Ось-ось-ось порветься дім.

Що за дім такий лежить,

І ворушиться , й дрижить? (Рукавичка)

(Відсутні: лисичка, жабка, мишка, зайчик).

 

5.     – Відправляємось до наступної зупинки “Театральної”.



Ми з вами їздили в театр, в неділю ви дивились театралізоване дійство “Кіт у чоботях”, а сьогодні ми з вами самі будемо артистами і спробуємо зіграти ролі героїв казки “Рукавичка”.

     Інсценізація казки.

 

VI. Підсумок уроку.



-         Наша подорож підходить до кінця. Можливо вам було важко, нецікаво. У кожного з вас 2 фішки: одна червона, а друга – фіолетова. Перед вами на дошці зображено дерево. Якщо вам сподобався урок – прикріпіть фіолетову фішку, а якщо ні – червону. Наш урок був плідний, це свідчить деревце.

-         А зараз давайте підрахуємо фішки – виявимо, яка ж команда зібрала найбільше фішок. Молодці, всі працювали сьогодні добре, але

команда ………………….. набрала найбільше фішок, тому вони сьогодні самі активні і розумні учні.

VII. Домашнє завдання.



-         Вдома вам читати казку і детально переказувати. Намалювати малюнок.

Свято


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка