Українська народна казка “Рукавичка”



Скачати 95.94 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір95.94 Kb.

Урок –казка


Закріплення звуків [з], [з'], позначення їх буквою З. Дзвінке вимовляння цих звуків у кінці слів і складів. Повторення вивчених букв. Робота з дитячою книгою. Українська народна казка Рукавичка.

Підготувала вчитель : І. В. Гамзова

ЗШІ-ІІІ ст.. №5

м. Павлоград

2012 р.

Тема. Закріплення звуків [з], [з'], позначення їх буквою З. Дзвінке вимовляння

цих звуків у кінці слів і складів. Повторення вивчених букв. Робота з дитячою книгою. Українська народна казка “Рукавичка”.



Мета. Закріпити знання дітей про літеру З (зе) та її звукове значення; формувати вміння правильно артикулювати звуки [з], [з’]; вправляти в читанні складів та слів з буквою «зе»; удосконалювати вміння робити звуковий та звуко-складовий аналіз слів; збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння будувати власне висловлювання; розвивати уяву, навички виразного читання, мислення, спостережливість; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи, тварин; розвивати уважність, спостережливість, логічне мислення. Розвивати емоціональну вольову сферу, творчість, артистичність. Корегувати вимову слів. Виховувати в учнів дружнє ставлення один до одного, доброзичливе відношення до казкових героїв, виховувати любов до читання книг; тренувати пам’ять.

Обладнання: друковані літери, предметні малюнки до казки «Рукавичка», картки зі звуковим аналізом слів; мультимедійний проектор; декорація зимового лісу.

Зміст уроку

І. Організаційний момент

Ось і все, дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

На місця треба сідати,

Час урок розпочинати.

(привітання до гостей)


Стали, діти, повернулись.

Привітались до гостей.


Ми вам раді, любі гості.

Ми вітаємо щиро вас.

І запрошуємо ласкаво

На урок у перший клас.


А тепер, сідайте, діти.

Домовляймось — не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

Краще знання здобувати.


Одне одному всміхнулись.

Будем дружно працювати,

Правильно, виразно та швидко читати.




  • Діти, а якими ми сьогодні будемо на уроці? Давайте придумаємо слова на кожну літеру слова УРОК.

У – уважні,

Р – розумні, радісні,

О – особливі, оригінальні, обережні,

К – кмітливі, красиві.

Вправа “Очікування”.



ІІ. Актуалізація вивченого матеріалу.

  1. Правило трьох З.

Запам’ятай звук.

Запам’ятай злиття.

Запам’ятай знак (зображення)на його позначення.

2.Бесіда. Робота за малюнком. Складання речень за схемами..


  • Діти, а яка зараз пора року?

— Які ознаки зими ви можете назвати?

— Як діти грають і відпочивають узимку?


Дорога біла стелеться,

І краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас…(зима).

Всі люблять зиму. Подумайте: скільки гарного навкруги: блискучі бурульки, ажурні сніжинки, таємничі кучугури. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. Почуття так і вирують у ваших маленьких сердечках, а як непросто їх висловити – бракує слів.

Давайте розглянемо малюнок і складемо речення за схемами.

( Діти розглядають малюнок і складають речення за схемами.)

|_______ . ( Зима)

|_______ _______ . (Прийшла зима.)

|_______ _______ _______. (Прийшла морозна зима.)

|_______ _______ __ _______. ( Діти катаються на санчатах.)

ІІ. Повідомлення теми уроку та мотивація навчальної діяльності.

( Звучить казкова музика)



  • Увага! Увага! Хлопчики й дівчатка!

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Тому, що у казку ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

З знову вона завітала до нас.

Казок країна чарівна

У гості нас чека вона.

Отож часу не гаймо,

У подорож рушаймо.



  • Давайте відгадаємо назву казки.


ВИЧ

КА



РУ

КА

ІІІ. Робота над темою уроку.

1.Артикуляційна вправа. Повторення скоромовки.

Це сталося взимку. Ішов дід лісом, шукав дрова. Іде собі, по коліна в сніг провалюється, а попереду нього собачка біжить. Та й так замерз, що і не знає, що йому робити…І вирішив дід, щоб не замерзнути, треба повторити скоромовку. Але дід мав погану пам'ять, деякі слова забув. Давайте, діти, допоможемо йому.

Мороз Мороза водив за носа. ( Тихо, голосно, повільно, швидко, дуже швидко.)

Дід. Ой спасибі, дітки! Я зігрівся.

  • А чистомовки ви знаєте?

Зу-зу-зу – я візо ве…зу.

Зе-зе-зе – он слимак пов…зе.

За-за-за – йди додому ко…за.

Зі-зі-зі – сіна дай ко…зі.



  • Який звук повторювали?

  • Що ми про нього знаємо? ( Що він буває твердим та м’яким, що у кінці складів він вимовляється дзвінко.

  • А якою буквою позначаємо цей звук?

Збоку, знизу і згори

Схожа З на цифру три.

Є три зуби в букви З,

Ними все вона гризе.



  • Ой, які ви, дітки розумні!

( Іде, губить рукавичку. З’являється декорація.)

  1. Повторення вивчених букв.

- Пішов дід лісом, шукав дрова, і не помітив, як у нього з кишені випала рукавичка. Побачила рукавичку Мишка. Зраділа й каже:

- Тут я буду жити!

Підійшла ближче до рукавички та й питає:

  • А хто-хто в рукавичці живе?

Коли дивиться, а біля рукавички літери лежать і плачуть, а підвестися не можуть. Хотіла Мишка їх підняти, а літери сердяться. Бо не знає Мишка, як вони називаються. Допоможемо їй!

( Букви розсипані поруч рукавички. Діти по черзі підходять, беруть вивчені літери на картках і називаючи, виставляють на набірне полотно.)



  • Які звуки позначають ці літери?

( Діти хором називають.)

  • Чим відрізняються букви від звуків? ( Звуки ми чуємо та вимовляємо, літери – бачимо, пишемо, читаємо.)

  1. Гра Склади слова.




  • І стала Мишка жити в рукавичці. Скаче лісом Жабка.

  • Хто-хто в цій рукавиці живе?

  • Я, Мишка-шкряботушка. А ти хто?

  • А я Жабка-скрекотушка. Пусти мене жити!

  • А ти пограй Зі мною в гру Склади слова, тоді пущу.

А ми з вами, діти, теж в таку гру пограємо. У вас на партах конверти. В них лежать розсипані склади.

( Діти складають слова.)

МА, КОВ, ЗИ, КА, ЗАН, РОЗ, МО.

( Зима, мороз, ковзанка.)



  1. Звуко-буквений аналіз слів.

а) Гра Засели будиночки.
І стали вони жити удвох. Коли біжить зайчик.

- Хто-хто в цій рукавиці живе?

- Я, Мишка-шкряботушка, а я Жабка-скрекотушка. А ти хто?

- А я Зайчик-побігайчик. Пустіть мене до хати!

- А ти пограй з нами в гру “Засели будиночки”, тоді і впустимо тебе.

Але зайка дуже сором’язливий. Давайте допоможемо йому.

( Діти відгадують будинки до малюнків: МОРОЗИВО, ЗЕБРА, МІМОЗА.)
б) Гра “Добери схему до слова ”.

( Замок, коза, мімоза.)



ІV. Руханка.

І стало їх уже троє. Коли це біжить лисичка. Та до рукавички.

- Хто-хто в цій рукавиці живе?

- Я, Мишка-шкряботушка, а я Жабка-скрекотушка. А я Зайчик-побігайчик. - А ти хто?

- А я Лисичка-сестричка. Пустіть мене до хати!

Але звірі не хотіли впускати лисичку. Тоді вона вирішила для них затанцювати.

( Лисичка проводить руханку.)



V. Формування навичок читання.

1. Читання слів у колонках.

Залізла лисичка у рукавичку, і стали вони жити разом. Аж суне Вовчик, та й собі до рукавички.

- Хто-хто в цій рукавиці живе?

- Я, Мишка-шкряботушка, а я Жабка-скрекотушка. А я Зайчик-побігайчик. А я Лисичка-сестричка

- А ти хто?

-. А я Вовчик-братик. Пустіть мене до хати!

А звірі приготували для Вовчика завдання. Ми з вами виконаємо його разом ЗЕР-НО МО-РО-ЗИ-ВО

ЗІР ЗІР-КА

ЗА-ЛІ-ЗО ЗВІ-РІ

ВІ-ЗОК МО-РОЗ

КАЗ-КА МІ-МО-ЗА

РОС-ЛИ-НА БЕ-РЕ-ЗА

Прочитаємо всі слова;


  • слова, які починаються буквою зе;

  • слова, які закінчуються буквою “зе”;

  • слова, у яких буква зе всередині;

  • слова без зе;

  • односкладові слова;

  • двоскладові слова; три- та чотирискладові слова.



2.Гра Зоопарк.

Уліз і Вовчик-братик. Стало їх п’ятеро. Та де не взявся, - біжить Кабан.

- Хто-хто в цій рукавиці живе?

- Я, Мишка-шкряботушка, а я Жабка-скрекотушка. А я Зайчик-побігайчик. А я Лисичка-сестричка А я Вовчик-братик.

- А ти хто?

-.А я Кабан-іклан. Пустіть мене до хати!

- Куди ж ти тут улізеш.

- Та влізу, пустіть.

Але звірі вирішили кабана перевірити, чи вміє він читати.


ЗУБР
КОЗА


ЗЕБРА
ЗАЄЦЬ

ЗМІЯ


VІ. Робота за букварем. Розгляд та бесіда за ілюстрацією.

Впустили звірі і Кабана. І стало їх шестеро. Аж раптом побачив рукавичку Ведмідь. Та й собі суне до рукавички.

Хто-хто в цій рукавиці живе?

Я, Мишка-шкряботушка, а я Жабка-скрекотушка. А я Зайчик-побігайчик. А я Лисичка-сестричка А я Вовчик-братик. А я Кабан-іклан.


  • - А ти хто?

  • А Я Ведмідь-набрід. Пустіть і мене.

  • - Куди ж ми тебе пустимо, тут і так тісно!

  • - Та якось будемо!

Але звірі розумні були. Вони приготували для нього завдання.

І Ведмідь просить нас про допомогу.

  • Діти, а якої тваринки не було в рукавички?

  • Білочки.

  • А що робить білочка взимку, як ви гадаєте?

  • Так, дійсно, вона не спить.

  • А як вона готується до зими?

  • А от ми сьогодні разом із нашими казковими друзями дізнаємося, що ж робить білочка. Відкрийте Букварик на ст.. 104, розгляньте малюнок і підготуйтеся до читання.

  1. Бесіда.

  • Яка пора року зображена на малюнку?

  • Що робить білочка?

  • А хто сидить за столом?

  • Що може бути у глечику?

  • А які запаси зробила білочка-трудівниця?

  1. Читання тексту. Словникова робота.

  2. Аналіз прочитаного.

  • Що робила білочка?

  • Для кого білочка в’язала подарунок?

  • А що сталося з маленьким зайчиком?



VІІ. Підсумок уроку.

Уліз і ведмідь. Та так же тісно , що ось-ось розірветься рукавичка.

Коли це дідусь помітив, що немає його рукавички. Вирішив він повернутися, пошукати її. А собачка попереду бігла.

Бачить, лежить рукавичка і ворушиться. Собачка тоді:

  • Гав-гав!

Почули це звірі, перелякалися. Та як вирвуться з рукавички й розбіглися в усі боки.

Тільки й залишився клаптик паперу. Певно, звірі ще комусь завдання приготували. Та тільки не може дідусь прочитати. А ми зможемо?

М

Л


О О
Д І
Ц

Гра на увагу Знайди 5 відмінностей

Гра “Відповідай на букву З ”.

Тварина зебра, заєць, змія, зубр.

Дорогий метал золото.

Природне явище злива, завірюха.

Птах зозуля.

Ім’я Зоя, Зіна,Захар.


Рукавичка

Вчора Галочка-сестричка Взяв у мами зі стола,

Казку прочитала, З ліжка – у сестрички.

Як у лісі рукавичка Рукавичок, мабуть, з п’ять

Звірам домом стала. В ліс відніс -

Я покинув рукавичку Хай звірі сплять.

За городом, там, де ліс, Я не знаю, як було,

Та ні зайчик, ні лисичка, Як у лісі сталось,

Й вовк у неї не заліз. А мені не повезло -

Мабуть, дуже замала Від усіх дісталось.



В мене рукавичка?!


  • Ось і закінчилась наша казка. Вам сподобалась?

  • А який у вас зараз настрій, покажіть, будь ласка. ( На парті смайлики.)

  • Звірі приготували вам подарунки.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка