Матеріал до уроку: українська народна казка «Кривенька
качечка».
Мета:вчити усвідомлювати основні ознаки чарівної казки та познайомити з особливістю чарівної казки (співпадання назви казки і імені головного героя); формувати вміння визначати і називати героя чарівної казки, складати його характеристику, висловлювати свою оцінку щодо вчинків персонажів; вчити аналізувати казку, співвідносити події з твору з подіями в особистому житті; розвивати навички читання в голос і мовчки, уміння усного мовлення учнів, висловлювати і доводити свою думку, вислуховувати думку товариша; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати почуття доброти, співчуття, поваги до людей похилого віку.
Обладнання:мікрофон, таблиці «Риси характеру»,
«Характеристика героїні», слова пісні.
Хід уроку
Організація класу.
- Сьогодні ми з вами проведемо надзвичайно цікавий урок читання. Мені дуже приємно бачити вас таких натхненних і творчих.
Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Мікрофон»
Прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте? (на дошці прислів’я)
Без казки не буває дитинства: веселого, доброго, грайливого. Давайте згадаємо казки. (малюнки на дошці)
Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. При переказуванні ці казки змінювалися. Ім’я автора забувалося за давністю. Казка ставала народною. Назвемо казки, які зображені на малюнках. А до якої групи казок належить казка «Івасик-телесик» (чарівні казки).
Побудова асоціативного куща.
Сьогодні ми помандруємо чарівними стежками - сторінками казки. В кожній казці обов’язково перемагає добро над злом. На вашу думку, що таке добро? (все позитивне в житті людини)
Робота над казкою «Кривенька качечка».
Вправи на розвиток читацьких навичок. Артикуляційна гімнастика.
Для того, щоб виразно і правильно прочитати казку пропоную завдання.
Перед вами слова пісні з нашої казки. Прочитайте пошепки; голосно; весело; сумно; повільно; зі здивуванням.
Одна із особливостей чарівної казки – це співпадання назви і імені головного героя.
Яку ще особливість чарівної казки ви знаєте? (перетворення за допомогою чарів або наявність чарівних предметів)
Яке чарівне перетворення відбувається у казці?
Узагальнення і систематизація знань.
Інсценізація уривку казки.
А зараз ми будемо мати нагоду побувати в казці. (сценка)
Гра «Почесний гість»
Діти, ви маєте нагоду задати запитання Кривенькій качечці. (запитання дітей)
Молодці, ви, зрозуміли текст прочитаного і задавали досить цікаві питання. Я дуже вдячна вам за прояв творчості й активності.
Підсумок уроку.
Чи правильно вчинила дівчина покинувши стареньких?
Чи бажали зла дівчині старенькі, коли спалили її гніздечко?
Як би ви вчинили на місці головної героїні?
Висновок. Такі ситуації, коли треба зробити нелегкий вибір, виникають і в житті. Завжди думайте про наслідки, до яких приведе той чи інший ваш вчинок. Робіть добро. За добро добром платять. Саме в цьому і є повчальний зміст казки.