Українська народна казка з чарівним перетворенням



Скачати 41.31 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір41.31 Kb.
Урок: Читання

Клас: III

Тема: Українська народна казка з чарівним перетворенням

«Кривенька качечка»

Матеріал до уроку: українська народна казка «Кривенька

качечка».

Мета: вчити усвідомлювати основні ознаки чарівної казки та познайомити з особливістю чарівної казки (співпадання назви казки і імені головного героя); формувати вміння визначати і називати героя чарівної казки, складати його характеристику, висловлювати свою оцінку щодо вчинків персонажів; вчити аналізувати казку, співвідносити події з твору з подіями в особистому житті; розвивати навички читання в голос і мовчки, уміння усного мовлення учнів, висловлювати і доводити свою думку, вислуховувати думку товариша; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати почуття доброти, співчуття, поваги до людей похилого віку.

Обладнання: мікрофон, таблиці «Риси характеру»,

«Характеристика героїні», слова пісні.

Хід уроку

  1. Організація класу.

- Сьогодні ми з вами проведемо надзвичайно цікавий урок читання. Мені дуже приємно бачити вас таких натхненних і творчих.

  1. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Гра «Мікрофон»

  • Прочитайте прислів’я. Як ви його розумієте? (на дошці прислів’я)

КАЗКА ВИГАДКА, ТА В НІЙ ЩОСЬ ПОВЧАЛЬНЕ ЗРОЗУМІЙ.

  1. Актуалізація опорних знань.

  1. Бесіда.

Без казки не буває дитинства: веселого, доброго, грайливого. Давайте згадаємо казки. (малюнки на дошці)

  • Ці казки виникли раніше, ніж люди навчились писати. Тому їх не записували, а переказували один одному. При переказуванні ці казки змінювалися. Ім’я автора забувалося за давністю. Казка ставала народною. Назвемо казки, які зображені на малюнках. А до якої групи казок належить казка «Івасик-телесик» (чарівні казки).

  1. Побудова асоціативного куща.

  • Сьогодні ми помандруємо чарівними стежками - сторінками казки. В кожній казці обов’язково перемагає добро над злом. На вашу думку, що таке добро? (все позитивне в житті людини)



  1. Робота над казкою «Кривенька качечка».

  1. Вправи на розвиток читацьких навичок. Артикуляційна гімнастика.

  • Для того, щоб виразно і правильно прочитати казку пропоную завдання.

Перед вами слова пісні з нашої казки. Прочитайте пошепки; голосно; весело; сумно; повільно; зі здивуванням.

ОНДЕ НАША ІВА,

ОНДЕ НАША ДІВА,

НА МЕТЕНОМУ ДВОРЦІ,

НА ТЕСАНОМУ СТОВПЦІ.


  1. Читання «струмочком» до слів:
    ______________________________________________________

  2. Читання «естафетою» до слів:

______________________________________________________

  1. Бесіда за змістом.



  • Що ви відчуваєте в повсякденному житті, коли за вами піддивляються?

  • Чому дід з бабою спалили гніздечка? (боялися, що покине їх дівчина, не хотіли розлучатися з нею, були егоїстичні).

  • Як ви думаєте, чому дівчина не пробачила стареньких, не схотіла в них залишатися?

  • Чому в казці тричі звертаються каченята до дівчини і на третій раз вона зробилась качечкою і полетіла з табуночком?

(Число 3 вважається магічним, чарівним. Тому й на третій раз все у казці збувається. Триразовий повтор якоїсь дії є характерним для чарівних казок).

  1. Складання характеристики головної героїні. (робота в парах)

  • Складаємо характеристику головної героїні. Допоможуть це зробити таблиці.

«Риси характеру»

«Характеристика героїні»

працьовита

лінива


добра

жорстока

довірлива

рішуча


хитра

великодушна не великодушна



наполеглива





  1. Відповіді дітей.

  • Головна героїня казки – Кривенька качечка, а як називається казка?

  • Одна із особливостей чарівної казки – це співпадання назви і імені головного героя.

  • Яку ще особливість чарівної казки ви знаєте? (перетворення за допомогою чарів або наявність чарівних предметів)

  • Яке чарівне перетворення відбувається у казці?

  1. Узагальнення і систематизація знань.

  1. Інсценізація уривку казки.

  • А зараз ми будемо мати нагоду побувати в казці. (сценка)

  1. Гра «Почесний гість»

  • Діти, ви маєте нагоду задати запитання Кривенькій качечці. (запитання дітей)

  • Молодці, ви, зрозуміли текст прочитаного і задавали досить цікаві питання. Я дуже вдячна вам за прояв творчості й активності.

  1. Підсумок уроку.

  • Чи правильно вчинила дівчина покинувши стареньких?

  • Чи бажали зла дівчині старенькі, коли спалили її гніздечко?

  • Як би ви вчинили на місці головної героїні?

Висновок. Такі ситуації, коли треба зробити нелегкий вибір, виникають і в житті. Завжди думайте про наслідки, до яких приведе той чи інший ваш вчинок. Робіть добро. За добро добром платять. Саме в цьому і є повчальний зміст казки.

  1. Рефлексія.

  • Сьогодні на уроці я навчився …

  1. Оцінювання.

  2. Домашнє завдання.

Урок читання III клас

c:\documents and settings\администратор\рабочий стол\kryvenka-kachechka-23022010-2.jpg


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка