Урок №1 на тему Тема. Числівник як частина мови: загальне значення, морфологічні



Скачати 52.37 Kb.
Дата конвертації18.02.2016
Розмір52.37 Kb.


Урок №1

на тему

Тема. Числівник як частина мови: загальне значення, морфологічні

ознаки, синтаксична роль

Мета: поглибити й систематизувати знання учнів про числівник як частину

мови, зокрема його загальне значення, морфологічні ознаки,

синтаксичну роль; розвивати навички аналізу, уміння виділяти

головне; виховувати естетичне почуття, почуття любові до рідного



краю.

Обладнання: кросворд, узагальнююча таблиця.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Розгадування кросворда







ч

у

т

и




я

з

и

к

к

о

с

а










л

ю

д

е

й







с

м

і

т

т

я




п

р

а

в

д

и










н

о

г

а







м

и

р







п

е

к

л

о






Потрібно розгадати кросворд «Сховане слово», складений із фразеологізмів. (Викликаю до дошки учнів)



  1. … дзвін та не знати, де він.

  2. Тримати … за зубами.

  3. Наскочила … на камінь.

  4. Світ не без добрих …

  5. Не виносити з хати …

  6. Ніде … діти.

  7. Одна … тут, друга там.

  8. Пир на весь …

  9. Не лізь поперед батька в …

  • Як е ж слово було сховане у кросворді? (Числівник)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

Саме цю частину мови ми і будемо вчити сьогодні на уроці. Ці знання вам знадобляться, поперше, щоб ви грамотно вміли писати, по-друге, щоб правильно формували висловлювання на уроках математики та інших точних науках


IV. Сприйняття й усвідомлення учнями нового матеріалу.

  1. Робота в парах

Порадившись із сусідом по парті, згадайте все, що ви знаєте з теми «Числівник» із початкової школи.

- Що пригадали про числівник? (записую дані на дошці)



  1. Створення проблемної ситуації

Проблемне запитання:

Чим відрізняється числівник від інших частин мови, що мають числове значення (двійка, подвоїти, двічі, надвоє, подвоєний)



  1. Слово вчителя.

Відповідь на це запитання ми дамо, коли вивчимо числівник.

  1. Робота з підручником.

§49 с.188-189

  1. Колективна робота над мовним матеріалом.

  • Яку нову інформацію з цього параграфа ви отримали?

(Дописую нові дані про числівник на дошці)

  • Готуючись до уроку, я уявила себе автором вашого підручника, а матеріали про числівник уклала ось у такий «Пакунок знань»

(Вивішую узагальнюючу таблицю «Числівник»)


  1. Бесіда з учнями.

  • Що означають числівники?

  • На які групи за складом поділяються числівники?

  • Які змінні граматичні ознаки властиві числівникам?

  1. Гра «Мозкова атака».

Умови гри підняти руку, коли буде названо числівник.

Два, двоякий, подвоїти, двоє, другий, другорядний, двійка, двійник, три, трьох, потрійний, трикутник, троє, чотири, чотиризначний, четвірка, четверо, чверть, п’ять, п’ятірка, п’ятихвилинний, п’ятеро.


V. Закріплення нових знань

1. Робота біля дошки.

Робота з підручником. Впр.444

2. Самостійна робота.

Спишіть, замінюючи числа відповідними числівниками.


  1. Говорять так, як 3 дні хліба не

  2. Працює до 7 поту.

  3. Грати 1 скрипку.

  4. У 3 дуги зігнути.

  5. Робить 5 через 10.

  6. Знаю, як своїх 5 пальців.

  1. Творча робота

Скласти й записати речення із числівниками двадцять перший, два. Зроби синтаксичний розбір речень.

Наприклад: Двадцять першого лютого ми святкуємо День рідної мови. Два

Петрика із шостого класу взяли участь у шкільній олімпіаді з

української мови.


VІ.Підсумок уроку

Метод «Мікрофон»



  • Що нового ви дізналися на уроці?

Учитель зачитує загадку

Я, відомо, дуже здатний,

Кількість можу означати.

І порядок при лічбі

Підкажу мерщій тобі.

Чи який, чи котрий, скільки –

Запитай мене лиш тільки.

Щоб не буть багатослівним,

Називаюсь я… числівник


  • Які граматичні ознаки мають числівники?

  • Яку синтаксичну роль може виконувати числівник?


VІІ. Домашнє завдання.

§49 (вивчити теорію), Вправа 449





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка