Урок №1 Повторення складу числа 10. Складання прикладів за малюнками предметів та монет. Розпізнавання геометричних фігур. Написання цифр (с. 38)



Скачати 296.27 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір296.27 Kb.
Урок №1
Повторення складу числа 10. Складання прикладів за малюнками предметів та монет. Розпізнавання геометричних фігур. Написання цифр (с.38)
Оздоровча діяльність
Учні залучатимуться до:

  • збільшення рухової активності;

  • регулювання виявів морально-вольових якостей у реальних стосунках з однокласниками в ході гри;

  • зможуть розвинути спритність, витривалість;

  • створення веселого, бадьорого настрою;

  • стимуляції кровообігу у нижніх кінцівках, у ділянках тазу і живота;

  • тренування вестибулярного апарату.

Конкретизовані навчальні цілі


Після завершення уроку учні зможуть:

  • Читати та записувати числа у порядку зростання;

  • визначати кількість предметів та порядок при лічбі;

  • уміти порівнювати числа за їх місцем у ряді чисел з обґрунтуванням висновку;

  • самостійно складати і розв'язувати приклади на склад чисел 8, 9, 10;

  • зможуть практично ознайомитись з монетою вартістю 10 коп. та використовуватимуть знання про монети для розв'язування прикладів;

  • зможуть розпізнавати геометричні фігури та перебудовувати їх відповідно до вимог завдання;

  • зможуть дати посильні оцінні судження навчальним результатам.


Обладнання: мішечок з піском (сіллю), набір лічильних паличок, "будиночки” (склад числа), картки з цифрами від 1 до 9, плакат із зображенням трикутника.
Зміст уроку



Етапи

Зміст навчальної діяльності, методичні поради

Вправи та методичні поради оздоровчого характеру

На що спрямована вправа

І. Організація класу до уроку

Треба дружно привітатись:

Добрий день!”



Дружно весело сказати:

"Добрий день!”

Вліво, вправо повернутись:

"Добрий день!”

Один одному всміхнутись:

"Добрий день!”

Ручками поплескаємо –

Хлоп-хлоп,

Ніжками потупаємо –

Топ-топ.

1.Привітання

(1.1 – 1.2)




Створити веселий настрій, зміцнювати м'язи шиї, тулуба, кінцівок.


ІІ. Оголошення теми уроку


Сьогодні ми перевіримо свої сили у математиці, повторимо склад числа 10, спробуємо застосувати одержані знання при розв'язанні нових завдань.

А допомагати нам буде гостя.


Загадка:

Біла латка, чорна латка по дереву скаче.

(Сорока).



- Де, Сороко-білобоко, ти була?

- Що, Сороко-білобоко, принесла?

-Покружляла, покружляла угорі,

Горобців порозганяла у дворі.

Зустріла півня, розбишаку-пісняра,

І чкурнула, дременула із двора.

А полетіла вона у гайок.
Сьогодні гарний деньок,

Що ж, і ми гайнем в гайок,

Бо такої погожої днини

Сорока справляла свої іменини.

Запросила вона друзів, веселились всі у лузі.

Гра ”Сорока”


Зміцнення м'язів ніг, рук, тулуба, формування правильної постави. Вправи на розправлення грудної клітки.



ІІІ. Повторення вивченого


1. Кількісна і порядкова лічба предметів.

Полічіть, скільки птахів запросила Сорока, викладіть стільки ж паличок.

Чапля, горобець, ворона, чайка, ластівка, зозуля, качка, лелека, сойка, сова.
- Який птах прилетів першим? Хто прилетів 3, 5? Якою прилетіла сойка? Хто прилетів останнім?
Задумалась Сорока, де найкраще відсвяткувати свої іменини. І враз побачила будиночок.

Привітні віконця повернулись до сонця.

А на порозі господиня чепурна.


Працюють з мішечками на голові.


Розвиток дрібних м'язів рук.


2. Повторення складу числа.

З кожного ряду виходять по 2 дітей, беруть по 2 карточки з цифрами і заповнюють "будиночок”. (Склад чисел 8, 9, 10).



Гра ”Відгадай склад числа”

(№ **3.22)




Концентрація уваги, розвиток морально-вольових якостей дитини, самоконтролю.

3. Скласти приклад за малюнком до вправи 1.

Білобока прикрашалась,

У намисто зодягалась.

Скільки ягідок у листі

Опинилось у намисті?







ІV. Розвиток знань учнів


1. Розв'язування прикладів.

Чепурна Сорока, ростом невисока,

З магазину принесла

Золотого й мудрого зерна.

(На зернинах написані приклади).
- Скільки грошей заплатила Сорока за покупку?








2. Бесіда про вартість монет. Ознайомлення з монетою вартістю 10 копійок.

Руки за спиною в замку.


Формування правильної осанки

3. Хвилинка відпочинку.

На болоті в хороводі

Сіра чапля діток водить.

Танцювали, що є сили.

Все болото розмісили.

Прилетіли вранці бусли,

Посідали і загрузли.

Будемо їх рятувати,

За хвостика витягати.

Щоб не плакав чорногуз,

Що в болотечку загруз.

Раз! Два, три, чотири!

Потягли його щосили!

Гра ”На болоті”


Вправи на стимулювання кровообігу у верхніх та нижніх кінцівках, у ділянках тазу та живота дитини, профілактика плоскостопості.

Тренування вестибулярного апарату дитини.




V. Оцінювання результатів уроку

1. Робота з геометричним матеріалом.

Прийшли качата поодинці,

Принесли щось у торбинці.

Як торбинку розв'язали,

дивне щось таке дістали.

(плакат з зображеним трикутником).


Як провести відрізок, щоб поділити цю фігуру на трикутник та чотирикутник?







2. Побудова трикутника і чотирикутника в зошиті.

"Накресліть” трикутник та чотирикутник спочатку очками у повітрі, а потім у зошитах.



Гра "Малювання”

(№ **1.5)



Профілактика порушень зору, активізація роботи м'язів очей.


Раз, два – всі пірнають.

3, 4 – виринають.

5, 6 – на воді міцніють крильця молоді.

7, 8 – що є сили всі до берега

приплили.

9, 10 – розгорнулись,

обсушились, потягнулись,

і розбіглись хто куди.



Гра "Каченята”



Зміцнення м'язів тазово-стегнового

та плечового суглобів, м'язів спини.







3. Лічба і порівняння предметів.

За вправою 3.


Одна пташка спізнилась на іменини і прилетіла тоді, коли уже стемніло.
Що воно за дивна птиця?

Світла денного боїться...

Дзьоб крючком, великі очі,

І не спиться їй щоночі.

Ху-гу-ху - кричить вона.

Відгадали? Хто? (Сова).

Працюють, заклавши руки за спину в замок, та поклавши на голову мішечки з піском (сіллю).


Формування правильної постави.


4. Розпізнавання геометричних фігур.

За вправою 5.


Принесла Сова дарунок:

Отакий чудний пакунок.

- Щоб ти, Сороко, мудрувала,

кмітливість свою розвивала.
Діти, як ви гадаєте, з яким виразом йшли додому гості Сороки-білобоки? Посміхніться і ви один одному.
Всі птахи таке сказали:

"Відпочили далебі.

Дуже дякуєм тобі!”




Зняття емоційної напруги.

V. Підсумок уроку

Який вираз обличчя відповідає вашому стану зараз?
Що було важким?
Яке завдання найбільше сподобалось?








Урок № 2.
Ознайомлення з термінами "Доданок”, "сума”. Складання прикладів на додавання за числовим відрізком, за малюнками (с.39)
Оздоровча діяльність мета
Учні залучатимуться до:

  • формування правильної постави;

  • покращення роботи серцево-судинної та нервової систем;

  • збільшення рухливості плечових, тазостегнових, колінних та гомілкових суглобів;

  • запобігання перевтомі та перенапруження.

Конкретизовані навчальні цілі


Після завершення уроку учні зможуть:

  • послідовно називати числа натурального ряду у прямому і зворотному порядку;

  • лічитимуть двійками;

  • самостійно добиратимуть числа на утворення складу числа 7, 8, 9;

  • розумітимуть зміст дії додавання на основі дій із сукупностями предметів;

  • використовуватимуть назви компонентів дій додавання у своєму мовленні;

  • складатимуть приклади на додавання за числовим відрізком та малюнками;

  • знаходитимуть результат додавання перелічуванням суми.


Обладнання: магнітофонний запис, кошики з наборами цифр, 6 м'ячів.
Зміст уроку


Етапи

Зміст навчальної діяльності, методичні поради

Вправи та методичні поради оздоровчого характеру

На що спрямована вправа

І. Організація класу до уроку

1. Привітання.
Знову день починається,

Сонечко в небі усім нам всміхається.

Знає, що гарно жити малечі.

Ранком візьмуть свої ранці на плечі,

А дзвіночок - дзелень,

Розпочався новий день.

Гра (№ 1, 2, 1.4 - 1.8)

Зняття емоційної напруги, створення радісної атмосфери

ІІ. Оголошення теми уроку

Новий день дарує нам нові знання. Ми сьогодні дізнаємось, як називаються числа при додаванні, навчимось складати приклади за числовим відрізком

Новий день приніс нам нову зустріч.

(Звучить пісенька Червоної Шапочки).

- Що принесла нам гостя?









ІІІ. Актуалізація опорних знань


1. Усна лічба.

(Виймаємо м'яч)


- Порахуйте від 1 до 10, від 10 до 1, передаючи м'яч над головою (назад, а потім наперед).

Гра ”Математичний” ланцюжок”

(№ 3.2)


Зміцнення м'язів рук, тулуба, формування правильної постави.

Координація рухів.



- Лічба двійками.

(Завдання на яблучку).



Гра ”Лічба двійками”

(№ **3.3)






- Повторення складу чисел 9, 10.

(Завдання на горішку).


Назвіть, з яких двох менших чисел складається число 9, 10?







Наша гостя запрошує нас на прогулянку.

Червона Шапочка маленька

По лісу йшла собі раденько.

Знайшла там ягідку червону,

Нагнулась, взяти щоб в долоню

А далі – ягідка вгорі,

На розлогому гіллі,

висить собі й милує око.

Зірвем її ми дітворі,

Бо ж так кортить, хоча й високо.

Підстрибнем високо мерщій.

Стрибай і ти, лишень не стій.

Гра ”Прогулянка” Імітація рухів. (№ 3.10)

Розвиток м'язів ніг, рук, розтягування м'язів спини.


ІV. Вивчення нової теми.


1. Бесіда про назви чисел при додаванні.
Скільки ягід суничок зібрала Червона Шапочка?

Скільки ягід малини?

(Кладемо малюнки в кошик).

Скільки всього ягід у кошику?

Складіть приклад.

Кожне число має свою назву.

Числа, які додають, називаються доданками.

Число, яке дістаємо в результаті додавання, називають сумою.










2. Завдання 1.







3. Завдання 2.

- До кого поспішає Червона Шапочка?



Завжди багато в бабусі турбот:

Варить бабуся найкращий компот,

В'яже шкарпетки, сорочки латає,

В своїй хатинці завжди прибирає.
- Скільки ґудзиків пришила бабуся? - Скільки котушок ниток використала?...

Працюють з мішечками на голові.


Формування правильної постави, розвиток дрібних м'язів руки.


Давайте допоможемо бабусі поратись по господарству.

З рук струсили слабкість й втому,

Побілили стіни дому,

Постругали ми дошки,

забивали в них цвяшки.

Фарбували ми підлогу,

Брудні руки в нас від того.

Їх ми добре вимиваєм

І за парти всі сідаєм.

Гра ”Помагайки”

Розвиток м'язів плечового поясу, кистей рук.


V. Розвиток знань учнів


1. Бесіда про складання прикладів за числовим відрізком.

Завдання 3.









2. "Накресли” очками відрізок зліва направо і навпаки (3-4 р.).




Профілактика порушень зору.

3. Робота в зошиті. Обчислення прикладів.

У бабусинім садку

Яблук нарвемо.

У плетені кошики

Ми їх складемо.

Ніжки хай потрудяться.

Танок почнемо.

Вправними, бадьорими

Ми всі зростемо.

(Беруть яблуко з записаним прикладом, обчислюють на дошці.

Називають компоненти в кожному прикладі).





Вправа на розтягування м'язів спини, розвиток рухливості тазостегнового, колінного та гомілкового суглобів.

V. Оцінювання результатів уроку

Червоній Шапочці пора повертатись до любої матусі.

Проведемо дівчинку додому.

1. Гра "Проведи через місток".

5 + . = 7 . + 4 = 9 і т.д.









- Якого числа не вистачає? Як ви здогадались?

- Чим виступає це число у прикладі?

2. Гра "Заповни будиночок”

(на склад чисел 9, 10).









V. Підсумок уроку

- Чи сподобалась вам прогулянка з Червоною Шапочкою??

- Які знання приніс нам новий день?

- Яке завдання викликало труднощі? А яке - ні?








Урок №3
Повторення складу числа 5, 6. Складання і розв’язування прикладів за малюнками предметів і монет (с. 40)
Оздоровча діяльність
Учні залучатимуться до:

  • дотримання відповідного рухового режиму;

  • розвитку усіх систем організму ( на основі виконання вправ на потягування, присідання, повороти, розтягування);

  • розвитку уваги, швидкості, кмітливості.

Конкретизовані навчальні цілі


Після завершення уроку учні зможуть:

  • Використовувати назви компонентів дій у своєму мовленні;

  • розкладати числа на два менших та на основі їх додавання знаходити шукане число;

  • самостійно складати приклади на основі знання складу числа за малюнками та монетами;

  • перелічуватимуть можливі навчальні результати.


Обладнання: плакати з геометричними фігурами, індивідуальні набори геометричних фігур, костюми лисеняти та білочки, плакати з прикладами, м'яч..
Зміст уроку


Етапи

Зміст навчальної діяльності, методичні поради

Вправи та методичні поради оздоровчого характеру

На що спрямована вправа

І. Організація роботи класу

З чого день наш починається?

Із ранкової зарядки.

Кожен з вас хай прогинається

І походить навприсядки.

Хай до сонечка потягнеться,

Розімне хай свої плечі.

Хай здоров'ям тіло повниться.

- Добрий ранок всій малечі!




Гра ”Починаємо новий день”

(№ 1.1 – 1.2)



Сприяти бадьорому настрою, вправи на потягування, виправлення та вигинання хребта, на розправлення грудної клітки, стимулювання кровообігу у нижніх кінцівках.

ІІ. Оголошення теми уроку


Сьогодні ми знову спробуємо свої сили.

Повторимо склад чисел 5, 6, обчислимо багато прикладів, виконаємо цікаві завдання.









ІІІ. Повторення та закріплення вивченого матеріалу.


А допомагатимуть нам казкові звірята. Вони поспішають лісом, в якому багато стежинок. Допоможемо їм правильно обрати дорогу.







1. Робота з геометричним матеріалом.

Зі смужок складіть геометричну фігуру, на якій і буде номер стежечки.

- Яку фігуру склали?

(На плакатах – чотирикутник, п'ятикутник, шестикутник).



Гра "Проклади стежку"

Гра "Малювання"

(№ **1.5)


Розвиток дрібних м'язів рук, уваги, терпіння.

Профілактика порушень зору,

активізація роботи м'язів очей.


2. Математичний диктант.

Відправимо телеграму з нашою математичною адресою.

- 6 плюс 2; до 4 додати 5; перший дод. 3, другий дод. 4, знайди суму; перший дод. 7, другий дод. 3, яка сума?; обчисліть суму чисел 2 і 5.








3. Усна лічба.

Щоб звірятам веселіше було йти, розвісимо на стежині ліхтарики. (Вчитель кидає м'яч дитині, вона обчислює приклад і кидає м'яч назад).

3+1=4 4+4=8 8-3=5 5+2=7

7-3=4 4+5=9 9+1=10 10-7=3



Гра "Ліхтарик"



Концентрація уваги, координація рухів.


Щоб ліхтарики палали, треба розв'язати віршовані задачі.

Їжачок по лісу йшов.

На обід гриби знайшов.

Під березою -1, 4 під дубочком.

Скільки буде в їжачка

В кошику грибочків?

Працюють, заклавши руки за спину в замок, із мішечками з піском чи сіллю на голові.


Формування правильної постави.


Є в зайчихи 5 малят,

Неслухняних зайченят.

На обід їх мати жде.

Один, два, три. А решта де?

Скільки слухняних? Скільки неслухняних? А разом?









Скільки у лисички лисенят?
Полічіть усіх, малята.

В мами троє спить на спині,

Два дрімають у траві.










4. Хвилинка відпочинку.

2 лисички, дві сестрички

умивають вранці личка.

Не пускає тато лис

Їх невмитими у ліс.

Гра "Дві лисички"


Зняття статичного навантаження у м'язах шиї.


5. Гра-інсценізація.

Дитина в масці лисенятка дає завдання.

Лисенятко ховає лапки за спину і говорить: "У мене в двох лапках 6 горішків. По скільки горішків може бути в кожній лапці?"








6. Робота з підручником. Завдання 2.







7. Хвилинка відпочинку.

Шумить вітер, шумить ліс.

Тихо лісом ходить лис.

Заховався зайчик в кущ.

Із куща піднявся хрущ.

Не хитайте ви куща.

Не лякайте-но хруща.

Хай росте угору ліс,

Не чіпа хай зайця лис.

Тільки вітер: "Шу-шу-шу!"

Сядьте тихо, вас прошу.

Імітація рухів. (№ 3.10)

Зміцнення м'язів плечового, тазостегнового, колінних та гомілкових суглобів.


ІV. Розвиток знань учнів


1. Робота з підручником.

Ще не всі звірята до нас прийшли. Може відстали. Відправимо за ними вертоліт.

(Кожен ряд обирає потрібну відповідь).






2. Гра "Обери маршрут".

За варіантами обчислюють приклади на плакатах, фломастер передають по черзі кожному члену групи.

Білочки затрималась, бо збирають на зиму запаси.





Розвиток швидкісних та морально-вольових якостей.



3. Гра-інсценізація.

Дитина в масці білочки дає завдання.



Я іще й торгую трішки,

Продаю свої горішки.

Лисичці-сестричці,

Горобцю, синичці,

Ведмедику волохатому,

Зайчику вухатому.

Кому – у дзьоб,

Кому – у жменю,

Кому – в кишеню.

- Скільком товаришам я продала горішки?









V. Оцінювання результатів уроку

1. Завдання 3.

Скільки грошей одержала білочка?









2. Самостійна робота за варіантами.







V. Підсумок уроку

Діти, ви сьогодні добре працювали.

- Які завдання було виконувати легко? Що викликало труднощі?

Лісовим звірятам час повертатись додому, бо їх там чекають. У кожного з них, як і у кожного з нас, є своя 7 я.

А звістку про те, що вони повертаються, рознесе всім відома плетуха 40 а.











Урок №4
Ознайомлення з дією віднімання. Знак "-". Складання прикладів на віднімання за числовим відрізком та предметними малюнками. Написання цифр (с. 41)
Оздоровча діяльність
Учні залучатимуться до:

  • зменшення почуття дискомфорту від статичного положення та надати організму, що розвивається, достатнього обсягу рухової діяльності;

  • зменшення навантаження на нервово-емоційну сферу;

  • зміцнення м'язів спини, плечового та кистьового суглобів;

  • розвитку швидкості, кмітливості, морально-вольових якостей;

  • покращення самопочуття.

Конкретизовані навчальні цілі


Після завершення уроку учні зможуть:

  • називати і записувати натуральний ряд чисел;

  • розкладати числа 9, 10 на два менших і на основі додавання знаходити шукане число;

  • розуміти зміст дії віднімання на основі практичних дій з множинами за малюнками;

  • знаходити результат при відніманні перелічуванням остачі;

  • складати приклади на віднімання за числовими відрізками та за предметними малюнками;

  • перелічувати можливі навчальні результати.


Обладнання: пластмасовий круг, макет Золотої рибки, малюнок рака, плакати з прикладами, 3 фломастери.

Зміст уроку


Етапи

Зміст навчальної діяльності, методичні поради

Вправи та методичні поради оздоровчого характеру

На що спрямована вправа

І. Організація роботи класу

Гра "Веселі малята".





Створення радісної атмосфери, зміцнення м'язів шиї, тулуба, ніг.

ІІ. Актуалізація опорних знань


Загадка

Приїхала пані у срібнім жупані,

А на жупані – латка на латці.

(Риба).


Рибка плаває в водиці.

Рибці весело гулять.

Рибко, рибко - витівнице,

Хочем ми тебе впіймать!

Рибка воду сколихнула,

Хліба крихітку взяла,

Рибка хвостиком махнула,

Рибка хутко попливла.

І потрапила до нас на урок математики.

- З якої казки припливла рибка?


Гра "Рибка"


Розвиток рухливості плечового та кистьового суглобів.


1. Перелік казок ми продовжимо під час математичного диктанту.

Запишіть цифрами почуті числа.

"Один палець", "Про двох цапків", "Троє поросят", "Чотири рясні дощі", "П’ять бажань", "Про Змія, у якого 6 голів", "Сім козаків і восьмий, який був отаманом", "Дев’ять братів і десята сестриця Галя".

- У якому порядку – зростання чи спадання – записані числа?









Назвіть ряд у порядку спадання.

(За варіантами передають рятівний круг над головою).



Гра "Передай рятівний круг"

(№ 3.2)


Зміцнення м'язів рук, тулуба.


2. Фронтальне опитування.

- Назвіть число, яке передує 8.

- Назвіть сусідів числа 9.

- Як отримати число, наступне за числом 6?

- З яких двох менших чисел складаються 9, 10?

- Як називається кожне число у прикладі 8+2=10?



Працюють, заклавши руки за спину, з мішечками на голові.


Формування правильної постави.


3. Складання прикладів.

Рибка махнула хвостиком і частину цифр змило водою. Відновіть запис.

3+ . = 5 . + 4=10 5+ . =8

- Назвіть доданки у прикладах.

- Як називається результат додавання?








ІІІ. Вивчення нового матеріалу.


1. Практична робота.

У кожного учня набір геометричних фігур.

Покладіть 6 фігур, заберіть 2.

Більше чи менше стало? Як із 6 фігур отримали 4?

Яку дію над числами виконали, щоб дізнатися, скільки фігур залишилося?

Знак у вигляді риски заміняє слово "відняти". Приклад читається так: "від 6 відняти 2, дорівнює 4". (Кілька учнів повторюють).






Розвиток дрібних м'язів рук.


2. Складання, читання і розв'язання прикладів на віднімання за предметними малюнками. Завдання 1.







3. Хвилинка відпочинку.

Раз, два – усі пірнають.

3, 4 – виринають.

5, 6 –на воді кріпнуть крильця

молоді.

7, 8, що є сили всі до берега

приплили.

9, 10 – розгорнулись,

обсушились, потягнулись,

і розбіглись хто куди.

Імітація рухів.


Розвиток м'язів ніг, рук, розправлення грудної клітки, запобігання викривлення хребта.


4. Пояснення дії віднімання за числовим відрізком.

Завдання 2.









5. Складання прикладів на віднімання за вправою 3.







Рак не ножицями крає,

Клешню добру рак наш має.

Вліво клешню, вправо клешню.

Переріже рак і блешню.

А тепер заліз у мул,

Заховався від акул.

Він акули не злякався.

Відпочити заховався.

Гра "Рак"

Розвиток м'язів фаланг пальців та кистей рук, м'язів шиї.


ІV. Розвиток знань учнів


1. Естафета "Хто швидше пливе".

(На трьох плакатах розміщені приклади для учнів кожного ряду. Фломастер передають по черзі).

1+5 1+6 1+7

2+4 2+5 2+6

3+3 3+4 3+5

4+2 4+3 4+4

5+1 5+2 5+3

8-2 6+1 6+2

6-0 7-0 7+1

6+0 7+0 8+0



Гра "Естафета" (№ 6.1)

Розвиток швидкості, кмітливості, морально-вольових якостей.



V. Оцінювання результатів уроку

1. Робота з геометричним матеріалом.

Золота рибка задоволена вашими знаннями і дарує вам свій портрет.

- З яких геометричних фігур він складений?

- Полічіть, скільки трикутників?









2. Самостійне розв'язування прикладів, записаних на трикутниках.

- Заплющить очі, ляжте на руки, заспокойтесь, полічіть до 10.









V. Підсумок уроку

- Які завдання Золотої рибки сподобались?

- Що нового дізнались на уроці?






Розслаблення м'язів очей, зняття емоційної напруги

Дія віднімання. Складання, запис і розв'язування прикладів на віднімання і додавання. Написання цифр (с.42)
Оздоровча діяльність
Учні залучатимуться до:

  • раціонального поєднання розумової діяльності з фізичними

  • навантаженнями;

  • забезпечувати достатню рухову активність усіх систем організму;

  • формувати правильну поставу;

  • стимулювати кровообіг у верхніх та нижніх кінцівках, у ділянках тазу і живота;

  • запобігання розвитку плоскостопості;

  • приучатимуться до самоорганізації, зібраності, зосередженості.

Конкретизовані навчальні цілі


Після завершення уроку учні зможуть:

  • через гру та ігрові ситуації розуміти зміст дій додавання і віднімання;

  • використовувати у своєму мовленні назви компонентів дій;

  • знаходити результати додавання перелічуванням суми, а результат віднімання – перелічуванням остачі;

  • розуміти взаємозв'язок між діями додавання та віднімання;

  • складати приклади за малюнками та монетами;

  • виділяти помилки у міркуванні;

  • об'єктивно оцінювати результати своїх дій.


Обладнання: палки довжиною 60-65см, малюнки гусенят, плакати – "градусники" з прикладами, 3 фломастери.

Зміст уроку


Етапи

Зміст навчальної діяльності, методичні поради

Вправи та методичні поради оздоровчого характеру

На що спрямована вправа

І. Організація роботи класу

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас.

І цікаве на уроці

Пропоную я для вас.

Станьте струнко, схаменіться,

Один одному всміхніться.

Приготуйте без мороки

Все, що треба до уроку.

Підготовлено? – Кивок.

Починаємо урок.

(І. Козлітіна).



Гра (№ 1.1 – 1.2)

Сприяти розвитку самоорганізації, створити бадьору робочу атмосферу

ІІ. Оголошення теми уроку. Проблемна ігрова ситуація


До нас завітав гість. Хто він?

Цей герой уже не спить,

Він під деревом сидить.

Йдіть лікуйтесь, не баріться,

І корова, і вовчиця,

І жучок, і черв'ячок,

І ведмедиця.

Полікує всіх умить

Добрий лікар...

(Айболить).












Сьогодні ми допоможемо Айболиту лікувати хворих. Але пілюлі наші будуть не звичайні, а математичні. Отже, ми будемо додавати, віднімати, складати приклади за малюнками разом з казковими героями. (Вчитель одягає на руку ляльку):

- Добрий день, малята!

Радий всіх я вас вітати.

Будем з вами мандрувати

Ми на острів Мавпенят.

В джунглях звірі захворіли,

Бо немиті фрукти їли.

Відправляємось в дорогу

Спішимо на допомогу.

Спочатку відправимо телеграму.







ІІІ. Вправи на закріплення та узагальнення знань.


1. Математичний диктант.

Записати сусідів числа 4, 6, 8.

До 6 додати 2. Скільки одержимо?

Перший дод.4, другий – 5, яка сума?

Обчислити суму чисел 7 і 2.

Від 10 відняти 3. Скільки це?

Від 10 відняти 4. Скільки одержимо?

До 3 додати 4. Яка сума?






Розвиток м'язів рук.


Острів Мавпенят далеко. Хто ж допоможе туди добратись?

Гляньте, он летять гуси-лебеді. Давайте попросимо, щоб вони взяли нас на свої крилята.



Гуси, гуси, гусенята,

Візьміть ви нас на крилята.

Імітація рухів.

(№ 3.10)


Сприяти збільшенню рухливості плечового суглобу

  1. 2. Усна лічба.

У ставочку біля хати

Хлюпочуться гусенята:

Двоє білих, наче сніг,

Троє чорних.

Скільки всіх?

Найменше стомилось і тільки тепер долетіло. Скільки стало?









На лугу пасуться гуси,

Їх пасе мала Маруся.

7 гусей ще біля броду,

троє вже ввійшли у воду.

Ми попросимо дітей

Полічити всіх гусей.







Водить діточок завжди

Гуска-мама до води.

По стежині до ставочка

Лопотять вони шнурочком.

А гусак позаду йде

І рахунок всім веде.

Скільки пальців на руках –

Стільки діток в гусака.







3. Фізкульхвилинка.

Наш гусак встає раненько.

З гірки він стриба швиденько.

І зарядку, і зарядку

Завжди робить по порядку.

Для початку – біг на місці.

Крила вгору, потім вище.

Зараз вправи для хвоста.

Потім він стриба з моста.

Він пливе на середину,

Миє лапи, чеше спину.

Крикнув селезень: "Кря! Кряк!

Фізкультурник наш гусак!"

Гра „Гусак”

Імітація рухів.

(№ 3.10)


Вправи на потягування, формування постави, зміцнення м'язів тазостегнового, плечового, кистьового суглобів.


ІV. Оцінювання результатів уроку


Ось ми і на острові. У лікарні уже чекають звірята.

1. Складання і розв'язування прикладів за малюнком до вправи 2.







2. Розв'язування прикладів на картках-"градусниках" (по одному учню з кожного ряду).

Гра "Виміряй температуру".


Розвиток швидкості, кмітливості.

3. Завдання від Лікаря Айболита.

- У акули Каракули 10 зубів, 4 хворих лікар вирвав.

Скільки зубів залишилось у акули?

- Щоб приготувати гоголь-моголь для хворих страусенят, лікар Айболить узяв 9 яєць. З них 5 курячі, решта – гусячі.

Скільки гусячих яєць узяв лікар?

- Айболить летів до Африки 8 годин, а плив у човні 1 годину.

Скільки часу Айболить був у дорозі?








4. Завдання 3.

Полічіть, скільки потрібно заплатити за мікстуру слоненятку, а скільки бегемотику?



Айболить попереджає:

Якщо фрукти ви купили,

Щоб брудними їх не їли.

Хто немиті їх вживає,

Болі в животі чекають.

І брудними ж їх такими

Їсти неприємно.

Кип'яченою водою

Вимийте ретельно.







5. Гра "Огляд мавпочок".

Наші мавпочки маленькі

Тримають палицю міцненько.

Ніжки вправно відставляють,

Ручки з нею піднімають,

Спинку гарно прогинають

І поставу всі рівняють.

Присіли, встали, мавпенята,

Розім'яли ноженята.

Спинку рівно ми тримаєм,

Швидко дуже присідаєм.

Мавпенята-дітлахи,

Всі навшпиньки – раз, два, три.

Щоб поставу нам тримати,

Треба ручки всім підняти.

На радощах мавпочки почали жонглювати бубликами.



Вправи з палицями.


Сприяють формуванню правильної осанки, розвивають рухливість плечових, тазостегнових, гомілкових та кистьових суглобів. Зміцнюють м'язи спини та живота, попереджають виникнення плоскостопості.

6. Завдання 1.







7. Гра-інсценізація. Двоє дітей у масках мавпочок.

- Якщо 2 бублики-нулі

Покласти поряд на столі,

То скільки буде, відгадай-но?

- Що там гадати – два, звичайно.

- Ти, дорогенький, помилився.

Не 2, а значно більше – 8.

(І. Січовик)



- Хто здогадався, як розмістила на столі бублики перша мавпочка?







V. Підсумок уроку

Лікар Айболить задоволений – усі здорові і веселі, добре знають математику. За це він пригощає вас вітамінками.








База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка