Урок №1 Тема. Працездатність учня. Активний відпочинок



Скачати 199.36 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір199.36 Kb.




Цикл уроків основ здоров’я

для 3 класу з теми:

«Фізичне здоров’я»

з елементами тренінгу


Урок №1

Тема. Працездатність учня. Активний відпочинок.

Практична робота. Складання правил відпочинку на природі, біля

школи, у дворі.

Мета: розширити уявлення учнів про працездатність і відпочинок; продовжити знайомити учнів зі способами активного відпочинку; скласти правила відпочинку на природі, біля школи, у дворі; вчити учнів дотримуватись цих правил; виховувати обережність і відповідальність.

Обладнання: плакат «Дерево», листочки, кружечки червоного, жовтого та зеленого кольорів, картки з завданням для роботи в групах.
ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Станьте, дітки, підтягніться,

Один одному всміхніться,

Землі нашій поклоніться,

До сонечка поверніться.

Раз присядьте, два присядьте –

І за парти тихо сядьте.

ІІ. Очікування


  • Яка пора року тепер?

  • Прочитайте тему уроку, записану на дошці і на різнокольорових листочках запишіть, що ви очікуєте від сьогоднішнього урок. Розмістіть ваші листочки на дереві. А в кінці уроку, якщо ваші очікування підтвердяться, то з цих листочків утвориться гарний килим.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Вступне слово вчителя

  • Праця зміцнює здоров’я людини. Праця буває фізичною і розумовою. Її потрібно чергувати з відпочинком. Усі ці вислови ми й спробуємо обговорити на уроці.

  1. Бесіда за малюнком підручника (с.14)

  • Розгляньте малюнки.

  • Хто що робить?

  • Як почуваються члени сім’ї?

  • Чи можуть люди виконувати роботу без відпочинку?

  • Чи можна захворіти, якщо не відпочивати?

  • Що загрожує втомленій людині?

  • Чому відпочивати треба обов’язково?

  1. Гімнастика для очей

  • Стоячи, відведіть праву руку в сторону і, повільно переміщуючи вказівний палець справа наліво, не повертаючи голови, стежте очима за пальцем. Потім переміщуйте руку зліва направо, продовжуючи стежити за вказівним пальцем очима. Повторюємо 5 разів.

ІV. Осмислення знань і формування умінь та навичок

  1. Мозковий штурм

  • Які види відпочинку ви знаєте?




Види відпочинку

(Спорт, живопис, література, танці, перегляд передач, ігри на комп’ютері, розведення рослин, ліплення, колекціонування….)



  1. Робота в групах

І група: записати види пасивного відпочинку і дати відповідь на питання:

  • Якої шкоди можуть завдати види пасивного відпочинку?

ІІ група: записати види активного відпочинку і дати відповідь на питання:

  • Які переваги активного відпочинку над пасивним?

  1. Руханка «Світлофор»

Правила гри: дітям роздаються кружечки трьох кольорів: зелений, жовтий, червоний. За командою вони утворюють три світлофори – три групи для подальшої роботи.

  1. Практична робота

Завдання для роботи в групах:

І. За допомогою умовних знаків зобразити правила відпочинку на природі.

ІІ. За допомогою умовних знаків зобразити правила відпочинку на перерві.

ІІІ. За допомогою умовних знаків зобразити правила відпочинку у дворі.



  1. Презентація робіт груп.

  2. Релаксаційна пауза

А зараз заплющіть очі і уявіть себе у найпрекраснішому місці на землі. Це галявина в осінньому лісі. Ви відчуваєте, як ноги ступають по різнобарвному листю, як де-не-де тріскотять гілочки на деревах. Повіває ніжний вітерець, і вам хочеться бути тут, серед цієї краси. Вдихніть свіже повітря. Залишайтесь серед цього прекрасного замріяного куточка, і відчуйте, як у вас вливаються нові сили…

А тепер розплющіть очі й повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти настрій до кінця дня.

V. Зворотній зв'язок

- Згадаємо свої очікування. У тих, у кого вони найшли підтвердження, вони утворюють осінній килимок.

VІ. Прощання

Вправа «Подаруй усмішку другові»

Учні стають у коло, по черзі дарують один одному усмішку і насам кінець вітають себе оплесками.

Урок 2


Тема: Здоров’я і харчування

Мета: розкрити взаємозв’язок між кількістю вживаної їжі та власними потребами в ній, використовуючи життєвий досвід дітей; ознайомити з правилами зберігання харчових цінностей продуктів, з традиційними стравами української кухні; продовжити формувати у учнів культурно-гігієнічні навички поведінки за столом.

Обладнання: моделі овочів, кошик, візитівки вітамінів, малюнки продуктів харчування, потяг.

ХІД УРОКУ

І. Вітання

- Мене матуся називає …. Моя улюблена страва …

ІІ. Зворотній зв'язок

Вправа «Мікрофон»



  • З минулого уроку мені найбільше запам’яталося…

ІІІ. Мозковий штурм

  • Від чого залежить здоров’я людини?



Здоров’я людини

( Спадковість, харчування, медичне обслуговування, стан навколишнього середовища, спосіб життя…)

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Очікування



  • У вас на партах лежать вирізані овочі. Напишіть на них, що ви очікуєте дізнатись на уроці і розмістіть біля кошика на дошці. А якщо ваші очікування на кінець уроку справдяться, то ми заповнимо ними кошик.

  • Навіщо нам знати, як правильно харчуватись і вибирати їжу та страви?

(Отримані знання потрібні щоб не хворіти, почуватися бадьорими, сильними, стрункими…)

V. Засвоєння знань і формування умінь та навичок

1. Розповідь учителя

Щоб здоровим бути, треба добре дбати

Про своє здоров’я кожен день і час.

Тільки все корисне слід нам споживати,

Щоб в лікарню зовсім не діждались нас.

Мабуть, кожному відомі мудрі слова: «Ми їмо для того, щоб жити, а не живимо для того, щоб їсти». Дійсно, не можна ставити в житті лише одну мету – наїстися. З іншого боку, харчування передбачає відповідну кількість і якість продуктів, які має спожити людина, достатній вміст у них необхідних поживних речовин, раціональний розподіл їжі протягом дня, відповідну черговість страв і сприятливі умови для їх споживання.

Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності, відновлюється лише за рахунок їжі, тому вона повинна бути поживною.

2. Проблемна ситуація

- Що краще для здоров’я з’їсти: тістечка й цукерки чи полуниці, сливи, виноград? Чому?

3. Релаксаційна пауза

Сядьте зручніше, заплющіть очі. Два рази вдихніть і видихніть… Я хочу запросити вас у подорож на хмаринці. Уявіть собі, що ви стрибнули на білу пухнасту хмаринку, схожу на м’яку гору з подушок. Відчуйте, як ваші ноги, спина зручно розмістились на ній.

Тепер починається мандрівка. Наша маринка піднімається в синє небо. Відчуваєте, як вітерець приємно обвіває обличчя?

Тут, високо в небі, все спокійно і тихо. Зараз хмаринка перенесе вас у таке місце, де ви будете здоровими й щасливими.

Постарайтесь в думках «побачити» це місце точніше. Тут ви почуваєтесь зовсім спокійно і щасливо.

Розплющіть очі. Наша подорож закінчилася в країні «Вітамінія».


  1. В країні вітамінів.

  • Познайомтесь з мешканцями країни – «Вітамінчики»

Вітаміни (разом):

Добрий день! Впізнали нас?

Ми вітаміни,

Дуже корисні для людини.



Вітамін А:

Я вітамін на ім’я «А».

Хоч невеликого я зросту,

Корисний дуже для дітей,

Сприяю правильному росту,

Нормалізує зір людей.

(Підіймає візитівку)

Мене багато в моркві, сирі,

А також в риб’ячому жирі,

Достатньо в маслі та томатах,

В цибулі, яйцях теж багато.

Вітаміни В (дві особи):

Ми вітаміни «В» звемося,

За справу нелегку беремося,-

Роботі розуму допомагаємо

Тай про фізичну працю

Ми не забуваємо.

Щоб нас достатньо споживати,

(підіймають візитівку)

Потрібно житній хліб,

Горох вживати,

Квасолю, із яєць жовток

Та м’яса немалий шматок.



Вітамін С:

Я теж важливий вітамін.

Звуся я «Це» - запам’ятайте!

Бо росту вашому сприяю

Та кровообігу допомагаю,

Та і застуді запобігаю

(підіймає візитівку)

Живу в томаті і картоплі,

В капусті, навіть в часнику,

А ще у хроні та цибулі,

Продукти ці всім до смаку!

Вітамін Д:

А про мене ви забули?

Дружіть зі мною ви завжди:

Моя робота, якщо чули,

Зміцнити ваші кісточки.

Як звуся, діти? «Де».

(підіймає візитівку)

Живу в печінці, в рибячому жирі

У житнім хлібі й молоці…

А хто вживає ці продукти,

Будьте здорові , молодці!

Усі вітаміни:

Ми – вітамінів група дружна!

Нехай тут кожен учень знає,

Що той здоровим буде дуже,

Хто регулярно нас вживає!


  1. Руханка «Потяг»

Я сьогодні – паровоз,

Ви – вагони.

Ми влаштуєм залізничні

Перегони.

Всі шикуємось за мною у рядок,

Йдуть на колії вагони

Із діток (ходьба).

Молоточки взяли дружно

Всі до рук.

Перевірили колеса:

Стук-стук-стук.

(Нахили тулуба з плесканням об коліна долонями).

Що ж, колеса всі в порядку,

Далі робимо зарядку.

Закрутилися колеса:

Чух-чух-чух,

Почина по розпорядку

Потяг рух (згинання і випрямлення рук)

Паровоз, давай пошвидше

Нам гудок,

Хай біжить-біжить скоріше

Вагончиків рядок.

Швидше, швидше їде потяг,

Чух-чух-чух,

А тепер він уповільнює свій рух.

Вже повільно їде потяг,

Цок-цок-цок (ходьба)

Все, приїхали. Зупинка.

В.Чабан

- Вагончики з назвами вітамінів з порожніми віконечками. Діти вставляють у них картинку, на якій намальовано продукти харчування, у відповідне віконечко.



6. Групова робота

І група: вибрати і назвати корисні для здоров’я продукти. Які страви з них можна приготувати?

ІІ група: вибрати і назвати шкідливі для здоров’я продукти. Пояснити свій вибір.


  • Важливо, діти, щоб ви з дитинства привчали себе до сироїдіння: листочок – два свіжої капусти, невелика морквина.

  1. Елемент загартовування

Учні розморожують в долоньках кусочки льоду і вгадують, що в них є. Вмиваються. І розповідають про користь загартовування.

  1. Виступ лікаря Айболита.

  • Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. А ще здоров’я залежить від того, як зберігається харчова цінність продуктів.

  • Ознайомтеся з правилами збереження харчової цінності продуктів на с.19 підручника.

  1. Повідомлення учнів на тему «Наші предки знали, що споживали»

1 учень. Найпоширенішими стравами в Україні були ті, які виготовляли з рослинних складників.

2 учень. Каші становили більшу частину народної їжі. Вони готувалися з гречки, ячменю, вівса, кукурудзи, проса.

3 учень. Найулюбленіші овочеві страви: борщ, капусняк, печений гарбуз, огірки, часник, цибуля, перець. Хрін.

4 учень Наші предки готували різноманітні страви з картоплі: деруни, галушки, оладки.

5 учень. М’ясні страви були рідкістю, натомість споживали багато сала.

6 учень. Страви з птиці готували лише в неділю. Яйця споживали на свята. Молочні страви вживали частіше.



  1. Виступ лікаря Айболита: «Попередження харчових отруєнь».

V. Підсумок уроку

Технологія «Займи позицію»



  • Поміркуйте, чи погоджуєтесь ви з думкою, що «кока-кола і пепсі-кола – смачні та корисні продукти» і займіть позицію під словом «так» чи «ні». Доведіть свою думку.

  • А тепер чиї очікування справдилися, покладіть овочі у кошик.

Урок 3


Тема: Світ мікробів і хвороби.

Мета: дати учням поняття про мікроби та бактерії; формувати уявлення дітей про інфекційні хвороби; формувати гігієнічні навички; виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я.

Обладнання: долоньки, папірці білого та зеленого кольору, картки з завданням для роботи в групах.
ХІД УРОКУ

І. Привітання.

Щиросердно привітаєм в цьому класі нас усіх.

В парах дружно покружляєм, не шкодуєм ніг своїх.

Три плескання, три притопи.

Присідання і підскок.

Посміхнулись, привітались

І почнемо наш урок.

ІІ. Очікування


  • Ви отримаєте паперові долоньки. Напишіть на них свої очікування і прикріпіть на плакаті.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Гра «Фото напам’ять»

  • Уявімо, що ми з вами відпочиваємо в дитячому таборі. Сьогодні останній вечір нашої зміни, і я роздаю вам фотографії напам’ять. За одну хвилину ви маєте зібрати якнайбільше автографів ваших друзів.

(В дітей папірці білого і зеленого кольору. Вчитель ставить підписи на кількох білих і зелених папірцях.)

  • На жаль, наступного дня з’ясувалося, що я була хвора. Тому ті, в кого є мій автограф, ось таким фломастером(показує), могли заразитися і пройдуть обстеження. Обстеження виявило, що не захворіли ті, хто мав папірці зеленого кольору.

  • На прикладі цієї гри я продемонструвала вам, як інфекції, мікроби і віруси поширюються серед людей.

  1. Ознайомлення з темою уроку

  • Сьогодні на уроці ми поговоримо про мікробів та бактерії, ознайомимося з інфекційними хворобами та будемо вчитися робити профілактичні процедури, щоб не захворіти.

ІV. Опрацювання тексту «Світ мікробів і хвороби» на с. 22-23 підручника.

  1. Читання тексту.

  2. Розповідь вчителя

Коли віруси потрапляють до організму, людина хворіє: у неї підвищується температура, болить голова, живіт, може початися кашель, нудота, блювота.

Як мікроби можуть потрапити до організму людини?

Потрапляють в основному через ротову порожнину:


  • Із брудом на руках і під нігтями;

  • Із залишками їжі між зубами;

  • Із немитими овочами і фруктами;

  • З крапельками слини хворої людини;

  • Із повітря, де багато сміття, пилу.

Віруси, що викликають грип, оселяються в ротовій порожнині та в горлі хворого. Коли хворий розмовляє, кашляє або чхає, з його рота чи носа вилітають найдрібніші збудники вірусу грипу.

Якщо здорова людина разом із повітрям буде вдихати ці крапельки, то вона може заразитися й захворіти на грип!

ІІІ. Осмислення знань і формування умінь та навичок


  1. Робота в групах

І група: як запобігти інфекційним хворобам?

ІІ група: як запобігти шлунковим інфекційним захворюванням?



  1. Тест «Так чи ні»

Щоб захиститися від інфекцій, треба:

  • користуватися власним гребінцем, зубною щіткою та носовичком;

  • мити руки з милом перед їжею та після туалету;

  • ретельно мити овочі та фрукти;

  • сидіти вдома;

  • промивати з милом невеликі подряпини та рани;

  • не робити щеплень;

  • загартовуватись.

  1. Елементи загартовування.

  2. Дихальна гімнастика

Вправа «Долоні»

Вихідне положення: станьте прямо, покажіть долоні «глядачу», при чому лікті опустіть, руки далеко від тіла не відводьте. Зробіть короткий , гучний, активний вдих носом і одночасно стискайте долоні в кулачки (хапальний рух). Руки нерухомі, стискуються тільки долоні. Відразу після активного вдиху видих виходить вільно і легко через ніс чи через рот. В цей час, кулачки розтискаємо.

Знову «сьорбнули» і одночасно стиснули долоні в кулачки. І знову після гучного вдиху і стискання долонею в кулаки видих відходить вільно, пальці рук розтискаємо, кисті рук на мить розтискаємо.Не бажано розчепірювати пальці при видосі. Вони також вільно розтискаються після зжимання, як і видих, відходять вільно після кожного вдиху.


  1. Рольова гра «Потрібна допомога»

  • Ваш товариш скаржиться, що в нього болить голова, турбує горло, йому важко ковтати, «Ломить» мязи, суглоби, заклало ніс, він відчуває загальну слабкість, не має апетиту. Усе це ознаки __________

  • Що ви порадите товаришеві зробити негайно?

  1. Складання «Правил захисту членів родини від грипу»

  • Якщо доводиться доглядати хворого на грип, то захищай рот і ніс

марлевою пов'язкою, склавши її вчетверо.

  • Щоденно кип'яти і пери марлеву пов'язку, носові хустинки та

рушники хворого, прасуй їх.

  • Не користуйся для власних потреб посудом хворого на грип.

  • Здійснюй щоденно вологе прибирання приміщення.

  • Не займайся самолікуванням, дотримуйся порад лікаря.

  1. Робота в зошитах (с.9, завдання 6 - 9)

ІV. Підсумок уроку

Всім відомо, що мікроби,

Нас приводять до хвороби.

Але ж Медицина і Гігієна

Борються з ними недаремно.

З ними будете дружити —

Менше будете хворіти.

Перевірка очікування



  • Якщо справдилися ваші очікування поверніть долоньки вгору.

Урок 4

Тема: Природні чинники здоров’я

Мета: ознайомити учнів з чинниками природи, що сприяють

збереженню здоров'я людини; розвивати вміння використовувати природно-кліматичні фактори для збереження, зміцнення і оздоровлення організму, виховувати бажання зміцнювати своє здоров’я.



Обладнання: ілюстрації із зображенням природи, карточки із завданням для групової форми роботи, а також самостійної роботи учнів, плакат із зображення фортеці..
І.Очікування

  • Тема нашого уроку «Природні чинники здоров’я».

  • Запишіть свої очікування на промінцях сонця і прикріпіть їх навколо сонячного диска.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності



  • Уявіть, що організм – це фортеця, а здоров’я – мур довкола неї. А ми протягом уроку будемо намагатися захистити свій організм від ворогів, «добудовуватимемо» мур.

  • Що допоможе нам зміцнити здоров’я? Вкажіть стрілочками. (Діти підходять до зображеної на плакаті фортеці і ставлять стрілочки до неї від тих складових, які зміцнюють або зберігають здоров’я).

  • Чи всі фактори здоров’я ми вказали?

  • Отже, які фактори ми не назвали – нам підкажуть відгадки загадок.
    Все від нього навкруги
    Набирається снаги
    Тільки ранок настає
    Виглянь у віконце
    Всім воно життя дає,
    Променисте......
    (Сонце)
    Куди ступиш – всюди маєш,
    Хоч не бачиш - споживаєш
    (Повітря)
    Вона прозора, як сльоза,
    І кольором, мов бірюза,
    На все вона спроможна,
    Без неї жить не можна...
    Тепер відгадайте хто вона –
    Ота звичайна рідина.
    (Вода)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Виступи маленьких дослідників.
(Троє дітей одержують завдання попередньо і готують виступи).
а) Цікава наукова інформація про Сонце;
б) Цікава наукова інформація про повітря;
в) Цікава наукова інформація про воду.
2. Розповідь вчителя (з елементами бесіди).
Для людини природа - це дім. Все, що їй потрібно для життя, вона отримує від природи. Ще в давні часи вчені зрозуміли про необхідність використання людиною природно-кліматичних факторів, які загартовують.
Досвід показує, що тільки за допомогою загартування природніми факторами можливе лікування багатьох хвороб.
Сонце випромінює світло і тепло. Під дією сонячних променів у людському організмі утворюється вітамін D, який сприяє росту і розвитку дітей, захисту від інфекцій. Сонячні промені - засіб загартування. Під дією сонячних променів гинуть хвороботворні мікроби, покращується обмін речовин.
Чисте повітря - дар природи, а людині запорука здоров'я. Загартування повітрям найдоступніше.
Яскравим прикладом загартування є факт пристосування взимку до низької температури навколишнього повітря шкіри обличчя і кистей рук. Усі види зимового спорту пов'язані із загартуванням холодним повітрям. Кращому загартуванню сприяє систематичне перебування на свіжому повітрі. Тому слід узяти за правило: повітряні ванни - в будь-яку погоду крім великого дощу.
Найпростіші та найдоступніші форми загартування водою - обтирання та обливання. Обтирання бажано проводити після ранкової гімнастики. Протягом 1-2 хв. Тіло швидко обтирають віджатою губкою, кінцем рушника, рукавичкою, потім швидко розтирають насухо волохатим рушником до появи рожевого кольору й відчуття приємної теплоти.
Обливання починай після звикання до обтирання через 1-1.5 місяці. Температура води для обливання +35°С; поступово вона знижується до +19°С-+20°С. Літні купання найприємніший вид загартування водою. Але не слід забувати про поступовість і обережність. Вода для перших купань має прогріватися хоча б до 22 градусів тепла. Тривалість першого купання2-4 хвилини. Через кілька днів можна плавати і гратися у воді до 10 хвилин.
- А про які ще способи загартування ви знаєте?
(Ходіння босоніж, купання у холодній воді взимку…)
4. Цікаве з історії.
(Повідомляє учень)
Загартування виникло ще в глибокій давнині. У Спарті загартування хлопчиків починалося з раннього дитинства, а з 7 років вони виховувались в суворих спартанських умовах: ходили цілий рік босоніж і в легкому одязі, купалися у холодній воді.

  1. Робота в групах

І група: Чому сонячні промені — засіб загартування?

Які правила слід пам'ятати, щоб зміцнити здоров'я за допомогою

сонячних променів?

Чому з 11 години дня до 17 години не слід перебувати під прямими

сонячними променями?

Чому влітку потрібно закривати голову хусткою чи капелюхом?

ІІ група:

Чому повітря — важливий природний чинник здоров'я?

Чому під час дихання до організму можуть потрапляти шкід- ливі

речовини?

Що забруднює повітря?

Чим шкідливий тютюновий дим?

ІІІ група

Для чого людині потрібна вода?

Скільки води людина вживає щодня?

Чому, якщо довго не пити, це шкодить здоров'ю?

Якою водою слід користуватися?

Чому часом рекомендують пити кип'ячену воду?

ІV. Процедури загартовування


  1. Фізкультхвилинка «БДЖІЛКИ»

Стали, дітки, у рядок,

Всі підемо на лужок. (Ходьба.)

На квітучому лужку

Гудуть бджілки: «Жу-жу-жу».

Разом з ними політаєм. (Імітаціяруху крил.)

Покрутились вліво-вправо. (Повороти тулуба.)

Глянули, де кращі трави.

Пошукали квіточок,

Щоб зібрати з них медок. (Нахили тулуба вперед.)

Політали, покрутились,

Дуже бджілки натомились.

Щоб набратись сили,

Усі дружно сіли. (Присідання.)

Знов шукаєм квіточок,

Щоб зібрать смачний медок. (Головою торкнутися до колін.)

Назбирали? Ого-го!

Всі до вулика бігом. (Біг на місці.)

Побували на лужку,

Скуштували ми медку.

Тепер стали у рядок,

Вертаємось на урок. (Заключна ходьба.)

(В. Чабан)

2. Елементи загартовування у воді

Учні розморожують в долоньках кусочки льоду і вгадують, що в них є. Вмиваються зі словами: «Водичку, водичку, умий моє личко! На щастя, на долю, на добре здоров’я!» І розповідають про користь загартовування.



  1. Дихання фітонцидами хвої.

  • Хвойні дерева знезаражують повітря від шкідливих мікроорганізмів, тому дихати серед них набагато легше. Вдихаючи очищене повітря, знімається втома, стрес від міського середовища.

  • Лікарі рекомендують приймати хвойні ванни. Особливо дітям з родовими травмами, неврологічними захворювання вже з піврічного
    віку. 

  • У свіжій хвої сосни присутня велика кількість вітамінів. Це і вітамін С, і вітаміни групи В: В1, В2, а також вітаміни Р, Е, К і каротин. У хвої в б разів більше вітамінів, ніж у лимонах і апельсинах.

V. Тест «Що ти робиш для збереження здоров’я?

VІ. Перевірка очікувань



  • Чи справдилися ваші очікування?

Урок 5


Тема: Природні чинники здоров’я. Аптека на городі від кашлю і простудних захворювань

Мета: формувати в молодших школярів життєві компетентності; вчити дітей вести спостереження; досліджувати матеріал; розкрити вплив природних чинників на здоров’я людей, особливо лікарських рослин; ознайомити учнів з цілющими рослинами, що ростуть на городі, їх значенням для організму; розвивати вміння використовувати їх для лікування і профілактики хвороб; виховувати бажання зміцнювати своє здоров’я.

Обладнання: презентація «З бабусиної грядки», збірочка народної творчості « Рослини городу», книжечка «Корисні бабусині рецепти»

Тип уроку: урок - проект

ХІД УРОКУ

І. Привітання.

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки!

Хай тупають ніжки!

Працюють голівки!

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаємо ми вам здоров’я й добра!

ІІ. Очікування


  • Ви отримаєте паперові долоньки. Напишіть на них у чому полягає наш задум і для чого це нам потрібно.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • У житті трапляються випадки, коли люди хворіють, але можливості швидко купити ліки в нашому селі немає, тому що аптека знаходиться в місті. Але у лісі, полі, на городі нас оточує безліч цілющих рослин.

  • Я не степом ходжу,

Я ходжу по аптеці.

Розбираюсь в її трав’яній картотеці.

Розквітчаний, прекрасний степ,

Ти природою писаний дивний рецепт.



  • Що ж нам відомо про рослини, які ростуть у нас на городах?. Мабуть, не так вже й багато. А про них варто знати більше. Останнім часом досліджено багато лікувальних властивостей рослин. Лікарські рослини є тим містечком між людиною і природою, тією рятівною соломинкою, за яку чіпляється хворий. Найперші ліки дуже легко знайти у себе на городі.

ІV. Подорож «Ліки з городу. Чи це можливо»

  • Наші дослідники вивчали які рослини є ліками, чи можливо лікуватися городніми культурами. Отже надаємо їм слово.

І група «Журналісти» показують презентацію «З бабусиної грядки», де інформують про рослину, її походження та цінність (додаток 1)

ІІ група «Народознавці» склали збірочку прислів’їв, загадок, приказок про городні культури (додаток 2).

ІІІ група «Цілителі» знайомлять з «Корисними бабусиними рецептами» (додаток 3).

V. Перевірка очікувань

- Чи отримали ви задоволення від уроку?

- Чи потрібні вам знання про лікувальні властивості городніх культур?

- Цікаво пам’ятати: капуста поліпшує настрій; апельсини зміцнюють зуби; ківі захищає організм від ангіни та грипу; помідори заспокоюють; яблука допомагають швидше одужати. Отже, не забувайте про ці овочі та фрукти.

Діти беруться за руки, стають у коло і хором промовляють:

Треба тільки не лінитись,

Треба тільки повчитись,

Знаходити на городі рослини

Ті, які корисні для людини.



І відступлять усі хворі!

Бувайте здорові!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка