Урок №1 Тема уроку: Географія наука про Землю, її природу, населення і його господарську діяльність (6 кл.)



Скачати 57.14 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір57.14 Kb.
Оксана Олександрівна Бєлкіна,

учитель-методист гімназії

№191 ім.П.Г. Тичини м.Києва

Урок №1

Тема уроку: Географія - наука про Землю, її природу, населення і його господарську діяльність (6 кл.)

Мета: сформувати в учнів уявлення про географію як науку, ознайомити зі структурою навчального курсу та основними джерелами географічних знань, сформувати уявлення про методи географічних досліджень та їх зміну впродовж історії розвитку людства; зацікавити учнів географією, мотивувати до її вивчення.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручники «Загальна географія» (авт. В.Ю. Пестушко, Г.Ш. Уварова), атласи, енциклопедія, географічні словники, довідники, відеофільм «Природа землі нашої», журнал «Навколо світу», видання творів Ж.Верна, Р.Стівенсона, Ч.Дарела та ін.

Методи і прийоми: розповідь учителя, мультимедійна презентація, розглядання карт, ознайомлення з підручником, бесіда, розповідь, пояснення.

Зміст уроку

І. Організаційний момент - 30 сек.

ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності - 5хв.30 сек.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу - 20хв.

ІV. Підбиття підсумків уроку – 10 хв.

V. Настанови щодо організації вивчення курсу географії -7 хв.

VІ. Домашнє завдання - 2 хв.

І. Організаційний момент

Учитель представляється учням - його прізвище, ім’я та по батькові учні записують у щоденники.



ІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Зміст

Методи та прийоми

Вивчаючи природознавство ви, мабуть, уже дізналися, що планета, на якій ми з вами живемо, називається Земля і вона є частиною великої Сонячної системи, яка входить до складу однієї з багатьох галактик Всесвіту-галактики Чумацький шлях.

Історія Землі формувалася майже 5 млрд. років, і протягом цього часу вона постійно змінювалася.

На початку свого існування Земля була велетенською розжареною кулею без води та життя, з її надр постійно виливалася на поверхню розжарена кам’яна маса, що, застигаючи, дала початок височезним горам, які піднімалися вгору на тисячі метрів. Гори руйнувалися, утворюючи величезні рівнинні ділянки.

Та ось на нашій планеті з’явилася перша вода. Вона вкрила льодяними шапками вершини гір та поверхню біля полюсів, але більшу частину Землі перетворила на блакитні простори океанів. Проте залишилися ділянки, де води майже не було - це сухі пустелі, що вкривали величезні піщані горби. По океану були розкидані чудові острови з м’яким та вологим кліматом.

І ось серед океанічних хвиль з’явилися перші живі організми, що заселили океани, а потім ожили й ділянки суходолу, вкрилися лісами острови й материки. Природа Землі розцвіла різними барвами.

50 тис.років тому на планеті з’явилися люди.

Наша планета унікальна. Природа Землі своєрідна, неповторна та разом з цим дуже крихка, її легко зруйнувати, але неможливо відновити.


Одночасно з розповіддю вчителя демонструється фільм «Природа землі нашої»

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Географія - наука про Землю

Сьогодні ми починаємо вивчення предмета «Географія». Це природнича дисципліна, що вивчає природу планети Земля та закономірності її формування, пояснює процеси, закономірності та явища, які спостерігаються. Крім природи Землі, географія вивчає також її населення, його господарську діяльність, що обумовлена природою планети. Тому науку географію розділяють на три частини: фізичну, соціальну та економічну.



Поміркуйте,що вивчає кожна з них?
2.Географія-давня наука

Географія - одна з найдавніших наук людства.

У дослівному перекладі з давньогрецької це слово означає «землеопис». Таку назву науці дав давньогрецький учений Ератосфен. Назва відбивала мету науки - описувати природу, що оточувала людей на Землі.

З часом людям стало цього замало, вони прагнули пояснити явища природи, від яких залежало їхнє життя. Наука географія стала перетворюватися на науку, що пояснює явища природи. Минав час, і люди почали прагнути менше залежати від примх природи, тому виникла нагальна потреба в передбаченні природних явищ. Так географія з тієї, що описує, перетворилася на пояснювальну, а потім на науку, що передбачає природні явища та вивчає їхній вплив на людство Землі.

Нині географія - комплекс наук, кожна з яких вивчає окремі елементи природи.

Які ви знаєте географічні науки?

(геологія, вулканологія, тектоніка, мінералогія, метеорологія, кліматологія, ґрунтознавство, палеогеографія, зоогеографія, ландшафтознавство, геоекологія та ін.)


3.Як учені збирають географічну інформацію

Географія, як і інші науки, має свої методи дослідження


4.Джерела географічних знань.

Для вивчення будь-якого предмета ви використовуєте різні способи отримання інформації -це і є джерелами знань.



Що ми можемо назвати джерелами географічних знань?

Це різні способи отримання географічної інформації.

Які існують джерела такої інформації?

1.Друковані: підручники, довідники,словники, енциклопедії, журнали, газети, художня література.

2.Картографічні: карти, атласи.

3.Технічні: телебачення, радіо, « Інтернет».

4.Аерокосмічні.

5.Подорожі та спостереження.


5.Навіщо вивчати географію.

Географія – одна з тих наук, знання якої не тільки формує загальні уявлення про природні закономірності, а й має велике прикладне значення. Географічні знання знадобляться вам у житті, нині важко уявити собі галузь людської діяльності, де не застосовувалися б знання з географії.


Подумайте, як можна використати географічні знання в господарській діяльності людини та побуті.

Розповідь учителя

Запитання

до учнів

Пояснення вчителя


Запитання

до учнів

Учні розглядають мал.1

на стор. 5 підручника

Запитання до учнів

Учитель демонструє різні джерела знань
Розповідь учителя
Завдання на творче осмислення


ІV. Підбиття підсумків уроку

Мікрофон


Пригадаймо, що ми дізналися сьогодні на уроці?

- Географія - це наука про……..?


Бесіда

- Як змінювався предмет вивчення географії з часом?

- Що називають джерелами географічних знань?

- На які групи їх поділяють?

- Чому географію вважають комплексною наукою?

- Які географічні науки ви знаєте?


V. Настанови щодо організації вивчення курсу географії

Протягом навчального року на уроках географії вам потрібно мати:



  1. Підручник «Загальна географія». (Ознайомитися зі структурою підручника).

  2. Атлас «Загальна географія» 6клас, видавництва «Картографія». (Ознайомитися зі структурою атласу).

  3. 2 зошити в клітинку(по12 сторінок).

  4. Друкований зошит для практичних робіт, поточного, узагальнювального, семестрового, підсумкового контролю знань.

  5. Олівці, лінійку.

VІ. Домашнє завдання.

(Учитель контролює запис домашнього завдання учнями в щоденник)

1) Вивчити §1 підручника;



2) підготувати усну відповідь на запитання: як можна використати географічні знання в господарській діяльності людини та побуті;

3) принести зошит у клітинку, довгу лінійку, простий, синій та червоний олівці, гумку - для виконання на наступному уроці практичної роботи №1.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка