Урок №1 Тема уроку: Тихий океан. Практична робота №5. Нанесення на контурну карту географічної номенклатури світового океану(початок)



Скачати 83.25 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір83.25 Kb.
Урок №1

Тема уроку: Тихий океан. Практична робота №5 . Нанесення на контурну карту географічної номенклатури світового океану(початок).

Мета: ознайомити учнів з загальними відомостями про Тихий океан, його географічним положенням, основними етапами дослідження, особливістю будови дна океану. Вчити показувати на карті об'єкти географічної номенклатури: моря,протоки, затоки, острови, глибоководні жолоби.

Виховувати екологічну культуру.



Задачі:
1. Навчально - пізнавальна - виявити особливості географічного положення океану, познайомити з історією дослідження, формувати уявлення про особливості рельєфу дна океану, продовжити формування вмінь працювати з

різними джерелами географічних знань, картографічним матеріалом.


2. Розвиваюча – розвивати вміння виділяти головне, аналізувати отриману інформацію, запам'ятовувати географічні об'єкти, що вивчаються.
3. Виховна - формування уміння працювати індивідуально, в парах, колективно, вислуховувати думки один одного, обговорити проблемні питання, всебічно сприяти розвитку інтересу до географії через навчання із застосуванням інформаційних технологій. Виховувати повагу до природи нашої планети.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник географії, зошит для практичних робіт «Географія материків та океанів. 7 клас» О.Г. Стадник, Г.Д. Довгань. – Х: Веста: Вид-во «Ранок». -2013р. , атлас, фізична карта світу, карта океанів.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Вітання учнів, облік присутніх.

  • Ми починаємо вивчати новий розділ «Океани». Цей розділ ми будемо розглядати 6 уроків, останній – контроль навчальних досягнень. Питання із даного розділу виносяться на ЗНО. (слайд 1-3)

  1. Актуалізація опорних знань учнів (слайд 4)

Бліц - опитування

    1. Що називають Світовим океаном? (всі океани)

    2. Яка частина гідросфери припадає на Світовий океан?(96%)

    3. Яку територію Землі він охоплює? (3/4)

    4. Із яких частин складається Світовий океан? (Тихий, Індійський, Атлантичний, Північний Льодовий океани)

    5. Що вам відомо про рельєф дна Світового океану?(він як і на суходолі має нерівності)

    6. Назвіть найглибшу западину Світового океану. (Маріанська западина)

    7. Де утворюються западини та серединно-океанічні хребти? (на розломах літосферних плит)




  1. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя(слайд 5)

Географічна довідка



  • Тихий океан — найбільший, найглибший і найдавніший океан Землі. На його території можуть розміститися всі материки планети. Деякі вчені вважають, що першим з європейців Тихий океан побачив у 1513 р. португалець Васко Бальбоа.

  • Значний внесок зробили у дослідження Тихого океану Френсіс Дрейк, Чарлз Дарвін, ВітусБеринґ, Джеймс Кук та ін. Велику роль у вивченні океану відіграла наукова експедиція на британському судні «Челленджер» (1872—1876 рр.).

Чому Тихий океан, назвали Тихим?
Як Ви уявляєте собі величезний, найбільший в світі океан ? Це бурхливе маса води, що несе в собі величезну силу і міць. Як же можна назвати такого гіганта – Тихим?

Спочатку назва самого великого океану була - "Великим", дійсно варто ім'я для океану. Але в 1520 році водами океану пливло три кораблі Фернандо Магеллана. І протягом більш ніж трьох місяців плавання кораблі, і їх команди не зіткнулися не з одним штормом.

Магеллан склав докладну карту океану і охрестив його - Тихим. Однак всю непередбачуваність, могутність, а іноді і безжалісність Тихого океану довелося випробувати на собі не одній сотні моряків, які плавали трохи пізніше.

Тихий океан займає третю частину площі всієї планети. У Тихому океані утворюються 75% всіх цунамі в світі, середня швидкість яких близько 750 км/год.

Тихий океан дає людству половину всіх споживаних в світі морепродуктів, і колосальні випаровування для кругообігу води в природі. Є думки, що без Тихого океану життя на Землі було б набагато складніше, якщо була б взагалі.

Ось такий він Тихий, але дуже владний океан!

Сьогодні у вас буде можливість розпочати знайомство з ним ближче.

Запис теми уроку у зошити.


  1. Пояснення нового матеріалу

Розповідь учителя

Прийом «Візитна картка»(слайд 6-7)

Тихий океан - найбільший за площею і найстародавніший з океанів. Тихий океан займає 1/3-верхности планети і майже 1/2 площі Світового океану. Його площа становить 178,6 млн.км2. Максимальна глибина -11 022 м (Маріанський жолоб). Кількість морів - 25. Найбільші моря - Філіппінське, Коралова, Тасманове, Південно-Китайське, Берингове. Найбільший затока - Аляска. Найбільші острови і групи островів - Зондські, Нова Гвінея, Нова Зеландія, Японські.

Між якими материками розташований океан?(слайд 8)

Тихий океан омиває п’ять континентів: Північну й Південну Америку на сході, Євразію й Австралію на заході й Антарктиду на півдні (не омиває Африку).

Тихий океан розташований у всіх чотирьох півкулях. Він особливо широкий між тропіками, де його максимальна довжина перевищує 17 000 км. Екватор розділяє його майже навпіл, тому природні умови на північ і південь від цієї умовної лінії дуже подібні. Із півночі Тихий океан майже повністю оточений суходолом. З Північним Льодовитим океаном він з'єднується через Берингову протоку.

У західній і південно-західній частинах Тихого океану розташовані численні острови. У центральній і південно-західній частині розташована Океанія. Так називають сукупність островів, що розташовані між Австралією, Малайським архіпелагом на заході й широкою, позбавленою островів смугою океану на півночі, сході й півдні. За кількістю островів і їхньою загальною площею Тихий океан посідає перше місце у світі.

Моря розташовані, головним чином, по західних і північних окраїнах океану (Південно-Китайське, Жовте, Східнокитайське, Японське, Берингове, Охотське,). Берега тут мають безліч заток і бухт, у багатьох місцях вони утворюють майже безперервний ланцюг. На сході берегова лінія менш порізана, у деяких місцях до берегів Тихого океану прилягають гірські масиви Кордильєр та Анд з північної та Південної Америки.

Гра «Знайди помилку картографа»

Учитель заздалегідь готує картки, на яких неправильно підпи­сані моря, затоки, острови ( наприклад Янпоські - Японські, Фіппілінські - Філіппінські, Зодснькі - Зондські, Нова Гнівея - Гвінея, Нова Заландія - Зеландія, Гамайські - Гавайські, Марсіанські - Маріанські. На кожну парту учні одержують картки із завданням знайти і виправити по­милки. Під час підведення підсумків гри учні мають можливість ознайомитися з номенклатурою Тихого океану.( Можна замість карток написати неправильно назви географічних об’єктів на дошці. Учні за допомогою карти знаходять їх, і по черзі виправляють помилки на дошці )

Робота за підручником (слайд 9)

Учні самостійно ознайомлюються з матеріалом підручника «Історія дослідження Тихого океану» і заповнюють таблицю(почати це завдання можна на уроці, але учні самостійно за різними джерелами інформації завершають його вдома).



Імена мандрівників - дослідників

Період експедицій (плавання)

Відкриття, досягнення









Розповідь учителя(слайд 10-13)

Тихий океан має дуже складний рельєф дна. Шельф займає невелику площу. Біля берегів Північної і Південної Америки його ширина не перевищує десятків кілометрів, а поблизу берегів Євразії вона виміряється сотнями кілометрів. У периферійних частинах океану розташовані глибоководні жолоби. У Тихому океані розміщені більшість глибоководних жолобів Світового океану (25 х 35, що мають глибину більш як 5 км) і всі чотири жолоби глибиною понад 10 км. Серед останніх Маріанський жолоб з найглибшою відміткою дна Світового океану.

Великі підняття, окремі гори і хребти розділяють ложе океану на улоговини. На південному сході розташоване Східнотихоокеанське підняття, що входить в систему серединно-океанічних хребтів.

Більша частина океану лежить на Тихоокеанській літосферній плиті, що взаємодіє із сусідніми плитами. Саме із зонами взаємодії пов'язані глибоководні жолоби та острівні дуги.

Із системою глибоководних жолобів і гірських споруд на материках і островах, що оточують океан, пов'язаний майже безперервний ланцюг діючих вулканів, що утворюють Тихоокеанське "Вогняне кільце". У цій зоні частими є наземні і підводні землетруси, що спричиняють хвилі цунамі.

Далі ознайомлюю учнів із таблицею «Деякі глибоководні жолоби Тихого океану».


Назва

Найбільша глибина (м)

Довжина

(км)

Середня

ширина (км)

Маріанський

11 022

1340

59

Тонґа

10 882

860

78

Філіппінський

10 265

1330

65

Кермадек

10 047

1270

88

Практична робота № 5(початок)(слайд14)

Учитель знайомить учнів із метою та змістом практичної роботи № 5 «Нанесення на контурну карту об'єктів географічної номенклатури Світового океану», нагадує правила підписування об'єктів географічної номенклатури Світового океану. Після цього учні виконують завдання 2а практичної роботи: позначають на контурній карті об'єкти, крім течій. (доцільно виконувати в парах)

V. Закріплення вивченого матеріалу (слайд 15-16)

1. Гра “Так чи Ні

Чи вірите ви в те, що…



  1. Тихий океан – найбільший за площею. (Так).

  2. Він омиває чотири материки. (Ні)

  3. До складу Тихого океану входять 25 морів. (так )

  4. Він простягається у всіх півкулях. (так)

  5. Першим серед європейців його досяг Бальбоа (так).

  6. Тихий океан сполучається з Північним Льодовим протокою Дрейка. (ні. Беринговою )

  7. Магелланова протока – найдовша у світі.(ні)

  8. Води Тихого океану не омивають Африку. (так)

  9. Глибина Маріанського жалобу складає 8848 м. (ні. 11022м)

  10. Уперше дна Маріанської западини досяг в батискафі «Трієст»: Ж. Пікар.(так)

2. Прийом « Картографічний марафон» (слайд 17)

  • Покажіть на карті і назвіть моря, що омивають східну частину Євразії.

  • Покажіть протоки, яки з’єднують тихий океан з іншими океанами.

  • Покажіть острова Океанії.

  • Покажіть о. Нова Гвінея.

  • Покажіть «Вогняне кільце».

VІ. Підсумок уроку (слайд 18)

Рефлексія
* Чим Тихий океан відрізняється від інших океанів?
* Які його основні особливості?

*Назвіть, яке з перелічених понять (назв) є зайвим: Чорне, Берингове, Охотське, Філіппінське. Поясніть свою точку зору (Чорне море належить до басейну Атлантичного океану).



Оцінки Вчитель оголошує оцінки за урок з коментарями
VII. Домашнє завдання (слайд )
Прочитати текст підручника [7, § 6]. Відповісти на питання. Скласти висновки. Виконати завдання 1 у практичній роботі №5. Охарактеризувати особливості рельєфу дна Тихого океану вздовж 37° пн. ш. Підготувати повідомлення про органічний світ, бар’єрний риф, ресурси океану та їх використання. ( випереджувальне завдання).

Використані джерела:

Довгань Г. Д. География материком м океанов. 7 класс: Разработки уроков.— X.: вид. «Ранок», 2007.— 368с.— (Мастер- класс).



Стадник О. Г. Географія материків і океанів. 7 клас: Готуємось до уроків. — X.: Веста: Вид-во «Ранок», 2008. — 176 с.

Андрощук Л. І. Дидактичні матеріали до курсів географії 6, 7 класів. Частина 2. — X.: Вид. група «Основа», 2010. — 95, [1] с. — (Б-кажурн. «Географія». Вин. 11 (83)).

http://galleryhip.com/carnivorous-island-in-pacific-ocean.html





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка