Урок №1 Тема уроку. Вступ. Три віті слов’янського дерева – східні, південні та західні слов’яни. Казки східних слов’ян. Українська народна казка «Сір- ко». Мета уроку



Скачати 34.43 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір34.43 Kb.
Урок № 1

Тема уроку. Вступ. Три віті слов’янського дерева – східні, південні та західні

слов’яни. Казки східних слов’ян. Українська народна казка «Сір-

ко».

Мета уроку Ознайомити другокласників із трьома вітками слов’янського де-

рева – східних, південних та західних слов’ян, їх фольклором,

зокрема казками. В доступній формі розширити знання учнів

про казки східних слов’ян. Вчити визначати головну думку каз-

ки. Розвивати зв’язне мовлення і фантазію. Виховувати любов

до казок.



Обладнання. Ілюстрації до української народної казки; малюнок родового де-

рева, виставка українських народних казок.



Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Х і д у р о к у.

І. Організаційний момент.

1. Настрій на урок.

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок,

Працюватимем старанно,

Щоб почули у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці!

2. Вступне слово вчителя про українську мову, як одну із слов’янських мов.

3. Інтерактивна вправа.

Вітання на українській, російській і білоруській мовах.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Звучить запис пісня «Розкажи мені казку»

-- Ви давно знаєте і, здається, любите казку. Вона приходить до вас з маминих чи бабусиних вуст, з гарної книги, з екрана.

Заняття поведе вас у незвичайний і дивовижний світ. Реальність і вигадка, життя і чудеса зачарують вас назавжди красою рідного слова.

Казка народилася в сиву давнину. ЇЇ історії передавалися з уст в уста і були доступні усім: і дорослим, і малим. А український народ завжди був багатий на талановитих оповідачів. Саме від них записували вчені і письменники тисячі і тисяч чудових казок.

-- Хто ж складає казки?

-- За що ви любите казки?

(Форми роботи: різні види читання, відповіді на запитання вчителя, формулю-вання запитань учнями, детальний, стислий та вибірковий переказ, характер-

ристикка дійових осіб)

Виконання завдань: розуміння прочитаного твору, словникова робота, аналіз змісту тексту.

2

-- Читайте казки. Збагачуйте свою скарбничку народною мудрістю і кра-сою. Втілюйте в життя досвід і мудрість свого народу. Прагніть миру та волі. Творіть добро.


ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. «Мозковий штурм»

-- Пригадайте, які ви знаєте українські народні казки?

-- Про кого чи про що в них розповідається?

-- Назвіть свою улюблену казку.

-- Які головні герої казки?

-- Чим цікава ця казка?.

2. Знайомство з українськими, російськими та білоруськими народними казка-

ми, які будуть вивчатися в другому класі. Виставка українських народних

казок.


3. Робота над деформованим реченням-прислів’ям.
Казки багато маленькі, в них а розуму.

-- Поясніть це прислів’я.


ІУ. Вивчення й усвідомлення навчального матеріалу.

1. Три віті слов’янського дерева – східні, південні та західні слов’яни.

У сиву давнину, двадцять століть тому, слов’янська спільнота почала розсе-лятися на схід, південь і захід Європи, утворивши з часом три міцні віті сло-в’янського дерева.

2. Казки східних слов’ян (с.5, розділ І)

а) види казок;

б) особливості побудови казок;

в) українські народні казки як цінний набуток нашого народу.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Раз – підняти руки вгору,

Два – зігнутися додолу,

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову починати.

3. Українська народна казка «Сірко»

а) Робота над заголовком.

-- Прочитайте назву казки.

-- Як ви думаєте, про кого буде йти мова в ній?

б) Читання казки вчителем. Перевірка первинного сприймання.

-- Хто головні герої казки?

в) Словникова робота.

-- Поповнимо словничок новими словами.

Никає, копа, сито.

г) Читання казки вголос «ланцюжком».

д) Аналіз змісту і вибіркове читання.

-- Чому казка має таку назву?

-- Що спонукало хазяїна вигнати сірка?

3.

-- Поміркуйте, чому вовк запропонував допомогу собаці?



-- Про які риси характеру це свідчить?

-- Поміркуйте над тим, чому собака покликав вовка на весілля?

-- Про яку рису характеру це свідчить?

-- Як чоловік пояснив гостям свою прихильність до сірка?

-- Знайдіть у тексті та прочитайте слова чоловіка про пса, які підтверджують вашу думку.

-- Які почуття викликають у вас головні герої казки?

-- Знайдіть і прочитайте слова, в яких виражена головна думка казки?

е) Гра «Мікрофон»

-- Пофантазуйте! Як можна було б продовжити цю казку?
У. Підсумок урок.

-- Який розділ почали вивчати?

-- Які казки будемо читати?

-- Де тварини можуть говорити?



-- Яке прислів’я про казки вт запам’ятали?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка