Урок 1 Тема. Звук [б], велики і мала буква



Скачати 250.18 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір250.18 Kb.

Урок 1

Тема. Звук [б], велики і мала буква «бе», відпрацювання літературної вимови слів зі звуком [б] (дуб, рибка).

Мета. Закріпити артикуляцію звука [б]; вивчити букву «бе»; удосконалювати звуковимову, навички читання; прищеплювати любов і повагу до старших членів родини, потребу перейматися їхніми клопотами.

Обладнання. Предметні малюнки – на що схожа буква, звукові пенали.

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.

Щоб урок пройшов не марно,

Треба сісти рівно, гарно

І виконувати те,

Про що мова зараз йде.

II. Оголошення теми і мети уроку.

III. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Виділення звука зі скоромовки.

Біля броду бусол бродить,

Бусленят з собою водить.

Бережись, зелена жабко,

Бо вполює бусленятко!

2. Спостереження за артикуляцією звука [б].
Орфоепічні вправи «Повтори останній склад».

У лісі гриби — би-би-би.

Грали на трубі — бі-бі-бі.

Виросла верба — ба-ба-ба.

Побачив тебе - бе-бе-бе.

3. Визначення, який це звук: голосний чи приголосний.

4. Називання слів зі звуком за малюнками.

5. Відпрацювання літературної вимови звуком [б] (дуб, рибка):

1) вивчення скоромовки:

У діброві — дуби;

2) розгадування кросворда «Рибка».

IV. Ознайомлення з новою буквою.

Аналіз її будови, місце в касі.



  1. Цілий день біля воріт... .

  2. М'який знак собі з дощок... .

3. На що схожа буква «бе»? (демонструваннямалюнків).

4. Утворення та читання складів.

- Буква «бе» засумувала, вона хоче зустрітися з іншими літерами.

5. Робота з букварем 76)



  1. читання складів,

  2. гра «Загубилася

  3. фізкультхвилинка.

6. Робота над текстом «Великі друзі»

1) хвилинка фантазії;

- Прочитайте заголовок, як ви вважаєте йтиметься в тексті?

(Група сильних учнів читання, а всі інші виконують словникову роботу)

2) Словникова робота (слово читає вчитель, учні тихо, за складами, потім голосно, цілими словами):

бабусенько подарувала

попросив будь ласка

- Послухайте текст і скажіть, про яких друзів ідеться в тексті?

3) Творча робота над текстом:

а) читання вчителем;

б) читання учнями;

в) читання першого, другого абзаців методом додавання (вчитель, зачитує початок речення, а діти завершують його);

г) гра «Плутанина» (вчитель змінює одне слово в реченні, діти знаходять помилку);

ґ) конкурсне читання: зачитати, що попросив онук у бабусі;

д) робота над змістом:



  • Чи виконала бабуся прохання онука?

  • А чому? Як ви вважаєте?

  • Ви любите своїх бабусь? А за що?

Бабуся — невтомна бджілка, заради своїх онуків поділиться останньою краплинкою води. Скільки вона пережила, а залишається ніжною, щирою!

Бабусь ніжно любіть,

з літер слова для них складіть.

аббуся нябуба

— А як ви називаєте своїх бабусь?

є) Побудова асоціативного куща.



V. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в зошиті (с. 44).

  1. Складання звукових моделей слів.

  2. Написання друкованих літер: Б, б.

  3. Читання складів із таблиці.

4) «Драбинка слів» (для розширення поля читання).

VI. Підсумок уроку.

Гра «Додрукуй потрібний елемент букви «бе».






Урок2

Тема. Письмо малої букви «бе». Письмо слів із буквою «бе». Письмо знака питання.

Мета. Провести підготовчі графічні вправи, аналіз складових елементів букви, порівняння з вивченими; вчити писати букву «бе», звернути увагу учнів на зображення другого її елементу; ознайомити з письмом знака питання; розвивати зв'язне мовлення учнів; виховувати бережне ставлення до природи.

Обладнання. Каса букв, таблиця «Пиши правильно», малюнки бобра, білки, грибів, дерев, фішки для побудови звукових моделей, кросворд, ребус.

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.

II. Оголошення теми і мети уроку.

- Ми сьогодні разом із бабусею помандруємо в ліс. Як ви думаєте, що цікавого ми можемо там побачити?

Вправа «Очікування».

(Учні оголошують свої сподівання від уроку, починаючи фразою. «Я очікую...»).

III. Актуалізація опорних знань

1. Повторення вивченого про звук [б], букву «бе».



2. Робота над скоромовкою.

Диби-диби... .

3. Гра «Знайди гриби».

На кожному грибочку — звукова модель: — діти розгадують назву гриба.

4. Гра «Хто більше назве слів зі звуком [б] на малюнку в зошиті (с. 4).

5. Звуко-буквений аналіз слів «дуб», «гриби», «бабуся».

6. Побудова речення за схемою.

IV. Робота над новим матеріалом.



  1. Розгляд букви. Аналіз структури рукописи рядкової букви «бе», її елементів, порівняні) з раніше вивченими літерами.

  2. Пояснення написання літери «бе», письмо в «повітрі».

  3. Написання букви «бе» в зошиті.

  4. Фізкультхвилинка.

  5. Поєднання «бе» з іншими буквами.

Назви слова, в яких є склад: ба, бу, би, бі, бо.

6. Написання слів із вивченою літерою: білка, бобер.

1) Відгадайте, кого ми зустріли, мандруючи лісом із бабусею?


Загадка про білочку.

2) Складання розповіді про білку за малюнком.

Цe білочка. Вона живе в лісі. Білка має гарне руде хутро, пухнастий довгий хвіст. Вона жваво стрибає з гілки на гілку. Носить у дупло шишки, велики, гриби. Це вона на зиму харчі заготовляє.


  • Якою формою мовлення ми користувалися, складаючи розповідь?

3) Промовляння потішки про бобра.

4) Каліграфічний запис слів.

7. Ознайомлення зі знаком питання «?».

1) Казка про знак питання.

2) Для чого потрібний цей знак?

3) Письмо знака питання в зошитах.

8. Гімнастика для пальчиків.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Бесіда «Моя бабуся-трудівниця завжди нас пригощає».

— Що бабуся вам любить пекти?


  1. Розгадування кросворда, ребуса.

  2. Запис слова «бублики».

  3. Які дерева зустрічаються в лісі з буквою «бе»? Запис слова з потрібними складами.

VI. Підсумок уроку.

  • Чи сподобалася вам подорож із бабусею до лісу?

  • Що нового дізналися?





Урок З

Тема. Закріплення літери «бе». Робота над інтонацією питальних речень.

Мета. Розвивати усне та писемне мовлення учнів; розвивати навички читання, уміння робити звуко-буквений аналіз; виховувати у дітей бережне ставлення до тварин.

Обладнання. Картинка «Де сховалася буква «бе», малюнки, скоромовка, фішки для побудови звуковых моделей.

Хід уроку:

І. Етап організації

Всі за парти ми сідаєм,

До роботи приступаєм.

Щоб помилок уникати,

Треба пильність розвивати.

ІІ. Повідомлення мети.


  • Сьогодні ми закріпимо знання про букву «бе», навчимося правильно читати питальні речення, дізнаємося про тварин.

Вправа «Очікування».

ІІІ. Етап проектування.

— Розпочати нашу роботу я пропоную зі знайомства з тими завданнями, які чекають нас на уроці.



  1. Розминка.

  2. Гра «Де сховалася буква «бе» (робота в парах).

  3. Звуко-буквений аналіз слів.

  4. Робота в парах над питальними реченнями.

  5. Словникова робота.

  6. Робота в групах.

  7. Презентація роботи в групах.

  8. Робота над скоромовкою.

  9. Робота в зошиті «Супутник букваря».

  10. Підсумок уроку.

IV. Виконання плану діяльності.

1. Розминка.

— Відгадайте загадки, у відгадках яких є буква «бе».

2. Гра «Де сховалася буква «бе»?».



  • А зараз попрацюєте в парах (роздати картки).

  • У квартирі в білочки знайдіть предмети, в яких є буква «бе».

3. Звуко-буквений аналіз слів (роздати малюнки).

Скласти звукові моделі слів, які бачите на малюнку: білка, барвінок, бублики, бджоли.

4. Робота в парах із питальними реченнями.

Учні читають речення з питальною інтонацією. Дають повні відповіді на запитання, користуючися малюнком-підказкою.

5. Словникова робота.

Брели Бавилась Будиночок

Брести Дітвора Зідрала

Побрести Зникли Вимостила

Побродити Заборонив Запасла


  1. Фізкультхвилинка «Хто де живе?»

  2. Робота в групах.

— Зараз у групах прочитаємо такой «Білки»,
«Незабаром зима»:

а) напівголосне читання;

б) читання текстів «ланцюжком»;

в) підготовка до презентації роботи в групах (діти читають запитання на картках і відповіді з книжки; вибирають, хто буде презентувати читання).

8. Презентація роботи в групах.

Вибіркове читання (один учень читає питання, другий відповідає).


І група

  • Де бавилися діти?

  • Що крикнув Борис?

  • Хто кинувся до звірків?

  • Що зробили білки?

  • Що сказав дідусь?









II група

  • Хто зробив будинок у дуплі?

  • Що зідрала зі стовбура білка?

  • Що запасла білка в дуплі?

  • А де ростуть шишки?

9. Робота над скоромовкою:

а) читання скоромовки;

б) заучування скоромовки напам'ять.

10. Робота в зошиті «Супутник букваря» (с. 45):

а) добір звукових моделей до предметних малюнків;

б) гра «Додай літеру».

Додрукувати букву, щоб вийшло слово.

11. Підсумок уроку.

- Що нового дізналися на уроці?


  • Як мостить білка дупло?

  • Чому не можна ловити білок?

  • Як треба ставитися до тварин?

V. Рефлексія.

  • Які ваші враження від уроку?

  • Завдяки чому вдалося виконати всі завдання?

  • Що, на вашу думку, вдалося найкраще? Чому?

  • Чи виправдалися ваші очікування? (Учні продовжують фразу: «Сьогодні на уроці я ...»).





Урок 4



Тема. Письмо великої букви «бе». Письмо слів, речень із буквою «бе». Повторення вивчених букв.

Мета. Провести підготовчі вправи, спостереження за перетворенням друкованої букви на писану, порівняння з вивченими великими буквами; вчити писати букву «бе» у словах, реченнях; звернути увагу дітей на третій елемент, який має виходити за верхню рядкову лінію; прищеплювати любов до казки, цікавість до навчання.

Обладнання. Зразка друкованих і писаних букв, предметні малюнки, казкові герої, малюнки: на що схожа буква «бе».

Хід уроку

І. Організація уроку.

— Ми сьогодні подорожуємо в Країну Казок, зустрінемося з казковими героями.



II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Зачитування вірша, демонстрація ключа.

2. Бесіда.

— Ви знаєте, хто загубив ключ?

— Діти, давайте покличемо Буратіно і віддамо йому ключ.

3. Звуко-буквений аналіз слова «Буратіно».



III. Оголошення теми уроку.

— Буратіно не випадково захопив із собою букву. Сьогодні ми навчимося писати велику букв»


«бе», слова і речення з нею.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з малюнками в зошиті.

— До Буратіно прийшли Барвінок і Клоун, але вони переплутали картки зі своїми іменами. Діти, допоможіть поставити картки на свої місця.

  1. Складання речень за схемою.

  2. Складання звукових моделей слів.

— Клоун Боба приготував нам подарунки: приніс музичні інструменти, якими користується на виступах у цирку. Назвіть їх. зробіть звукові моделі: бубон, барабан.

На що схожий цей малюнок?

4. Демонстрація великої букви «бе», порівняння друкованої літери з писаною, з маленькою буквою.

5. Показ і пояснення вчителем написання букви «бе».

6. Написання букви в повітрі під рахунок.

7. Написання букви в зошиті.

8. Написання великої і малої літери, складів.

— Звертаю увагу, що букви поєднуються відривно невеличкою прямою лінією.

9. Хвилинка-цікавинка.

— Чи знаєте ви, шо слово «Буратіно» італійського походження? У перекладі на нашу мову — це дерев'яна лялька. Саме про пригоди дерев'яного хлопчика ви і дізнаєтеся із цієї книжки (демонстрація книжки «Пригоди Буратіно»).

10. Написання слів із великої букви: Буратіно, Барвінок, клоун Боба.

— Зверніть увагу, що імена пишуться з великої букви.

11 Фізкультхвилинка.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Списування речення з друкованого тексту:

Буратіно, Барвінок, клоун Боба — друзі.

а). Читання речення;

б). аналіз речення;

в). Написання речення в зошитах;

г). розфарбовування малюнка.

2. Хвилинка-мислинка.

Як ви думаєте, кого можна назвати справжнім другом?

Гра «Впіймай звук».

Барвінок приніс нам малюнки рослин. У яких назвах є буква «бе» - плескаєте в долоні: кульбаба, будяк, бузок, берізка, верба, вишня.

VI. Підсумок уроку.

Гра «Інтерв'ю».

- Яку букву ви навчилися писати?

- З якими казковими героями зустрілися на уроці?

- Що було цікавого?


Урок 5

Тема. Підсумковий урок на опрацювання звука [б], «бе». Вправи на зіставлення вимови і написання слів із буквами (звуками) [б]. Закріплення вміння писати літери, самодиктант сторінки букваря.

Мета. Закріпити артикуляцію-звука [б];зіставити вимову звуків [б],[п] та написання слів із буквами «бе», «пе»; вчити писати само диктант; вправляти у письмі вивчених літер; скласти урок-гра.

Обладнання. Квітка-семицвітка, картки зі словами, віршами, скоромовками, ребуси, кросворди, звукові пенали, квіточки-призи.

Хід уроку

І. Етап орієнтації.

Пролунав дзвінок,

Починається урок.

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти - просто молодці!

ІІ. Етап покладання мети.

Сьогодні ми підсумуємо всі знання, які отримали про букву «бе», складемо свою сторінку букваря.



III. Етап проектування.

- Розпочати нашу роботу пропоную з поділу на групи.

- Сьогодні я йшла до класу, і поштар віддав мені листа, який надійшов саме нам, учням

1-А класу. (Зачитати листа).

Доброго ранку, любі діти!

Я квітка-семицвітка.

Запрошую вас зі мною навчатись і грати. Для цього ви повинні відривати по одній пелюстці й виконувати завдання.

А хором промовляти такі слова:

«Пелюстку відірвемо,

Гуртом усе почнемо».

За гарну роботу я даруватиму вам маленькі квіточки.

Квітка-семицвітка.

IV. Етап організації виконання плану діяльності.

1-а пелюстка (червона).

Зі мною будете фати, знання закріпляти.

1. — Яку букву ми вивчали на минулих уроках?

— Які звуки вона позначає?

— Назвіть слова зі звуком [б].

2. Вправи на зіставлення вимови слів із буквами (звуками) [б]-[п]:

а) читання складової таблиці (буквар);

б) читання пар слів [б]-[п];

в) складання речень із парами cлів [б]-[п].

Завдання першої пелюстки виконано, діти отримують червоні квіточки.



2-а пелюстка (помаранчева).

Дружно, швидко вимовляй чистомовки, скоромовки, цікаві вірші промовляй. 1. Чистомовка.

Ба, ба, ба — на березі цвіте вер-ба.

Бо, бо, бо — Богдан малює не-бо.

Бі, бі, бі — білка грає на тру-бі.

Бу, бу, бу - де ж вона взяла тру-бу?

Би. би. би - у бобра болять зу-би.

Бе. бе т бе — він побачив те-бе.

2. Конкурс на кращого скоромовця. Кожна група отримує і вивчає свою скоромовку або вірш.

Завдання другої пелюстки виконано, діти отримують помаранчеві квіточки.

3. Фізкультхвилинка.



3-я пелюстка (жовта).

Все вивчене пригадай,

до слів схему підбирай.

Робота в групах.

Кожна група читає свої слова і підбирає звукові моделі; друкує слова:

а) дуб, верба, береза, горобина;

б) бобер, білка, зебра, баран;

в) брат, батько, Борис, Богдан;

г) хліб, батон, булка, бублики;

д) біб, бузок, барвінок, кульбаба;


е) бубон, труба, барабан, бандура;

є) боровик, підберезовик, білий гриб.

Діти отримують жовті квіточки.

4-а пелюстка (зелена).

Зі мною ви пограйте,

Букви пригадайте.

Склади промовляйте.

Слово відгадайте —

І все не гарно занотуйте.



  1. Письмо, буквосполучення з «бе».

  2. Запиши пару:

ба. па, бу. пу, бе, пе, бі. пі. бо. по.

  1. Гімнастика для пальчиків.

  2. Словниковий диктант. Розгадайте ребуси, запишіть слова:

бук, банка, азбука, банани.

5) Гра «Добери слово».



6) Гра «Читаю без зупинки».

БІК - БИК - КУБ - КЛУБ - БИТВА - БРИТВА.

Вручення дітям квіточок.



5-а пелюстка (голуба).

Гарно ми читаємо,

Текст новий вивчаємо!
Опрацювання текстів «Мамине спасибі», «Малі помічники» в групах.


  1. Читання вчителем.

  2. Словникова робота.

Робота Помила

Спасибі Постелила

Прибрали Поставила


  1. Самостійне напівголосне читання учнями.

  2. читання текстів учнями «ланцюжком» у групах.

  3. робота над змістом.

  • де тато й мама?

  • Хто залишився вдома?

  • Яку роботу виконали діти?

  1. Гра «Плутанина». (Вчитель змінює одне слово в реченні, діти знаходять помилку).

  2. Конкурсне читання.

  • Зачитати перше речення.

  • Що зробила Іра, Маринка, Борис?

  • Зачитати останнє речення.

  1. Що спільного і чим відрізняються тексти?

  2. Фізкультхвилинка.

Діти отримують за роботу голубі квіточки.

6-а пелюстка (синя).

Прислів'я вивчай,

Знання свої збагачуй.

Робота над прислів'ям, самодиктант.



  1. Читання прислів'я (із частин).

  2. Аналіз змісту.

  3. Вивчення прислів'я учнями.

  4. Самодиктант.

  5. Перевірка учнями записаного прислів'я.

  6. Гра «Хто знає більше прислів'їв».

За хорошу роботу діти отримують сині квіточки.

7-а пелюстка (фіолетова).

Творчість свою проявіть,

Казкову букву зобразіть.


  1. Робота в групах; створення казкової букви «бе».

(На основі вивченого і власних спостережень).

2) Презентація роботи в групах.



(Діти показують і розказують, що зобразили на своїх сторінках). Нагородження учнів фіолетовими квіточками.

V. Підсумок уроку.

- Урок підходить до кінця, пелюсток уже нема!

Kвітко-семицвітко, прощавай, лети!

З радістю ми учились, щиро, від душі.

Пелюстки чарівні ти подарувала,

Грою зацікавила, знань усім додала.

Скажемо всі разом: «Дякуємо тобі».

А вона нам?

- 1 -А, ви - просто молодці!

VI. Рефлексія.


  • Якими враженнями від уроку ви поділитеся вдома?

  • Що для вас було найцікавішим?

  • Покажіть букетики квіточок (по групах), які ви одержали.

  • Зверніть увагу на колір. На що схожі квіти?


Звук [б], буква «бе»

Звук


Фонетична зарядка

Що кричить баран?



(Бе)
Хто уважний?

  1. Знайдіть однаковий звук у ;ловах: лоб, білка, береза, труба, буква.

  2. Запам'ятайте слова зі звуком [б]

Лісові музиканти

Баран, борсук та бобер вирішили створити оркестр і купили на базарі барабан, балалайку і баян. Сіли рядочком і давай бриніть, хто голосніше. І такий тарарам підняли, шо всі звірята збіглись.



  • Не можна тихіше? - просять звірі. А музиканти ше голосніше заграли. Тут вийшла білочка і сказала:

  • Якшо ви не будете грати, ми вам бубликів ламо.

Після того баран, борсук та бобер стали по лісах ходити і від усіх бублики вимагати. Добре зажили музиканти. Але одного разу підійшли вони до бегемота і давай грати та кричати. «Ну, — думають, - наїмось зараз бубликів». А в бегемота шкіра товста.

— Біс! Браво! — бурчить, — Бийте голосніше, друзі!

Звірі били, били та й оглухли самі. Покидали свої інструменти, і з того часу в лісі тихо.

Хто бііьше?

1. Згадайте слова, які починаються на [б].

2. Білосніжка назбирала повний кошик грибів, які на [б] починалися. Що це за гриби?

(Білі, боровики, підберезники, бабки) Прийшовши додому, вона приготувала чудовий обід із грибів, овочів, фруктів, і скрізь був звук [б].

Що приготувала Білосніжка?



(Борщ, біляші, кабачки, бутерброди, боби, яблука, баклажани) Запросила багато гостей, в назвах яких теж був звук [б].

(Буратіно, білочку, бобра, барана, бегемота,борсука, бурундуки) Чим закінчилася казка?

Складовий аукціон

Ба — (-ня, -нан, -ран, -рабан)

Боро — (-да, -вик, -зна)

Рима

Багаж (гараж:, пілотаж:)

Білка (гілка, стрілка, мілко)

Добавляй, порівняй, дзвінкий, глухий визначай

В лісі виріс білий (гриб)

А Петро хворий на (грип)

У собаки гострий (зуб)

На сніданок буде (суп)

У ставку багато (жаб)

В кошеняти скільки (лап)?


Буква

- На що схожа буква «бе»? (На бочку з краном, на барабан із дахом, на м'який знак із бриликом)

Читання складів із складної таблиці

Хто прийшов до нас у гості!

Зроблений він із поліна,

Його подруга - Мальвіна.



(Буратіно)

Тепер Буратіно ще друзів прийшов пошукати, А поки він хоче із вами повчитись



  1. Читання пошепки вниз;

  2. читання вголос вправо;

  3. читання повільно вгору;

  4. швиденько вліво;

  5. скоромовкою 6-у доріжку;

  6. приспівуванням 7-у доріжку;

  7. на одному подиху 3-ю доріжку.

Буратіно побачив, що ви слухняні, працьовиті, і хоче з вами дружити.



Допоможіть Буратіно

1) Складіть слова:



б - - (бак, бік, бук, бум, біб),

б - - - - (бика, булка, балка, бузок, буряк, будяк)

2) Вставте букву

- анка, - орошно, до – ро, зе – ра.

3) Зберіть розсипане слово:



б б а а а р н

(барабан)

4) Перетворення слів.

а) Запишіть першу букву:

бочка ~ дочка мочка — точка.

б) Замініть другу букву:



бік — бик бук бак.

в) Замініть третю букву:



бір — бій — біб.

5) Знайдіть слово у слові:



брак (рак), балка (банка).

6) Буратіно отримав завдання: із 10 букв скласти 10 слів.

Допоможіть:

б, к, а, л, т, н, у, и, г, в (булка, бант, битка, бак, білка, бик, бук, бал, банк, буква)

7) Знайдіть не слово.

Бік, біб, борт, бот, бук (бощ)

8) Читання з кінця прислів'я



абілх отагаб — угінс отагаб.

9) Кросворд



1

Б



















2

Б



















3

Б













4

Б










5

Б










  1. Сам пустий, голос густий,

Дріб вибиває, дітей збирає.

(Барабан)

  1. Цю найпершу в школі книгу

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає нам ...

(Буквар)


  1. За кермо хвоста тримає,

З гілки на гілку вправно стрибає.


  1. Цей дім багато грошей має.

Хто позичає там, а хто вкладає.

(Банк)

  1. Куди попелюшка попала

І принца в себе закохала?

(На бал)

Анаграми

Переставте букви у слові «баян», щоб вийшло нове слово. (Баня)

Як із банки отримати тварину? (Банка — кабан)

Шаради

З «бе» — нестерпною буваю,

З «ес» — у страви попадаю.

(Біль — сіль)

З «у» - я дерево, що росте у горах,

З «и» - я звір, що силу має у рогах.

(Бук — бик)

Пеньок

Лише 5 секунд читаєте слова, а потім називаєте пеньок (тобто відмінне слово):

білки білка банан кобра

балка бика банан кобра

балка булка баран кобра

балка бика банан кора



Скоромовки

  • Купила бабуся буси Марусі.

  • У Борі гвинт у Віті бинт.

  • Бублик, батон і буханку

Пекар спік спозаранку.

  • Боря Ірі дав іриску,

Іра Борі — барбариску.

Що без чого не буває?

Знайте, не буває риби без води.

Сопілка не грає, коли не дунеш ти.

Не буває лісу без грибів,

А троянди без (шипів).
Ранку без світанку,

Диму — без вогню.

Хвиль без моря не буває,

Друзів без дружби немає,

Жарту - без усмішки,

А навчань — без (книжки).


Армій без полків,

Ну а діток без синців.

Далі продовжіть самі міркувати,

Що без чого не може бувати.






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка