Урок №14 Тема. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням для



Скачати 51.79 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір51.79 Kb.
Урок № 14

Тема. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів. Складні алгоритми та їх реалізація в Скретч.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з правилами складання та виконання складних алгоритмів у навчальному середовищі; сформувати практичні навички створення складних алгоритмів в навчальному середовищі;

виховна: виховувати дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки, толерантного ставлення до товаришів, зацікавленості у вивченні предмета

розвивальна: розвивати алгоритмічне і логічне мислення; формувати вміння складати алгоритми; формувати вміння узагальнювати, міркувати;

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch, проектор з інтерактивною дошкою.
Хід уроку

І. Організаційний етап.

Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Аналіз виконання практичної роботи.

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.

Працюємо в парах

1. Запропонуйте один одному запитання, відповідями на які були б слова зі списку:



    • виконавець,

    • образ,

    • об'єкт,

    • подія,

    • команда,

    • група команд,

    • параметр команди,

    • команди групи Рух,

    • команди групи Олівець,

    • команди групи Звук,

    • команди групи Вигляд,

    • команди групи Керувати.

2. По черзі пропонуйте один одному твердження, які потрібно продовжити.

  • Наприклад, «Щоб створити подію переміщення виконавця по сцені ліворуч на 10 кроків, потрібно обрати...».

  • Програє той, хто не зможе дати правильну відповідь на запитання, або не зможе поставити своє запитання.

3. Обговоріть, які події можуть відбуватися з виконавцем на сцені програмного середовища Скретч, якщо в алгоритмі будуть використані такі команди:
ІV. Вивчення нового матеріалу.

  • Як створювати проекти, що реалізовують складні алгоритми

  • Як описати алгоритми із вкладеними розгалуженнями

  • Як описати алгоритми із вкладеними циклами

Як створювати проекти, що реалізовують складні алгоритми?

У середовищі Скретч можна створювати складні проекти, наприклад, мультиплікації за мотивами відомих казок або власних історій, розробляти комп’ютерні ігри чи тренажери, моделювати процеси, що відбуваються у природі, або взаємодію частин механізмів. Перш ніж створювати проект у середовищі Скретч, у тому числі і складний, слід:



  1. Визначити об’єкти проекту та їх зображення;

  2. Виділити події проекту та дібрати відповідні команди для їх реалізації;

  3. Задати метод розв’язування завдання, розділити завдання на під- задачі, у яких виділити базові алгоритмічні структури;

  4. Створити алгоритм і подати його словесно чи у вигляді схеми.

Далі алгоритм слід описати мовою середовища виконання алгоритмів, перевірити його правильність і зберегти разом з усіма об’єктами у файлі проекту.

В алгоритмах, які описують складні проекти, можуть використовуватися базові структури алгоритмів: слідування, розгалуження, повторення, а тож різні їх комбінації.



Як описати алгоритми з вкладеними розгалуженнями?

Складні алгоритми часто поєднують декілька алгоритмічних структур, які можуть бути вкладеними одна в іншу:





Розглянемо приклад. Нехай напрямок руху виконавця Кіт, який за замовчуванням переміщується вперед, можна змінити за допомогою відповідних клавіш клавіатури. Зазначені дії можна реалізувати за допомогою таких фрагментів двох програм у середовищі Скретч.

Приклад1.

Або


Приклад2.


Приклад 1 демонструє послідовне використання чотирьох команд неповного розгалуження. Рух виконавця в певному напрямі буде здійснено тільки за умови натиснення відповідної клавіші. У прикладі 2 використано три команди розгалуження повної форми, у яких тричі перевіряється, яка клавіша натиснута. Рух буде здійснюватись без натиснення клавіші Стрілка вправо. Алгоритм, застосований для складання фрагменту програми для прикладу 2, можна подати графічно:

Як описувати алгоритми із вкладеними циклами?

При розв’язуванні задач часто необхідно деякі дії повторити кілька разів. Один із способів написання такої програми — включити повторення в набір команд, що повторюються всередині іншого циклу. Така структура, що складається з циклу в циклі, називається вкладеними циклами.

Наприклад, щоб у проекті Вітраж, реалізованому в середовищі Скретч, отримати зображення з 15 різнокольорових квадратів, використовують два цикли :

Результат виконання програми :



У програмі, що містить вкладеш цикли, обов’язково спочатку виконується «внутрішній» цикл, а потім — «зовнішній».


Розглянемо ще кілька алгоритмів

    1. Розглянемо алгоритм «Стакан» (створюємо новий образ – костюм1, костюм2..)

новый рисунок новый рисунок

    1. Комп'ютер випадковим чином породжує число у межах від 0 до 100, а гравець вгадує його. На пропозиції гравця комп'ютер повідомляє: «Мало», «Багато» чи «Ви вгадали!!!» залежно від взаємного розташування числа-здогадки і випадкового числа.

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/35/11.png
Фізкультхвилинка Додаток А1
Практичне завдання. Інструктаж з техніки безпеки.

Створити проект «Переливання» Створити два нові образи та костюми для них.



новый рисунок (1) новый рисунок (3)новый рисунок (3)

Релаксація «Вправи для очей» - Додаток А2

V. Підсумок уроку.

Рефлексія

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Що найбільше запам’яталось на уроці?

— Що сподобалося?


VI. Домашнє завдання: опрацювати §18. Доробити завдання, невиконані у класі. 


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка