Урок 19. Один удома. Як уникнути небезпечної ситуації



Скачати 64.06 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір64.06 Kb.
Урок 19. Один удома. Як уникнути небезпечної ситуації.
Мета: продовжити знайомити учнів з небезпеками , що можуть чекати в квартирі; вчити основним правилам поведінки в екстремальних ситуаціях;навчити дітей відмовлятися відчиняти двері свого дому незнайомим людям; виховувати обережність, бажання чинити розсудливо; формувати в учнів уміння й навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків, вибирати безпечні місця для розваг,вміти їх прибирати;виховувати обережність, охайність, уміння розсудливо чинити в різних життєвих ситуаціях.
Хід уроку

I.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Розгляньте малюнки. Послухайте уривки .Відгадайте казку.



  1. Старенька бабуся у лісі жила,
    Гостинці для неї онука несла.
    Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?
    Як казка ця зветься? 
    Хто б відповів?
    (Червона Шапочка)

  2. На городі виростала, 
    Сили набирала, 
    Непомітно, дуже швидко, 
    Великою стала.
    Став тут дід усіх гукати
    Та красуню рвати. 
    А цю казку, діти, ви 
    Встигли відгадати? (Ріпка)

  3. Ой, набридло на віконці 
    Все на сонечку сидіть.
    Я візьму і покочуся,
    Щоб побачити весь світ. 
    (Колобок)

  4. Сидить півник на печі 
    Їсть смачненькі калачі. 
    Ось лисичка прибігає, 
    Півника мерщій хапає. 
    Біжить півень рятувати , В лиса півника забрати. 
    (Котик і півник)

  5. Підробив він голосок, 
    Став малим співати. 
    Здогадалися вони:
    Вовк — не наша мати. 
    (Вовк і семеро козенят)

-Хто з героїв цих казок потрапив у небезпечну ситуацію? Яку?

-А що таке небезпечна ситуація?

-Як би мігли уникнути небезпечних ситуацій Червона Шапочка та Колобок?

- Як допомогти Півникові і Козенятам ми з вами вирішимо протягом уроку.

—  Чи залишаєтеся ви вдома наодинці?

—  Чим ви займаєтеся в цей час?

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні ви дізнаєтесь, як уникнути небезпечних ситуацій удома під час відсутності батьків. Як можна розважатися вдома,чим можна займатися, а чим ні. В що можна гратися , а в що ні.



  • Ще ми познайомимося як треба поводитися, коли ви вдома самі, а до вас зателефонував незнайомець, або хтось дзвонить в двері. Повторимо телефони, за якими можемо попросити допомоги.

  • Для чого, на вашу думку, нам ці знання? Чи згодяться вони вам в житті?

  • Бо тема нашого сьогоднішнього уроку…

Вправа «Банан»

  • Закресліть зайві букви і прочитайте:

Оядиян уядояма. Як уняиякняути неябезяпечяної сиятуаяції.

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

-Отже, перед нами сьогодні стоїть проблема: Як поводитися, коли ти дома сам.

ЇЇ ми маємо вирішити до кінця уроку і як підсумок скласти правила поведінки «Сам удома».



  1. Робота за підручником (с 80,81)

-Давайте повернемося до наших казкових героїв Півника та Козенят. Чому ж вони потрапили у небезпеку?

-Про що мама Коза та Котик попереджали їх?

-Якої поради не дотримались?

-А хто такі незнайомці?

-Перевірте свої відповіді в підручнику на с.81

-Як би ви поступили у ситуації , якій опинився Півник та Козенята?

- Дати правильні відповіді вам допоможуть малюнки.

-отже , ми повинні пам’ятати, що в житті злочинці не схожі на вовка, лисичку.Вони називають себе лікарем, сантехніком, контролером,електриком, навіть міліціонером.

Що робити, якщо в двері вашої квартири подзвонили?

  подивись у вічко;

•   якщо за дверима незнайомець — не відчиняй;

•   ніколи не кажи незнайомим людям, що батьків немає вдома;

•   не впускай незнайомих людей у квартиру, хоч би що вони тобі казали.

-Порадьтеся із батьками, як слід поводитися, якщо в двері подзвонить електрик, сантехнік, листоноша.

А ще ви маєте запам’ятати головне правило:

Ким би не назвався незнайомець, якщо ви самі дома, не відкривайте йому двері.
Відгадування загадки.
Є у мене вірний друг.                                   Як же звати мого друга? 

Має він чудовий слух                                   — Всім відомо, це папуга. 

І говорить голосами                                     — Помиляєшся, Олег, 

Моїх друзів, тата й мами.                              Зветься друг мій... (телефон).

-А тепер давайте уявимо що незнайомець вам зателефонував.

2.Гра «Телефон».

Я незнайомець, а ви самі вдома. Давайте поспілкуємося.

Питання вчителя:

- Хто говорить?

- Це яка квартира?

- Це який номер телефону?

- Дорослі вдома є?

- Зараз підійде співробітник міліції , відчини йому двері.

-Перегляньте діалог на с.81 у підручнику. Чи правильні відповіді ви давали?

3.Робота в парах.

-Попрацюйте в парах і розіграйте цей діалог. Міняйтеся ролями.

-Як ви вчинете якщо у ваші двері все ж почали грюкати? За якими номерами зателефонуєте?

4.Фізкульхвилинка.

5.Робота з підручником (с 82,83)

- Прочитайте вірш «Веселий цирк» с.82.

-Чому вірш має таку назву? В яку гру гралися хлопчики? Чи сподобалася вам ця гра? Чому?

--Поміркуйте, якими справами могли б зайнятися хлопчики, замість того ,щоб бешкетувати?

-Перевір та уточни свої відповіді в підручнику на с.83.

V.    УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ



6.Моделювання небезпечних ситуацій

1.     Моделювання ситуацій «Я вдоиа сам», «Несподіваний дзвоник», «Непрохані гості»

Ситуація 1. До вас зателефонували. Ваші дії? (Із незнайомими не розмовляю. Кладу слухавку.)

1) Телефонний дзвінок.

—  Телефонують з телефонної станції. Перевірка зв'язку. Який ваш номер телефону? Яка ваша адреса? Коли вдома буде хтось із дорослих? Відповідай, відключимо телефон від мережі.

Дитина. Попрошу зателефонувати пізніше. На жодне запитання не відповідаю. Попереджу рідних про цю розмову, пораджусь з ними.

2) Телефонний дзвінок.

—  Я — мамина колега по роботі. Твоя мама нездужає. Я зараз підійду до тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала? Відчини двері.

Дитина. Дверей не відчиню. Зателефоную на роботу до мами, до тата, до бабусі — повідомлю їм про дзвінок.

Ситуація 2. Несподіваний дзвінок у двері. Ваші дії? (Незнайомцям пропоную звернутися до сусідів.)

—  Запам’ятай правило

Насамперед ви повинні домовитись удома із батьками, кому вам дозволено відчиняти двері. Нехай мама й тато чітко назвуть імена чи особи родичів, сусідів, друзів, яким ви відчините двері.

7.Фізкультхвилинка для очей

VI.   ПІДСУМОК УРОКУ



-Від того, як ви запам’ятали правила складені на сьогоднішньому уроці залежить ваша безпека, а іноді і ваше життя. Давайте ще раз повторимо ці правила і складемо пам’ятку «Сам удома».

Пам’ятка «Сам удома».

1) Якщо ти один (одна) удома, а в двері дзвонить незнайомець ,ти у жодному разі не відчинятимеш двері і взагалі не спілкуватимешся з людиною за дверима.

2)Якщо незнайома людина спробує сама відчинити двері, ти: зателефонуєш у міліцію, покличеш з вікна або з балкона знайомих і перехожих, якщо ж це не допомогло , сховаєшся в місці, де тебе тяжко буде знайти. Знайди таке місце заздалегідь.

3) Якщо вам зателефонувала незнайома людина , не спілкуйтеся з нею, покладіть слухавку.

4)Пам’ятайте про правила безпечної поведінки під час ігор вдома та при користуванні небезпечними предметами.

Оцінювання.

VI.  Д О М А Ш Н Є З А В Д А Н Н Я.



Скласти малюнкову пам’ятку «Сам удома».


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка