Урок №19 Взаємодія людини і природи. Шляхи збереження тваринного світу; творчий підхід до вибору художньої мови графіки і живопису для виразу головної ідеї. Малюнок «Тварини в зоопарку»



Скачати 66.41 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір66.41 Kb.

Розроблено вчителем ОТМ ГЗОШ І-ІІІ ступенів №41 Коруц О.І.


2 семестр

Дата ______________________

Клас ____________________________


РОЗДІЛ 2 Культурно - просторове оточення

ТЕМА 3. Природне і культурне оточення людини

Урок №19


Взаємодія людини і природи. Шляхи збереження тваринного світу; творчий підхід до вибору художньої мови графіки і живопису для виразу головної ідеї.

Малюнок «Тварини в зоопарку»

Мета уроку 1. Розширити знання дітей про мешканців зоопарку та анімалістичний жанр.

2 Учити розуміти залежність між зовнішнім виглядом тварини, його звичками й середовищем перебування, особливостями харчування.

3. Познайомити із правилами поведінки при спостереженні за тваринами в зоопарку.

4. Повторити схеми малювання тварин

5. Визначити особливості взаємодії людини з природою: виділити роль людини у збереженні природи.

6. Розвивати спостережливість, зорову пам'ять, логічне та абстрактне мислення.

7. Вдосконалювати уміння виражати ідею художньою мовою графіки та живопису.

8. Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до природного середовища.



Тип уроку: поглиблення знань та практичних навичок

Обладнання: матеріали: олівець, , кольорові олівці. фарби, пензлі

для вчителя – фотографії із зображенням тварин у зоопарку, картини російського анімаліста В. Ватагіна; таблиця поетапного зображення різних тварин.

Вузлики на пам'ять

  1. Анімалістичний жанр - (франц. genre animalier, від animal – тварина) різновид образотворчого мистецтва; зображення тварин у живопису, скульптурі, графіці.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Актуалізація опорних знань.

  • Як сучасна людина відноситься до світу природи?

  • Поясніть поняття «екологічна катастрофа».

  • Назвіть тварин, які зникли або знаходяться на межі вимирання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ХХІ століття породило проблеми, які торкаються не окремих держав, або регіонів, але й людство загалом. Надзвичайного загострення набули відносини людини й природи. Людська цивілізація впродовж усієї своєї історії користувалася природою екстенсивно, постійно підвищуючи навантаження на довкілля. Використання природних ресурсів значною мірою позначилося на якості життя людей, проте економічне зростання, зорієнтоване на кількісні показники, зрештою призвело до колосального забруднення навколишнього середовища, а подекуди до незворотних наслідків, змінюючи характеристики Землі.

Велика частина людства живе в містах або в природозбідненої сільській місцевості, в рутині повсякденного життя люди не замислюються про існуванні величезного і разюче різноманітного світу тварин - наших сусідах по планеті. Швидкість вимирання видів тварин пропорційна швидкості і глибині змін, що вносяться людиною в природу. Збереження біологічного різноманіття планети - глобальна причина і мета існування і створення зоопарків.

І V. Оголошення теми уроку.

Отож, сьогодні ми зупинимося на одній з складових природного середовища людини - тваринному світі, який складає велику і різноманітну групу. Проведемо уявну екскурсію по зоопарку та намалюємо його мешканців.




V. Вивчення нового матеріалу.

. Крім «Червоної книги» та заповідників люди створюють зоопарки, щоб показати людям рідкісних тварин, птахів, рослин. На відміну від заповідників, у зоопарках люди постійно турбуються про тварин, готують їм їжу, будують для них приміщення, доглядають за ними

- Хто з вас був у зоопарку?

- Яких тварин ви там бачили?

- Як ви думаєте, де краще живеться тваринам – в зоопарку чи в заповіднику?

Вслухайтеся в це слово - «зоопарк». Іноземною мовою слово «зоо» означає - «тварина», а слово «парк» усім вам добре відомо. Що вийде, якщо з'єднати ці слова? Парк, у якому живуть тварини.



  • Зоопарки – улюблене місце відпочинку городян. Давайте згадаємо правила поведінки в зоопарку.

Правила поведінки в зоопарку

Не можна годувати та турбувати тварин — це порушує режим їх годівлі та утримання і може привести до захворювань.

Забороняється заходити за огорожу.

Особливо слідкуйте за поведінкою дітей. Не ставте і не саджайте на барьєри та огорожу дітей — це небезпечно.

Бережіть зелені насадження: дерева, кущі, квіти.

Фотографуйте тварин без застосування спалахів.

Не кидайте у вольєри з тваринами жодних предметів.

Не приводьте і не приносьте з собою домашніх тварин.

Давайте зробимо уявну подорож по зоопарку. Завітаємо до найбільш рідких тварин.

Це слон. Слони - самі більші тварини, вони харчуються листами дерев, які зривають своїм хоботом - так у слонів називається довгий ніс. А от це бивні. Як ви думаєте, для чого вони потрібні слонові? Бивнями слон захищається від ворогів, це такі роги. Величезними вухами слон обмахується як віялом, щоб не було так пекуче. Слони дуже люблять воду і якщо є поблизу ріка або озеро, обов'язково зайдуть викупатися, як діти тримаються за руку матері, так і слоненята ходять, тримаючись хоботком за хвіст слонихи.

Це мавпа. Вона живе на деревах і там же харчується листами й плодами. Хвіст мавпи допомагає їй триматися за галузі дерев. Мами мавпи дуже турботливі: купають своїх дитинчат, обкушують їм нігті, покрикують на неслухняних.

Зебри дуже полохливі, від ворогів рятуються втечею, причому бігають вони дуже швидко, але не довго - утомлюються. А якщо втекти не вдається, вони захищаються зубами й копитами. Люди багато разів намагалися приручити зебр, привчити їх допомагати людині, як наприклад, кінь. Але нічого із цього не вийшло. Зебра не переносить на своїй спині ні людей, ні вантажі.



Гра «Юні зоологи» ( Перелічіть тварин теплих країн, півдня, пустель, гір, лісів, морів, річок)

  • Розкажіть відому вам цікаву інформацію про деяких тварин, яких ви бачили у зоопарку.

В сучасних зоопарках робітники створюють для них умови, близькі для їхнього середовища. Для них будують штучні водоймища, укриття, спеціально висаджують певні рослини, насипають пісок тощо.

Бесіда

  • Чому утримання тварин у клітках аморальне?

Сприйняття творів образотворчого мистецтва

Як називається жанр образотворчого мистецтва, коли зображають тварин?

В усі часи і епохи людина любила, приручала тварин, спостерігала за ними, а свої спостереження відбивала у творах мистецтва: картинах, книжкових ілюстраціях, скульптурах, фресках, розпису предметів побуту.

Багато художників любили малювати тварин, захоплюючись їх кольоровою забарвленням, гнучким рухом, виразністю силуетів. Тварин зображували олівцем, фарбами, вугіллям такі знамениті російські художники, як Ілля Рєпін, Василь Суріков, Валентин Сєров, а також всесвітньо відомі художники Леонардо да Вінчі, Рембрандт, Рубенс, Дюрер. А деякі всю свою творчість присвятили зображенню тварин.

Одним з них був російський художник-анімаліст Василь Ватагін, який дуже любив тварин і все своє життя вивчав їх повадки і пластику. Він зображував їх самими різними художній-ми матеріалами - графічними та кольоровими олівцями, аквареллю, тушшю, вугіллям, створював скульптури, керамічні іграшки. Серед його персонажів найрізноманітніші представники тваринного світу. Це - ведмеді, слони, вовки, рисі, мавпи, птахи, риби. Особливо В. Ватагін любив малювати тварин з натури, спостерігаючи за ними.





VІ. Практична робота.

Завдання – намалювати малюнок «Тварини в зоопарку».



Робота з таблицями.

Мета – повторення поетапного малювання деяких тварин.





Поетапне зображення ведмедя



Поетапне зображення тигра Поетапне зображення лева

Поетапне зображення кенгуру

Поетапне зображення носорога

Поетапне зображення слона Поетапне зображення верблюду


Поетапне зображення мавпи



Поетапне зображення Поетапне зображення Поетапне зображення



зебри ліси бегемоту

Зразки графічних робіт



Зразки живописних робіт



VІІ. Перевірка домашнього завдання за темою «Зображення простору|простір-час| з висоти пташиного польоту. Ілюстрація до тексту «Польоти у сні та наяву»

VІІІ. Підсумок уроку . Демонстрація завершених робіт. Принести на наступний урок – кольоровий папір, клей ПВА, ножиці, альбом, фарби(гуаш), пензлі.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка