Урок №2. Практична робота: Вимірювання маси і розмірів різних тіл



Скачати 35.51 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір35.51 Kb.
Урок №2. Практична робота: Вимірювання маси і розмірів різних тіл.
Мета: вчити учнів користуватися приладами для вимірювання маси і розмірів тіл, закріпити знання про характеристики тіл, їхнє значення в житті людини, удосконалити знання правил безпеки під час виконання практичної роботи; виховувати взаємодопомогу, акуратність, відповідальність; розвивати пізнавальну активність.

Обладнання: гумка прямокутної форми, лінійка, мірний посуд, терези, важки, вода, картоплина.

I. Організаційний момент.

Правила техніки безпеки під час виконання практичної роботи.



II. Повторення вивченого матеріалу.

Учитель. Характеризуючи тіла, ми часто описуємо їх таким прикметниками як легке чи важке, маленьке чи велике. Але дуже часто нам цього недостатньо, бо треба знати точні розміри, масу чи об’єм даного тіла. Наприклад, щоб виготовити шпаківню, нам треба знати її довжину, ширину, висоту; а щоб спекти пиріг - треба знати масу борошна, цукру, масла, сметани, тощо. Отже, в цих випадках треба вміти вимірювати і порівнювати ці тіла з іншими тілами за формою, розмірами, об’ємом, масою.

1. Перевір свої знання:

1) Назвіть відомі вам характеристики тіл і одиниці їх вимірювання.

2) Які прилади ви знаєте для вимірювання названих характеристик?

3) Де ще ці прилади використовуються?

2. Індивідуальна робота з картками

Завдання. (Виконують в зошитах). Знайдіть відповідність між характеристиками та одиницями вимірювання.

1. Об'єм А. км, м, дм, см, мм.

2. Маса Б. т, кг, г.

3. Довжина В. м, см, л.

III. Узагальнення і систематизація знань і способів діяльності.

(Вчитель знайомить учнів з обладнанням)

З уроків математики ви вже знайомі з таким приладом, як лінійка; знаєте як нею користуватися.

В магазині ви часто купляєте печиво, цукерки. Продавець вам за допомогою терезів зважує вам їх стільки , скільки ви просите.

На уроках математики ви знайомилися з знаходженням об’єму куба, прямокутного паралелепіпеда. А як же визначити об’єм, наприклад, картоплини, яблука, болта? Всі ці питання ми з’ясуємо на практичній роботі.

ІV. Виконання практичної роботи.

Кожне тіло має об'єм, вимірюють його в метрах кубічних або літрах чи мілілітрах. Об'єм тіла правильної форми можна визначити, перемноживши дані про його висоту, ширину і довжину. Об'єм тіла неправильної форми можна визначити, зануривши його у воду. Він дорівнюватиме об'єму витісненої тілом води. Так можна виміряти, наприклад, об’єм картоплини, яблука чи болта.

Отже, приступаємо до виконання роботи.

Завдання 1. За допомогою лінійки виміряй довжину, ширину та висоту гумки. Результати вимірювань запиши в зошит Перемнож одержані значення, і ти визначиш об’єм гумки.



а (довжина) -------- см

в (ширина) -------- см

с (висота) -------- см

V = авс = ------------- см

Завдання 2. За допомогою терезів і важків виміряй масу гумки. Результати вимірювань запиши в зошит.

Маса гумки дорівнює ------------- г

Завдання З. Визнач об’єм гумки, зануривши її в мірний посуд з водою. Результати вимірювань запиши в зошит Переконайся, що об’єми, отримані в результаті вимірювань 1 і З, однакові.

Об’єм води в мірній посудині V = -------- см

Об’єм води в мірній посудині разом з гумкою V = -------- см

Об’єм гумки V = V- V= -------------------- см
Завдання 4. Зваж і виміряй об’єм тіла неправильної форми - картоплини. Результати вимірювань запиши в зошит.

Об’єм картоплини V= --------------- см

Отже, ми вже виконали всі завдання практичної роботи. А тепер в зошитах зробіть висновок, давши відповіді на запитання:

Як вимірюють масу й розміри тіл правильної та неправильної форми? Як за допомогою лінійних розмірів можна визначити об’єм гумки? Які знання з природознавства допомогли тобі визначити масу і об’єм:

а) гумки; б) тіла неправильної форми?

V. Закріплення знань.

1. Учитель роздає групам однакові комплекти з малюнками тіл. їх потрібно розподілити на групи:

1 група — за формою (правильна, неправильна);

2 група — за розмірами (критерії обрати самостійно);

3 група — за масою (критерії обрати самостійно).

VII. Підсумок уроку. Природознавство 5 кл. Практичне заняття № 3

Таким чином, яким би тіло не було — великим чи малим, важким чи легким, його можна виміряти і порівняти з іншими тілами за розміром, масою, об'ємом.

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити § 4.

1) Виміряти та порівняти зріст членів своєї родини. Дані записати в зошит.



2) Творче завдання: поцікавтеся у батьків, якими були ваш зріст та маса тіла при народженні та в різні роки. Зробіть висновки, які саме зміни відбулися. Результати запишіть у таблицю.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка