Урок 2 Тема. Українська народна казка «Лисиця та Їжак»



Скачати 56.98 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір56.98 Kb.
Розробка уроку

літературного читання

2 клас

Тема . Українська народна казка

«Лисиця та Їжак».

Урок 2


Тема . Українська народна казка «Лисиця та Їжак».
Мета: вдосконалювати навички правильного і виразного читання; вчити давати характеристику дійовим особам;

розвивати увагу, пам'ять, , уяву, інтерес і любов до казок;

виховувати бажання бути чесним.
Обладнання: мультимедійна, презентація, маски їжачка і лисички, картки із завданнями для роботи в парах .
Хід уроку
І. Привітання до гостей.

Ми радо гостей у нашім класі вітаємо,

Щастя й здоров'я всім вам бажаємо.
ІІ. Організація класу.

Сьогодні у нас незвичайний урок:

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми вже стрічались не раз,

І знову вона завітає у клас.

В казках є завжди перешкоди, та знаю,

Для добрих дітей їх ніколи немає.

(Слайд 1)


-Я рада за вас! Ми знову в королівстві казок і будемо пізнавати нове, цікаве, незнане. Ну, що ж, починаємо!
ІІІ. Мовленнєва розминка.

1. Дихальні вправи.

«Надування кульки», «Свічка».

(Слайд 2)
2. Чистомовка.

Ди – ди – ди – дай напитися води.

Жа – жа – жа – ми знайшли вужа.

Жи – жи – жи – ти мені допоможи.

За – за – за – гарна в діда коза.

Лю – лю – лю – я тварин люблю.

(Слайд 3)
3. Читання скоромовки на одному мовному видиху

Їжачок з їжачихою та їжаченятами наїжачилися.

(Слайд 4)


4. Читання словникових пірамід.

- Дивлячись на крапку, читаємо ціле слово.

со ва пів • ник

миш ка зай чик

кро лик жаб ка
(Слайд 15)
ІV. Перевірка домашнього завдання.

1. Метод «Мікрофон»

- Які тваринки зустрічалися вам минулого уроку?

- у якій казці ви їх зустрічали?

- Чи є у казки автор?

- Хто загубив рукавичку?

- Де він її загубив?

- Хто першим побачив рукавичку?

- Хто ще прийшов жити в рукавичку?

- Що сталося з рукавичкою?

- Скільки звіряток було в рукавичці?

2. Інсценізація уривку казки.
V. Мотивація навчальної діяльності.

(Слайд 6)


Відгадайте загадки.

Я руда, низького зросту,


Хитра я і довгохвоста.
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…(Лисиця)
В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка,

Ніс, як чорний п'ятачок,

Очі — намистинки.

Здогадався, мабуть, всяк,

Що зовуть мене... (їжак).

- Які слова допомогли вам відгадати загадку?

— Прочитайте заголовок до казки, над якою будемо працювати .

Як ви думаєте, про кого буде казка? (Передбачення)

— Що ви знаєте про цих тварин? Де живуть? Чим харчуються?


VІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Ви чудово впоралися із завданням. Вправно розгадували загадки. Сьогодні у нас в гостях ще одна казка «Лисиця та Їжак.»


VІІ. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.
1. Словникова робота.

Читання за вчителем важких слів.


- Поясніть значення слів.

Невдале – погане.

Позирає – розглядається довкола, дивиться, заглядає.

Солодкими оченятами — улесливо, нещиро дивиться.

Потупав – пішов.

(Слайд 7)


2. Слухання казки.

Учитель читає казку до слів «...виводок тетеревенят пасеться».

( Передбачення) - Хто головні герої казки?

- Як може закінчитися казка?


3.Дочитування казки мовчки.

- Чи правильно ми передбачили кінцівку казки?


4. Читання казки вголос «луною».

- Наші герої живуть у лісі, а якщо там голосно гукнути, то що чується?

- Я читаю, зупиняюсь і читаєте ви.

5.Фізкультхвилинка.

(Слайд 9-13)


6. Читання казки вголос за особами.

- Як потрібно читати слова лисички? (Улесливо).



- Як читати слова їжачка? (Впевнено)

(Слайд 14)



6. Аналіз казки з елементами вибіркового читання. Робота в парах.

1. Який настрій був у Лисички спочатку? Чому? (Прочитай)

2. Чи змінився настрій Лисички під час зустрічі з Їжачком? Чому?

3. Що зробив Їжачок після привітання? Чому? (Прочитай)

4. Що запропонувала Лисиця Їжачкові? (Прочитай)

5. Чи повірив Їжачок Лисиці? Чому?

Як би ви вчинили на місці Їжачка?

6. Куди ж побігла лисиця?

Хто з героїв виявився хитрішим

(Слайд 15)


7. Гімнастика для очей.

(Слайд 16)


8.Мовно-логічне завдання.
1) З'єднати слова з відповідним героєм:
Улеслива хитра розумний винахідливий
ЛИСИЧКА ЇЖАЧОК

підступна зла дотепний

(Слайд 6)

2) Гра «Закінчіть речення».

Лисиця хижа, улеслива, а їжак —...
9. Робота над прислів'ями.

- Прочитайте прислів'я, роз'єднуючи окремі слова.

Казкималенькі,арозумувнихбагато.

Наязицімедок,анадумцільодок.




  • Поясніть, як ви розумієте ці прислів'я?

  • Яке з них розкриває тему нашої казки?

VIІІ.   Підсумок уроку.

          "Мікрофон "

—    Яку казку читали?

- Чи є в неї автор? Чому?

 Рефлексія результатів уроку.      

- Цей урок мене навчив…



Оцінювання учнями своєї роботи.
- Я вважаю, що ти працював …

   ІХ. Домашнє завдання.  

  Читати і переказувати казку, відповідати на запитання у підручнику. Вміти характеризувати героїв.

Джерела інформації:




  1. Савченко О. Я. Літературне читання. – К., «Освіта», 2012

  2. Ковальчук Н. О. Усі уроки літературного читання 2 клас. – Х., «Основа», 2013

  3. Телячук В. П., Лесіна О. В. Інноваційні технологіів початковій школі. – Х., «Основа», 2007

  4. Інтернет – ресурси:

osvita.ua › ... › Початкова школа‎

teacherjournal.com.ua/.../5782-urok-chitannya...‎


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка