Урок №2 Тема уроку. Українська народна казка «Солом’яний бичок»



Скачати 31.25 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір31.25 Kb.
Урок № 2

Тема уроку. Українська народна казка «Солом’яний бичок»

Мета уроку. Вчити учнів знаходити і виразно чи тати вказані діалоги, добира-

ючи відповідну інтонацію; розвивати вміння відповідати на за-

питання за прочитаним; складати простий план казки, відтворю-

ючи послідовність подій; виховувати бажання творити добро.



Обладнання. Предметні малюнки вовка, лисиці, зайця, теля (бичок). Маски

героїв казки.



Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.

Опорні слова і вислови: майданник, мички, кужіль, великий бір, днище,

вовтузиться, льох.


Х і д у р о к у:

І. Організаційний момент.

1. Настрій на урок.

Стали, діти, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли,

Й працювати почали.

2. Інтерактивна вправа.

Пригадуємо слова вітання на російській та білоруській мовах.


ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. «Мозковий штурм»

а) Які види казок знаєш?

б) Яку казку опрацювали на попередньому уроці?

-- Назвіть головних героїв.

-- Чому вчить казка?

2. Робота над загадками.

Сірий, зубатий, по полю блукає,

Ягнят шукає.

(Вовк)

Вона руденька, ще й хитренька,

Не велика й не маленька.

Вона вовчику сестричка,

А зовуть її ….

(Лисичка)

Не ходжу я, а скакаю,

Бо нерівні ноги маю.

Через поле навмання

Перегнав би я коня.

Я страшенний боягуз.

Всіх на світі я боюсь.

В полі, в лісі – навкруги,

Скрізь у мене вороги.

(Заєць)

2.

Малюнки вовка, лисиці, зайця.

-- Як цих тварин можна назвати одним словом? (Звірі)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети, завдань уроку.

1. Слово вчителя.

-- Діти, ви вже здогадались що сьогодні ми продовжимо роботу над казками про тварин. А герої наступної казки перед вами. Хто це?

-- Що ви знаєте про цих тварин?

-- Де і як живуть, чим живляться?
ІУ. Вивчення й усвідомлення навчального матеріалу.

1. Слухання казки. (Учитель читає казку не до кінця, а до слів «… А бичок, що

не стало вже треба …»)

-- Послухайте уважно і придумайте кінцівку.

2. Перевірка первинного сприймання.

-- Хто автор казки? (Народ)

-- Які дійові особи вам зустрілися у казці?

-- Як може закінчитися казка?

3. Словникова робота.
майданник днище

мички льох

кужіль вовтузитися

-- Які слова ви не зрозуміли?

Спочатку слова читає вчитель, тоді – учні хором, «ланцюжком», окремі учні.

4. Читання казки вголос окремими учнями (всі стежать за ними).

-- Прослухавши казку до кінця, ит побачимо, хто правильно передбачив її кінцівку.

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Час прийшов відпочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки вбоки,

Як зайчата скоки-скоки!

Десять, дев’ять, вісім, сім,

Час за парти нам усім.

5. Відтворення змісту прочитаного.

-- Чому казка має таку назву?

-- Перерахуйте героїв твору.

-- Як жили дід і баба? Виберіть правильну відповідь: бідно, багато, у достатку.



-- Знайдіть і прочитайте діалоги бичка із ведмедем, вовком, лисичкою та зайчиком. Підберіть відповідну інтонацію.

-- Чи справедливо, на вашу думку, дід вчинив зі звірами, вкинувши їх у погріб?

3.

-- Чому Дід не виконав свою обіцянку?



-- Як звірі відплатили добром за добро?

-- Знайдіть і прочитайте уривок твору, в якому розповідається, як зміни-лося життя діді і баби.

6. Засідання «Клубу філософів» (робота у групах). Закінчити речення.

1 група «У житті бувають люди, схожі на ведмедя, вовка, лисицю та зайця,

тому що ….»

2 група «Роби добро іншим, то буде й тобі …»

3 група «Казка «Солом’яний бичок» навчає нас …»

7. Гра «Мікрофон».

Словесне малювання.

8. Складання простого плану, відтворюючи послідовність подій.

9. Гра «В театрі».

Інсценізація казки з використанням масок.


У. Підсумок уроку.

-- Який етап уроку найбільше сподобався?

-- Яку казку читали?

-- Визначте головну думку твору.



-- Що ви порадили б тваринам?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка