Урок 3 Тема. «Півник і двоє мишенят»



Скачати 48.28 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір48.28 Kb.
Розробка уроку

літературного читання

2 клас

Тема. «Півник і двоє мишенят»

(українська народна казка).

Урок 3
Тема. «Півник і двоє мишенят» (українська народна казка).



Мета: учити глибоко відчувати казку, її добрих героїв, засуджувати хитрість, ледарство,боротися із цими рисами у повсякденному житті; розвивати уміння читати за особами, переказувати; виховувати бажання допомагати іншим, рости працелюбним.

Обладнання: мультимедійна дошка, презентація, картки для оцінювання.

Тип уроку: комбінований.
Хід уроку

І. Організаційний момент.

Пролунав уже дзвінок –

Починаємо урок.

- За свої відповіді ви отримаєте гарні малюнки з казковими героями.

(Слайд 1)

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Робота над прислів’ями

Учні читають зі слайда прислів’я на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи двічі – тричі.

• Робота спільна – як пісня весела.

• Умілому всяка робота легка.

(Слайд 2)

2. Гра «Блискавка».

- Назвіть «зайве» слово

парта колосок

парта колобок

карта колосок

парта колосок

(Слайд 3)

3. Робота над скоромовкою

У печі, у печі

Смачні та гарячі

Пшеничні калачі.

Хочеш їсти калачі –

Не лежи на печі!

- Прочитати тихо і повільно, голосно і швидко.

- Прочитайте весело.

(Слайд 4)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Докладний переказ учнями казки «Лисиця та їжак».


ІV. Мотивація навчальної діяльності .

Повідомлення теми і мети уроку:

- Сьогодні ми завершуємо подорож сторінками українських народних казок. Наостанок ознайомимося з ще однією чудовою казкою. А хто є її головними героями – ви дізнаєтеся , відгадавши загадки.

Хоч годинника не має

вранці він нас піднімає

Кожен прокидається –

З сонечком вітається. ( Півень)

У норі хатинку має

Хліб , сирочок полюбляє.

По підлозі тишком – нишком

Бігає сіренька …( мишка)

(Слайд 5)


V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Опрацювання казки « Півник і двоє мишенят» ( с.40 – 42)

(Слайд 6)
1. Гра « Передбачення»

- Поміркуйте , про що йтиметься у цій казці.



2. Словникова робота

« Довідкове бюро» ( заздалегідь підготовлені учні пояснюють значення слів)

Ціп – знаряддя для обмолочування зерна , що складається із двох палиць, з’єднаних між собою ременем або ланцюгом.

Млин – споруда для розмелювання зерна на борошно.

(Слайд 7)

3. Читання казки вчителем.

- Хто головні герої казки?

- Як звали півника ? мишенят?

- Чому мають такі дивні імена?


Фізкультхвилинка «Два півники».

(Слайд 8)



4. Читання казки вголос за логічно завершеними частинами

1) Зачин.

- Чи можна охарактеризовати героїв? Як?

2) Читання до слів «… глядіть , скільки я зерна намолотив!»

- Хто виконува роботу?

- Що робили мишенята?

3) Читання до слів « …взяв собі на плечі мішок і пішов».

- Хто поніс зерно до млина?

4) Читання до слів «…мабуть , мені доведеться».

- Як ви вважаєте , хто спече пироги?

- Дочитайте казку мовчки.

- Як ви розумієте зміст останнього речення?


5. Технологія «Займи позицію».

- Чи справедливо вчинив півник?

(Слайд 9)
6. Читання казки учнями вголос « ланцюжком».

- З якою інтонацією слід читати слова мишенят спочатку? потім? Чому?

- Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?

- Які слова слід написати під ілюстрацією у підручнику?

7. Робота над образними висловами

Голосно закричали ; тихіше сказали; зовсім тихо відказали; ледве чутно пропищали.



8. Характеристика героїв, складання асоціативного куща.

- Які слова спадають на думку, коли чуєте слова півник чи мишенята?

(І ряд – до слова півник, ІІ ряд – до слова мишенята, ІІІ ряд - знаходить протилежності між ними.)

Півник Мишенята

голосистий смішні

працелюбний грайливі

справедливий ледачі

хазяйновитий веселі


9. Робота над загадками

На слайді – зображення тварин . Вчитель читає загадки , діти знаходять малюнок – відгадку. Він зникає.



(Слайд 10)
Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Зачаївся він , примовк…

Грізний звір цей , звісно ,…(вовк)

Я вухатий ваш дружок,

В мене сірий кожушок,

Куций хвостик, довгі вуха,

Я усіх – усіх боюся. ( зайчик )


Їсть кислички і сунички

Жовтий гриб узяв на шпичку

А коли злякається

Клубочком згортається.( Їжачок)

Хоч у нього й шуба є

Та як холодно стає

Він не їсть тоді , не п’є

І не ходить , не гуляє,

А у лігво спать лягає.

( Ведмідь )





VІ. Підсумок уроку

- Яку роботу виконали на уроці?

- Який розділ завершили вивчати?

- Роздивіться, будь ласка, свої картки. Зображень яких героїв ви отримали більше: півників чи мишенят? Чому?


VІІ Домашнє завдання.

Правильно і виразно читати казку (слабшим учням).

Придумати продовження казки, в якому мишенята стануть зовсім іншими (сильнішим учням).

Джерела інформації:




  1. Савченко О. Я. Літературне читання. – К., «Освіта», 2012

  2. Ковальчук Н. О. Усі уроки літературного читання 2 клас. – Х., «Основа», 2013

  3. Телячук В. П., Лесіна О. В. Інноваційні технологіів початковій школі. – Х., «Основа», 2007

  4. Інтернет – ресурси:

school.xvatit.com › ... › Українська література‎

www.docme.ru/.../usі-uroki-lіteraturnogo-chita...‎




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка