Урок 49. Рослини лісу. Лікарські рослини лісів



Скачати 65.36 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір65.36 Kb.
Урок 49. Рослини лісу. Лікарські рослини лісів

Ключові компетентності:

вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:



загально мовленнєві вміння і навички:

  • розповідає чітко, послідовно відповідно до мети висловлювання;

контрольно-оцінні вміння:

  • використовує засвоєні способи перевірки різних навчальних дій;

інформаційно-комунікативна:

загальнокультурна:

  • діє згідно з прийнятими правилами поведінки учня на уроці;

здоров’язбережувальна:

  • дотримується гігієнічних норм під час уроку;

соціальна: співпрацює в групі

Предметні компетентності

( конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)

Початковий рівень:

  • пригадує поділ рослин на групи (дерева, кущі, трав’янисті рослини);

  • називає рослини хвойних та листяних лісів;

  • впізнає лікарські рослини лісу за ілюстраціями ;

Середній рівень:

  • розуміє зв’язки між деревами, кущами і трав’янистими рослинами лісу;

  • розпізнає деякі ознаки пристосування рослин до життя у лісі;

  • пояснює значення рослин лісу за поданою схемою;

Достатній рівень:

Високий рівень:

- розподіляє назви рослини лісу за ярусами;



План уроку

    1. Розшифровування учнями теми уроку. Гра «Вилучи зайве». ( Додаток 1)

    2. Пригадування учнями поділу рослин на групи (дерева, кущі, трав’янисті рослини).

    3. Читання та обговорення казки «Про Дерева, Кущі та їхню сестричку Травичку». (Додаток 2)

    4. Опрацювання учнями інформації про рослини лісу. Робота у схрещених групах. (Додаток 3)

Група 1: яруси лісу;

Група 2: хвойні ліси;

Група 3: листяні ліси.


    1. Презентація учнями виконаного завдання.

    2. Розподіл учнями назв рослин лісу за ярусами. (Додаток 4)

    3. Бесіда – розповідь вчителя про лікарські рослини лісу.

    4. Впізнавання учнями лікарських рослин за ілюстраціями. (Додаток 5)

    5. Розпізнавання деяких ознак пристосування рослин до життя в лісі. (Додаток 6)

    6. Пояснення учнями значення рослин лісу за поданою схемою.(Додаток 7)

    7. Відтворення учнями природознавчих знань про рослини лісу в образотворчій діяльності: малювання ілюстрації «Дружня родина рослин лісу» (про яруси лісу).

    8. Презентація творчого завдання (за бажанням)

    9. Підведення підсумків уроку.

Додаток 1

Гра «Вилучи зайве»

На дошці записано деформоване словосполучення, у якому «захована» тема сьогоднішнього уроку.

Завдання для учнів: визначте тему уроку, вилучивши зі словосполучення зайві склади.

Роскилини тволісучок



(Рослини лісу)

Додаток 2

- Уважно прослухайте казку:



Казка про дерева, кущі та їхню сестричку травичку

З давніх - давен живе на світі Матінка Природа. Вона дуже щедра. Є в неї земля, вода, сонце, місяць, рослини, тварини. На околиці села жили її діти. Дерево – найстарший братик, менші братики – Кущі, і їхня сестричка – Травичка. Весело і дружно жили вони.

Та одного разу Дерево сказало, що воно найважливіше серед рослин і всі повинні підкорятися йому. Сумно шелестіла Травичка, схилилися у журбі кущі. Та змиритися з цим не змогли. І після довгих роздумів покинули Дерево.

Велике Дерево залишилося одне. Воно гордо стояло і пишалося своєю красою. Йшов час. Минали дні, і дереву стало самотньо. А тут ще палюче сонце забирало вологу з грунту. Зовсім заслабло Дерево. Згадало воно й про Травичку, і про Кущі. Соромно стало йому, що воно так образило своїх рідних. Дерево попросило вибачення у своєї родини. І вони пробачили йому. Вранці дбайлива Травичка вмивалася вранішньою росою і заважала сонцю випаровувати вологу з грунту. А Вода на знак подяки напувала їх та постачала кореням поживні речовини. Густі Кущі зменшували силу вітру. А велике Дерево прикривало їх своєю кроною від пекучого сонця.

Ось так в дружбі та злагоді живуть вони й досі.

- Дайте відповіді на подані запитання:

Чому дереву важко прожити без куща і травички?

Яку користь приносить дерево кущам і травам?

Чому всі рослини повинні жити в злагоді?

Додаток 3

- Прочитайте інформацію, подану на картці.

- Обговоріть прочитане за поданими після тексту запитаннями.

- Запам’ятайте обговорену інформацію для того, щоб презентувати її членам своєї базової групи.



Картка 1

Яруси лісу

Пригадайте свою прогулянку до лісу. Ви помітили, що найвищі рослини – дерева. Під деревами ростуть кущі. А нижче стеляться різнобарвним килимом трави. Зеленіють мохи. Кожна група рослин утворює свій «поверх» - ярус. Ліси поділяють на хвойні, листяні і мішані.



Питання для обговорення:

- Які яруси утворюють рослини лісу?

- Які рослини найвищі?

- Поміркуйте, чому ліси поділяють на листяні, хвойні і мішані?



Картка 2

Хвойні ліси

Сосна і ялина, смерека і кедр, ялівець – хвойні дерева. Хвойні ліси похмурі, суворі. Коли дме вітер, верхівки дерев неначе стогнуть. У хвойних лісах можна знайти маленькі кущики чорниці й брусниці. З трав’янистих рослин у соснових лісах багато чебрецю, цмину.



Питання для обговорення:

- Які дерева ростуть у хвойних лісах?

- Назвіть кущі і трав’янисті рослини хвойних лісів.

- Поміркуйте, чому хвойні ліси здаються похмурими.





Картка 3

Листяні ліси

Ліси з листяних дерев називають листяними. Крони листяних дерев погано пропускають світло. Тому під ними ростуть тільки ті рослини, яким не потрібно багато світла. З кущів – це малина, ліщина, вовчі ягоди, з трав’янистих рослин – конвалія, копитняк, зірочник, папороть.



Питання для обговорення:

- Які ліси називають листяними?

- Назвіть кущі і трав’янисті рослини листяних лісів.

- Поміркуйте, чому під кронами листяних дерев ростуть тільки ті рослини, яким не потрібно багато світла.



Додаток 4

  • Розподіліть подані назви рослин за ярусами. Впишіть їх у відповідні колонки таблиці.

Чебрець, сосна, ліщина, зірочник, вовчі ягоди, береза, папороть, чорниця, анемона, ялина, осика, малина, дуб, медунка, шипшина.

1 ярус

2 ярус

3 ярус

Дерева

Кущі

Трав’янисті рослини












Додаток 5

  • Упізнайте на поданих ілюстраціях лікарські рослини лісу та назвіть їх :









Додаток 6

  • Розгляньте ілюстрації рослин лісу.

  • Розпізнайте ознаки пристосування рослин до умов навколишнього середовища.

  • Поясніть необхідність такого пристосування до умов навколишнього середовища для кожної рослини лісу

Сосна Копитняк



Медунка Малина





Додаток 7

Схема «Значення рослин лісу»

виділення кисню




середовище для існування живлення

інших представників лісу багатьох тварин




Значення рослин лісу



збирання лісових чудова відпочинкова

ягід та плодів зона

заготівля лікарської



сировини


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка