Урок №7 на тему Тема. Контрольна робота. Числівник як частина мови



Скачати 73.35 Kb.
Дата конвертації18.02.2016
Розмір73.35 Kb.
Урок №7

на тему


Тема. Контрольна робота. Числівник як частина мови

Мета: перевірити рівень засвоєння шестикласниками знань з теми

«Числівник як частина мови»; з’ясувати можливі недоліки в ході

опанування мовної теорії; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення,

удосконалювати вміння й навички застосовувати здобуті теоретичні

знання на практиці; виховувати охайність.

Тип уроку: урок перевірки й обліку здобутих знань, умінь і навичок.

Форма проведення уроку: виконання завдань тестового характеру.

Обладнання: тестові завдання

Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку


  • Учні, сьогодні на уроці спробуємо оцінити рівень ваших навчальних досягнень із теми «Числівник як частина мови», а також з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовної теорії.


ІІІ. Підготовча робота

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  2. Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань.

  3. Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру.

  4. Поділ учнів класу за варіантами.


IV. Виконання завдань тестового характеру за варіантами.

Варіант І

  1. Повнозначна частина мови, яка означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі, називається:

А іменником; В числівником;

Б прикметником; Г займенником.


  1. Числівники за значенням поділяються на:

А якісні, відносні й присвійні; В прості й складні;

Б назви істот і неістот; Г кількісні й порядкові.


  1. За будовою числівники поділяються на:

А прості, складні й складені; В тверди, м’які й мішані;

Б якісні, відносні й присвійні; Г кількісні, збірні, дробові.


  1. Позначте рядок, у якому всі слова – збірні числівники.

А шість, двадцятий, семеро, три десятих;

Б двоє, дванадцятеро, тридцять троє, восьмеро;

В тринадцятьох, шістдесяти, вісімнадцятьом, на трьох;

Г другий, шостий, чотирнадцятий, дев’ятий.


  1. Визначте речення, у якому вжито дробовий числівник.

А З п’ятого кола червоний башлик випередив усіх. (М.Трублаїні).

Б З криком і вереском промчав тринадцятий у повстяному капелюсі.

(М.Трублаїні).



В Через Канадський водоспад стікає дев’ятнадцять двадцятих усієї

води Ніагарського водоспаду (З підручника).



Г Установлено, що Ніагарський водоспад утворився близько восьми-

дев’яти тисяч років тому (З підручника).




  1. Позначте речення, яке потребує редагування.

А Більше ста тисяч людей щорічно відвідує цей музей.

Б Сюди прийшли більше семи десяти юнаків.

В У Сибірське море впадає триста тридцять шість річок.

Г У перегонах брали участь п’ятнадцятеро коней.


  1. Позначте рядок, у якому всі слова – числівники.

А одинадцять, три, п’ятий, сотня;

Б тринадцять, шість, мільйон, тисяча.

В один, одиниця, однаково, одинак;

Г п’ятнадцять, сімка, вісімсот, двоє.


  1. Визначте речення, у якому використано числівник.

А Сьогодні він отримав одиницю.

Б Це було вже не вперше.

В Він замислився, як нарешті отримати хоча б сімку.

Г Назавтра треба було вивчити п’ять предметів.


  1. Позначте рядок, у якому всі числівники пишуться окремо.

А трьох/сот, тринадцять/три, два/надцять, шіст/десят;

Б три/п’ятих, вісімдесят/шість, сто/сім, двісті/п’ятдесят;

В триста/двадцять, шіст/надцятеро, сто/одинадцять, двадцять/два;

Г сто/тисячний, двадцять/п’ятий, сто/сьомий, триста/сороковий.


  1. Виділіть речення, яке слід відредагувати.

А Під одним козирком чотири козаки (Народна творчість).

Б Сімсот соколят на одній подушці сплять (Народна творчість).

В Бігає Марушка у сто кожушках, як вітер повіє,то й спина зіпріє.

(Народна творчість)

Г Сиділа старуха в дев’ятьох кожухах; хто побаче, той заплаче

(Народна творчість).


  1. Позначте речення, у якому вжито порядковий числівник.

А Під тисячолітнім платаном розташувалися музиканти (М.Трублаїні).

Б Один за одним промчали вершники (М.Трублаїні).

В Восьмий вершник, у червоному башлику. Промчав, як вітер.

(М.Трублаїні).

Г За умовою змагання вони мусили десять разів оббігти це коло.

(М.Трублаїні).

12. Виділіть речення, яке потребує редагування.



А Уроки починаються о восьмій годині.

Б Я скажу тобі про це, коли мине тринадцята година.

В Ми провели з ним чудових шість годин.

Г Магазин відчиняють у сім годин.
Варіант ІІ

  1. Числівник – це повнозначна частина мови, яка:

А має значення предметності;

Б означає кількість предметів або їхній порядок при лічбі;

В виражає ознаку або властивість предмета;

Г вказує на предмети, ознаки, кількість, але не називає їх.


  1. Числівники за значенням поділяються на:

А кількісні й порядкові; В назви істот і неістот;

Б прості й складні; Г якісні, відносні й присвійні.


  1. За будовою числівники поділяються на:

А якісні, відносні й присвійні; В прості, складні й складені;

Б тверді, м’які й мішані; Г кількісні, збірні, дробові.


  1. Позначте рядок, у якому всі слова – дробові числівники.

А шість восьмих, три двадцятих, вісім дев’ятих, дві десятих;

Б другий, восьмий, сімнадцятий, десятий;

В дванадцятьох, вісімдесяти, вісімнадцятьом, восьмисот;

Г шестеро, тринадцятеро, двадцять троє, восьмеро.


  1. Визначте речення, в якому вжито збірний числівник.

А Межа вічної крига в Арктиці відступила на кілька сотень кілометрів

на північ (В.Комаров).



Б Дві дівчини сплять, притулившись щока до щоки (О.Довженко).

В Широке небо неначе кліпало тисячами блискучих людей

(І.Нечуй-Левицький).

Г Семеро одного не ждуть (Народна творчість).


  1. Позначте речення, яке потребує редагування.

А Два коти в одному мішку не живуть (Народна творчість).

Б Що то за птах, що на вісьмох ногах (Народна творчість).

В Сімсот соколят на одній подушці сплять (Народна творчість).

Г Під одним ковпаком до сімсот козаків (Народна творчість).


  1. Позначте рядок, у якому всі слова – числівники.

А Тринадцять, сім, восьмий, мільярд;

Б один, десяток, мільйон, тисяча;

В три, трійка, утретє, тринадцять;

Г шістдесят, вісімка, вісімсот, троє.


  1. Визначте речення, у якому використано числівник.

А Десятки років читають люди ці книги.

Б Козацькі курені ділилися на сотні.

В Сто десять років прожив цей дідусь.

Г Така оцінка, як трійка, його не задовольняла.


  1. Позначте рядок, у якому всі числівники пишуться окремо.

А Триста/двадцять, тридцять/три, сто/сім, дві/третіх;

Б трьох/сот, вісімдесят/шість, шіст/надцятеро, двісті/п’ятдесят;

В сто/одинадцять, шіст/десят, двадцять/п’ятий, сто/сьомий;

Г сто/тисячний, триста/сороковий, двадцять/два, сім/надцятий.


  1. Виділіть речення, яке слід відредагувати.

А Реве віл на сто гір, на сто кроків, на сто потоків (Народна

творчість).

Б Головата, дженджуриста, сорочок наділа триста, а нога одна

(Народна творчість).

В Що то за птах, що на вісьмох ногах? (Народна творчість).

Г У сім няньок дитина без носа (Народна творчість).


  1. Позначте речення, у якому вжито дробовий числівник.

А Уздовж дороги тягнуться кактуси до двох цілих і п’яти десятих

метра зав-вишки.



Б Північна територія займає п’яту частину площі всієї Австралії.

В Він зайняв шосте місце з десяти.

Г Три великих цілих яблука лежали на столі.


  1. Виділіть речення, яке потребує редагування.

А Ми працюємо до шостої години.

Б Ігор народився п’ятнадцятого травня.

В Чоловіки вітали жінок з Восьмим березнем.

Г Святковий вечір розпочнеться о шістнадцятій годині тридцять

хвилин.
V. Підсумок уроку.



Рефлексія.

Я дізнався …

Зрозумів …

Навчився …

Найбільші труднощі я відчув …

Я не вмів, а тепер умію …


VІ. Домашнє завдання.

§49-52 (повторити)

Виконати завдання на індивідуальних картках:

При тривалості життя 72 роки 22 роки у людини йде на сон, а 10-на працю і 6 – на їжу. Склавши ці три числа, ви побачите, що вони становлять трохи більше половини від 72. А що сталося з рештою – 34 роками? Це вже залежить від самої людини, на що вона їх потратить.

Завдання

4-6 балів. Прочитати текст, виписати числівники, визначивши розряд за

значенням.



7-9 балів. Виконавши завдання на 4-6 балів, визначити групу числівників за

складом.


10-12 балів. Виконайте завдання двох попередніх рівнів. Продовжуючи

думку останнього речення, висловіть власні міркування.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка