Урок 77 Тема. Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні



Скачати 46.65 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір46.65 Kb.
УРОК 77

Тема. Спостереження за функціональною роллю числівників у реченні (Вправи 16-19.)

Мета. Вчити учнів застосовувати знания про числівник на пракіміїї і правильно вживати у власному мовленні. Розвивати інтерес її" вивчення природи, заохочувати дотримуватись правильного режимі дня.

Обладнання. Ілюстрації пташок: соловейка, жайворонка, перепілки, іоіуиі кропив'янки, горихвістки, шпака, трясогузки (до вправи 16).



Хід уроку

І.Організація класу до уроку.

ІІ.Перевірка домашнього завдання.

Учні зачитують свої відповіді на запитання. Можна запропопуишії відповісти по-різному, вживаючи числівники, які означають однакоіШІІ час. Наприклад: Я прокидаюся о сьомій годині п'ятнадцять хни ним (п 'ятнадцять хвилин на восьму; п 'ятнадцять хвилин по сьомій).

-На яке запитання найважче було дати відповідь? (Можна сподіватись, що це запитання про ранкову зарядку.) Коротка бесіда про роль ранкової зарядки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Загадка (мовна)

Що тримає всьому лад ще й полічить все підряд?

По порядку поскладає, бо тим числам лік він знає. Один, два, три, чотири...

певну кількість полічили. Перший, другий, третій... — рядочками поскладали... Про що йдеться? Відгадали?

( Числівник)

Отож, сьогодні ми продовжимо вивчати таку невелику за обсягом, м. важливу для правильного вживання в мовленні частину мови числівник'



ІУ.Робота над вивченням нового матеріалу.

І. Колективне виконання вправи 16 (усно).



а) Розгляд ілюстрацій пташок, згаданих у тексті вправи (по можливості).

б) Словникова робота.



біологічний годинник — властивість живих організмів орієнтуватися в часі. Грунтується на строго фізичних і хімічних процесах, які відбу- ваються в організмі. Біологічний годинник відіграє важливу роль у пристосуванні організмів до змін умов навколишнього середовища. Завдяки біологічному годиннику вони орієнтуються у визначенні періоду доби,

зміни пір року, деякі морські організми пристосувалися до чергування припливів і відпливів тощо.

( біологічний словник. / Редколегія. 2-е вид. — К., Головна редакція УРЕ. /"Vi,. hSOcmop., іл.)

в) Самостійне ознайомлення учнів із текстом вправи на знаходження числівників.

г)Постановка запитань до числівників із тексту вправи. (якої? котрої?) другої години (якої? котрої?) третьої години (о котрій?) о четвертій годині (якої? котрої?) шостої години Які ще тварини та рослини, крім названих у тексті, можуть орієнтувати у часі? До наступного уроку підготуйте таку інформацію. 2.Прес-конференція на тему "Як ви знаєте річний календар" (ні вправою 17). а) Частина учнів виступає в ролі журналістів, які ставлять запитаним науковцям (решті учнів класу). Зауваження: повні відповіді на запитання журналістів записують у свої зошити всі учасники конференції, числівники записують словами. б) Зачитування числівників, які траплялися у відповідях. Фізультхвилинка. 3) Відпрацювання вимови і правопису числівників шістнадцять і шістсот за табличкою підручника на с. 4). Каліграфічна хвилинка.шіс іст спін на дцять шістнадцять шіст стс стсо шістсотДля виготовлення житньої хлібини витрачається шістсот тридцять грамів борошна.(Інформація. 630 грамів борошна — це 900 грамів зерна це 20 тис Ні зернин або 1000 колосків. (БВҐІШ, 2002, №5, с. 14)).

5.Вибірковий диктант (на закріплення правопису числівникім шістнадцять і шістсот).

а) Виберіть з вірша і запишіть словами числівники, які є результатом виконаної дії.

Годі вже вам дармувати —

будем разом додавати,

добре слова вимовляти,

11 а голос и г і роста вл яти:

шість та шість —

то дванадцять:

шість та сім —

то тринадцять:

шість та п'ять —

одинадцять:

сім та сім —

чотирнадцяті.:

вісім й вісім —

шістнадцять.

Можна й далі рахувати, числівники записати... А тепер ми ще полічим, без помилочки запишем: двісті та триста — п'ятсот:

триста плюс триста — шістсот:

по чотириста двічі — вісімсот:

а коли і це сто додати, що тоді ми будем мати? Дев'ятсот!






б) Перевірка диктанту. Уточнення вимови та правопису числівникім одинадцять, чотирнадцять, шістнадцять і шістсот.

6. Колективне складання оголошення (за вправою 18).а) Ознайомлення із текстом запропонованого оголошення. »О



б)Запам'ятайте! Із оголошенні обов'язковими є: дата, час і місце проведення заходу.

в) Колективне складання і записування оголошення про свято, яке її мііаром відбудеться у класі.

г) 'Зачитування складеного оголошення.

V. Підсумок уроку.

Які числівники зустрічалися протягом уроку? Що ви запам'ятали про числівники 16 і 600? А тепер за добру працю — винагорода.

Усмішки (з використанням числівників)

Ото пам'ять!

Учитель розповів історію відкриття Америки Колумбом, а на­прикінці каже:



  • І все це трапилося майже п'ятсот років тому. В учня округлились від подиву очі:

  • Ого! Ну й пам'ять у вас.

Задача на метикуватість

Учитель запропонував розв'язати таку задачу:



  • Якщо на вашу парту сяде п'ять мух, а ви одну з них уб'єте, то скільки залишиться?

  • Одна! — вигукнув хлопчик з останньої парти, — бо решта втечуть.

Результат

Учителька: У твого брата п'ять яблук, а ти в нього два забереш. Який буде результат?

Учень: Він мене відлупцює. Го які числівники ви почули в усмішках? Які орфограми у цих числівниках?

ІУ. Домашнє завдання з інструктажем.

Вправа 19. Інформація про види тварин і рослин, які орієнтують нас

187





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка