Урок-бесіда: «здоров’Я ДІТЕЙ здоров’я нації» Мета: Виховувати у дітей почуття національної самовідданості, патріотизму



Скачати 117.89 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір117.89 Kb.

УРОК-БЕСІДА: «ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ - ЗДОРОВ’Я НАЦІЇ»

Мета: Виховувати у дітей почуття національної самовідданості, патріотизму, відповідальності за майбутнє нашої нації. Дати розуміння важливості здоров’я для людини і для нації в цілому. Сформувати вміння цінувати життя, здоров’я в усіх його аспектах.

Обладнання: Мультимедійні засоби навчання, плакати з висловами відомих людей про здоров’я та народні приказки:

«Здоров’я - дорожче золота»



(В. Шекспір)

«Здорова людина - є самий дорогоцінний витвір природи»



(Томас Карлейль, англ. історик, філософ)

«Здоров’я - мудрих гонорар»



(77.Ж. Беранже, франц. поет)

«Природа хоче, щоб діти були дітьми, перш ніж бути дорослими»



(Ж.-Ж. Руссо)

«Хто не цінує життя, той його не заслужив»



(Леонардо да Вінчі)

«Люди не вмирають. Вони вбивають самі себе»



(Сенека)

«Пияцтво є вправляння у безумстві»



(Піфагор)

«Человек ест, чтобы жить, а не живет, чтобы есть»



(Сократ)

«Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації»



(Оноре де Бальзак)

«Здоровому все здорово»

«В здоровому тілі - здоровий дух»

«Бережи одяг, доки новий, а здоров’я, доки молодий»

«Як на душі, так і на тілі»



«Весела думка - половина здоров’я»

«Якщо дитина бігає й грається, то їй здоров’я усміхається»

Виставка дитячих малюнків на екологічну тематику, про згубний вплив шкідливих звичок та інше.

Учитель:

Охорона здоров’я людини та виховання здорових дітей були основними проблемами в усі часи.

Конституцією України визначено, що найвищою соціальною цінністю у державі є людина, її життя і здоров’я. У Статуті Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) записано: «Здоров’я - це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад». Таке визначення поняття «здоров’я» є загальновизнаними у міжнародному спілкуванні.

Потребою кожної людини є здоровий стан організму, в поєднанні зі здоровими умовами довкілля.

Діти й підлітки ще не замислюються, що здоров’я слід берегти і для цього потрібні знання і навички здорового способу життя.

Вирішення проблеми здоров’я людини закладено у самій людині, у знанні і розумінні нею проблем формування, збереження, зміцнення і відновлення власного здоров’я, а також в умінні дотримуватися правил здорового способу життя. Дітям необхідно усвідомити, що наше майбутнє - за здоровими людьми, бо лише фізично і морально здорова людина здатна творити і приносити користь людям.

Особливу шкоду здоров’ю наших дітей завдають тютюнокуріння, вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин, поширення інфекційних хвороб (ВІЛ/СНІД, туберкульоз та ін.). Ці негативні явища можуть увійти практично в кожен дім, кожну сім’ю.

Саме тютюн, алкогольні напої та наркотики послаблюють імунну систему організму, зумовлюють численні захворювання, а в нашій країні, на жаль, дуже багато курців серед дівчат та жінок. Жінки - це берегині,




продовжувачки роду, а пристрасні та молоді курці та ті, що вживають алкогольні напої, не можуть народити здорових дітей.

Україна - рідна, священна земля наших дідів і прадідів. Тут ми народилися і виросли, тут уперше побачили сліпучу синь українського неба і золоті розливи пшеничних ланів, квітучі чорнобривці і соромливу калину. Український рід споконвіку шанував землю, хліб на столі, рушник на стіні, мамину пісню, яворову колиску, криницю із журавлем, вербу край ставка...

Така вона, наша Україна. її історія зіткана із світла і темряви, з радості і жалоби. Та для кожного українця немає землі милішої від тої, на якій він живе, бо це наша земля, наша доля. І ніколи я не проміняю її на іншу, тому що знаю: минуть тяжкі часи і Україна відродиться для новітньої слави, для щастя.

Діти - ви майбутнє нашої нації. Саме вам належатиме важлива роль у розбудові нашої держави. А що потрібно для цього?



Варіанти дітей (освіта, любов до Батьківщини, здоров’я і т.д.).

Учитель: Ну звичайно ж, в першу чергу здоров’я! А. що ж таке здоров’я? Здоров’я людини - це не просто відсутність хвороб. Це стан фізичного, психічного та соціального благополуччя, високої працездатності та соціальної активності людини.

  1. й учень: В козацькі часи люди були здоровіші за сьогоднішнє покоління. Ми багато часу проводили на свіжому повітрі, працювали фізично, вели рухливий спосіб життя, мали повноцінне харчування, жили серед природи, яка позитивно впливала на духовність, фізичне і психічне здоров’я.

  2. й учень: Так, так пане-козаче. Я з вами згоден. Адже відомо, що стан здоров’я на 50% залежить від умов та способу життя, на 20% - від впливу навколишнього середовища, на 20% - від спадковості і лише на 10% - від рівня розвитку медицини.

А що ж відбувається в Україні на початку XXI століття?

  1. й учень: Сьогодні в Україні дуже складна демографічна ситуація.




Протягом 1991-2000 років народжуваність у нашій країні зменшилася на 35%, а смертність - зросла на 18,6%. Дитяча захворюваність, яка часто призводить до інвалідності, зросла майже на 20%.

  1. й учень: Здоров’я не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини.

Тому треба з раннього дитинства загартовувати свій організм спортом, заняттями фізкультури, обтиратися мокрим рушником, обливатися водою, щоб організм звикав до посильних навантажень і ставав дедалі міцнішим і здоровішим.

  1. й учень: Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок самої людини, порушення санітарно-гігієнічних норм, від неправильного харчування, відсутності режиму праці й відпочинку.

Учитель: Давньоримський філософ Сенека говорив: «Люди не

помирають, вони вбивають самі себе». (Вчитель звертає увагу учнів на вислови на плакатах). Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки. Такі діти із задоволенням попробують викурити цигарку із наркотичною травкою, чи нанюхатись різних речовин, щоб «зловити кайф». Вони знищують не тільки своє здоров’я, а й здоров’я своїх майбутніх дітей.

Куріння вражає генетичний апарат, затримує фізичний і психічний розвиток підлітка. Адже до складу тютюнового диму входить близько 30 отруйних речовин. Оноре де Бальзак писав: «Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації».




  1. а учениця:

Дитя цигарку витягає,

Бо хочеться дорослим стать.

Та сильним, гарним він не стане! Бо зріст вповільнюватись став. Усе, що в світі є погане, Хлопчина в організм запхав.

Та ще й в залежність від цигарки Потрапив хлопець, як в капкан. Не допоможуть слово й лайки, Тепер над ним - цигарка Пані.



  1. а учениця:

І друга погана звичка,

Заходить, часом, наче гість.

Бо в хаті свято, часом, сяє.

Горілка в пляшці на столі. Хлопчина, деколи буває,

Ще й вип ‘є чарочки малі.

Бо теж попробувати хоче,

Що то татусь біленьке п ‘є.

А потім й сам собі захоче И тихцем горілочки наллє.

А яд такий усе руйнує,

Найперш страждає голова.

Всі центри там паралізує...

Біда великою бува.






  1. й учень:

Дівчата й хлопці - слабаки.

Під вплив частенько підпадають. Спочатку все це, наче, сміх,

Та час летить, вони страждають. Наркотики страшна біда.

І молодими помирають...

А вороття нема... Шкода... Поглянь, яке чарівне небо Нас кличе в синю висоту!

Яке життя довкіл прекрасне!

Яке чарівне сонце ясне!

І неповторна кожна мить!

Й життя у кожного єдине.

А ти у світі цім - Людина!

І хай біда тебе мине.

В хворобі щастя не буває.

Лише в здоров 7 щастя є! Здоров’я, лиш, дурний псує.

Учитель: Коли людина здорова, вона може все здолати, про все мріяти і досягти високої мети в своєму житті. А коли хвора, то ніякі мрії не здійсняться. На жаль, на здоров’я людини впливає ще й екологічний стан навколишнього середовища.


  1. я учениця:

Боже! Що я бачу!

Загидили ліси і землю занедбали. Поставили АЕС в верхів’ях трьох річок. То хто ж ви є, злочинці, канібали?!






Ударив чорний дзвін. І досить балачок.

В яких лісах іще ви забарложені?

Що яничари ще занапастять?

і мертві, і живі, і ненароджені

Нікого з вас довіку не простять!

(Л. Костенко)


  1. й учень: Людина - це частина природи. І саме природі ми зобов’язані своїм існуванням, своєю досконалістю, своєю могутністю. Людина навчилася підкоряти природу. Прокладала канали, осушувала болота, створювала нові водосховища, вирубувала ліси, використовувала хімічні препарати. Людина підкоряла природу і до підкорялася!

Учитель: 3 1992 року територія України оголошена зоною екологічної кризи.

Повітря забруднене. Щодня люди дихають смогом, двоокисом сірки, випарами кислотних дощів та іншими токсичними газами. У нашому місті забруднюють повітря великі підприємства.

Вихлопні гази автотранспорту містять небезпечні для здоров’я людини токсичні речовини - свинець та бензопирен.

Водні об’єкти України забруднені нафтопродуктами: фенолами,

органічними речовинами, солями важких металів.

Лише 10% сільськогосподарських угідь області мають задовільний екологічний стан.

В області накопичилось 29 млн. т різних видів відходів.

Внаслідок аварії на ЧАЕС радіоактивно забруднені 11 населених пунктів області, а також 11,8 тис. га сільськогосподарських угідь та 15,5 тис. га лісів (по Україні 4 млн. га лісів).

Озоновий шар потоншав над Україною на 10 % за останні 10 років. І як наслідок - зниження родючості землі, підвищення ракових та інших захворювань.


  1. й учень: Чи є надія в нас на майбутнє? Чи виживемо? За яким законом? Бо скільки вже людей пішло з життя, уражених чорнобильським драконом.

  2. й учень: Ми вже відчули, що він нам приніс, і не одному ще вкоротить віку. А скільки люди проливають сліз, коли у сім’ях родяться каліки?

Учитель: Близько десяти державних програм спрямовані на пропаганду здорового способу життя дітей та молоді. Особлива увага цьому питанню приділена в Указі Президента України від 15.03.2002 р. № 258/2002 р. «Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у суспільстві та утвердження здорового способу життя». «Про додаткові заходи щодо поліпшення медичної допомоги населенню України» від 8.08.2000 року. Учень-козак. Тільки спільними зусиллями, усім миром зможемо забезпечити здоров’я і силу нашої нації.

  1. а учениця:

Якщо ти віриш у майбутнє,

В його прийдешність, у життя,

Дзвони у дзвони, кричи людям,

Бо більш не буде вороття.

Віддай забуту свіжість травам,

Відмий від бруду всі хмарки,

Відреставруй нам синє небо І дощ крізь сито проціди.

Хай ожива вода Дніпрова,

Правічні височать дуби,

І хай полин, трава-чорнобиль,

Не стане іменем біди.


  1. а учениця: Ніхто нам не збудує держави, коли ми самі її собі не збудуємо, і ніхто з нас не зробить нації, коли ми самі нацією не схочемо бути».




Ми - є. Ми будемо.

Не віриш, подруго?

Запитай у пісні,

Вона тобі усе розкаже.

Як нація жила.

Як вижила.

Як крила розпрямляє Й встає на повний зріст.

Як нація жила.

Як вижила.

Як крила розпрямляє Й встає на повний зріст.

Чуєш, як лунає пісня!

Ми - є. Ми - будемо!

Будь певна подруго!

Учитель:

Боже - Отче всемогутній,

Захисти коханий край!

Дай нам вийти у майбутнє,

Мужність і сміливість дай!

Захисти нас від свавільних Хижаків, жорстоких, злих.

Захисти від божевільних,

Від Чорнобилів нових!

Хай собори на руїні стануть там,

Де Ти прорік.

Суверенній Україні - слава нині і вовік!




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка