Урок Біології в 7 класі Вчитель: Маковецька І. В



Скачати 41.48 Kb.
Дата конвертації26.03.2016
Розмір41.48 Kb.
Відкритий урок
Біології
В 7 класі

Вчитель: Маковецька І.В.

Тема: Будова та різноманітність квіток
Мета: ознайомити учнів з репродуктивними органами рослин; розглянути будову квітки і функції окремих її елементів; сформувати поняття про двостатеві і роздільностатеві квітки, а також про однодомні і дводомні рослини; розглянути різні форми квіток і звернути увагу на їхній тип симетрії; при виконанні лабораторної роботи детальніше ознайомити учнів з особливостями будови і різноманітністю квіток
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання і матеріали: таблиця «Будова квітки», муляж «Квітка яблуні»; картинки, листівки, фото різних квіткових рослин; гербарії


Структура і зміст уроку

Епіграф до уроку:

Скільки того цвіту при долині,

Кожна квітка - пісня України.

Скільки того цвіту край городу,

Кожна квітка – материна врода.

І. Актуалізація опорних знань
Запитання до учнів:

1. Що таке розмноження?

2. Назвіть типи розмноження рослин.

3. Яке розмноження називається статевим?

4. Які органи рослин відносяться до репродуктивних?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми будемо вивчати «найгарніший» орган рослин. Це та частина рослини, яка перш за все, є нашим другом, чудовим супутником вдома, на вулиці, скрізь. Вони супроводжують нас протягом усього життя: зустрічають при народженні, прикрашають юність, радують на святах та іменинах, проводжають в останню дорогу. Отож, ви всі здогадались, що сьогодні ми будемо вивчати тему...

«Будова та різноманітність квіток»

( Запис теми уроку в зошити)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Квіти – уособлення дивної, неперевершеної майстерності природи. Приємні пахощі, принадність фарб, витончена форма – все це дуже позитивно діє на наші емоції і викликає захоплення. Проте, крім естетичної насолоди, квіти мають надзвичайно важливе біологічне значення, адже саме квітка є початком майбутнього живого організму – нової рослини.

Що ж являє собою квітка?

Квітка – це вкорочений, видозмінений і обмежений у рості пагін, який пристосований для статевого розмноження рослин.

Будова і функції частин квітки




Елемент квітки

Опис

Функції

Квітконіжка

Квітколоже



Видозмінене стебло пагона; квітки без квітконіжок – сидячі

Видозмінена вкорочена верхівка пагона ; за формою – опукле, плоске, укорочене, увігнуте



Орган, на якому розташована квітка
Поєднує всі частини квітки в єдине ціле; бере участь в утворенні плодів



Стерильні

частини квітки

(оцвітина)

Чашолистки (чашечка)

Пелюстки (віночок)



Видозмінені листки, зовнішня частина подвійної оцвітини

Видозмінені, яскраво забарвлені листки, які утворюють віночок



Захист внутрішніх частин квітки
Залучення організмів-запилювачів

Генеративні

частини

квітки

Тичинки
Маточки

Чоловічі репродуктивні органи

Центральна частина квітки, що складається з зав*язі, стовпчика і приймочки



Утворення пилку
Утворення насінних зачатків; запліднення і утворення плоду

Квітки вражають своєю різноманітністю за забарвленням, розмірами, симетрією, статтю тощо.

За наявністю тичинок і маточок квіти поділяють

Типи квіток


Двостатеві Одностатеві Нестатеві

містять і тичинки, містять або тичинки, не містять ні тичинок,

і маточки або маточки ні маточок
Жіночі Чоловічі
Рослини
Однодомні Дводомні

На одній рослині розташовані чоловічі і жіночі квітки

і чоловічі, і жіночі квітки розташовані на різних рослинах

Наприклад: кукурудза Наприклад: обліпиха, тополя


За формою ( симетрією ) квітки поділяють

Квітки
Актиноморфні Зигоморфні Асиметричні

(правильні) (неправильні) (напр. Гладіолус)
Лабораторна робота № 6

Тема: Будова і різноманітність квіток

Мета: ознайомитися з особливостями будови і різноманітністю квіток; довести, що квітка є органом репродуктивного розмноження

( Виконання лабораторної роботи в зошиті за інструкцією )


ІV. Узагальнення і систематизація знань

1. Робота з «німим» малюнком. Учні підписують частини квітки на малюнку (біля дошки).

2. Квіти, як джерело натхнення.

Учні отримали випереджальне завдання : знайти різні літературні жанри, в яких мова йде про квіти ( загадки, вірші, прислів*я, легенди).

( Виступи учнів ).

3. Узагальнююча бесіда за запитаннями.


V. Домашнє завдання

Прочитати $18; вивчити будову квітки; дати відповіді на запитання в кінці параграфа.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка