Урок читання Шарль Перро-видатний французький казкар. Ш. Перро‘’Кіт у чоботях 3 клас Учитель



Скачати 101.39 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір101.39 Kb.
Урок читання

Шарль Перро-видатний

французький казкар.

Ш.Перро‘’Кіт у чоботях”

3 клас

Учитель



Вервика Л.C.

Шарль Перро-видатний французький казкар.Шарль Перро‘’Кіт у чоботях”

Мета:ознайомити учнів з казкою французького казкаря Шарля Перро‘’Кіт у чоботях”; закріплювати знання учнів про ознаки чарівної літературної казки; удосконалювати навички правильного,свідомого,виразного читання; збагачувати словниковий запас учнів; формувати уміння аналізувати прочитане; розвивати зв’язне усне мовлення,кмітливість, логічне мислення та уяву учнів; виховувати почуття вдячності за зроблене добро,вірності в дружбі.

Обладнання: портрет Шарля Перро,таблиці,ілюстративний матеріал, географічна карта Європи.

Хід уроку

I. Організація класу до уроку.

Учитель.

Ось і дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок читання починаймо.

Доброго ранку,діти! На нашому уроці присутні гості,давайте ми їх привітаємо.

Учень.- Добрий день! Ми веселі і кмітливі,

Серйозні і непустотливі,

Допитливі,цікаві,чемні,

В розмові з старшими приємні.

II. Актуалізація опорних знань учнів.


  1. Слово вчителя

  • Сьогодні незвичайний урок

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми зустрічалися не раз,

І знову вона завітає до нас.

Від народження і до самого кінця життя нас супроводжують казки. Казки – це безцінна скарбниця, з якої ми черпаємо діаманти та самоцвіти.

Казковий світ

Він збереже людей від бід.

І бути добрими завжди

Навчає казка

2.”Асоціативний кущ”

Учитель


– Діти,з якими словами у вас асоціюється слово казка? (Добро,розум,Принц, Принцеса, Дідусь, Бабуся, Вигадка, фантазія)

3.’’Лабіринт”

Учитель

– А яка основна мета всіх казок ви дізнаєтеся,прочитавши прислів’я у ‘’Лабіринті’’.



‘’Лабіринт”

К В , Я С Ж

А А Ч Ь К А В І И Ь

З К И Т Н І Т Т

(Казка вчить, як на світі жить)

Читаємо всі разом прислів’я.

Читаємо повільно.

Читаємо швидко.

Читаємо ‘’блискавкою”

Прочитати речення ‘’Казка вчить, як на світі жить”

1.Спокійно

2.Радісно

3.З питальною інтонацією.

4.Бесіда.

- Чи любите ви казки?

- Пригадайте, як називаються казки, які складалися народом?

- Як називаються казки, які складають письменники-казкарі?

- Згадайте, які ви знаєте типи казок?

- Назвати казку і сказати до якого типу вона відноситься?

- Ми згадали про казку та її типи не випадково, оскільки сьогодні ми

Починаємо більш детально вивчати чарівну літературну казку та її

ознаки.


5.Розширення уявлень учнів про чарівні казки.

Учитель


- Чарівна казка – це оповідь про уявні пригоди сміливого героя,

який проходить через різноманітні випробування і здобуває нагороду,що повністю змінює його життя. У чарівних казках з героями відбуваються неймовірні перетворення.

-Хто пригадає як здебільшого починаються чарівні казки? (дуже часто вони починаються так:‘’ Давно – давно колись жили собі…”,’’В одному далекому королівстві…”.)

- А як закінчуються ці казки? ( ‘’ Ось і казці кінець, а хто слухав молодець’’,‘’Вам казка, а мені бубликів в’язка’’,

- Діти, а яких відомих казкарів ви знаєте?( І. Я. Франко, Леся Українка, Г. К.Андерсен, П. Єршов)

Ім’я та прізвище ще одного відомого казкаря світу пригадати ви зможете, коли пройдете чарівною стежинкою.

6.Розповідь про письменника

Учитель демонструє портрет.

-Я хочу запропонувати вам подорож на батьківщину Шарля Перро. Країна, в якій народилися казки ’’ Попелюшка”, ’’ Червона Шапочка’’, “Хлопчик –мізинчик’’, ’’Спляча красуня’’, ’’ Синя борода’’ – Франція. Розташована вона у Європі.(Учень за допомогою учителя відшукує країну Францію.) Столиця Франції – Париж – одне з найбільших і найкрасивіших міст у світі.

Cьогодні на уроці працюють мої помічники – пошуковці. Надаю їм слово.



1 учень.Cаме тут, у Франції у 1628-1703 роках жив і працював засновник світової літературної казки Шарль Перро. Народився він у родині адвоката.

У Шарля Перро було четверо братів. Вони були так схожі один на одного,що навіть писали однаково. Старшого звали Жан Перро. Він став адвокатом. Клод вивчився на лікаря, Ніколя Перро став ученим -математиком.



2 учень. А молодший Шарль присвятив себе державним справам. Він був генеральним секретарем Французької Академії, фізиком, мовознавцем.

Але справи Шарля на благо держави скоро забулися,запам’яталося дещо інше – його казки. Збірка ‘’Казки матінки Гуски’’ до цього часу – гордість французів. Перу відомого казкаря належить 11 казок.

Учитель.

– Я дякую своїм помічникам. Це пошукова і творча робота.

III.Мотивація навчальної діяльності.

Учитель.


- Назвіть головних персонажів казок Шарля Перро.(Червона Шапочка, Попелюшка, Синя борода, Хлопчик-Мізинчик) А розпізнати сьогоднішнього героя казки вам допоможе загадка.

На печі в бабусі

Лежить дід в кожусі

Добре, як нагріється

Лапкою умиється. Хто це? (Кіт)

А ось і наш герой. (Малюнок ‘’Кіт у чоботях’’)

IV.Повідомлення теми й завдань уроку.

Сьогодні ми починаємо вивчати казку Шарля Перро ‘’Кіт у чоботях’’. Ви дізнаєтесь про надзвичайні пригоди сміливого героя, який проходить через різноманітні випробування і здобуває нагороду, що повністю змінює його життя.

V.Вивчення нового матеріалу.

1. Словникова робота.

-Для свідомого читання нам необхідно з’ясувати значення слів, які зустрінуться в тексті.

Шворки-мотузки.

Ринва-труба для стікання води.

Маєток-помешкання,садиба, замок.

Не збентежився-не схвилювався.

Чатувати –чекати.

Одчайдушний-який виражає відчай.

Невдовзі – незабаром, скоро.

Незчувся – не помітив.

Запам’ятайте значення слів, їхню правильну вимову.

2.Читання слів.

- Підготуйтесь до правильного читання

- Прочитайте слова пошепки, самостійно.

- Читаємо хором разом зі мною.

Збентежився

Недосвідчений

Найвродливішою

Одчайдушний

Красномовніше

Надзвичайно

Проїжджаючі

3.Читання тексту казки й аналіз її змісту.

Первинне сприймання тексту казки (перша частина)

а) Виразне читання першої частини казки

Починаємо читати казку ‘’Кіт у чоботях’’. Діти, пам’ятаєте мудрі слова:

“Хто багато читає, той багато знає.” Тож і ми з вами будемо багато читати,

щоб багато знати. Казка – від слова казати. Тому читаємо в середньому темпі, емоційно, передаючи голосом почуття героїв.

Розгорніть підручник на с.98. я разом з моїми помічниками прочитаю першу частину, а ви слідкуйте уважно, щоб відповісти на таке питання:

- Хто головні персонажі казки ‘’Кіт у чоботях’’?

Повторне сприймання тексту казки.

А зараз працюємо у парах.Кожна пара отримує завдання – запитання.

Прочитайте першу частину мовчки, не заважаючи іншим.

ІІ ряд читає на стор. 98

І ряд – на стор .99 – 100.

Читайте уважно. На виконання завдання 2хв.

Читання мовчки.

Перевірка самостійної роботи учнів у парах.

Увага! Перевіряємо, як ви виконали завдання.

Запитання.

- Що залишив у спадок своїм дітям мірошник?

- Чому засмутився молодший брат?

- Чи збентежився кіт? Яку обіцянку він дав своєму хазяїну?

- Як котові вдалося переконати короля у багатстві свого хазяїна?

- Як довго він приносив королю дичину?

- Яке чудне ім’я вигадав кіт своєму хазяїнові?

Фізкультхвилинка.

Щось втомились ви сидіти,

Треба трішки відпочити.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній.

Ви до сонця потягніться,

Веретеном покрутіться.

Раз – присядьте, два – присядьте

І за парти тихо сядьте.

а) Виразне читання ІІ частини

Первинне сприймання тексту казки.

б) Виразне читання другої частини казка. Я починаю читати, а ви будете продовжувати читати способом ‘’естафета” (читання ланцюжком) Читайте уважно, щоб відповісти на таке питання: – До яких хитрощів вдався Кіт, щоб привернути увагу короля та його доньки до маркіза Карабаса?

Читання другої частини.

До яких же хитрощів вдався Кіт,щоб привернути увагу короля та його доньки до маркіза Карабаса?

Повторне сприймання тексту казки.

Вибіркове читання.

-Знайдіть і прочитайте, що запропонував кіт своєму хазяїнові, щоб привернути увагу короля і принцеси.

- Знайдіть і прочитайте, як упізнав король кота .

- Прочитайте що запропонував король маркізу.

- Як учинив король, дізнавшись про біду маркіза Карабаса?

- Чи сподобався маркіз Карабас принцесі? Що привернуло її увагу?

Вправа для очей


  • Діти, уявімо себе котиком, який слідкує за мишкою. Мишка побігла вправо, потім – вліво. Мишка побігла на стелю, потім сховалась у нірку.

  • Сонечко своїми яскравими промінчиками засліпило очі котикові. Він заплющив їх і, ніжно торкаючись кінчиками лапок повік, провів від скронь до перенісся три рази. А потім поморгав і розплющив очі.

В) Виразне читання третьої частини казки.

Первинне сприймання тексту казки.

-Переходимо до третьої частини казки. Читайте уважно, щоб змогли дати відповідь: - Чому косарі та женці допомогли коту?

Я починаю читати третю частину, а ви продовжите читати способом ‘’пташиний базар’’ (напівголосно)

Запитання.

- Чому косарі та женці допомогли коту

Повторне сприймання тексту казки

Читання в особах третьої частини казки. Діти, читаємо в особах третю частину казки. Але, читаючи, ви повинні уявити в ролі тих героїв, яких ви будете озвучувати.

VI. Узагальнення та систематизація знань учнів.

1. Узагальнення отриманих знань.

- Хто став першим європейським казкарем?

- У якій країні він мешкав?

- Яку ми казку читали сьогодні на уроці?

- До якого типу казок належить казка ‘’Кіт у чоботях’’?

- Хто головний герой казки?

2 .Перегляд уривку казки.

3.Діти, чи хотіли б ви мати такого друга як кіт? Чому?

(Тому що він хоробрий, мудрий, кмітливий і справжній друг, який приходить на допомогу)

VI.Підсумок уроку .Рефлексія.


  1. Метод ‘’Мікрофон’’

  • Наш урок добігає кінця. Чого він вас навчив? Свою відповідь починайте зі слів ‘’Цей урок навчив мене…”

Це й урок навчив мене:

- виразно читати казку;

- розкривати зміст казки;

- цінувати дружбу ,відданість

- міркувати про те що в житті головне;

- висловлювати свою думку.

2 .Оцінювання.

-За добрі вчинки герої казок отримують якусь нагороду. А ваша нагорода – це ваші знання та гарні оцінки .Ви працювали сьогодні плідно ,творчо, завзято (Оголошення оцінок)

VIII.Домашнє завдання.

-Прочитати виразно уривок з казки’’ Кіт у чоботях” (ст. 98-102).

Вміти переказувати його від імені кота.

Я вдячна вам за сьогоднішню роботу

Спасибі всім , хто працював,

Актором був, казки читав,

Хто нам у всьому допомогав,

І тим, хто в гості завітав.



Урок закінчено. До побачення.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка