Урок читання Тема: На чужу роботу дивитись ситому не бути. Українська народна казка



Скачати 42.82 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір42.82 Kb.



Луценко Наталя Олексіївна

вчитель початкових класів – Оріхівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 м.Оріхів Запорізька область




Урок читання

Тема: На чужу роботу дивитись – ситому не бути.



Українська народна казка «Колосок»
Мета: Вчити дітей читати в особах , аналізувати вчинки дійових осіб, давати

їм характеристики , виховувати бажання допомагати дорослим і один

одному, викликати негативне ставлення до ледарів.
Обладнання: Ілюстрації до казки , малюнки півника і мишенят, таблиці.
Хід уроку

I. Організація класу.

-Я рада вас бачити на уроці читання . Ми знову з вами в королівстві казок і будемо пізнавати нове, цікаве, казкове. Ну, що ж, починаємо.


II. Мовна розминка.
1.Учні читають із дошки прислів’я на одному мовному видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи 2-3 рази.

- Робота спільна – як пісня весела.

- Умілому усяка робота легка.

- Праця чоловіка годує, а лінь марнує .

- Хто нічого не робить, той ніколи не має часу .
2. Робота з чистомовкою.

- Щоб наше мовлення було правильним , працюємо з чистомовкою.

Че-че -че- влітку сонечко пече,

чу-чу-чу- всім спечу по калачу,

чі-чі-чі- не лежи на печі.
3. Робота зі складовою таблицею.
4. Стежина скоромовок!

- Пройдемося стежиною скоромовок.


Женчик – женчик невеликий,

На черчику черевики.

І шапочка чорненька,

І латочка червоненька.


III. Перевірка домашнього завдання.

- Зберіть усі знання і сили ,

згадайте все, що дома вчили .
1) Тестування за казкою « Лисичка і журавель .»
Казка починається словами:

а) йшла Лисичка лісом ;

б) були собі Лисичка та Журавель.
Лисичка і Журавель зустрілися:

а) в полі;

б) в лісі.
Першим запросив до себе в гості :

а) Журавель ;

б) Лисичка.
Лисичка подавала їжу :

а) у тарілці;

б) у глечику .
Лисичка була :

а )щедрою ;

б) скупою .
Журавель був :

а) жадібним ;

б) ввічливим .
2) Переказ казки від імені Лисички , від імені Журавля ..
IV. Повідомлення теми і мети уроку

- Щоб дізнатись назву казки, яку будемо читати на уроці, відгадайте ребус.



(російська назва)

( Колосок)


- А якщо ще й загадку відгадаєте, то дізнаєтесь, хто буде дійовими особами казки.

Хвіст – як ниточка,

Сама – як калиточка,

Любить дуже ніч і тишу

Це маленька сіра … (миша).
- Хто найраніше встає? ( Півень).

- Прочитайте з дошки тему уроку. Поясніть, як ви розумієте цей вислів.

- Прочитайте назву казки. Хто її автор?
V. Опрацювання казки

1. Читання казки вчителем .

- Хто були Круть і Верть ?

- Як звали півника ?

- Що знайшов півник ?

- Що любили робити мишенята ?


2. Словникова робота .

Ціпце знаряддя для молотьби зерна, яке складається із двох палок, з’єднаних між собою ременем.

Млин – це споруда для розмелювання зерна на борошно.
3. Читання казки вголос за логічно завершеними частинами.

1). Зачин.

-Чи можна дати характеристику героїв? Яку?
2). Читаю до слів «…глядіть, скільки я зерна намолотив!»

- Хто виконував роботу?

- Що робили мишенята?
3). «… взяв собі на плечі мішок і пішов».

- Хто поніс мішок до млина?


4). «…мабуть, мені доведеться».

- Як ви думаєте, хто спече пироги?


- Дочитайте казку мовчки і скажіть, як ви зрозуміли зміст останнього речення?

- Чи справедливо вчинив півник?

- Кого з героїв казки вам шкода ? Чому ?

- Який епізод казки вас найбільше схвилював ?


VI. Фізкультхвилинка
4. Читання казки в особах .

-В театр ми пограємо ,

в особах почитаємо .

Звертайте увагу на розділові знаки і слова що «підказують» інтонацію речень .

(Читаємо від слів «...от якось підмітав півник …»)
5. Інсценування казки від слів «...спеклися пироги ,півник їх вийняв…»

- Продовжуємо грати,

будемо казку інсценувати .
6. Творча робота.

- Подумайте , що буде з героями після закінчення твору .

- Де треба було змінити сюжет казки , щоб мишенята змогли їсти пироги?

- Виберіть прислів'я , які виражають головну думку казки.


Робота спільна - як пісня весела.

Праця чоловіка годує, а лінь марнує .

На чужу роботу дивитись - ситому не бути.

Умілому всяка робота легка.

Хто нічого не робить, той ніколи не має часу .
8. Характеристика героїв казки. Складання «Асоціативного куща».

- Які слова спадають на думку, коли чуєте слово «півник» чи «мишенята».

Вийдіть до дошки і запишіть біля відповідного героя свої слова.



VII. Підсумок уроку.
- Хто з героїв сподобався? Чому ?

- Як ви вважаєте , чи; добре вчинив півник щодо мишенят?

-А як би вчинили ви на місці півника!

- Чи завжди ви допомагаєте дорослим, коли вони просять?

- Чи не поводитесь інколи , як мишенята?

- Чого вчить ця казка?

- Які інші назви має казка?
- Виберіть слова з таблиці, які б залишилися у нашому класі.

1. Рано прокидатись.

2. Лінуватись.

3. До роботи братись

4. Нероби.

5. Старатись.

6. Ледарі.
VIII. Домашнє завдання.

1-ша група - читати казку в особах.



2-га група - переказувати казку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка