Урок читання Тема. Ознайомлення з життям і творчістю Шарля Перро. Мета. Ознайомити учнів з життям і творчістю Шарля Перро. Вчити працювати з додатковим матеріалом



Скачати 140.31 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір140.31 Kb.
Урок читання

Тема. Ознайомлення з життям і творчістю Шарля Перро.

Мета. Ознайомити учнів з життям і творчістю Шарля Перро. Вчити працювати з додатковим матеріалом, відтворювати послідовність подій. Формувати уявлення дітей про Европу і її жителів. Розширювати культурно пізнавальні інтереси. Сприяти духовному багатству особистості. Удосконалювати навички правильного і виразного читання. Розвивати творчу уяву учнів, зв’язне мовлення. Виховувати допитливість і бажання здобувати знання.

Обладнання. Портрет Шарля Перро, виставка казок, іграшковий мікрофон, ноутбук, мультимедійний супровід ,аудіозапис , відеозапис, дидактичний матеріал, степлер, скотч.

Тип уроку. Урок первинного ознайомлення з матеріалом.

Технології. «Мікрофон», робота в парах.

Хід уроку

І. Організація класу..



  • Bonjour, mes enfants! ( Добрий день, діти!)

  • G’aime les voyages. (Я люблю подорожувати?)

  • Et vuos? (А ви?)

  • Чому ви такі здивовані?

- Ви мене не зрозуміли? Чому?

  • Чи доводилося вам чути розмову на такій мові?

  • А чи знаєте ви, що це за мова?

  • Це рідна мова відомого європейського казкаря.

  • А в якій країні він жив, ви дізнаєтеся, коли розгадаєте шифрограму за допомогою алфавіту. (Слайд 1-скритий)

25 21 1 18 27 12 33

Франція (Слайд 2)



  • Ось ідуть мушкетери, а ось – прекрасні сеньйори.

  • Такий одяг був у Франції в ХVІІ столітті.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

  1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

  • Сьогодні ми познайомимося з життям і творчістю відомого французького казкаря – Шарля Перро.

  • Створимо книгу за матеріалами уроку.

2. Колективна робота.

-
Читає -



багато

той

знає

багато

Хто
Складіть із слів девіз нашого уроку.
Девіз уроку: Хто багато читає – той багато знає.

ІІІ. Робота над новим матеріалом.

Вчитель. - Хто запам’ятав вислови на французькій мові, які я говорила на початку уроку?


  • А я з вами привіталася французькою мовою ((Bonjour, mes enfants! ( Добрий день, діти!))

  • І сказала (G’aime les voyages. (Я люблю подорожувати?))

  • Et vuos? (А ви?)

  • То ж давайте закриємо очі і уявно помандруємо до старої Франції.

(Слайд 3) Звучить Гавот.

  • А мандрували ми під старовинну французьку мелодію – Гавот, виконаний на старовинному інструменті – клавесині.(Слайд 3)

  1. Мовна розминка.

- У Франції особлива вимова звука [р]

  • Давайте навчимося вітатися французькою.

  • Bonjour madam, monsieur.

  • Навчимося себе представляти французькою.

  • Je m’appelle …Вікторія,

  1. Словникова робота.

  • А тут ми відразу зустрінемося з такими словами.

  • Чи знаєте ви їх значення? (Слайд 4)



коледж чиновник

письменник академік

юрист архітектор

Париж Бове

3. Розповідь вчителя.



  • Тут у родині французького чиновника 12 січня 1628р. народився всесвітньовідомий казкар - Шарль Перро. Здобув юридичну освіту, став відомим королівським чиновником, член Французької Академії з 1671р. (Слайд 5)

  • У Шарля було три брати, причому один з них теж став незабаром відомим. Щоправда, як архітектор - він був автором Східного фасаду Лувру ( це знаменитий музей Парижу) (Слайд 6)

4. Самостійна робота.

- Прочитати текст. (Слайд 7)

У вісім з половиною років Шарль Перро пішов навчатися у коледж Бове.

Спочатку хлопчику дуже подобалося там вчитися. Але потім розпочалися проблеми. Річ у тому, що вдома, з батьком і братами, Шарль міг сперечатися, відстоювати свою точку зору. А у коледжі потрібно було зубрити, повторювати урок за вчителем і в жодному разі ні з ким не сперечатися! А Шарль сперечався часто, й одного разу його навіть вигнали з уроку. На знак солідарності разом з ним пішов й його товариш Борен. Хлопчики прийшли у Люксембурзький сад у Парижі й почали думати, що робити далі. Вони знали:

вчитися потрібно. Але вертатися у коледж хлопчаки не хотіли. Й тоді вони вирішили займатися самі. З того дня Борен щодня приходив до Шарля у 8 годині ранку. До 11 години вони займалися, потім обідали, відпочивали й знову вчилися з 15 по 17 годину. Разом вони читали античних авторів, вивчали історію Франції, вчили грецьку мову та латинь, тобто усі ті предмети, які б вони проходили у коледжі.

- Що вас вразило з прочитаного?

5. Вибіркове читання.

- Що пригнічувало малого Шарля?

- Як вчився Шарль Перро?

- Користуючись текстом скажіть, що це за місце? (Слайд 8)

- Чому ви так думаєте?

6. Читання тексту « ланцюжком» (Слайд 9)

- А почалося все у 1696 році, коли у журналі «Галантний Меркурій» з'явилася казка «Спляча красуня». Вона так сподобалася читачам, що у наступному році її автор вирішив видати цілу книжку під назвою «Казки моєї матінки Гуски, або Історії та казки колишніх часів з повчаннями». Автором цієї книги був Шарль Перро. Було йому тоді 68 років. Він був відомим письменником, академіком і членом Французької Академії, а до того ж королівським чиновником. Тому, боючись глузувань, Шарль Перро не зважився поставити своє ім'я на збірнику, й книга вийшла під ім'ям його сина П’єра. Але сталося так, що саме ця книга, якій автор посоромився дати своє ім'я, й принесла йому всесвітню славу.

- «Казки матінки Гуски» дуже сподобалися парижанам, та й у крамниці Клода Барбена щодня продавалося по 20-30, а іноді й по 50 книжок на день. Це був дійсно успіх! А незабаром й вся Європа закохалася у героїв казок Шарля Перро. (Слайд 10)

- Шарль Перро став першим у Європі письменником, який написав казки.

- На жаль, не відоме місце його поховання.

- Але французи пишаються своїм видатним земляком так, як ми пишаємося Лесею Українкою, Іваном Франком, Тарасом Шевченком та іншими видатними українцями.

7. Фізхвилинка

- За часів Шарля Перро на балах танцювали «Гавот»

Ознайомлення з старим французьким танцем. (Слайд 11)

- Давайте і ми з вами спробуємо так танцювати.



Танцюємо «Гавот»

8. Випереджальне завдання .

( Взяти у бібліотеці казки, які написали зарубіжні письменники і презентувати їх на уроці.)

- Наша подорож продовжується.

- І завітали ми до виставкової зали.

- Допоможіть мені створити виставку книг.



(Діти виставляють книги)

- Презентуйте свою книгу.

- Чи встигли ви її прочитати?

- А що ви можете сказати про книги, що я вам запропонувала?

(Виставка, слайд 12)

- Що вам допомогло розповісти про книгу?



(Титульна сторінка, анотація, ілюстрації)

  • Які казки написав Шарль Перро?

(Виставляємо ці книги окремо)

  • Про що в них розповідається?

- Прочитайте зачин цих казок.

- Про що він вам говорить?

9. Робота за підручником

а) Читання статті на ст. 97



  • Як називають письменників, які складають казки? (Казкарями)

  • А їхні казки? (Літературними)

  • Які казки ми прочитаємо у новому розділі? (Чарівні)

  • А які ще бувають казки? (Про тварин, побутові, безкінечні, фантастичні)

  • Дайте характеристику казці «Рукавичка».

(Народна казка про тварин)

  • А казка «Для чого людині серце»?

(Авторська – літературна, фантастична)

ІV. Релаксація . Вправи для очей.

. «Прекрасне далеке». Підійдіть до вікна і подивіться вдалину, потім на кінчик носа - це тренує очну м'яз. Повторіть вправу кілька разів.

V. Узагальнення та систематизація набутих знань.

1.Створення дитячої книжки з розсипаних сторінок.


  • Давайте визначимо титульну сторінку нашої книги.

- Чому ви так думаєте?

- Що, на вашу думку , треба доповнити на пусті сторінки? (Слайд 12-14)



(Малюнки та назви інших казок Шарля Перро)

- Створити книгу вам допоможуть батьки та старші братики і сестрички.

2.. Гра «Повернути у казку» (Слайд 16)

- В якій казці може бути електрична лампочка?

- Чому ви так думаєте?

- Хто повинен бути ще в цій казці? (Червона Шапочка)

- А чи можете ви назвати головних героїв цих казок?

- Хто з низ вам подобається? Чому?

- А хот не подобається? Чому?

- Яку пораду ви дали б Червоній Шапочці?

VІІ. Підсумок уроку. (Стук у двері. Посильний передає телеграму)


  1. Гра «Від кого телеграма?»

«Сьогодні прийти не зміг. Порвалися чоботи. Господар завтра в крамниці купить нові. Прийду неодмінно. Принесу подарунок. »

- Хто міг нам надіслати телеграму?

- То ж чекаємо його на наступному уроці.

  • Чи сподобалося вам говорити на французькій мові?

  • Які слова ви запам’ятали?

Технологія «Мозковий штурм». - Для чого це вам потрібно?

  • Тарас Григорович Шевченко писав: «..і чужого научайтесь, і свого не цурайтесь …»

2. Технологія «Мікрофон» (Слайд 17)

- Опишіть свої враження від сьогоднішнього уроку.



  1. Сьогодні на уроці я дізнався …

  2. Спасибі за …

  3. Добре, що …

  4. Мені сподобалося …

  5. Мене здивувало ..

  6. Я б хотів …

VІІІ. Домашнє завдання.

Високий рівень. Розповідати біографію Шарля Перро від першої особи. Підготувати розповідь про кота, в якій вкажіть, де живе ця тварина, чим живиться, особливості її характеру.

Достатній рівень. Розповідати біографію Шарля Перро.

Закінчити створення книги.

Називати казки, які написав Шарль Перро

(одну зашифрувати).


Джерела:


  1. http://uk.wikipedia.org/wiki/Шарль_Перро

  2. http://improvisus.com/ua/flash/index.html

Урок читання

Тема: Шарль Перро «Кіт у чоботях»

Мета: удосконалювати вміння аналізувати прочитаний твір, навички правильного і виразного читання, визначати послідовність подій; вчити інтонувати казку; розвивати уміння оцінювати вчинки персонажів, визначати мотиви їхньої поведінки, логічне мислення, пам'ять, винахід-ливість, творчу уяву; виховувати почуття вдячності за зроблене добро.

Обладнання: портрет Шарля Перро, мультимедійний супровід до уроку, аудіозапис казки «Кіт у чоботях» (уривки), звуки природи,

Тип уроку: Комбіновиний

Технологія: «Мікрофон»,

Хід уроку

І Організація класу.

- З яким настроєм ви сьогодні прийшли на урок ?

- Виберіть собі відповідний смайлик.

Вправа «Очікування» . Технологія «Мікрофон»

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- До нас сьогодні на урок завітав гість, який учора надіслав нам телеграму. Хто це?

- То ж сьогодні у нас на уроці Кіт у чоботях із казки Шарля Перро та не з порожньою торбою, а з цікавими завданнями і привітаннями. (Слайд №1)

- Давайте з ним привітаємося французькою мовою.

- Bonjour, monsieur ! (Бонжур, мсьє)

- Подивимося, що ж нам приніс Кіт?

ІІ. Перевірка домашнього завдання.


  1. Мовна розминка. (Слайд 2)

а) Скласти прислів’я .

За добро там розум допоможе.

Де сила не може, добром платять.

б) Словникова робота. Значення слів.

- Прочитати слова із чарівної скриньки і запам’ятати їх. (Слайд 3)

в) Робота в парах. Гра «Хто більше?»

- Запишіть слова із скриньки на дошці.

- Дайте визначення цим словам.



  1. Учні презентують свої завершені книжечки.

  2. Монолог «Шарля Перро».

Учень розповідає від першої особи біографію письменника.

4. Цікава інформація про котів.



  1. Тести.

1.У якій країні народився Шарль Перро? (Слайд 4)

а) Італії;

б) Франції;

в) Фінляндії.

2. День народження письменника: (Слайд 5)

а) 1628р.;

б) 11 листопада 2011р

в). 12 січня 1628р.;

3. Шарль Перро навчався у: ( Слайд 6)

а) коледжі;

б) ліцеї;

в) училищі.

4. Шарль Перро здобув: (Слайд 7)

а) педагогічну освіту;

б) економічну освіту;

в) юридичну освіту.

5. Шарль Перро став відомим як: (Слайд 8)

а) казкар;

б) юрист;

в) архітектор.

6. Шарль Перро написав: (Слайд 9)

а) «Чарівні казки»;

б) «Казки матінки Гуски»;

в) «Казки моєї бабусі».

6. Самоперевірка. (1.б; 2.в; 3.а; 4.в; 5.а; 6.б.) (Слайд 10)

- Кожне правильне завдання оцінюється у 2 бали. Оцініть свої знання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.


  1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми прочитаємо казку Шарля Перро «Кіт у чоботях»

ІV. Робота над новим матеріалом.



  1. Вчитель Читає уривок із казки «Кіт у чоботях» французькою мовою

- Я вам зараз пропоную послухати уривок казки «Кіт у чоботях»

Le Maître Chat ou le Chat Botté

Un meunier ne laissa pour tous biens à trois enfants qu'il avait, que son moulin, son âne et son chat. Les partages furent bientôt faits, ni le notaire, ni le procureur n'y furent point appelés. Ils auraient eu bientôt mangé tout le pauvre patrimoine…


  • Чи все ви зрозуміли? Чому?

_ Казки Шарля Перро перекладено багатьма мовами світу, створені кінофільми, мультфільми, спектаклі, пазли та комп’ютерні ігри за сюжетами відомих казок. (Слайд 11)

  • Я вам зараз пропоную послухати аудіоуривок казки «Кіт у чоботях»

(Слайд 12)

  1. Слухання аудіо запису казки «Кіт у чоботях» на російській мові до слів (… й подався у гайок, де було дуже багато кролів)

(Російська мова має багато спільного з українською)

( Мають спільне слов’янське коріння)

3. Робота за підручником О.Я.Савченко . Читанка.

- Попробуйте знайти у тексті слова, якими закінчився аудіоуривок.

(… й подався у гайок, де було ….)



  • Що, на вашу думку, кіт там буде робити?

Прогнозування. (Слайд 13)

  • А тепер давайте прочитаємо, що ж зробив кіт.

4. Читання І частини казки «ланцюжком».

- Що мірошник залишив у спадок своїм синам?

- Чому засмутився найменший син?

- Зачитайте його думки.

- Чи справдилися ваші сподівання?

5. Читання анаграми.

ролько, сацеприн, такаре (Слайд 14)

6. Читання ІІ частини казки самостійно.



  • Знайдіть у тексті відповідні речення до малюнків.

7. Вибіркове читання. (Слайд 15-18)

8. Робота в парах. Читанні ІІІ частини казки «буксиром».

9. Вправи на розвиток швидкості читання.

- Дочитати речення.



  • Глядіть мені, … (2 рази)

  • Це луки …

  • А кіт, що …

  • А кіт, забувши

V. Підсумок уроку.

- Чи сподобалися вам завдання кота?

- Відпустимо його, чи попросимо залишитися ще на урок?

- З яким настроєм ви завершуєте наш урок?

- Виберіть відповідний смайлик.

- Чи справдилися ваші сподівання?

Технологія «Мікрофон» (Слайд 19 )

1.Сьогодні на уроці …

2. Я казки …

3. Дітям подобаються казки, бо …

4. Мені кіт …

5. Спасибі за …

- Ви сьогодні молодці! Активно працювали - знання здобували!

VІ. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.

Високий рівень. Підготувати розповідь про куріпку.

Прочитати всю казку у збірці «Казки Матінки Гуски»

Достатній рівень. Дочитати казку. Дати заголовки до частин казки.

Урок читання

Тема: Шарль Перро «Кіт у чоботях».

Мета: формувати вміння правильного виразного читання та літературного аналізу твору, висловлювати своє ставлення до персонажів казки та ставлення автора до них; розвивати активний словник учнів, акторські здібності, зв’язне мовлення; виховувати бажання берегти і цінувати дружбу.

Обладнання: ноутбук, мультимедійний супровід, аудіо запис казки «Кіт у чоботях», відеозапис «гавот».

Тип уроку: комбінований.

Технологія: робота в парах,

Хід уроку

І.Організація класу.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

І. Вправа на формування уміння розширювати й уточнювати вислов­лювання.

1. Гра "Закінчіть речення" (Слайд 20)

Кіт сидів під деревом, а ...

Кіт сидів під деревом, яке...

Кіт сидів під деревом і...

Кіт сидів під деревом, бо ...

2. Гра "Складіть і поясніть народні приказки".

- Складіть їх і поясніть, як розумієте.

Влетіло, кота мишами.

Ласий, кіт наплакав.

Наробив, як коту за сметану.

Покарали, кішка з собакою.

Живуть, кіт на ковбасу.

3. Перевірка домашнього завдання.

а) Заголовки до частин казки.

1. Спадок. 1. Мірошник синам залишив спадок.

2. Маркіз Карабас потопає. 2. Купання в річці.

3. Великі володіння. 3. Поля Маркіза.

4.Страшний людожер. 4. Кіт перехитрив людожера.

5. Прекрасний замок. 5. Щасливий кінець.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.


  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

ІV. Опрацювання казки Шарля Перро «Кіт у чоботях».

1. Вибіркове читання.

- Прочитайте зачин казки.

- Прочитайте кінцівку казки?

- Який спадок залишив мірошник?

- Що пообіцяв кіт господарю?

- Як поклонився Маркіз королю?

2. Гра «Дочитай».



« Мої брати можуть …

« Спочатку менший брат ..

« Маркіз зробив усе так …

« І в ту ж мить …

« А кіт став …

3. Читання казки в особах.

4. Складання тестів.

5. Технологія. Робота в парах. Самостійна робота.

- Дайте характеристику котові. Який він?

- Запишіть свої означення у стовпчик. У кого найвищий?

(Добрий, хитрий, наполегливий, спритний, вдячний, красивий, сірий, рудий, чорний, бойовий, безстрашний, завзятий, …)

6. Порівняння означень.

7. Фізхвилинка.

- Зараз ми з вами побуваємо на весіллі у Маркіза Карабаса.

- Що ми подаруємо молодим.

- А що побажаємо?

- А який танець тут можуть танцювати?

- Давайте і ми затанцюємо гавот. (Слайд 21 )

8. Інсценування казки.

- Кожна людина сприймає наш світ по різному.

- Ось і ви по різному грали своїх героїв.

- Ви справжні актори. Молодці!

- Всі казки Шарля Перро можна прочитати на сайті

http://ae-lib.org.ua/texts/perrault__tales__ua.htm, або запитати у бібліотеках.

V. Підсумок уроку.



  • На попередньому уроці ми склали 2 прислів’я. (Слайд 22)

  • Про кого із казки ми можемо так сказати? Чому?

  • А як сам автор ставиться до цих героїв?

  • Що ви можете сказати про своє ставлення до героїв казки?

Технологія «Мікрофон».

Припущення. Якби господарем був я …

VІ. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.

Високий рівень. Скласти продовження казки.

Достатній рівень. Розповідати казку «Кіт у чоботях».

Записати прислів’я, які б характеризували героїв казки.


Джерела:

1.Лисенко М.Н., Донець Й.І.. Українсько - французький розмовник. –

К.: Рад. школа. 1980.-207с.

2.Пилипчук А.В. «Цікаві хвилинки для мовної розминки». Лісове. 2009.



3. http://ae-lib.org.ua/texts/perrault__tales__ua.htm

4. http://ditky.at.ua/load/audioknigi/audiokazki/sharl_perro/27-1-0-44


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка