Урок читання у 2 класі



Скачати 41.05 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір41.05 Kb.
Підгорна Тетяна Миколаївна,

вчитель початкових класів, старший учитель

Ліснополянської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Урок читання у 2 класі

Тема: Українська народна казка «Рукавичка».


Мета: Поглибити знання учнів про казку,працювати над свідомим,правильним читанням,розвивати навички діалогічного мовлення,вдосконалювати техніку читання учнів,використовуючи різні види робіт над текстом,збагачувати словниковий запас учнів;вчити відповідати на запитання повним реченням.

Обладнання: ілюстрації,таблиці,м’які іграшки,маски,матеріал для ігр,мікрофон.


Хід уроку:

I Організація класу до роботи.

1.Пролунав дзвінок,

Розпочався урок.

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Діти просто молодці.
2.Девіз уроку (на дошці)

Думати - швидко,

Відповідати - чітко,

Працювати – дружно,

Запам ятовувати міцно.

II Мовна розминка.

1.Вправа «Дмухнути на кульбабку» (2-3 рази).

2.Читання складів на одному диханні. (таблиця на дошці)

Ра-ро-ру-ри-рі-ре

Рам-ром-рум-рим-рім-рем

Рак-рок-рук-рик-рік-рек

3.Чистомовка (після вчителя).

Ра-ра-ра-у лісі нора.

Ри-ри-ри-звірі нірку рили.

Ро-ро-ро-каже свиня «хро».

4. Скоромовка (хором,по одному).

Хитру сороку спіймати морока,

А на сорок сорок сорок морок.

III Вправи на вдосконалення техніки читання.


  1. Читання складової таблиці № 1(рядки)

  2. Гра «Круг,кружечок,повернись,ціле слово утворись.» (на дошці)

Лиси медик

Миш чик


Вед чка

Зай ка


-Що це за слова? (назви звірів)

-В яку групу їх можна об єднати? (тварини)

- До якої природи вони належать? (до живої)

IV Актуалізація опорних знань.

1.Метод «Мікрофон»

а) Який розділ ми вивчаємо?

б) Чому вони українські?

в) А що означає «народні»?

г) Що ж таке «казка»?

д) Які казки ми вже прочитали?

V Повідомлення теми та мети уроку

1. Якось ішла я гаєм,

Аж зайчик вибігає

З лукавими очима,

З мішечком за плечима.

Прудкий,мов колобок-

По стежці скок та скок.

Побачив він мене,

Та в ліс як дремене!

Як зайчик налякався-

Мішечок розв язався.

І загадки в травиці

Розсипав між ялиці.

А я їх позбирала

І діткам загадала.

А ну лиш,маленята,

Ви,знаю,молодці,-

Хто зможе відгадати

Загадки оці?


  1. Маленьке, сіреньке, а хвостик-як шило.(Мишка)

  2. У зеленому жакеті галасує,

Хоч і плакати мастак,

А не риба і не рак. (Жаба)

3) Я вухастий ваш дружок,

В мене сірий кожушок,

Куций хвостик,довгі вуха,

Я усіх-усіх боюся.(Заєць)

2.Асоціативна квітка «Рукавичка»

3.На сьогоднішньому уроці ми прочитаємо ще одну казку. Як вона називається – дізнаєтеся, відгадавши загадку.

Де ж усі сховались звірі?

У якій такій квартирі?

Дуже тісна,невеличка

Ця чудова...( рукавичка)


VI Опрацювання казки «Рукавичка»
1.Технологія «Вмикаємо телевізор»

- Добрий вечір!В ефірі телебачення села Лісна Поляна.У програмі «Вечірня казка» українська народна казка «Рукавичка» (більш сучасна)

(Перегляд мультфільму. Озвучування вчителем)


  • Яких героїв казки ви запам’ятали?

  • Де взялася в лысы рукавичка?

  1. Словникова робота (таблиця на дошці)

Шкряботушка, скряботушка, рукавичці, скраєчку, іклан, розірветься.

  1. Читання «вчитель-учень»

*фізкультур хвилинка*

Дерева високі-високі,

Травичка низенька низенька,

Вітер дерева колише-гойдає,

Птахи летять-відлітають.

А діти тихенько за парти сідають.

4. Читання «ланцюжком»

5. Бесіда про прочитане.

- Чи повністю надрукована казка в підручнику?

- Яка частина відсутня? (кінцівка)

- А який кінець у цієї казки?

- Розгляньте малюник на с.40.

- Кого з героїв не зобразив художник?

6. Читання за особами (в масках)

Автор Зайчик

Мишка Лисичка

Жабка Вовчик

Самостійно дочитати до кінця.


7. Гра «Поселимо в рукавичку».

За першим складом діти вгадують тварину, а з дошки читають, як її називають у казці.

За…, Жаб…, Миш…,Лис…, Ка…, Вед…

- А хто в руках залишився?

- Чому?

Асоціативна квітка


VII Підсумок уроку

  • Вам важко було на уроці?

  • Вам булло цікаво?

  • Що сподобалось на уроці?

  • Чого навчає нас прочитана казка?

Молодці!!!

VIII Домашнє завдання (на дошці)

с. 38-39 Підготуватися до інсценізації
Додатковий матеріал


  • Кого з героїв казки немає в змісті загадки?

Що за хата на узліссі,

Вся ворушиться, дрижить?

Де не взявсь – кабан біжить.

Тут і вовк іде, й ведмідь,

Й кожен хоче в хатці жить,

Так вже тісно їм усім –

Ось-ось-ось порветься дім.
Вірш Платона Воронька «Казка про рукавичку»


  • Чого саме не зрозумів хлопчик і чому йому від усіх дісталося?

Вчора Галочка-сестричка

Казку прочитала,

Як у лісі рукавичка

Звірям домом стала.

Я покинув рукавичку

За городом, там, де ліс.

Та ні зайчик, ні лисичка

Й вовк у неї вліз.

Мабуть, дуже замала

В мене рукавичка.

Взяв у мами зі стола,

З ліжка у сестрички.

Рукавичок, мабуть, з п’ять

В ліс відніс –

Хай звірі сплять.

Я не знаю, як було,

Що у лісі сталось,

А мені не повезло –



Від усіх дісталось.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка