Урок читання у другому класі з використанням технології „Мозаїка Підготувала вчитель початкових класів Красноармійського



Скачати 56.88 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір56.88 Kb.
Міністерство освіти і науки України

Красноамійський міський відділ освіти



ЛЮДЯНІСТЬ – ЦЕ У ЛЮДИНІ ГОЛОВНЕ
Урок читання у другому класі

з використанням технології „Мозаїка”


Підготувала вчитель

початкових класів

Красноармійського

навчально – виховного комплексу

Хохлова Л. В.

м. Красноармійськ

2009 р.

Матеріал уроку. Василь Сухомлинський „ Горбатенька дівчинка „ .


Мета . Вчити аналізувати та оцінювати поведінку та вчинки дійових осіб;

розширити уявлення дітей про добрі і погані вчинки;

формувати соціальну компетентність молодших школярів;

удосконалювати навички читання;

виховувати бажання наслідувати добрі справи однолітків.
Обладнання. Картки із словниковими словами, завданнями для роботи у парах , групах , картки для розчитування .

І. Повідомлення теми та мети уроку.

1.Робота у парі

Відновити вислів
Сказав мудрець:

- Живи, добро звершай !

Та нагород за це не . . . !

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від . . . .

Хай оживає істина стара –

Людина починається з . . . .
Слова для довідки : звіра, вимагай , добра .
Яка головна думка цього вислову ?

Цей вислів буде темою нашого уроку.




ІІ . Актуалізація опорних знань .
1.Розчитування.

- „Знайди пару”

доброта

чесність


співчуття

щедрість


любов

жадібність

злість

брехливість



жорстокість

ненависть


- Прочитайте стовпчики слів.

До кожного слова лівого стовпчика доберіть пару. Прочитайте слова парами .

- Які риси характеру подобаються вам?

- Якими словами ви б доповнили перший стовпчик ?

- Чому у першому будиночку оселилося сонечко, а у другому хмарка?

-В якому будиночку оселилися б ви? Чому ?
ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1.Бесіда

- Яке оповідання читали вдома ?

- Хто його автор?
2. Вибіркове читання

Знайти у тексті відповіді на запитання і прочитати.

- Коли відбувалися події ?

- Яким був Петрик ?

- Чому бабуся понесла їжу сама?

- Що побачив Петрик на кущі?

- Що схвилювало й здивувало хлопчика?

- Якою була пташка ?

- Що корисного вирішив зробити хлопчик ?
Продовження бесіди

- Якою була пташка?

- Про що задумався Петрик ?

- Чи була у нього совість?

- Чи стало йому соромно ?

- Як би ви по іншому назвали оповідання?

- Давайте спробуємо уявити, яким став Петрик.

- Яка головна думка цього тексту?



2. Літературна вікторина

- Хто допоможе мені провести літературну вікторину ?

1)Яринка сплеснула руками від подиву :

-А чи довго ж я була маленька? (Як же все це було без мене? )

2)А сьома дочка нічого не сказала . Вона зняла з ніг матусі взуття й принесла їй води в мисці - помити ноги. (Сьома дочка)

3)Пташка швидко літала до гнізда ,щоразу приносила по волосинці.

(По волосинці)

4)Хитрощі не люблять совісті.(Як Наталя у Лисиці хитринку купила)

5)Все життя Юрія мучила совість . Йому здавалося, що дідусь помер тому, що ніхто не подав Йому води.(Склянка води)

6)А третій не сказав ні слова . Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. (Красиві слова і красиве діло)

7)Петрик теж здивувався . Настільки здивувався ,що аж заплакав.(Чому заплакав Петрик)

8)” Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому ”(Покинуте кошеня)

- Хто автор цих творів ?

(В.О. Сухомлинський)

- Так, ви впізнали портрет цього письменника.

Ми знаємо вже багато творів В.Сухомлинського. Перед вами виставка книг. У ній є зірка оповідань для дітей „ Гаряча квітка ” А крім того, я думаю вам буде цікаво дізнатися, що В. Сухомлинський писав не тільки для дітей, а й для дорослих. На виставці представлено книги для дорослих я і я з великим задоволенням читаю та перечитую. Ми дуже вдячні цій людині за мудрі поради як для дітей ,так і для дорослих.

- Сьогодні ми з вами познайомимося ще з одним оповіданням В.Сухомлинського і спробуємо знайти в ньому повчальний зміст.



ІІІ. Опрацювання оповідання В.Сухомлинського „ Горбатенька дівчинка ”

Технологія ” Мозаїка ”

1.Словникова робота

-В цьому тексті вам зустрінуться нові слова

Прочитайте слова луною за вчителем.

ЖИВЕНЬКО

БЛАГАВ


ОЧІ ВПИЛИСЯ

ПУСТОТЛИВІ

ІСПИТ
Доберіть з правого стовпчика пояснення до кожного слова.

ПЕРЕВІРКА

ШВИДКО

ПРИДИВЛЯЛИСЬ



ПРОСИВ

ВИТІВНИКИ


Прочитайте луною відповідні пари слів за диктором.

Спробуємо перевірити засвоєння цих слів(Вчитель прибирає другий стовпчик)


2.Передбачення

- Як ви думаєте про кого це оповідання?

- Чи можна із заголовка дізнатися , як автор ставиться до дівчинки?
- Ви коли-небудь зустрічалися з людьми з фізичними недоліками?

- Чи легко жити людині з фізичними вадами ?

-Я к ви думаєте з якими неприємностями їм доводиться зустрічатися в житті?

- Як ви думаєте ,як почуваються люди ,коли їх фізичні недоліки з подивом розглядають.


3. Робота в змінних групах.

Читання тексту за частинами.



4.Робота в первинних групах.

Переказування за частинами.

- Чи всі вдалося відновити текст?

- Чи всі досягли взаєморозуміння в групах ?


Фізкультхвилинка

В цьому класі друзі всі –

Я і ти. І ми , і ви .

Руку дай тому, хто зліва ,

Руку дай тому, хто справа .

Одне одному всміхніться ,

І ніколи не сваріться.
5.Взаємоперевірка розуміння тексту.

Діти по черзі ставлять запитання за текстом одна група іншій.



6.Рефлексія.

Обмін думками ,міркуваннями.

- Яка головна думка цього оповідання7

- Як треба ставитися до таких людей?

-Я ким був вчитель?(мудрим ,співчутливим)

- Чи хвилювався він за дівчинку?

Як би ви по іншому назвали це оповідання ?

7.Тестування

1 варіант

1.Слова „ Учитель затамував подих...” означають

а)спокій вчителя;

б)тривогу , хвилювання;

в)байдужість;

2.Як діти зустріли новеньку?

а)з подивом;

б) з насмішками;

в)з цікавістю;

3.Чому вчитель „ полегшено перевів дух ”?

а)діти гарно відповідали;

б)учні засвоїли новий матеріал;

в)діти добре зустріли новеньку;

2 варіант

1.Який урок йшов у класі?

а)математика

б)читання

в)письмо

2.Про що учитель „благав мовчки?»

а)про активність;

б)про уважність;

в)про співчуття;

3.Який іспит витримали діти?

а)з математики

б)на людяність

б)на витривалість

8.Читання деформованих прислів’їв.

Не смійся з лиха людського, а добрі діла

Хто іншим добра бажає, той і собі має.

Не одежа красить людину, щоб тобі не було такого .

Пояснити, як ви їх розумієте.

v. Підсумок

- Чи можна сказати , що між учнями цього класу та вчителем було повне взаєморозуміння?

(Діти розуміли вчителя з одного погляду)

- А хто в нашому класі розуміє вчителя з одного погляду?

- Хто прийшов до нашого класу в цьому році ,скажіть, чи сподобалося вам, як вас прийняли діти нашого класу?

- Чи почували ви себе з першого дня комфортно ?



- Що можна сказати про учнів нашого класу?

- Що в людині найголовніше ?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка