Урок читання у третьому класі Тема. Василь Сухомлинський «Сергійкова квітка»



Скачати 73.67 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір73.67 Kb.


Приватна ЗОШ І –ІІІ ступенів «Фортуна» м. Бровари

Урок читання у третьому класі

Тема. Василь Сухомлинський «Сергійкова квітка».

З досвіду роботи

вчителя початкових класів

Кокушко Вікторії Станіславівни



2012 р.

Тема. Василь Сухомлинський «Сергійкова квітка».

Мета: удосконалювати навички читання; розвивати мислення, вміння аналізувати текст, проникати в мотиви поведінки дійових осіб; розширювати знання дітей про життєвий і творчий шлях В. Сухомлинського; виховувати у дітей доброту, чуйність, бережне ставлення до природи.

Обладнання: мультимедійна система, таблиця складів, картки із завданнями, пелюстки квіточки, ілюстрації.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Де бджоли пісню літа співають,

Палає квітка а краплях роси,

Цвіркун для друзів на скрипці грає…

Зумій відчути все це і ти!

(хвилинка привітання)

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

1.Перевірка домашнього завдання:

а) виразне читання вірша «Дівчина» Максима Рильського;

б) короткий аналіз вірша:

- які картини природи змальовані у вірші?

- прочитайте, в яких рядках вірша літо змальоване в образі красивої дівчини.

- яких кольорів фарби потрібні художнику, щоб намалювати картину за цим віршем?

в) підсумок перевірки домашнього завдання (робить вчитель або залучає до самооцінки учнів)

2. Розчитування.
- Зараз ми з вами помандруємо до осіннього лісу. Але щоб знайти спільну мову з лісовими мешканцями ми проведемо розчитування.
а) за таблицею;
б)метод прискорення за 1 хвилину (В. Сухомлинський «Людина з гарячим серцем»)
- Хто прочитав другого разу більше, ніж першого?
- От бачите, ваша техніка читання значно зросла. А можливо комусь вдалось прочитати і все оповідання?
- Це чудово! То ж вирушаймо далі лісовою стежкою.
На кущику калини нас вас чекає Пані Сорока. Вона хоче перевірити, як гарно ви вмієте скоромовити.


2. Мовна розминка.(Слайд1)
а) гра «Сороки» ( робота в парах);
Скоро, скоро мовить Ганка Біжать стежини
Скоромовки-спотиканки. Поміж ожини.
Слово в слово Слава ловко, І вже у Жені
Скоро мовить скоромовки. Ожина в жмені.

Стріла якось
Скоромовка
На місточку
Злого вовка
Скоромовить
Вовк почав-
Ледь язик не поламав!
Бо ж була ця
Скоромовка
Для Івася,
Не для вовка.


б) гра «Впіймай на гачок»(Слайд 2)

- Як ми вміємо швидко складати слова.

би- ку- ки ро-на-во ша-ми

ка-ляль луб-го рах-хов

жа-ме-вед ця-ли-гор па-мав

ник-ко ро-бець-го цюк-па

ґу-дзик тел-дя ка-біл

ля-те ля-бу-ци тка-щі


  • Рушаймо далі. Помилуйтесь красою осіннього лісу. Як гарно пахне осінь!

  • Але погляньте, ще не всі листочки опали з дерев? Що ж то для нас залишила берізка? Чи існують такі назви предметів? (Слайд3)


Хлопці


Цукода

Квітка

Оповівання

- Один з листочків не березовий, та й слова такого не існує…



ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Подивіться на останнє слово. Яку одну літеру потрібно змінити, щоб вийшло відоме нам слово? (Оповідання)



  • Пригадайте, що таке оповідання?(Слайд 4)

Ц. р.зп.в.дн.й пр.з.в.й тв..р пр. р.зн. в.п.дк. з ж.тт. л.д.й, тв.р.н .б. пр. пр.р.д..

1.Робота на картках.

- Прочитайте назви оповідань з перших літер кожного слова. (Слайд 5,6)



Петро, Олег, Катя, -и-Ніна,Улянка,Тимофій,Ельміра,Кіндрат,Ольга,Шура,Еліза,Неля,Яна.

Денис, Ірина, Дмитро,Олена,Віктор,Аліна,Кузя,Олексій,Ліля - и-, Степан,Кирило,Андрій.

Пилип,Олександр,Володя,Оксана,Ліда,Олег,Світлана

-и-,Назар,Цезар,Ігор.



-Хто автор цих оповідань? Пригадайте,що ви знаєте про цю людину? Що об´єднує всі його твори.

(Любов до дітей, до природи.)

-Ось ми вийшли на галявину нових знань. І сьогодні ми познайомимось ще з одним його оповіданням. Чим же цікаве це оповідання, чому воно вчить, який незвичайний подарунок подарував хлопчик своїм товаришам і до чого закликає автор всіх своїм оповіданням ? Ось це і спробуємо ми вияснити, працюючи над цим твором.



IV. Опрацювання оповідання В.Сухомлинського «Сергійкова квітка»

1.Довідкове бюро (підготовлені учні розповідають про автора)

35 років В.О.Сухомлинський працював вчителем і директором школи на Кіровоградщині. Він весь час спостерігав за життям і поведінкою дітей, а потім на основі цих спостережень написав понад 1500 казок-мініатюр, оповідань, легенд. В них автор навчає доброти, щирості, людяності, справедливості.(Слайд7)







2.Робота над заголовком.

  • Як ви гадаєте, про кого це оповідання?

  • Про що тут може йти мова?

3.Виразне читання оповідання вчителем.

4.Завдання з аудіювання.(Якщо дитина правильно відповідає на всі питання то отримує квітку одного кольору, у дітей на парті лежать п’ять пелюсточок червоного кольору і п’ять зеленого)

1.Коли відбувалися події:

а) передостанній день навчання

б) перший день навчання

2. Де посідали хлопчика:

а) під високим дубом

б) під високим деревом

3. Ножик був подарунком:

а) Петра

б) Гриця

4. Ліхтарик був у :

а) Максима

б) Сергійка.

5. Де росла прекрасна квітка?

а) під кущем акації

б) під кущем калини.

-А тепер погляньте на свою квіточку і скажіть, яка вона? (Відповіді дітей).



5. Фізкультхвилинка

Раз! Два! Всі присіли,

Потім вгору підлетіли.

Три! Чотири! Нахилились,

Із струмочка гарно вмились.

П’ять! Шість! Всі веселі,

Крутимось на каруселі.

Сім! Вісім! Діти милі

Ніжками застукотіли!

Зарядка для очей: двері, вікно, стеля, підлога (2-3 рази)

Дев’ять! Десять! Відпочили

І за парти дружно сіли!


6. Словникова робота ( слова записані на дошці)

кінь від
кишені ножик
ліхтарик вершник
ранесенько чагарника
передостанній батьківськими
похвалився колодочці
поміняти сказати
диво моя


7. Повторне читання оповідання.

Метод «Ажурна пилка».Утворення «КОЛЬОРОВИХ ГРУП» (робота в групах).



8. Вибіркове читання:

- Прочитайте опис ножика, що отримав Петро.


- Чим хвалився Максим? Яким був цей ліхтарик?
- Чим здивував Гриць? Прочитайте.
- Що показав друзям Сергійко? Якою була ця квітка?
- Як хлопці відгукнулися про ножик, ліхтарик, соловейка? А про квітку?
- Який подарунок викликав найбільше здивування? Від кого отримали подарунки діти ?
А Сергійко ? (Він сам зробив надзвичайний подарунок друзям – красу).
- Чи зрозуміли це друзі Сергійка? Прочитайте, що вони сказали?

9.Читання оповідання в ролях без слів автора.

V. Узагальнення знань, умінь та навичок учнів. Осмислення морально-етичних проблем твору.

1. Розвиток зв’язного мовлення. Гра «Мікрофон».

- Якби ви були поряд з хлопчиками, як би ви виразили своє захоплення квіткою Сергійка і взагалі, для вас квіти це… (рослини, краса, радість, життя, подарунок, любов, посмішка, доброта, душевність, чарівність, повага, дружба, гордість, казковість, пісня, диво, світло, щирість, ласка, колір (різнобарвність, фабрика кисню…)

І цю красу ми повинні любити, шанувати, берегти і примножувати, а не завдавати їй шкоди і не робити їй боляче.

Ми повинні дбати про наш загальний дім – нашу планету, про її рослинний і тваринний світ, про наше довкілля. Все це вивчає наука екологія. Природа – це наш дім. Людина – частинка природи і вона не може існувати без неї.



2.Робота над ілюстрацією.
- Розгляньте малюнок . Якими словами твору ви б його підписали? («Яке диво!»)

- Хто з цих хлопчиків Сергійко? Доведіть це!



3.Сюрприз.

Перегляд фрагментів кінофільму про В.С. Сухомлинського.



VI. Підсумок по темі. Хвилинка поезії.

-З ваших відповідей, діти, я зрозуміла, що вам не байдуже цікаве, красиве і і незвичайне в нашій природі. А поясніть, будь ласка, ось ці рядки словацького поета Павла Гнездовського.(Слайд 6)



Я зірвав квітку – і вона зів’яла.

Я зловив метелика – і він помер.

У мене на долоні.

І тоді я зрозумів, що доторкнутися до краси

Можна лише серцем.

(пояснення дітей)

VII. Домашнє завдання:

1.Читати в особах оповідання В.Сухомлинського «Сергійкова квітка»;



2.Написати твір-мініатюру «Людина – частинка природи».



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка