Урок доброти тема уроку: «той, що творить добро, творить саме життя» Вчитель початкових класів Сивак Світлана Вікторівна



Дата конвертації19.02.2016
Розмір54.6 Kb.
ВІДДІЛ ОСВІТИ СМІЛЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ

ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

КОСТЯНТИНІВСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

СМІЛЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УРОК ДОБРОТИ


ТЕМА УРОКУ:
«ТОЙ, ЩО ТВОРИТЬ ДОБРО,

ТВОРИТЬ САМЕ ЖИТТЯ»


Вчитель початкових класів

Сивак Світлана Вікторівна



С. КОСТЯНТИНІВКА 2011
УРОК ДОБРОТИ
ТЕМА УРОКУ: «Той, що творить добро, творить саме життя».

МЕТА: учити учнів проявляти доброту, співчуття, турботу про інших; розвивати почуття відповідальності за свої вчинки; виховувати віру в силу добра.

ОБЛАДНАННЯ: збірники художніх творів В.Сухомлинського; плакати з висловами відомих людей про добро; паперове сонечко-модель уроку, таблиця «Чесноти доброї людини»; різнокольорові пелюстки.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу.

- Уроки бувають різні: сумні і веселі, цікаві і не дуже, повні дивних відкриттів, переконливих доказів, практичних дій, міркувань та передбачень.


ІІ. Повідомлення теми. Психологічне налаштування.

  • Сьогодні я хочу подарувати вам урок Доброти. Зобразила я його у вигляді моделі Сонечка. У нього добрі очі, добра посмішка, добре серце. Разом із Сонечком ми будемо вчитися відчувати «Лише серце добре бачить. Найголовнішого не побачиш очима», - говорив мудрий письменник А.Екзюпері.


Девізом нашого уроку будуть такі слова:

  • Хай сьогодні в кожне серце наш урок додасть тепла,

Хай прийде до нас натхнення, в очах сяє доброта.


  • Діти, у кожного з вас на парті лежить кольорова модель Сонечка. Візьміть своє Сонечко. Воно поцілує вас промінчиком у щічку, залоскоче чубчика і покотиться розсіювати свої промінці. Сонечко освітить, зігріє вас і принесе багато – пребагато добра. І ви володар його. У вас багато добра! Ви світлі, щасливі і усміхнені.


ІІІ. Криголам «Сонечко».

  • Відчуйте в собі тепло, доброту.

  • Потріть долоні одна об одну, щоб відчути ще більше тепло. «Зліпіть» уявну кульку з вашого тепла і добра і «передайте» її однокласнику. Подаруйте щиру посмішку один одному. Вона поведе вас дорогою тепла, дорогою Добра й мудрих і вічних казок В.О.Сухомлинського.


ІV. Представлення збірників художніх творів В.О.Сухомлинського.

Сухомлинський Василь. Казки Школи під Голубим Небом: Казки притчі, оповідання. /упоряд. О.В.Сухомлинська: Худож. М.В.Перевальська.-К.: Рад.шк.,1991.-191 с.; іл..

Українські літературні казки /Упоряд.: Т.Качалова, О.Шевченко. – К.: Школа, 2002 – 192 с. – (сер.»Хрестоматія школяра»).
V. Обговорення прочитаних творів В.Сухомлинського.
1. Методика «Гронування».

Робота в групах.

На дошці прикріплено картку із словом «Усмішка». Такі ж картки отримує кожна група.


Учні записують слова та фрази на картках в прикріплюють їх на дошці біля ключового слова.

УСМІШКА

люди мир довкілля

радість захоплення

любов симпатія задоволення

взаєморозуміння спільні інтереси

позитивна енергія




  • Якою пишною і красивою стала виноградна лоза. Її прикрасили слова, що виражають всі почуття і уявлення про значення усмішки для знаходження взаєморозуміння між людьми.



2. Переказ учнями оповідання В.Сухомлинського «Усмішка».

  • То в чому виражається велика сила?

Учні записують на одному з промінчиків свого Сонечка слово «усмішка».

«Добро починається з усмішки», - роблять висновок школярі.


3. В.О.Сухомлинському належать слова; які є провідною думкою сьогоднішнього уроку: «Роби добро не тільки тоді, коли тебе бачать люди. Значно більше треба для того, щоб залишатись людиною тоді, коли тебе ніхто не бачить».

  • Як ви розумієте цей вислів?



4. Читання вчителем твору В.Сухомлинського «Конвалії перед вікном». Обговорення змісту:

  • Що сталося з Наталочкою?

  • Як однокласники підтримували хвору дівчинку?

  • Яке диво побачила Наталочка?

  • Чи можна сказати, що в дівчинки добрі друзі?



5. Створення квітника Доброти.
На дошці розміщена таблиця


«Чесноти доброї людини»

Довіра – (фіолетовий), вірність – (оранжевий)

чуйність – (зелений) взаєморозуміння – (жовтий)

чесність – (голубий) співчуття – (синій)

щедрість – (рожевий), повага – (червоний)






  • Діти, у кожного із вас на парті лежать різнокольорові пелюстки відповідає тим чи іншим чеснотам. Виберіть 4 основних, на вашу думку, понять, які найбільш притаманні добрій людині. Створіть квітку Доброти.

Діти виготовляють різнокольорову квітку і розміщують її на квітнику Доброти.

  • Подивіться, як розквітли «квіточки – чесноти», який красивий наш квітник. Пропоную подарувати його хворій однокласниці.

  • Запишіть на промінчиках вашого Сонечка вибрані вами чесноти доброї людини.


6. Учні пригадують і переказують оповідання В.О.Сухомлинського «Добре слово».

  • Що трапилось з Олею?

  • Як родичі рятували дівчинку?

  • Що зробила прабабуся Надія?

  • Що повернуло дівчинку до життя?

  • Який можна зробити висновок з цього твору?



7. «Коло Друзів»

  • Запрошую вас у коло Друзів. Спробуємо і ми один одному сказати добре слово, ласкаве слово, привітне слово.


8. Обговорення змісту оповідання «Красиві слова і красиві діла».

  • Чи пожаліли хлопці незнайомого хлопчика, що змок?

  • Як кожний із них це зробив?

  • Як зрозуміти вислів: «Гарні не красиві слова. Гарні красиві діла»?


9. Методика «Асоціативний кущ».

  • Добро людина завжди прийде на допомогу іншому.

  • Чи приходилось вам надавати допомогу людям?

  • Чи вимагали ви плату за допомогу? Якщо ні, тоді яка це допомога?

  • Чи важливо отримати допомогу саме тоді, коли людина цього дуже потребує? Яка це допомога?

Учні створюють «асоціативний кущ», ключовим словом якого є слово «допомога»
Сердечна корисна


Безкорислива своєчасна




Щира друзі

Батьки



10. Методика «Речення з відкритим кінцем».

- Уявіть собі, що у вас є можливість перетворитися у Добро. Закінчіть речення про свої дії в образі Добра


Я – Добро
Я живу ……. Я роблю …….

Я знаю ……. Я мрію ……..



Я бажаю ……
VІ. Підсумок уроку.

  • То якою є має бути добро людина?

  • Із слів «розсипанки» складіть вислів:


«Людина повинна жити так, щоб комусь було від цього радісно»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка