Урок етики для 5-го класу



Скачати 53.08 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір53.08 Kb.
Як розрізняють добро і зло?

Урок етики для 5-го класу
Мета: донести до свідомості дітей те, що людина сама здатна творити добро і зло, обирати для себе життєвий шлях; учити аналізувати, робити висновки; заохочувати співпрацю дітей; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки стосовно себе та інших людей.
Обладнання: підручник О.Данилевської, О.Пометун «Етика-5», плакати «Джерело добра», , таблиці для методики «Т-схема», заготовки для проектів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
ХІД УРОКУ


  1. Мотивація

Учитель. Всі ви знаєте казку «Дюймовочку». Скажіть, діти, миша по відношенню до Дюймовочки добра чи зла?

(Відповіді дітей)



(Слід підвести дітей до висновку, що кожна людина розуміє добро і зло по-своєму, спираючись на свій життєвий досвід, на правила спілкування)

Учитель. На вашу думку, що таке добро?

(Відповіді дітей)



Учитель. Отже, недаремно народна мудрість каже: «Хочеш собі добра, не роби нікому зла». Як ви розумієте це прислів’я? Що воно означає?

(Відповіді дітей)



Учитель. Ми продовжимо цю тему протягом сьогоднішнього уроку.

  1. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів.

Учитель. Отже, тема нашого уроку – «Як розрізняють добро та зло?»

Поміркуйте і скажіть, з огляду на ту бесіду, з якої починався наш урок, чи легко відрізнити добро від зла? (Відповіді дітей)



Учитель. Отже, тема відома, тепер з’ясуємо завдання, які ставить перед нами сьогоднішній урок. Чого він навчить кожного з нас? (Діти по черзі читають записи на дошці (схема).)

Учитель. А ще урок допоможе нам започаткувати «Галявину добра». Протягом 45 хвилин на ній з’являтимуться квіточки – результати ваших відповідей, цікавих ідей, творчих завдань.

  1. Надання необхідної інформації

Учитель. Мудрі люди казали: для того, щоб зрозуміти, що таке добро, треба відчути на собі зло. Чи погоджуєтесь ви з такою думкою? (Відповіді дітей)

ІНТЕРАКТИВНА ГРА «За і проти»

Учитель. Ті, хто погоджується, станьте праворуч від мене, а ті, хто не погоджується – ліворуч. Протягом 1 хвилини обговоріть у своїх групах різні точки зору, щоб потім висловити думку команди.

(У результаті обговорення слід підвести дітей до висновку, що все пізнається у порівнянні. Добро викликає у людини, навіть тварин, рослин позитивні емоції, а зло – навпаки, негативні)

- А що ж допомагає людям робити добро, спрямовує їх вчинки на добро? (Очікувана відповідь – правила життя. Якщо діти дадуть правильну відповідь – запропонувати підтвердити це словами підручника (с.16-17). Якщо очікувана відповідь не пролунає, вчителю слід звернути увагу учнів на ці ж сторінки і спрямувати міркування дітей до бажаного висновку)

Учитель. Отже, у нашому словнику (записує на дошці нові слова) з’явилося поняття моральні правила, в основі яких лежить добро.

СХЕМА

Співпрацювати в групах

Визначати своє ставлення ЦЕЙ УРОК Піклуватися про

до добра і зла навчить мене доброзичливі

стосунки

Аналізувати Пояснювати,

і робити висновки що таке правила і яку

роль вони відіграють

у житті людей
Користуючись своїм життєвим досвідом, сформулюйте моральні правила, яких ви особисто дотримуєтесь. Чи легко жити за правилами? На вашу думку, які риси характеру слід виховувати людині в собі, щоб про неї сказали: «Це – добра людина»? Запишіть їх на пелюстках квітки. (Індивідуальна робота дітей з роздатковим матеріалом)


  1. Інтерактивна вправа

Графічна методика «Т-схема»

На початку уроку діти отримали частини малюнків казкових героїв.

Перше завдання – знайти партнера і скласти малюнок. Таким чином утворюються робочі групи. Кожна група повинна заповнити таблицю (одну на групу), у яку записати добрі та лихі вчинки свого казкового героя. Можна запропонувати героїв творів, що вивчаються учнями у 5 класі на уроках зарубіжної літератури.



МАУГЛІ

«+»

«-»










ПОПЕЛЮШКА

«+»

«-»










ТОМ СОЙЄР

«+»

«-»










ГЕРДА

«+»

«-»







Учитель. А тепер давайте спробуємо зробити висновок, чому люди обирають між добром і злом? Давайте повернемося до прислів’я, з якого починався сьогодні урок: «Хочеш собі добра, не роби нікому зла». Чи змінилася в когось думка порівняно з початком уроку, чи вона тільки підтвердилася? (Відповіді дітей)

Учитель. А тепер я пропоную вам звернутися до підручника (с.18-19) і, прочитавши статтю, дійти висновку, що ж є джерелом добра на землі?

Технологія «Займи позицію»

На стінах класної кімнати розвішано плакати з висловами:



  • Природа – джерело добра на землі.

  • Правила спілкування – джерело добра на землі.

  • Щаслива родина – джерело добра на землі.

  • Людина – джерело добра на землі.

  • Я сам – джерело добра на землі.

Учитель. Зверніть увагу на плакати навколо нас. Займіть позицію біля того з них, на якому, на вашу думку, твердження є найголовнішим.

(Діти читають плакати. Визначаються з позицією і стають під одним із плакатів. Обговорюють свій вибір у групі, що утворилася. Обирають того, хто виступатиме. Ті, хто виступає, оголошують думку групи. Учитель, підводить до висновку).

Учитель. Отже, людина сама є творцем добра і відповідає за добрі стосунки між усіма частинами довкілля. З усіх названих джерел людина повинна щедро черпати позитивні емоції, натхнення, бажання бути доброю, а значить, і красивою, щасливою, впевненою у собі.

  1. Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.

Учитель. У житті існують правила, яких повинна дотримуватися

людина, щоб жити в добрі та злагоді. Хто може сформулювати їх, проаналізувавши думки, висловлені протягом сьогоднішнього уроку?

(Діти формулюють правила й прикріплюють квіти на «Галявину добра»)

Учитель. А зараз давайте звернемося до очікуваних результатів уроку. (Діти зачитують і пояснюють, чого саме вони навчилися).

Учитель. Ті, хто вважає, що отримав очікуваний результат, поставте собі найвищий бал. А чудесна «Галявина добра» свідчить про те, що робота на уроці була плідною.


  1. Домашнє завдання

Складіть проект «Я – добра людина». У свій проект запишіть свої

бажані вчинки, потім відмічайте, чи вдалося насправді це зробити. На підсумковому уроці ви зможете презентувати свої проекти.



Від підніжжя до вершини

Мій проект

«Я – добра людина»


Я – добра людина

__________І___________

__________І___________

__________І___________

__________І___________

__________І___________

І

Я хочу зробити Я зробив


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка