Урок географії у 8 класі Цілі уроку: навчальна: поглибити уявлення учнів про несприятливі фізико-географічні процеси, які можуть



Скачати 41.92 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір41.92 Kb.


Урок географії

у 8 класі

Цілі уроку:

навчальна: поглибити уявлення учнів про несприятливі фізико-географічні процеси, які можуть відбуватися на території України, систематизувати знання учнів про вплив людської діяльності на несприятливі природні процеси;

розвиваюча: формувати вміння працювати з джерелами географічних знань; удосконалення практичних навичок учнів роботи з географічними картами, робота в групах, розвивати логічне мислення та мовлення;

виховна: виховувати зацікавленість до вивчення предмету географії.

Обладнання: підручник, зошит, кліматична карта України, синоптична карта України, карти з завданням, кольорові малюнки.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Очікувані результати:

  • учні характеризують несприятливі фізико-географічні процеси. Які відбуваються на території України;

  • пояснюють вплив людської діяльності на несприятливі природні процеси;

  • висловлюють свої думки відносно небезпечних погодніх явищ;

  • працюють з географічними картами;

  • складають прогноз погоди.


Хід уроку

І. Організаційний момент.

Психологічний момент.

Учні характеризують свій настрій з допомогою сигнальних ліхтариків:

червоний — відмінний настрій, синій — гарний, зелений — задовільний, жовтий — поганий настрій.
ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальна бесіда
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності.
Життя людини, а особливо тієї, яка живе в сільській місцевості великою мірою залежить від погоди

- Що таке погода? Які основні показники погоди?

Небезпечні погодні явища пов'язані саме з цими показниками погоди. Причини , хід і наслідки їх дії на території України ми розглянемо на сьогоднішньому уроці.

Повідомлення теми уроку ,,Погода і небезпечні погодні явища”, та очікуваних результатів.
Прийом « Гарний настрій» ( звучать побажання роботи на уроці )

ІV. Вивчення нового матеріалу.


  1. Поділ класу на малі групи.

Представники груп вибирають частиниу вірша,за яким відгадують свою групу і придумують назву.


  1. Літературна хвилинка.

Групи в правильному порядку прочитують вірш про пори року.


  1. Захист груп.

Групи дають характеристику певної пори року.


  1. Прийом « Творча лабораторія»

Підготовка повідомлення – презентації про небезпечні погодні явища.

І група – гроза, заморозки, спека, посуха.

ІІ група – зливи, град, смерчі, суховії.

ІІІ група – сильні вітри, ожеледь, ожеледиця, снігові лавини.

Іvгрупа – тумани, хуртовини, снігопади, снігові лавини.


  1. Рубрика « Народні прогностики»

Випереджальне домашнє завдання. Повідомлення про прикмети українського народу, що пов’язані зі зміною погоди.
Веселка вранці – справа негожа,

Веселка ввечері – справа погожа.


Димарів димок із вогнищ

Вгору підіймаються –

Значить, що погода ясна

Завтра нам чекається.


Зозулі стали вже кувати –

Морозам більше не бувати.


Зацвітає черемшина –

Прохолодна буде дни



  1. Прийом « Теоретик- практик»

Складання прогнозу погоди на наступний день.Один з представників кожної групи виступає у ролі ведучої прогнозу погоди на телебаченні. Використовується при цьому реклама.
V. Узагальнення та систематизація знань.

Гра « Хто швидше»

1. Яку назву має вітер з високою температурою повітря та низькою вологістю (суховій)

2. Як називається шар льоду на гілках дерев і електродротах? (Ожеледь).

3. Як називається велика нестача опадів довгий час при підвищенній температурі повітря? (Посуха).

4. Як називається зниження температури повітря нижче О °С увечері та вночі при позитивних температурах вдень? (Заморозки).

5. Коли настає повінь на річках ? (Весною - на початку літа).

6. Як називається раптове підняття рівня води в річці? (Повінь, або паводок).

7. Як називають сильний вітер, що переносить частки ґрунту? (Пилова буря).

8. Як називають найнижчий рівень води в річці протягом року? (Межень).

9. Як обчислити коефіцієнт зволоження? ( Кількість опадів розділити на випаровуваність.)

10. Як називається льодовий покрив, що сформувався після відлиги? (Ожеледиця.)

VІ. Підсумок уроку

Метод « Займи позицію»

« Україна – країна кліматичного комфорту». « За» чи « Проти»?


VІІ. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника.



Підготувати коротке повідомлення « Чи хотів би я працювати на метеорологічній станції


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка