Урок геометрії 8 клас Тема: «Площі фігур» Мета



Скачати 46.82 Kb.
Дата конвертації18.03.2016
Розмір46.82 Kb.
Вчитель: Горбатко Н.В.,вища категорія,пед. стаж 20 років,

Черкаська ЗОШ І-ІІІ ст №2 Слов»янського району Донецької області

Урок геометрії

8 клас


Тема: «Площі фігур»

Мета:


  • закріпити знання формул для обчислення площі квадрата, прямокутника, трикутників;

  • поширити область застосування теми для розв’язання задач практичної спрямованості;

  • удосконалити вміння застосовувати знання до розв’язування прикладних задач;

  • розширювати світогляд учнів, розвивати логічне мислення, математичне мовлення.

Обладнання: моделі многокутників; таблиці «Площі фігур», картки, презентація.

Хід уроку


  1. Вступне слово вчителя.

Добрий день, діти!. Тема нашого уроку «Площі фігур».

Визначення площ геометричних фігур – одна з найдавніших практичних задач. Учені вважають, що геометрія зародилась ще в давніх єгипетських землемірів. Після кожної повені Нілу їм доводилось наново ділити поля на ділянки, а слуги фараона ретельно перевіряли точність їх вимірювання, щоб мати можливість призначити більший податок з кожної ділянки. Чим більшою була ділянка, тим більший був податок з неї.

Правильний підхід до знаходження площі тієї чи іншої ділянки було знайдено не одразу. Площі деяких фігур і тепер знаходять наближено.

Відтоді багато що змінилося, але задача на знаходження площ геометричних фігур залишається такою ж актуальною, як і раніше.

Одним із способів знаходження площі фігури є застосування формул.

Тож сьогодні на уроці ми з Вами повторимо властивості геометричних фігур, пригадаємо формули обчислення їх площ, дізнаємося нові історичні факти, удосконалимо вміння розв’язування практичних задач., розширимо свій світогляд ,будемо розвивати логічне мислення, математичне мовлення.



  • Девіз нашого уроку сьогодні такий: «Геометрія належить до тих наук, які зрозумілі самі по собі»

ІІ. Актуалізація.

Перевіримо теоретичну готовність до уроку.



  1. ( Учням демонструється геометрична фігура: прямокутник, паралелограм, квадрат, трикутник ( різносторонній, прямокутний, рівносторонній, рівнобедрений) - вони повинні дати означення показаної фігури)

  2. Завдання – співвіднести геометричну фігуру та формулу для знаходження площі.




Прямокутник






Квадрат








Паралелограм







Різносторонній трикутник








Прямокутний трикутник






ІІІ. Розв’язування задач

Пропоную Вам розв’язати задачу на знаходження площі фігури. А з якою геометричною фігурою пов’язана наша задача необхідно відгадати:

Картка№1


  1. Ця фігура дала назву відомому танцю кадриль.

  2. Про нього складено приказку «Що вздовж, що впоперек»

  3. У 2003 році внаслідок оптичної ілюзії мешканці острова Хокайдо побачили Сонце у вигляді цієї геометричної фігури.

  4. Каземир Малевич намалював відому картину із зображенням цієї фігури.

  5. Його завжди бачимо на шахівниці.

  6. Він має стільки сторін, кутів та вершин, скільки учасників у квартеті.

  7. Він є одночасно чотирикутником, прямокутником, паралелограмом і ромбом.

( квадрат)

Задача з брошури «Прикладні задачі. Площі фігур»

№ 7 ( ст. 4)

Підлога кімнати має квадратну форму. ЇЇ довжина 6 м. Скільки квадратних плиток з стороною 2 Х 3 дм потрібно, щоб покрити всю підлогу?


  • Складання алгоритму розв’язку задачі:

  1. Перевести в однакові одиниці вимірювання

  2. Площа кімнати (фігура, формула)

  3. Площа плитки (фігура, формула)

  4. Кількість

  5. Висновок – відповідь ( коментований розв’язок)

9 ( ст. 4) Ставок має форму квадрата. Біля його вершин ростуть дуби так, як показано на малюнку. Як збільшити площу ставка, зберігши його форму? При цьому дуби не повинні опинитися у воді.

(ілюстрація задачі на папері. Модель на дошці. Добудова учнем на дошці)



Фізкультхвилинка: пропоную вам відпочити:


  • Сядьте в зручно, хребет прямий, очі відкриті, погляд – прямо.

  • Погляд спрямувати вліво, вправо, вправо – прямо, вгору – прямо, додолу – прямо. Повторимо.

  • Заплющити очі. На рахунок раз-два, відкрити очі і подивитися на кінчик носа на рахунок три-чотири. Починаємо.

  • Зробіть кругові рухи очима: до 5 разів вліво і вправо.

Дякую. Приступаємо до роботи. Пропоную вам наступну задачу на знаходження площі. З якою геометричною фігурою вона пов’язана необхідно здогадатися:

Картка№2

  1. Вивченню властивостей цієї фігури присвятили свої дослідження Ейлер, Наполеон і ще багато відомих особистостей.

  2. Його форму нагадує поверхня дельтаплана.

  3. Інженери люблять його за жорсткість форми.

  4. Ця геометрична фігура є і на небі сузір’ям.

  5. Ця геометрична фігура немає жодної діагоналі.

  6. Цю форму мають попереджувальні дорожні знаки.

  7. Він буває любовний, бермудський, прямокутний…

( трикутник)
Задача з брошури «Прикладні задачі. Площі фігур»
№ 11 ( ст. 4) Необхідно обшити фронтон даху метало матеріалом, площа одного листа якого 1,5 м². Схил даху має довжину 4,5 м, а висота даху 2,7 м. Скільки металевих листів необхідно закупити?

(розв’язування на дошці – повне)


14 ( ст. 5) Знайти площу квадрата, якщо його сторона 4 см. Середини суміжних сторін цього квадрата з’єднали відрізками, а утворений квадрат заштрихували. Доведіть, що площа заштрихованого квадрата дорівнює половині площі даного квадрата.

ІV. Підсумок уроку.




  1. Ми сьогодні узагальнювали поняття площі геометричних фігур.

В яких галузях народного господарства застосовується тема, яку ми вивчаємо? Зверніть увагу на слайди.

( проектуються на екран – картина К.Малевича «Чорний квадрат, Ейфелева Вежа, «Донбас- арена», арка Дружби народів, футбольний стадіон, спортивна площадка).

Учні роблять висновок

V. д/з: № 15 ст. 5 Зробити презентацію «Геометрія в архітектурі», «Геометрія в мистецтві», «Геометрія в …»


Виставлення оцінок


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка