Урок інформатики за курсом «Сходинки до інформатики»



Скачати 66.18 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір66.18 Kb.



Анотація

Курс «Сходинки до інформатики» є пропевдичним і призначений для учнів 2-4 класів. При його вивченні учні оволодівають основними навичками роботи з комп’ютером, знайомляться з його можливостями, шляхом роботи з навчальними програмами одержують комп’ютерну підтримку знань та навичок, набутих на інших уроках, розвивають логічне мислення, пам'ять, уяву, творчі здібності.

Оскільки основним видом діяльності дітей молодшого шкільного віку є ігрова, цілком зрозуміло, що саме ігрові комп’ютерні технології досить органічно вплітаються в навчально-виховний процес початкової школи. Комп’ютер використовується передусім як засіб гри, нова, складна, цікава й керована дитиною іграшка, за допомогою якої вона вирішує найскладніші ігрові завдання. У процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватись, мислити самостійно, розвивається увага, прагнення до знань. Захоплена грою дитина навіть не помічає, що вчиться: пізнає щось нове, набуває знання, орієнтується в незвичайних ситуаціях, розвиває уяву, фантазію, формує понятійний апарат. Завдяки комп’ютеру здійснюється індивідуалізація навчання, орієнтація на конкретного учня. Діти одразу бачать результати своєї роботи, а я маю можливість допомогти кожному з них.

Високих результатів у навчанні можна досягти, якщо комп’ютеризувати вивчення матеріалу різних навчальних предметів. Робота з комп’ютером допомагає вирішувати проблеми підтримки інтересу дітей до вивчення шкільних предметів та методики проведення уроків у формі цікавої гри. Пропоную вашій увазі урок.



Урок інформатики за курсом « Сходинки до інформатики» в 2 класі

Тема. Пустунки е та и. Комп’ютерна підтримка уроків української мови. Програма

«Незнайко на містку»

Мета: повторити з дітьми правила вживання «е» та «и» в словах; розвивати логічне

мислення, пам'ять, уяву; вдосконалювати навички роботи з комп’ютером;

виховувати інтерес до української мови та інформатики.

Обладнання: програмне забезпечення курсу «Сходинки до інформатики», програма

« Незнайко на містку», роздатковий матеріал.


Хід уроку

І Організація класу

ІІ Перевірка домашнього завдання
1. Завдання «Для розумників і розумниць»

- Вам додому було задано завдання «Для розумників і розумниць» на сторінці 57. Який же вигляд матиме серветка, коли її розгорнути?


2. Вправа «Незакінчене речення»

  • Усі звуки української мови поділяються на…

  • Приголосні поділяються на ….

  • Приголосні звуки утворюються за допомогою…

  • Глухі і дзвінкі приголосні можна розпізнати…

  • Приголосний звук стає м’яким…


ІІІ Оголошення теми та мети уроку

Проблемна ситуація

- Діти, ми отримали листа від Незнайка, а в ньому картки із словами, в яких пропущені букви. І не просто букви – це букви - пустунки е та и. Ці букви - пустунки чемно підкоряються тому, хто знає правило про наголошені склади і звуки, а Незнайко його забув.



Кожний учень отримує картку

- Сьогодні на уроці ми пригадаємо вживання цих літер у ненаголошеному складі та допоможемо Незнайку перейти через місток. Тема нашого уроку називається

«Пустунки е та и».

Матеріал для карток: Гр..би, п..сьмо, с..ло, р..бро, в..сна, т …мніти, гл…бокий, в…сокий, н…бесний, л…генький, сп…котний, стр…бати.
ІV Вивчення нового матеріалу
1. Читання казки « Лукаві Е та И» у підручнику на сторінці 58.

2. Відтворення змісту прочитаного

- Чому Мурчик був засмучений?

- Як треба перевіряти ненаголошений голосний звук?

- Написання якого слова треба перевірити за словником?

- Чому казка має таку назву?
3. Вибіркове читання

Послухай початок речення і продовжіть його, найшовши у підручнику



Ой, Ганусю….. Наприклад, село …

З лісової… Якщо ці звуки…..

Це ж так просто… Але так зміни….

Під наголосом…. Ні, - відповіла….

Гануся замислилися… Їх написання….
4. Повторення правила

Звуки [ е ] та [и], якщо вони в словах ненаголошені, звучать не дуже чітко, наближаючись один до одного, їх можна навіть сплутати. А вони навмисно прикидаються один одним, щоб погратися з учнями.

Як добре, що існує спосіб розпізнати цих пустунок. Наголос – наш помічник. Він завжди приходить на допомогу, перевіряє сумнівний звук і пояснює нам:

Чому небесний пишуть з е?

Бо е у слові небо!

Чому грибочок пишуть з и?

Тому що гриб, малята!

Потрібно звуки е та и

Завжди перевіряти!

На жаль, існують слова, де наголос безсилий. Не кожне слово можна перевірити наголосом. Але – кожне словником. Перевіривши раз, запам’ятайте написання.



Фізкультхвилинка

Вітерець ураз примчав

І зробив чимало справ:

Хмарки в небі розігнав

І листочки позривав.

Їх підкинув в вишину

Й полетів у далину.

Вітерець полетів,

Працювати нам велів.

V. Робота за комп’ютером. Програма « Незнайко на містку»
1. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі

Гра «Правильно - неправильно»

Правила гри: зачитуються віршовані рядки, які обов’язково відповідають або не відповідають якомусь правилу поведінки. У разі невідповідності правилу діти тупають ніжками, а якщо віршовані рядки відповідають правилу – плещуть у долоні.

В клас комп’ютерний спітнілі

Ми вбігаємо щосили….

За улюблений комп’ютер

Падаєм, мов спілі фрукти…

А щоб сісти нам за парту,

Вчитель нам дає команду!

Ти підсунь дисплей близенько

І шнури поправ хутенько!

Від екрана ти відсядь…

Сантиметрів на п’ятдесят!

Голова болить моя,

Потерплю годину я!

Я дротів не зачіпаю,

Правило це добре знаю!

Як почую щось горіле,

Промовчу я всім на диво…

В електронний клас науки

Сміло входь, лиш вимий руки!

2.Правила роботи з програмою «Незнайко на містку»

Для того, щоб Незнайко перейшов на інший берег, ви повинні полагодити місток, обравши потрібну колоду: вставити пропущені літери у слова. Якщо ви помилилися, колода не витримує, і Незнайко падає з містка. Завдання будете виконувати, поки не вкажете правильну літеру. Зверніть увагу на те, що в деяких словах можуть бути відсутні дві літери – тоді Незнайко зупиниться на містку двічі, біля кожного пропуску. За одну гру виконаєте 12 вправ. Після їх виконання програма повідомить кількість зроблених помилок.


3. Розв’язування проблемної ситуації. Робота за комп’ютером в парах.

Практична робота учнів ( 5 хв.)
4.Релаксація. Вправи для очей

* Зажмурити очі на 3-5 секунд, розплющити, повторити 3-4 рази.

* Швидко поморгати протягом 15 секунд, повторити 3-4 рази.

* Перевести погляд зі стелі на підлогу, з лівого верхнього кута кімнати в правий нижній і навпаки.

* Уявити велике коло, обвести його поглядом за годинниковою стрілкою і проти (5 разів).

* Обвести поглядом велику уявну цифру 8 у горизонтальній та вертикальній площині.



* Потерти долоні, аж поки не з’явиться тепло, і прикласти до очей.
5. Логічна розминка

1) У групі слів знайди «зайве» слово і підкресли його:

  • синій, сірий, сміливий, білий;

  • троянда, фіалка, ромашка, дуб, волошка;

  • поле, море, галявина, луг;

  • озеро, море, камінь, струмок, річка.

2) Назви об’єкт, який одночасно має три ознаки: слизький, холодний, живий.

3) Придумай закінчення речення і поясни, чому ти вибрав саме таке закінчення.

  • Якщо тобі подарували комп’ютер, то ….

  • Якщо наступає Новий рік, то…

  • Якщо Оленка стоїть ліворуч від Марійки, то….

6. Робота за комп’ютером в парах. Практична робота учнів ( 5 хв.)
VІ Узагальнення знань учнів
1. Гра «Лист Незнайку»

Діти виконують завдання, які отримали від Незнайка на початку уроку і відправляють лист.
2. Гра «Мікрофон»

- Що вам сподобалося сьогодні на уроці?

- Яке завдання ми виконували, щоб допомогти Незнайку?

- Яке завдання було найважчим?
VІІ Домашнє завдання
Виконайте завдання «Для розумників і розумниць» з підручника на сторінці 59.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка