Урок-казка вчитель І категорії віра з.І.



Скачати 109.68 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір109.68 Kb.
Вчительська доля – засіяне поле,

Що добірним зерном пророста,

у душі, і у серці, і в дитячій долі

на многії вдячнії літа

Учитель – творець духовного світу юної особистості, довірена особа суспільства, якій вручається найдорожче, найцінніше – дітей. Ця надзвичайно благородна і відповідальна місія потребує від людини високої професійної компетентності, постійної творчості, невтомної роботи думки, величезної душевної щедрості, любові до дітей, безмежної відданості справі.



МАТЕМАТИКА. 2 КЛАС

УРОК-КАЗКА


Вчитель І категорії ВІРА З.І.
ТЕМА. Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до прикладів виду 20 + 47, 2 + 47. Розв’язування задач складанням виразу.

ТИП УРОКУ. Урок формування умінь та навичок.

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ УРОКУ: дидактична гра «Казка на новий лад».

ФОРМА НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: робота в парах і групах.

ЗАГАЛЬНОПІЗНАВАЛЬНІ ЦІЛІ:

  • поглиблювати знання учнів про різні випадки додавання двоцифрових чисел; вдосконалювати розв’язувати задачі складанням виразу;

  • розвивати обчислювальні навички, вміння аналізувати, логічне мислення, увагу;

  • виховувати почуття дружби і взаємоповаги.



КОМПЕТЕНТНОСТІ, ЯКІ ВИПЛИАЮТЬ ІЗ КОНКРЕТИЗОВАНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ:

ПРЕДМЕТНА:

  • усвідомлює десятковий склад числа з десятків та одиниць;

  • застосовує загальне правило додавання двоцифрових чисел при обчисленні прикладів;

  • знає правило додавання числа до суми і суми до числа;

  • порівнює числовий вираз і число;

  • складає задачу за малюнком і розв’язує її виразом;

  • співвідносить умову задачі з діями її розв’язку;

  • обчислює периметр прямокутника;

  • перевіряє правильність розв’язаних задач.

ОСОБИСТІСНА:

  • приймає рішення щодо вирішення визначеної проблеми;

  • аргументує свою думку;

  • оцінює власний внесок у роботу групи.

СОЦІАЛЬНА:

  • вміє співпрацювати в парі, в групі.



НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УРОКУ.

Робочі зошити, ручки, підручник з математики, плакати з ілюстраціями до казки «Лисичка і Журавель», плакат із завданням для усного рахунку, завдання для гри «Шифрувальник», плакати з логічними завданнями, моделі квадратів, плакат з малюнком задачі, плакат з коротким записом задачі, модель ключика, макет казана.


ПЛАН УРОКУ

  1. Привітання для гостей.

  2. Організація класу. Девіз уроку.

  3. Перевірка домашнього завдання.

  4. Оголошення теми уроку.

  5. Усний рахунок.

  6. Каліграфічна хвилинка.

  7. Постановка вчителем ігрового завдання. Розв’язування проблемної ситуації.

  8. Виконання ігрових дій учнями:

а) гра «Шифрувальник»;

б) обчислення прикладів;

в) порівняння числових виразів і чисел;

г) розв’язування задачі виразом;

д) складання задачі за малюнком, розв’язування її виразом;

е) знаходження периметра прямокутника;

є) завдання з логічним навантаженням.


  1. Підведення підсумків гри.

  2. Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання.


ЗМІСТ ТА ЗАВДАННЯ УРОКУ

  1. Привітання для гостей.

  • Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайте їх.

Доброго дня! Усіх Вас вітаєм!

Доброго дня усім Вам бажаєм!

Здоров’я міцного, щастя без краю,

Усього найкращого щиро бажаєм.

Коли гості вдома – це свято. Тож проведемо урок так, щоб нашим гостям було цікаво і радісно.


  1. Організація класу. Девіз уроку.

Тепер до праці. Пригадаймо наш девіз.

Вчитель

Учні

Сидимо – рівненько!

Пишемо – гарненько!

Слухаємо – уважно!

Відповідаємо – правильно!

Зошит свій я відкриваю, косо я його кладу,

Ручку я ось так тримаю, сяду рівно не зігнусь.

Буду я писати гарно – до роботи я берусь!




  1. Перевірка домашнього завдання.

Чи були труднощі у розв’язанні домашньої задачі?

На лічилках покажіть результат відповіді до задачі, збільшіть його на 2.




  1. Оголошення теми уроку.

Сьогодні ми потрапимо в казку, герої якої допоможуть нам краще зрозуміти тему «Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел до прикладів виду 20 + 47, 2 + 47. Розв’язування задач складанням виразу».



  1. Усний рахунок. (від Лисички)

До нас на урок прийшла Лисичка і принесла завдання. Розв’яжіть приклади, щоб дізнатися, хто захований на плакаті. (Додаток 1).


  1. Каліграфічна хвилинка. (від Журавлика)

Запишіть числа сьомого десятка.


  1. Постановка вчителем ігрового завдання. Розв’язування проблемної ситуації.

Сьогодні в нас «Казка на новий лад». Щоб її почати – відшукаємо ключик. Для цього потрібно виконати завдання.

Пригадайте загальне правило додавання двоцифрових чисел і спробуйте пояснити обчислення прикладів 20 + 47, 2 + 47. (Додаток 2).

Поділимо клас на дві групи – лисичок і журавлів.


  1. Виконання ігрових дій.

Жив собі Журавлик. І дуже вже хотілося йому помиритися з Лисичкою. Зустрілися вони та й вирішили приготувати святковий обід, щоби помирити всіх лисичок і журавлів. Що ж приготувати? Надумали зварити смачну страву. Відгадайте яку!

а) гра «Шифрувальник». Робота в парах. (Додаток 3)

Це куліш – стародавня національна українська страва. Ще її називають «польова каша». Як варять куліш? В кип’ячену воду кидають пшоно, додають картоплю, гриби, заправляють салом.



б) обчислення прикладів.

Щоб покласти в казан пшоно, виконайте завдання №369, (коментоване письмо). (Додаток 4).



в) порівняння числових виразів і чисел.

Щоб покласти в казан картоплю, виконайте порівняння. (Додаток 5).



г) розв’язування задачі виразом.

Якщо розв’яжемо задачу, то в казанок попадуть грибочки. Послухайте задачу.



На галявині було 20 осіб журавлів і лисичок. Пізніше ще прийшли 12 лисичок і 26 журавлів. Скільки стало всіх разом на галявині?

Що відомо в умові? Числові дані запишіть у скорочений запис задачі. Що будемо шукати першою дією? Виберіть правильний вираз, яким би розв’язувалася задача. (Додаток 6).



д) складання задачі за малюнком, розв’язування її виразом.

Щоби куліш був смачний до нього треба дати сала. Для цього розв’яжемо задачу за малюнком. (Додаток 7).



е) знаходження периметра прямокутника.

Поки куліш вариться, Лисичка і Журавель принесли свої столики (квадрати). З’єднали їх. Яку отримали фігуру? (Додаток 8).

Обчисліть периметр прямокутника довжиною 4м і шириною 2м.

є) завдання з логічним навантаженням.

Робота в групах.

Куліш готовий. Лисичка зібрала увесь свій рід, а Журавель привів свій рід. Виникла проблема – в чому подавати куліш? Допоможіть їм. (Додаток 9).


  1. Підведення підсумків гри.

Усі завдання ми виконали, допомогли зварити куліш журавликам і лисичкам. Все чудово – вони помирилися.

І ми там були, кулішем смакували. По бороді текло, а в рот не попало



  1. Підведення підсумків уроку та повідомлення домашнього завдання.

Додаток 1







45 + 3

97 + 1

20 + 40

36 + 30

54 – 4

30 – 1

43 + 12

31 + 11

Додаток 2

20 + 47

2 + 47
Додаток 3



Гра «Шифрувальник»

46

50

100

49

22

45 + 1 = ……. К

11 + 11 = …... Ш

60 – 10 = ……У

40 + 9 = ……. І

50 + 50 = ……Л

Додаток 4







Додаток 5




На місці крапок поставте значок «більше», «менше», «дорівнює»

І група

38 – 7 ….. 30

2 + 62 ….. 65


ІІ група

80 ….. 20 + 35

40 ….. 30 + 15


Додаток 6



Було – …… ос.

Прийшли – ….. і …..

Стало – ?

Яким виразом розв’язується задача? Виберіть і запишіть.

А . (26 – 12) + 20

Б. 20 + (26 + 12)

В. (26 + 12) – 20

Додаток 7





Складіть задачу за малюнком, розв’яжіть її виразом.

Додаток 8












Додаток 9





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка