Урок казка з математики для учнів 3 класу за темою



Скачати 62.36 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір62.36 Kb.
Відділ освіти

Шахтарської районної держадміністрації

Садівська загальноосвітня школа I - III ступенів

Урок – казка з математики для учнів 3 класу за темою

«Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Розширена задача на зведення до одиниці».


Підготувала

вчитель 3 класу

Садівської ЗОШ I - III ст.

Садовниченко І. М.


2013 р.

Тема. Віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Розширена задача на зведення до одиниці.

Мета:

  • виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до математики, до усної народної творчості;

  • розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в групах,самостійно; створювати умови для розвитку пізнавального інтересу;

  • формувати навички усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел;

  • ознайомити з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Удосконалювати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці.

Обладнання. Малюнки казкових героїв до української народної казки «Колобок», картки для опитування, приклади на дошці, плакати - характеристики уроку.

Тип уроку. Урок узагальнення набутих знань.
Хід уроку

I .Організація класу.

Завітали люди щирі,

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.


  • Ми Вам раді, добрі люди

І вітаєм щиро Вас

Та запрошуєм ласкаво

На урок у 3 клас.


  1. Повідомлення теми уроку.

  • Тож, сьогодні на уроці

Щоб добре все знати

Ви будете міркувати,

А також рахувати,

Задачі розв’язувати,

Свій розум розвивати.


  • Будьте уважні, активні та дружні, бо дружба – то велика сила.

  • Тож сьогодні на уроці ми познайомимося з прийомами усного віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд. Удосконалимо свої вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці. Закріпимо навички усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел.

2. Вправа «Очікування»

  • А тепер давайте з’ясуємо, для чого вам потрібні навички, які ви отримаєте на сьогоднішньому уроці:

  • щоб розв’язувати приклади, задачі;

  • швидко лічити;

  • розраховувати свої сили;

  • логічно міркувати.

II. Контроль, корекція і закріплення знань.

Ну що ж, всі готові до уроку?

Тож гаразд, часу не гаємо

І урок розпочинаємо.



  • Сьогодні у нас не просто урок математики, а урок – казка, математична казка. А в яку казку ми помандруємо, дізнаєтеся, коли виконаєте завдання на дошці.

  1. Усні обчислення.

Щоб усе нам встигати,

Треба гуртом працювати.

Гуртом легше

Будь – які завдання розв’язати.



  • Обчисліть приклади, знайдіть правильну відповідь у мене на столі, поверніть листочок і ви побачите літери, з яких складається ім’я нашого казкового героя.

120 – 30 = 90 К

320 + 80 = 400 О

500 – 90 = 410 Л

170 + 50 = 220 О

160 – 80 = 80 Б

560 + 150 = 710 О



  1. – 30 = 450 К

  • З якої казки наш герой? (Укр. народна казка «Колобок»)

  • Саме цей веселий Колобок буде присутній сьогодні на нашому уроці.

  • Усно ми порахували, а зараз розпочинаємо працювати в зошитах. Відкрийте їх, правильно покладіть на парті, візьміть ручку в руки. Перше завдання, яке ви зараз будете виконувати – це хвилинка каліграфії.

  1. Хвилинка каліграфії :

320

  • Назвіть сусідів числа 320 (319, 321)

  • Скільки в числі 320 сотень, десятків, одиниць (3 сот., 2 дес.)

  • Запишіть число 320 у вигляді суми розрядних доданків: 320 = 300 + 20

  1. Індивідуальні картки.



III. Вивчення нового матеріалу.

  • Тож почнемо казку. Спекла баба Колобок. Такий гарний. Поклала вона його охолонути. Лежав Колобок, лежав та й засумував. Стрибнув з віконця та й покотився стежинкою. Докотився до хвіртки, а далі не може, бо висить на ній чарівний замок. Допоможімо Колобку відкрити його.

  1. Робота за підручником с. 98

  2. Пояснення вчителем. (№ 645)

650 – 290 = (650 – 200 )– 90 = 450 – 90 = 360

200 90

Висновок: при відніманні круглих трицифрових чисел використовують прийом послідовного віднімання: спочатку віднімають сотні, а потім – десятки.

IV. Первинне закріплення.

  • Тож чарівний замок відкрився. І покотився Колобок по стежинці далі. Котиться, котиться, а назустріч йому йде засмучений Зайчик з лісової школи.




  • Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

  • Не їж мене, Зайчику, і я стану тобі в пригоді.

  • Тоді допоможи мені розв’язати приклад № 646.

646 – пояснює учень, записуючи на дошці.

730 – 280 = (730 – 200) – 80 = 530 – 80 = 450

200 80

  • Спасибі тобі, Колобок.

Тож відпустив Зайчик Колобка і покотився він стежкою далі.

Фізкультхвилинка (імітація рухів).

  • Продемонструйте:

  • як баба змітала борошно;

  • як баба місила тісто;

  • як підстрибував Колобок, коли котився стежиною.

(діти сідають на місця)

Котиться наш Колобочок далі. Коли назустріч йому Вовчик. Він також ішов із лісової школи.




  • Колобок, колобок, я тебе з’їм!

  • Не їж мене, Вовчику.

  • Тоді допоможи мені розв’язати приклади № 648.

648 – коментування, на дошці:

  1. 30 = 670 470 – 90 = 380

850 – 270 = 580 920 – 480 = 440

  • Дякую тобі, Колобок, не буду тебе їсти, адже ти мені дуже допоміг.

  • Котиться, котиться Колобок, а назустріч йому Ведмедик.




  • Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

  • Не їж мене, Ведмедику, і я тобі в пригоді стану.

  • Тож допоможи мені розв’язати задачу № 647

Ми активно попрацюємо,

Над задачами помудруємо.

В зоні мішаних лісів – 640 мм

на ? мм більше

В степовій зоні – 340 мм

Розвязання:


  1. 640 – 340 = 300 (мм)

Відповідь: на 300 мм більше буває опадів у зоні мішаних лісів.

  • Дякую тобі, Колобок, ти дуже розумний.

Страшенно втомився Колобочок допомагати лісовим мешканцям. Тож давайте разом із ним відпочинемо.

Фізкультхвилинка.

Час настав для відпочинку –

Проведем фізкультхвилинку.

Пташка високо літає,

Зайчик весело стрибає,

А ведмідь в барлозі спить.

Сплюх та й годі наш ведмідь!

Усі разом відпочили

І за парти тихо сіли.
Відпочив наш герой, зрадів і покотився далі. Котиться, котиться Колобок, а назустріч Лисичка – сестричка.


  • Колобок, Колобок, я тебе з’їм!

  • Не їж мене, Лисичко.

  • Тоді розв’яжи мою задачу № 649

  • Добре.

  • Ми їм, дітки, також допоможемо і тим самим закріпимо свої вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці.

За 7 днів – 14 кг к.

За 1 день – ?, на 1 кг к. більше

На ? днів – 18 кг к.

Розв’язання:


  • Якщо нам відомо, що господарка витрачає за 7 днів 14 кг картоплі, то про що звідси можна дізнатися?

  • Яку дію для цього треба виконати?

  1. 14 : 7 = 2 (кг к.) – витратить господарка за 1 день;

  • Якщо нам відомо, скільки кілограмів картоплі витрачала господиня за один день, і відомо, що денна норма витрати картоплі збільшиться на 1 кг, то про що тоді зможем дізнатися?

  • Якою дією про це дізнаємося?

  1. 2 + 1 = 3 (кг к.) – буде витрачати господарка за 1 день;

  • Якщо нам відомо, по скільки кілограмів картоплі почала витрачати господарка кожного дня, і відомо, що було 18 кг картоплі, то про що тоді зможемо дізнатись?

  • Яку дію для цього треба виконати?

  1. 18 : 3 = 6 (дн.) – вистачить 18 кг картоплі;

Відповідь: на 6 днів вистачить 18 кг картоплі.

  • Ти впорався з цим завданням, Колобочку, тому їсти тебе я не буду, а дарую тобі ось цей автомобіль. Тепер сідай, Колобочок, у машину і подорожуй далі. Сів Колобок у машину та й поїхав.

  • А в нас вже закінчується урок.

Зробимо останній крок:

Підсумуємо урок.



V. Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»:

- Чи сподобався вам урок?

- Із запропонованих слів оберіть ті, які найкраще охарактеризують наш урок: (вдалий, цікавий, корисний, пізнавальний, нудний)

- Що цікавого ви дізналися на уроці?



IV. Домашнє завдання.

З № 651, П №652, с. 99


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка