Урок літературного читання ( 2 клас) Тема. Українська народна казка «Рукавичка» Мета: вчити виділяти в тексті дійових осіб, спостерігати за структурою і сюжетом казки



Скачати 66.48 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір66.48 Kb.
Урок літературного читання ( 2 клас)

Тема. Українська народна казка «Рукавичка»

Мета:


  • вчити виділяти в тексті дійових осіб, спостерігати за структурою і сюжетом казки;

  • розвивати навички читання тексту в особах, правильно інтонувати речення;

  • формувати уміння усно переказувати казку.

  • розвивати навички сценічної гри;

  • виховувати повагу до мови казок.

Методична мета: стимулювати учнів до діяльності, яка

забезпечує його самоосвіту, саморозвиток, самовираження

в ході оволодіння знаннями.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: малюнки тварин, ілюстрації до казки, маски тварин, аудіоказка, конверти з прислів’ями та висловами про казку.

І. Організація класу.

Сьогодні у нас незвичайний урок -

У світ казки й фантазії зробимо крок.

Із казкою ми зустрічались не раз,

Та знову вона завітала до нас.

ІІ. Актуальність опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності.

- Які поняття та асоціації виникають у вас зі словом “ казка”? Чому?



1. ( Складання Асоціативного куща )

бабуся добро

початок зло

кінець казка народ

тварини герої

Відповіді дітей:

Бабусі розповідають казки.

Казка буває авторською та народною.

Казка має початок і кінець.

У казці завжди добро перемагає зло.

Тварини часто бувають казковими героями.
Так що ж таке казка?

Казка – вигадана історія з фантастичними подіями.


2. Відгадування загадок.

А тепер нам необхідно взнати, яку ж саме казочку ми прочитаємо сьогодні.

Відгадайте мої загадки:

В лісі тваринка живе полохлива,

Добра, пухнаста, та дуже ляклива.

Вушки вона притискає свої,

Шурхіт усякий лякає її.

(Заєць)
Влітку медом ласував, досхочу малини мав.

А як впав глибокий сніг, позіхнув і спати ліг. (Ведмідь)
В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її? (Лисиця)


Невеличка та сіренька

В нірці мешкаю тихенько.

Уночі по хаті – нир,

Я шукаю сало й сир. (Миша)


Вона живе в болоті,

Зелена, як трава.

І цілий день нам чути

З болота „ква-ква-ква”. (Жаба)


Гострі зуби, сильні лапи

Дуже схожий на собаку,

І полює дуже ловко,

Що, впізнали, друзі, ... ? (Вовка)

В яких казках зустрічалися вам ці герої?
3. Читання анаграми.

Назву казки, яку ми прочитаємо на уроці ви дізнаєтесь, коли розшифруєте анаграму:

КАРКУАЧИВ (рукавичка)
ІII. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні ми прочитамо українську народну казку «Рукавичка».

Я промовила слово народна. То зробіть висновок, хто склав цю казку? ( народ). А який народ склав казку? ( Український)

ІV . Опрацювання казки

1 .Слухання в запису.

- Які тварини залізли в дідусеву рукавичку?

- Де взялася в лісі рукавичка?

- Хто був першим? Потім?



2. Словникова робота

шкряботушка жабка суне

скрекотушка зайчик де не взявся

побігайчик лисичка улізла

сестричка мишка прибіг

братик вовчик реве

іклан ведмідь біжить

набрідь кабан плигає


- Прочитайте слова, правильно наголошуючи.

- Знайдіть пару слів.



Фізкульхвилинка

В лісі звірям всім на втіху

Щось згубив старенький дід.

Влізли мишка туди й жабка,

Заєць, лиска, вовк, ведмідь.

Ще й кабан-іклан. Будь ласка,

Пригадайте, що за казка.

Тож скоріш за партии, діти,

Будем працювати швидче.
3. Читання казки по частинах.

Після кожної логічно закінченої частини, учитель зупиняє питанням.



  • У кого на парті оселилася мишка?

  • Прочитайте цікавинку про мишку.

Діти читають цікаві факти про тваринку.


Взимку миша ховається під купами сухої трави. А ще мишки роблять запаси на зиму в своїх нірках.

  • До кого завітала жабка?

Прочитайте цікаву історію про жабу.

Діти читають цікаві факти про тваринку.



Жаби живуть в озерах, болотах, у лісах. Коли приходить зима, жаби поринають у водойму, заривають себе в мул. Залишаються там до кінця зими.

Діти читають цікаві факти про тваринку.

Влітку заєць сірий, а взимку міняє шубку на білий колір.

Заєць живе в нірці, яку риє в кущах, так він ховається від хижаків - вовка і лисиці.

Де оселилася лисичка?

Прочитайте цікавинку про лисичку.
Діти читають цікаві факти про тваринку.

Лапи в лисиці на зиму обростають густою шерстю. Лисиця взимку, ніби у валянках, і лапки її не мерзнуть навіть у сильні морози.

Хто не злякався гостя-вовка?

Що ви нам повідомите про цього хижака?

Вовки живуть зграями. Хатки у вовка немає.

Але коли вони виводять вовчат, влаштовують лігво.

Хто подружився з кабаном?

Прочитайте про цього звіра.

Кабан - дуже лютий звір!

Вдень кабан лежить у викопаній ямі. А ввечері виходить шукати собі їжу. Улюблені ласощі кабана - жолуді.


  • Де заліг ведмідь?

Що цікавого ви нам повідомите про ведмедика?

Взимку ведмідь спить у барлозі.

Він не смокче лапку, а лиже. Просто з неї злізає стара шкіра, вона дуже свербить. Так ведмедик лікує лапку.

4. Аналіз казки з елементами вибіркового читання. Спостереження за мовою казки

- Чому мишку названо шкряботушкою?

А жабку - скрекотушкою?

Кому лисичка - сестричка?

- Кого звірі вже не хотіли впускати в рукавичку? Прочитайте чому.

- Скільки тварин поселились в рукавичці?



Фізкультхвилинка.

На узліссі невеличку

Загубив дід рукавичку.

Поселились в ній зайчата

І ведмедик, і більчата,

Жабка, мишка і синичка,

І рудесенька лисичка.

Дружно й весело живуть:

Все в хатинці приберуть.


  • гадайте, що таке казка?

( вигадана історія з фантастичними подіями)

А що фантастичного відбувається в казці «Рукавичка»?

( звірі розмовляють, ведмідь, жаба взимку сплять, всі тварини не влізуть до рукавички)


  • А чому навчає нас ця казка?

Давайте зараз уяви себе народними мудрецями. Візьміть в руки конверт зеленого кольору. І працюючи в парах спробуйте скласти прислів’я.

Поясніть чого повчає прислів’я. ( Взаємодопомозі).

Яке з прислів’їв більш підходе до казки як висновок.

- Пригадайте як закінчилась казка. Розкажіть її кінець.

- Давайте продовжимо казку. Куди ж тварини пішли зимувати?

(3 тих пір ведмідь зимує у барлозі, лисиця у норі...)

V. Підсумок уроку

Перетворюємося в мудреців. Візьміть конверт жовтого кольору. Прочитайте, розумні вислови про казку.

Діти читають вислови.

Казка не тільки розважає, а й навчає.

Казки навчають бути добрими, сміливими, щедрими, ввічливими.

Казка і веселить, і заставляє думати про свою поведінку.

Казка – це подорож в країну чудес.

Казка – це мудрість народу.

Казка – це мої мрії.

Казка – це наука про добро, яке знищує зло.

Казка – це краса.

Казка – це наше дитинство.

Казки маленькі, а розуму в них багато.

Казка – вигадка, та в ній, щось повчальне зрозумій.

Казка вчить як на світі жить.

Зустріч з казкою – це свято.

Казка мовить просто, а розуму в ній багато.

Казка нікому зла не робить.

Що нового ми взнали на уроці?

З якою казкою познайомилися?

Що таке казка? Згадайте вислови мудреців.



Інсценізація казки.

Ви такі молодці, то я для вас приготувала сюрприз. Ляльковий театр. Давайте уявимо себе справжніми артистами.

Діти інсценують казку.
Казка — вигадка, всяк знає,

Але казка — дивина.

В ній усе не так буває

І потрібна нам вона!

Нас вона навчає жити

І поради нам дає.

Все в ній вміє говорити

І у казці — правда є.

До роботи нас привчає

І гостинності нас вчить.

Той, хто казочки читає,

Потім буде добре жить.

Бо умітиме радіти

І сміятись в добрий час.

Вмітиме добро творити.

Казка мудрим робить нас.



VI. Домашнє завдання:

Питайте казку «Рукавичка» За підручником. Намалюйте ілюстрації до казок.

Ось і уроку кінець,

Хто працював, той молодець.

Що сподобалось вам, поділіться вдома,

Що сумним було, пожалійтеся вдома



Всі дружні й активні були увесь час.

Хороші оцінки сьогодні у вас.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка