Урок математики та образотворчого мистецтва І й клас Зінтегровано предмети: математика,образотворче мистецтво



Дата конвертації26.02.2016
Розмір57.4 Kb.

Прокіпець Діна Михайлівна

вчитель першої категорії Ненадихівської ЗОШ І – ІІ ступенів

Урок математики та образотворчого мистецтва

І – й клас

Зінтегровано предмети: математика,образотворче мистецтво



Математика. Тема. Закріплення вивчених літер, додавання і віднімання в межах 10. Нумерація чисел в межах 11- 20. Складання і розв’язування прикладів.Розв’язування задач на додавання і віднімання.Вправи на розпізнавання геометричних фігур.

Образотворче мистецтво. Тема. Порівняльний характер форм та розмірів,їх складових частин (елементів).Веселий урожай. (Пластилін).

Мета: закріплювати знання письмової нумерації чисел 11-20;вправляти учнів у розв’язуванні прикладів і задач на додавання і віднімання в межах 10, розвивати швидкі та обчислювальні навички.

Навчити дітей створювати вироби простої форми; закріплювати навички роботи з пластиліном: розкачування, накладання, примазування; розвивати уяву, творчу фантазію, вміння передавати характерні особливості будови різних овочів і фруктів; виховувати акуратність, старанність.



Хід уроку

  1. Підготовка робочих місць до уроку.

(Чергові стежать за правильністю розкладання інструментів і матеріалів на парті. Матеріали ліворуч,інструменти- праворуч.)

ІІ. Організаційний момент.

  • Любі діти,посміхніться,

Один одному всміхніться!

Успіхів усім бажайте,

Гостей щиро привітайте.

Діти. Усміхнемось усім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді обов’язково

День у нас веселий буде!





16.Актуалізація опорних знань учнів.

а)Послухайте загадки і спробуйте їх відгадати.



1.Сидить баба серед літа.

В сто сорочок одіта. (Капуста) 12

2.Я біленька й червоненька,

достигаю я швиденько.

На городі виростаю

І до столу попадаю. (Редиска) 14

3. Оранжева і вітамінна,

добра для зору і волосся. (Морква) 17

4.Без мене страви не смачні,

але хто мене роздягає,

той сльози проливає.(Цибуля) 18

5.Він брат пекучої цибулі.

Сидить на грядці весь в землі.

Запах різкий має,

Мікробів убиває. (Часник) 11

6.Мене в салатах полюбляють.

Сам червоненький, а чуб зелененький. (Буряк) 13

7.Добра і варена, і печена, не приїдаюсь. (Картопля) 15

8.Ми з Італії прийшли, там назву нам дали.

Подивись, які ми гожі, з яблуками трохи схожі.

Ми червоні і рум’яні, соковиті й запашні. (Помідори) 16

9.Червоний,пекучий, а в борщі смачний. (Перець) 19

10. Довгий,зелений,навіть добрий і сирий. (Огірок) 20

( Учитель читає загадки,а діти відгадують, кожне слово – відгадку вчитель прикріплює на дошці, і діти розміщають її за групами і характеризують за запитаннями.)

Ви здогадалися, що урок наш буде незвичайний, протягом якого ми поєднаєм свої знання з працею та математикою, повторимо приклади на додавання та віднімання в межах 10. Виконуючи різні математичні завдання , розв’язуючи задачі, відгадаємо овочі і фрукти які корисні для здоров’я, зліпимо найулюбленіші.

_ Прочитайте числа які на відгадках. Запишіть їх у порядку збільшення. Підкресли однією цифрою одиниці, а двома цифрами - десятки.



1.Каліграфічна хвилинка

11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Цифри виводжу рівнесенько.

Пишем ми дуже гарнесенько.

До якої групи віднесем відгадки? (Овочі)



2. Усна лічба (фрукти з написаними на них прикладах)

(Один учень біля дошки, решта на своїх робочих місцях)

10 + 5 14 – 4 15 – 10 10 +7

12 – 10 9 + 1 8 + 2 3 + 4

До якої групи віднесемо відгадки? (Фрукти)



Вправа Мікрофон

_ Що б ви хотіли дізнатися про овочі і фрукти?

Свої запитання починайте словами «Я хочу знати…»

(Учні передають «мікрофон» один одному і формулюють запитання, вчитель записує їх на дошці під словами)

Овочі Фрукти

_ Я хочу знати..

_Які бувають овочі і фрукти?

_ Що таке вітаміни?

_ Які овочі корисні дітям?

_ Які фрукти найчастіше вживаєм?

_ Чому дітям треба кожного дня споживати овочі і фрукти ?

_ Як зберегти здоров’я?

_ Чи стануть вітаміни твоїми «друзями»?

У вас виникло дуже багато запитань. Якщо ви будете уважними , кмітливими,

Активними, старанними, то знайдете на них відповіді.



3.Математичний диктант

А зараз, якщо ви правильно виконаєте завдання дізнаєтесь які овочі корисні дітям.

_ від 1 до 20; від 20 до 1;

_ назвати сусідів чисел 10, 17, !3, !8;

_ назвати число в якому 1дес.5 од..


  • запиши число, наступне за числом 13.

  • запиши число, яке передує числу 18.

  • знайди різницю чисел: 17 і 7, 10 і 8.

  • знайди суму чисел 10 і 4, 8 і 2.

  • Молодці, ви правильно зробили завдання.

  • Чи потрібно їсти овочі і фрукти? Так, це вітаміни.

Якщо вітамінів не вистачає людина важко хворіє. У ХVIII ст. була розповсюджена хвороба під назвою «цинга». Вона вражала мореплавців в усьому світі. І дивним було те, що ця хвороба поступово відступала, коли матроси виходили на сушу і починали вживати свіжі овочі та фрукти. Вченим знадобилося 100 років, щоб з’ ясувати причину; свіжі овочі і фрукти запобігають цій небезпечній хворобі, а саме вітамін С.

А зараз, якщо ви правильно виконаєте завдання, то дізнаєтесь які овочі і фрукти корисні дітям.



4. Робота в друкованому зошиті. с. 62, № 1.

Кожний із цих овочів діє на організм людини по – своєму, і кожен з них незамінний. Морква, помідор містить вітамін А сприяє росту, допомагає зберегти зір.

Капуста, перець, часник запобігає простуді, вбиває мікроби, зміцнює імунітет.


Робота над задачею.


Скласти і розв’язати задачу за малюнком.

на більше або менше.

На скільки менше морквин, ніж огірків?

Міркуємо разом


  • Що відомо про огірки? (огірків було 10)

  • Що відомо про моркву? (морквин було 7)

  • Про що треба дізнатися? (На скільки менше морквин, ніж огірків?)

  • Як визначити, на скільки менше морквин, ніж огірків? (треба від більшого числа відняти менше)

10 – 7 = 3 (м.)

Відповідь: морквин менше на 3.


5. Фізкультхвилинка. (зарядка під грам. запис.)



6. Робота з геометричним матеріалом.


Знайди та полічи (на картках)

Молодці. Ви правильно виконали завдання і напевно вже здогадались, що на сьогоднішньому уроці ми з вами будемо ліпити овочі і фрукти.


V. Робота з пластиліном. Ліплення овочів і фруктів. (повторення правил безпечної роботи та гігієни праці на уроці трудового навчання).


1. А зараз спробуйте створити названі на сьогоднішньому уроці овочі і фрукти своїми руками.

2. Робота з підручником.

3. Самостійна робота. Проявити фантазію і зліпити різні овочі та фрукти.

4. Робота в парах.




VI. Узагальнення та систематизація набутих знань.


1. Міркування учнів на тему

- чи стануть вітаміни твоїми «друзями»?



  • Поміркуйте й дайте відповідь на питання.

Відповідь починайте словами: овочі і фрукти стануть моїми «друзями», тому що вони…

(Солодкий перець дуже багатий вітаміном С), «укр. бананом» називають яблуко, а морква допоможе нам бути не лише здоровими, а й красивими. Організм людини тисячоліттями пристосовувався отримувати все необхідне. Отже, діти, необхідно вживати в їжу овочі і фрукти, що є найкориснішими для здоров’я, щоб бути здоровими.


VII. Підсумок уроку.


1. Повернімося до запитань, які виникли у нас на початку уроку. Чи на всі запитання ви отримали відповідь?

2. Що вам найбільше сподобалось?

3. Організація виставки овочів і фруктів.

4. Повторення нумерації чисел 11 - 20 . Додавання і віднімання прикладів.

5. Оцінювання роботи школярів на уроці.

Сама кмітлива – Євангеліна

Самий врівноважений – В’ячеслав

Сама енергійна – Катерина

Сама старанна – Інна

Самий допитливий – Олександр



Сама працелюбна – Анастасія

6. Прибирання робочих місць.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка