Урок математики в 1 класі „Таблиця додавання числа Задача, до якої поставлено два запитання. Задача на знаходження суми



Скачати 48.48 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір48.48 Kb.
Відділ освіти Петровської районної у місті Донецьку ради

Донецька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 108

Донецької міської ради Донецької області

Урок математики в 1 класі

„Таблиця додавання числа 8. Задача, до якої поставлено два запитання. Задача на знаходження суми.”

Провела


вчитель початкових класів

Борисенко Н.С.

Тема уроку. Таблиця додавання числа 8. Задача, до якої поставлено два запитання. Задача на знаходження суми.
Мета уроку. Формувати в учнів уміння користуватися таблицею додавання числа 8, навчати розв’язувати задачі, в яких поставлено два запитання, виховувати спостережливість, старанність.
Обладнання. Каси цифр, малюнки бджіл, квітів, звірят Лісової школи, ілюстрація до мультфільма „Пригоди Вінні - Пуха”.
Тип уроку. Урок – подорож.
Хід уроку

І. Організація класу.

1. Привітання учнів.

2. Слово вчителя.

- Подивіться, все працює

На широкім світі,

І у лісі, і у полі,

І в ясній блакиті.

Ось несе горобчик гусінь

Діток годувати.

Ось комашка травку тягне

Хатку будувати.

( З’являється бджілка ).

І у мене немає часу.

Треба мед збирати,

Треба кожну квітку в полі

Мені облітати.

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

- Діти, а давайте сьогодні на уроці помандруємо з бджілкою. Дізнаємось про неї багато цікавого та намагатимемось працювати так, як бджілка. Пам’ятайте: бджола мала, а й та працює.

- На уроці будемо вчитися користуватися таблицею додавання числа 8, розв’язувати задачі та приклади.

ІІІ. Усна лічба.

1. Повторення складу числа 8.

- Іноді бджоли летять до квітів 8 кілометрів.

- Де „заховалась” помилка?

( На дошці – мальовані квіти. У кожній квітці – цифри, які позначають склад числа 8. )

8 8 8 8


/ \ / \ / \ / \

6 2 4 3 7 1 5 3


2. Гра „Доповни до 10”

- У мене в руках число квітів, на яких вже побувала бджілка. Доповни до 10.

( Учні на картках показують числа. )

6, 8, 5, 3, 9.

3. Гра „Яку квітку обере бджілка?”

( На дошці намальовані квіти з числами – відповідями. Учитель читає завдання, а учні повинні з’єднати стрілочками правильні відповіді. )



  • Сума чисел 3 і 5 дорівнює ... .

  • Різниця чисел 10 і 4 дорівнює ... .

  • Перший доданок – 4, другий – 3, то сума дорівнює ... .

  • Зменшуване – 8, від’ємник – 4, то різниця дорівнює ... .

4. Робота біля дошки ( фронтально ).

- Підраховано: щоб приготувати 100 г меду, бджола повинна взяти нектар близько мільйона квіток! Попрацюймо й ми, як бджілки.

а) вставити пропущене число, дію


  • 2 ... [ ] = 7

  • 9 ... [ ] = 5

  • [ ] ... 3 = 4

  • 5 ... [ ] = 8

  • [ ] ... 3 = 10

б) вставити пропущені числа

15 < ... ... < ...

15 > ... ... > ...

15 = ... ... = ...

в) вказати правильний запис

12 = 1 дес. 2 од. 18 = 8 дес. 1 од. 13 = 1 дес. 3 од.

12 = 2 дес. 1 од. 18 = 1 дес. 8 од. 13 = 3 дес. 1 од.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Каліграфічна хвилинка.

- Діти, разом із бджолою ми можемо потрапити на лісову галявину. Для цього напишемо рівненьку стежечку ( письмо цифр 8 88 8 88).

- Давайте послухаємо, чому навчає Мудра Сова звірят. ( На дошці з’являється малюнок. )

2. Пояснення вчителя.

3 + 8 = ... 7 + 8 = ...

/ \ / \


7 1 3 5

3. Коментоване розв’язання прикладів ( № 3, стор.123 ).

- Записати тільки ті приклади, де немає відповіді.

- Взаємоперевірка.

4. Фізкультхвилинка.

- Піднімає джміль фіранку,

Каже: - Доброго вам ранку!

Як вам, бджілко, ночувалось?

Чи дощу не почувалось?

- У дзвіночку добре спати.

Цей дзвіночок – як намет.

Тільки дощ – як кулемет.

5.Самостійна робота учнів. Робота в парах.

- Бджоли – запилювачі квітів. Дякуючи бджолам за це, квіти віддають їм нектар. Принесуть його бджоли до вулика і виливають у соти, а потім стоять над комірчинами з нектаром і махають крильцями – видаляють з нектару зайву воду.

- А чи знаєте ви, з квітів якої рослини можна зібрати найбільшу кількість нектару? Здогадаєтесь, коли розв’яжете приклади.

8 + 8 – 6 = ... 10 ( Л )

15 – 10 + 8 = ... 13 ( А )

10 – 6 + 8 = ... 12 ( П )

6 + 8 – 3 = ... 11 ( И )

( Після того, як пройшла взаємоперевірка, відкрити відповіді. Учні повинні поставити по порядку числа – відповіді і прочитати ключове слово. )

V. Розвиток знань учнів.

1. Порівняння чисел.

- Так, діти, найбільшу кількість меду можна зібрати з квітів липи ( з 1 га – 1000 кг ).

- Подивіться на таблицю. Квіти якої рослини дають теж багато меду?

Порівняйте кількість меду, який можна зібрати з квітів гречки та малини, вишні та соняшника.

Липа – 1000 кг

Жовта акація – 350 кг

Вишня – 30 кг

Малина – 60 кг ( до 100 кг )

Гречка – 70 кг

Соняшник – 30 кг ( до 50 кг )

2.Фізкультхвилинка.

( Звучить пісня з мультфільма „Пригоди Вінні - Пуха”. Музична пауза. )

3.Складання задачі за малюнком.

- Діти, бджола привела нас у гості до Вінні-Пуха. Згадайте, як він хотів дібратися до меду, який знаходився в дуплі дерева. ( З’являється малюнок. Діти дають відповіді.)

- Що ви бачите на малюнку? ( Бджіл, які оточили дерево і Вінні - Пуха. )

- Скільки бджіл ліворуч? Праворуч?

- Що можна дізнатися? ( Діти складають задачу, розв’язують її. )

4. Робота з підручником. Розв’язання задачі № 6 ( стор. 123 )

- читання вчителем задачі;

- читання учнями хором;

- аналіз змісту задачі.



  • Скільки бджіл залетіло до першого вулика? другого? третього?

  • Скільки питань у задачі?

  • Прочитайте перше питання.

  • Як ми можемо дізнатися, скільки бджіл залетіло в перший і другий вулик?

  • Чому використали дію додавання?

  • Скільки бджіл залетіло до першого і другого вуликів?

  • А до третього?

  • Як дізнатися, скільки всього бджіл залетіло в три вулики?

( Запис виразом розв’язання задачі. )

VІ. Підсумок уроку.

- Знайте, діти, що мед дуже цілющий. Він входить до складу багатьох ліків. Кого ми можемо назвати „невтомними працівниками”?

- Що ми про них дізналися?

- Що сподобалось на уроці?

- Де згаяли час?



- Над чим ще треба працювати?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка