Урок математики в 1 класі Тема. Вправи і задачі на завоєння таблиць додавання і віднімання. Кругові приклади



Скачати 55.78 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір55.78 Kb.
Л. П. Музичук

вчитель початкових класів, I категорії

Скоморохівської ЗШ I ступеня

Сокальського району, Львівської області
Урок математики в 1 класі

Тема. Вправи і задачі на завоєння таблиць додавання і віднімання. Кругові приклади.
Цілі. Засвоїти таблиці додавання і віднімання чисел 1, 2, 3, 4, 5, 6; порівнювати вирази з числом. Складати за малюнком або скороченим записом і розв’язувати прості задачі на знаходження суми і остачі, на різницеве порівняння. Визначати склад числа, називати сусідів даного числа. Розпізнавати геометричні фігури на малюнку. Розв’язувати кругові приклади, приклади на дві дії. Привчати першокласників працювати в групах і самотійно.
Очікуваний результат:

Учень:

  • знає напам’ять таблиці додавання і віднімання 1, 2, 3, 4, 5, 6;

  • вміє порівнювати числовий вираз з числом;

  • знає монети 1к., 2к., 5к., 10к.;

  • розуміє сутність поняття числовий вираз, зміст задачі за скороченим записом;

  • обгрунтовує вибір дії розв'язання задачі;

  • розпізнає геометричні фігури: трикутник, круг, прямокутник;

  • обчислює приклади на дві дії;

  • вміє працювати над круговими прикладами.


Обладнання: іграшковий мікрофон, м’які іграшки зайчика, білочки, лісовика, морквинки, яблучка, лічильний матеріал,

іграшкові монети, таблиці з малюнками для задач.
Урок - ярмарок

I. Вступне слово вчителя.

Подивіться, до нас завітали гості!

Треба дружно привітатися.

Добрий день!

Дружно, голосно сказати.

Вліво-вправо поверніться,

Туди-сюди посміхніться.

  • Сьогодні ми побуваємо на ярмарку.

  • А що таке ярмарок?

  • Ярмарок – це торг, який влаштовується у певному місці і у відповідну пору року для того, щоб продавцям продати товар, а покупцям – купити.

  • Але сьогоднішній ярмарок незвичайний щей тому, що нам знадобляться не гроші, для того щоб щось купити, а математичні знання – наш розум, кмітливість, винахідливість.


1 учень.

Увага! Увага! Спішіть, поспішайте!

Господарі й гості – глядіть ,не минайте!

2 учень.

На ярмарок прошу, заходьте до нас,

Чекають цікаві завдання на вас.

3 учень.

На ярмарок просимо усіх завітати.

На ярмарок треба усім поспішати.

4 учень.

На ярмарку нашім веселім, багатім,

Є чим дивуватись і є що придбати.

5 учень.

Мершій-бо на ярмарок всі поспішайте.

Купуйте, милуйтесь, знання здобувайте.

Гра «Мікрофон»

Як ви думаєте, що ми сьогодні будемо робити на уроці?
II. Похід на ярмарок.

1. Хвилинка каліграфії.

- Для того, щоб потрапити на ярмарок, необхідно відкрити ворота.

- Прочитайте, що на них написано.

- Скільки букв у слові ярмарок?

- Назвіть сусідів числа 7.

- Назвіть склад числа 7.

- Запишіть у зошитах каліграфічно цифру 7.

Зошит швидко розкривайте,

Ручку правильно тримайте,

За осанкою слідкуйте,

З чистотою всі дружіть,

Й акуратно напишіть.

(Учні пишуть у зошитах цифру 7).

- Отже, в нас сьогодні ярмарок. А на ярмарку, як ви знаєте, кожен щось купує, або виграє. А щоб купувати, треба гроші мати.

- Які монети лежать у вас на парті? (1к., 2к., 5к., 10к.)

- Запишіть у зошитах числа, які є на монетах у порядку зростання, а в другому рядочку у порядку спадання.
2. Робота з підручником. (с.67)

Завдання 1.

  • Якими монетами можна дати 7 копійок здачі?

Завдання 2.

(Учні складають і розв’язують задачу)

10-5=5(к.)
3. Гра « Швидко цифру називай – їй сусіда добирай».

На наших воротах є будиночки, в яких живуть числа, але вони заблудились. Давайте правильно поставимо сусідів цих чисел.

2 5 7 8 9




4. Розв’язування усних задач.

Таблиця 1.

-Скільки людей поспішає на ярмарок?

- Скільки тварин йде за ними?

- Складіть задачу на знаходження суми.

- Складіть задачу на порівняння.


Таблиця 2.

- Яких птахів продають на ярмарку?

- Скільки є курей? качок? гусей? індиків?

- Яких птахів є порівно?

- Складіть задачу на віднімання про курей.
5. Гра «Будь уважний».

Глянути на малюнок 3 секунди і сказати:

  • Скільки на малюнку грибочків?

  • Скільки на малюнку груш?

  • Скільки на малюнку вишеньок?


III. Робота на ярмарку.

Крамничка 1.

-Подивіться! Біля першої крамнички зайчик хоче купити морквинки.

Але, щоб він ці морквинки купив, йому потрібно справитись із таким завдання: порівняти вирази із числами на морквинках.

Допоможемо зайчику?

(Діти по одному записують на дошці, а інші в зошитах дані порівняння)

3+6 5 9-2 7

2+5 10 6-4 10

10-6 1

Крамничка 2.

  • А тут що продають? Кожному із вас продадуть чашку, якщо ви обчислите приклади, які записані на них.

(Учні беруть по одній чашці і обчислюють усно дані приклади).

5+5 4+3

9+1 7+3

4+1 2+6

4+6 2+8
Фізкультхвилинка.

-На ярмарку не лише купують, але й відпочивають.

(Пісенька з імітуванням рухів «Два півники»)

Крамничка 3.

  • А в цій крамничці торгують яблуками. Кожен із вас вибере собі яблучко, на якому записана умова задачі. Хто справиться із задачею, той отримає справжнє яблучко.

(Учні самостійно розв’язують задачу на знаходження остачі за скороченим записом).

Було Продали Залишилося
5 ?

Крамничка 4.

-Хочете придбати кульки? Мусите розв’язати кругові приклади, які записані на кульках. Ця робота буде проходити в групах.

(На кожній кульці по одному прикладу. Починаючи з першої, учні в групах розв’язують кругові приклади, записуючи в зошит)

9-7 8-5

3+4 2+6

7+2

  • Якщо ви правильно справились із завданням лишайте собі по одній кульці, а решта подаруйте гостям.


Крамничка 5.

  • В цій крамничці хто торгує? Білочка продає горішки. Не прості. а чарівні. У них є приклади. Хто самостійно приклади обчислить, тому і горішок справжній від білочки дістанеться.

2+5-1 10-6-3

4+4+0 8-1+3

Крамничка 6. «П’ятачок»

  • Відгадайте загадку:

В кого є п’ятачок, але за нього нічого не можна купити? (Порося)

  • Звичайно це порося. Та й що ж це за ярмарок без поросят?! Та наші поросята незвичайні, геометричні.

  • З яких геометричних фігур вони складаються?

  • Попрацюйте в групах. Ваше завдання: порахуйте скільки кругів, трикутників, квадратів, прямокутників.

(Кругів -3, трикутників – 7, прямокутників – 4)

IV. Підсумок уроку.

  • Ось і підійшов час повертатись із ярмарку. Ви були розумні, кмітливі, тому й купили багато речей, ще й звірятам допомогли.

Гра «Мікрофон»

- Що найбільше сподобалось на уроці?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка