Урок математики в 1 класі



Скачати 53.51 Kb.
Дата конвертації24.02.2016
Розмір53.51 Kb.
ДОНЕЦЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС № 119

ДОНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ


Відкритий урок математики

в 1 класі

за темою

«Письмова нумерація чисел 11-20. Порівняння чисел і величин. Креслення відрізків»

Учитель Жадановська Наталія Володимирівна,


кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії»



Тема. Письмова нумерація чисел 11-20. Порівняння чисел і величин. Креслення відрізків


Мета:

Навчальна – закріпити знання учнів нумерації чисел в межах 20, вчити записувати числа під диктовку, формувати вміння розв’язувати приклади та задачі, порівнювати числа, креслити відрізки.

Розвивальна – розвивати увагу, логічне мислення, навички самоконтролю і взаємоконтролю, творче мислення учнів.

Виховна – виховувати почуття взаємодопомоги, навички роботи в парах, увагу до товаришів.

Обладнання: карта маршруту, потяг, матеріал для індивідуального рахунку, казкові герої, таблиця «Одиниці-десятки», мікрофон.

Тип уроку: урок-мандрівка.

Методи і прийоми: робота в парах, метод «мікрофон», гра.

Хід уроку


І. Організація класу. Психоформула.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Поверніться до гостей,

Привітайтесь: «Добрий день!»

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку


  • Сьогодні у нас урок незвичайний. Ми здійснимо з вами подорож до чарівної країни Математики. Там ми зустрінемо багато наших знайомих. Ми їх давно не бачили, тому повинні показати їм, чому навчаємось і навчилися за цей час. А ось на чому ми будемо мандрувати, ви дізнаєтеся, якщо розгадаєте загадку.

Ухопився за дріт,

Покотився у світ,


Потяг близняток


Цілий десяток. (Поїзд)


  • Так, ми будемо мандрувати на поїзді. Але нам потрібні квитки на потяг. Давайте розкриємо зошити і заповнимо квитки.

Зошит свій я відкриваю,

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду працювати вправно –

До роботи я берусь.



ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда. Метод «Закінчи речення»

  • Квитки ми отримали, тепер треба розміститися по вагонах. А щоб знати, хто в якому вагоні буде їхати, треба закінчити речення.

«Чотирнадцять – це... (один десяток і чотири одиниці)».

«П’ятнадцять – це... (один десяток і п’ять одиниць)».

«Шістнадцять – це... (один десяток і шість одиниць)».

– Розмістилися ми по вагонах, а тепер можемо їхати.



  1. Прописування. «Конкурс красунь»

– Перша наша станція – «Веселі числа». І зустрічає нас… Золота рибка! Виявляється, що в цьому містечку ми з вами потрапили на конкурс красунь. Щоб взяти участь в цьому конкурсі, треба в зошиті записати числа від 1 до 9. А тепер треба вибрати серед записаних вами цифр «красуню» – найкраще написану цифру, і намалювати над нею корону; і «попелюшку» – найгірше написану цифру і поставити над нею лише крапочку. Але в казці Попелюшка стала красунею. Ось і ми будемо чарівниками. Щоб Попелюшку переробити на красуню, треба цю цифру написати цілий рядок.

  1. Гра «Заповни віконечка». Робота в парах

– Ми продовжуємо мандрувати по країні «Веселі числа». А тут дуже красиво, багато нових будівель. І ось нам треба «заповнити віконечка». У кожного на парті завдання на двох. Перший учень заселяє першу половину, а інший – другу. А потім з’єднайте обидва аркуші і подивіться, чи утворився у вас правильний числовий ряд.

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Гра «Запали вогник». Робота в парах

  • Наступна станція “Числяндія”. Щоб проїхати через цю країну – треба потрудитися. Розв’язати приклади, які я вам буду диктувати. Ви записуєте лише відповіді.

Записати:

а) число, в якому 1 дес. 2 од.; 1дес. 4од.; 2 дес. 0 од.;

б) попереднє число до числа 18; 12;

в) наступне число до числа 11; 18;

г) 6 збільшити на 10;

ґ) 18 зменшити на 10;

д) перший доданок 2, другий доданок 7, знайти суму.

Відповіді вивішуються на дошку: 12, 14, 20, 17, 11, 12, 19, 16, 8, 9.

Учні перевіряють зошити один у одного, там де зроблено помилку – «запалюють вогник». Якщо помилок немає – малюють квіточку олівцем.


  1. Робота з таблицею

  • Прочитайте число, записане в таблиці. Скільки в ньому десятків? Одиниць?

  • Запишіть в свої таблички числа 13, 16, 15, 18. 20.

  • Яке з них найбільше? Чому?

  • Яке з них найменше? Чому?

  1. Робота з підручником

  1. Робота з таблицею (№ 2, с. 95)

  • Прочитайте числа в розрядній таблиці. Яке число найбільше? Найменше? Запишіть декілька нерівностей. Наприклад: 1012; 2018

  1. Порівняння величин (с.95, № 3)

Учні отримують картки, на яких треба вставити знаки  та  або =.

Фізхвилинка

  1. Метод «Мікрофон»

  • Наступна станція «Додавання». І там ми покажемо, як ми з вами вміємо додавати числа.

  • Хтось з вас на хвилинку стане господарем цього міста принцом Додавання і розповість нам все про себе.

(Один з учнів одягає корону і розповідає, що він – додавання, складається з компонентів: доданок, доданок, сума; його знак – плюс; доданки можна додавати в будь-якому порядку)

  1. Розв’язання прикладів. Гра «Шифрувальники»

  • Зустрілися ми з принцом, але треба і нам показати, що ми вміємо, бо, щоб проїхати далі до іншого міста, нам треба отримати пропуск. А для цього треба розшифрувати шифровку. Ось вам завдання для кожного вагончика. Коли розв’яжете приклади – з чисел-відповідей складете слово. Воно і буде пропуском. Кожний вагончик отримає окреме слово. Ми складемо слова і отримаємо пропуск далі.

(Кожна команда отримує по 5 прикладів, код цифр-букв вивішується на дошці. Кожна команда каже своє слово і складається запис – «Їдемо до міста задач»)

  1. Робота в парах. Розв’язання задачі

  • Ось ми з вами отримали пропуск і приїхали до міста Задач. Тут нас зустрічає наш старий знайомий – Олівець. Він давно нас не бачив і бажає подивитись, як ми навчилися розв’язувати задачі. І пропонує нам задачу про свого друга Дениса. (с. 95, з. 4)

(Розв’язання задачі учні записують на дошці та в зошитах.).

Після розв’язання задачі кожна група отримує своє завдання.



1. – Вибери вираз, яким розв’язано задачу.

а) 8+5=...; б) 8–5=...; в) 5-3=...



2. – Вибери правильну відповідь задачі.

а) 3 підручники; б) 8 підручників; в) 5 підручників.



3. – Вибери приклад, який буде розв’язанням задачі.

8-5=3 (п.); 3+5=8 (п.); 8–3=5 (п.)



Після вибору правильної відповіді, представник команди повідомляє класу правильну відповідь на питання.

  1. Робота по групах. Проведення відрізків

  • Останнє місто, в яке ми сьогодні потрапимо, – місто Геометрія. Його незвичайна назва від латинських слів Гео – земля, і метрія – вимірювати. Ми з вами будемо вимірювати і креслити відрізки (с.95, № 6).

ІV. Підсумок уроку

  • Ось і закінчилася наша мандрівка. Багато міст ми відвідали, багато зробили.

  • Що цікавого ви дізналися сьогодні з нашої мандрівки?

  • Що вам найбільш сподобалося?

  • В яке місто ви б хотіли потрапити знов?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка