Урок математики з використанням ікт. 4 клас Тема. Письмове ділення багатоцифрових чисел на розрядні числа



Скачати 68.98 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір68.98 Kb.
Погорєла Т.М.

учитель початкових класів

Володимирівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів
Урок математики з використанням ІКТ.

4 клас
Тема. Письмове ділення багатоцифрових чисел на розрядні числа

Мета: формувати математичну компетенцію учнів; ознайомити з письмовим діленням багатоцифрових чисел на розрядні; опрацювувати задачі на рух тіла; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати вміння працювати в групі, вчатися толерантно висловлювати свої думки та прислуховуватись до думки інших; виховувати старанність у навчанні, допитливість, бажання берегти і примножувати багатства рідної землі

Тип уроку: Урок формування вмінь і навиків

Форма проведення: Урок - подорож

Обладнання: комп’ютер, мультимедійна дошка, мультимедійна презентація на тему «Мій рідний край», сигнальні картки, смайлики для визначення настрою, тестові завдання

Хід уроку

І.Організаційний момент

– Який урок ми розпочинаємо, діти? (Слайд № 1)



Учитель. Подивились всі на мене,

Усміхнулися усі.

Хто готовий до роботи? (піднімають руки)

Бачу, ви всі молодці.



Як ми будем працювати?

Учні. Дружно і активно.

Учитель. А у зошитах писати?

Діти. Охайно і красиво.

Учитель. Як же будете відповідати?

Діти. Швидко, точно, вміло.

Учитель. Тож часу не гаємо,

Учні. Беремося за діло.

  • З яким настроєм, діти, ви приступаєте до роботи? Позначте свій настрій на смайликах, які лежать у вас на партах (Слайд №2)

  • У кінці уроку ми обов’язково порівняємо, чи змінився ваш настрій?

ІІ. Активізація і корекція знань учнів

  • Я дуже хочу, щоб сьогодні ми провели цікавий і незвичайний урок.

  • А щоб дізнатися, про що йтиме мова на уроці, вам потрібно виконати вправи для усного рахунку та розгадати ключові слова.

1. Усний рахунок

а). Гра «Відгадай слово» (Слайд №3)

48

50

164

50

6

30

120

30

62

60

48

36

3











































О

130 - 40·2 =

Д

4·9:6 =

И

60·3:6 =

М

36:6·20 =

Р

180:9 + 42 =

В

60:10·8 =

О

50:10·10 =

І

150 :10 ·4 =

Л

64+20·5 =

В

120:10·4 =

И

100:2 – 20 =

А

(50+40):30 =

К

48:4·3=

2. Гра «Відшукай загублене число» (слайд №4)



Ключове слово: СЕЛО

3. Підбери числа (Слайд №5)



Самоперевірка (Слайд № 6)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності

– Отже, про що ми будемо говорити на уроці? (Слайд № 7)

Ми будемо уявно подорожувати просторами нашого села. Чим більше математичних завдань ви виконаєте, тим з більше ви дізнаєтеся про рідну Володимирівку, її людей.

А працювати будемо над вмінням виконувати письмове ділення багатоцифрових чисел на розрядні числа.



ІV. Розвиток математичних знань і вмінь учнів

Щоб розпочати екскурсію шашим селом, вам потрібно написати математичний диктант і виконати завдання на картках.



1.Математичний диктант

  • (Cлайд № 8) У Володимирівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів навчається 120 учнів. 1/3 становлять дівчата. Скільки хлопців навчається у школі? (80 хлопців)

  • (Cлайд № 9) У Володимирівському дитячому садку 15 дітей ходить у молодшу групу. Це становить ¼ всіх дітей. Скільки дітей у дитячому садку? (60 дітей)

  • (Cлайд № 10) Швидкість автомобіля 70 км/год. Весь шлях він подолав за 3 год. Скільки кілометрів проїхав автомобіль? (210 км)

  • (Cлайд № 11) 45 км трактор рухався 3 год. З якою швидкістю рухався трактор? (15км/год)

  • (Cлайд № 12) Відстань 600 км лелека подолав зі швидкістю 150 км/год. Скільки годин летів лелека? (4 години)

Самоперевірка (Слайд №13)

Із завданням математичного диктанту ви справилися. Отже, наша екскурсія продовжується.



2. Ділення з остачею

– Щоб продовжити далі екскурсію по Володимирівці, потрібно розв'язати приклади.

а) Розв'яжіть приклади з остачею (Слайд №14)

Самоперевірка (Слайд № 15)

б) Робота за підручником.



  • Молодці, ви швидко і правильно справилися із завданням, тож подорожуємо далі (Слайди №16, 17)

Фізкультхвилинка

  • Ви всі добре працювали, тож настав час відпочити.

  • Якщо дружно і старанно виконаєте вправи, то відкриєте для себе третє природне диво України.

(Слайд №18)

Вправи для очей (Слайд №19)

  • Швидко покліпайте очима. Заплющить очі, спокійно порахуйте до 5( 2-3рази)

  • Міцно зажмурте очі,порахуйте до 3, відкрийте очі, подивіться удалечінь(2-3р.)

  • Зробити 3-4кругових рухів очима вліво, вправо, розслабити очні м’язи, подивитися удалечінь. 3

  • Молодці, ви старанно виконували вправи. Знайомимося з третім природним дивом України .

(Слайди №20,21 )

Це острів - заповідник Хортиця, від знаходиться посеред Дніпра і є найбільшим островом на цій ріці(довжина 12км, ширина 2,5км). На території цього заповідника діє музей, у якому зібрано близько 30тис.експнатів, які розповідають про героїчне минуле наших предків – славних козаків.

3.Розв’язування задач на знаходження дробу від числа

– Про наступне природне диво України ви дізнаєтеся, якщо правильно розв’яжете задачі на знаходження дробу від числа.



а) Скласти і розв’язати (усно) задачу за коротким записом ( Слайд №22)

Берези – 2

5 1) 100:5∙2=40(бер.)

Дубки – 2 100 дерев 2) 100:4∙2=50 (дуб.)

4 3) 40+50= 90(дер.)

Ялинки –? 4) 100-90=10( ял.)

б) Робота за підручником

Задача №677 – розв’язати з коментуванням біля дошки

Умова задачі ( слайд №23)

Розв’язання задачі:


  1. 320∙100=32000 (м2) – площа, яку займає майданчик;

  2. 86000-32000=54000(м2)- решта площі;

  3. 54000:4∙3=30500(м2)- площа, яку займають кущі і дерева.

  • Молодці, із задачами ви справилися, знайомимося із наступним природним дивом України.

(Слайди № 24,25)

Це дендрологічний парк «Софіївка». У 18 столітті його заснував граф Станіслав Потоцький для своєї дружини, яка була гречанкою. Вона дуже сумувала за своєю батьківщиною, тому чоловік вирішив подарувати своїй дружині диво – сад, який би нагадував їй про батьківщину, з красивими фонтанами, водоспадами, підземними ріками, красивими скульптурами і диво – рослинами.

V. Узагальнення і систематизація знань учнів

Про ще природне диво України ви дізнаєтеся, якщо правильно виконаєте тестові завдання.



Тестові завдання (Слайд №26)

  1. 4/5 від 1 год становить:

а) 48хв; б)30хв; в) 20хв; г)80хв


  1. Знайдіть 2/3 від 2481

а)1234; б)827; в)1654; г)1320

3. Чому дорівнює 2/5 від площі прямокутника зі сторонами 10см і 2 см ?

а) 15см; б) 8см2; в)20см; г) 8см;

4.Учні мали обкопати 120 дерев у саду. Першого дня вони обкопали 2/4 від усіх

дерев, а другого – 2/6 від усіх дерев. Скільки дерев залишилося обкопати учням?

а) 30; б) 40; в) 10; г)20.



Самоперевірка (Слайд №27)

1.а;


2.в;

3.б;


4.г

– Молодці, з тестовими завданнями ви справилися, знайомимося ще з одним природним дивом України .

(Слайд № 28)

VІ.Підсумок уроку. Рефлексія

Ось така красива і дивовижна наша українська земля.



  • Чи сподобався вам, діти наш урок?

  • Який настрій ви маєте в кінці уроку? Покажіть його на зворотній стороні смайликів.

  • Яке природне диво вам запам’яталося найбільше?

  • Чи хотілося вам дізнатися про інші природні дива України?

  • Що для цього потрібно робити?

  • А ще , діти всім нам слід пам’ятати, що краса нашої землі може зникнути, якщо ми про неї не будемо берегти природу і не будемо про неї дбати.

Слайд №29
VІІ. Домашнє завдання: завдання № 680, №672(сильніші учні розв’язують задачу двома способами)






База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка