Урок «Мішані ліси» з курсу «Я і Україна»



Скачати 87.04 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір87.04 Kb.


АНОТАЦІЯ

Урок «Мішані ліси» з курсу «Я і Україна» «Природознавство 4 клас» відповідає чинній навчальній програмі з природознавства.

Даний урок ставить за мету продовжувати формувати уявлення про Україну, розкрити причину різноманітності природи в різних її куточках: ознайомити з особливостями природи зони мішаних лісів, рослинним і тваринним світом, розвивати спостережливість, життєві компетенції, вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати дбайливе ставлення до природи, вміння знаходити шляхи їх захисту.

На даному уроці використано низку технологій критичного мислення, інформаційні технології. Урок має можливість урізноманітнити методи організації навчального процесу, використовуючи інтерактивні: індивідуальні, парні, групові та фронтальні форми у відповідності з віковими особливостями учнів.

До уроку представлені мультимедійні додатки: слайдова презентація й учнівська презентація. Для його проведення потрібен мультимедійний проектор, комп’ютер, карта природних зон України, підручник Т.М. Байбара, Н.М. Бібік, «Я і Україна», Л-«Форум», 2004; зошит Т.М. Байбара, Л. СПД ФІ.О. Сандул, 2013, друковні матеріали, фотоматеріали.

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:



  • учні навчаться планувати свій час;

  • здобувати інформацію з різних джерел;

  • аналізувати, систематизувати та представляти отриману інформацію;

  • навчаться проводити ефективний пошук в мережі інтернет;

  • отримають досвід публічного виступу під час презентації , завдання групової роботи;

  • навчаться переносити наукові методи пізнання (аналіз, синтез, оцінювання), відпрацьовані під час роботи над виконанням індивідуальних завдань для груп, на навчальну і суспільну діяльність;

  • навчили висловлювати судження відносно почутого на уроці.

  • Учні набули навички давати творчу оцінку своїм результатам та власним навчальним досягненням.

Основні результати діяльності учнів наступні: слайдові презентації, доповідь з використанням наочності.

План-конспект уроку

4 клас

Тема. Мішані ліси.

Мета. Ознайомити з природою мішаних лісів, з рослинним і тваринним світом, який потребує охорони Червоною книгою України; показати пристосованість рослин і тварин до життя в зоні мішаних лісів; продовжити формувати уявлення про природні зони України та національну свідомість на основі розкриття взаємозв’язку явищ природи; розкрити причину різномані­тності природи; розвивати увагу, уявлення, мислення, пам'ять, вихо­вувати відповідальне, чуйне ставлення до природи, патріотичні почуття.

Обладнання: карта природних зон, атлас, краєвиди зони мішаних лісів, малюнки із зображенням рослин і тварин даної природної зони, картки з завданням, мультимедійна презентація.

Структура уроку

Організація класу

2 хв

Актуалізація опорних знань

5 хв
2

Повідомлення теми і мети уроку


2 хв

Засвоєння навчального матеріалу


10 хв

Закріплення нового матеріалу


4 хв

Узагальнення нового матеріалу

8 хв

Контроль із засвоєння навчального матеріалу

5 хв

Підведення підсумків

2 хв

Домашнє завдання

2 хв

ХІД УРОКУ

І. Організація класу . Повідомлення синоптиків.

- Сьогодні середа, 13 грудня. Сонце зійшло о 7год 48 хв, а зайде о 15год 54 хв Тривалість дня 8 год 6 хв.

День видався – … Вітер -… Температура повітря -….

13 грудня - Андріїв день. Саме він починає цикл зимових свят. В цей день жінки намагалися не пекти хліба, не шити і не прясти, а дівчата багато ворожили, завбачуючи свою долю. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Бліц - опитування.


  • На попередньому уроці ми ознайомились з природними зонами. Давайте пригадаємо.

  • Що ми називаємо природною зоною ?

( Це великі ділянки земної поверхні з однаковою природою )

  • Якими кольорами позначають природні зони на карті ? (Різними кольорами)

Розташуйте до відповідного кольору кожну природну зону.

Мішані ліси Лісостеп Степ

2. Створення проблемної ситуації.

- Перегляньте слайди і з'ясуйте про яку природну зону піде мова на уроці. (Діти переглядають слайди )



а ) Відповіді на запитання.

  • Чому ви так вважаєте ? ( Відповіді дітей )

( Мішані ліси - це ліси з хвойними і листяними деревами.) ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. - Отже, ви зробили правильний висновок і зрозуміли, що тема нашого уроку « Мішані ліси ». - Що нового ви хотіли б дізнатися з теми сьогоднішнього уроку ? ( На дошці план уроку )

  1. Ознайомитись з розташуванням та формою поверхні природної зони.

  2. Дізнатися про погоду в природній зоні в різні пори року.

  3. Розглянути рослини природної зони.

  4. Ознайомитись з тваринами природної зони.

  5. Поглибити знання про охорону природи. Заповідники. IV. Засвоєння навчального матеріалу.

Так як у нас урок-дослідження, я хочу роздати завдання кожній групі.

Група 1. ( Підручник с. 119, атлас с. 10 )

        1. Яка частина України знаходиться у зоні лісів ? ( Північна )

        2. Як її називають по - іншому ? ( Полісся )

        3. Які річки та водойми в цій зоні ? ( Дніпро , Тетерів, Случ, Київське водо­сховище )

Група 2 ( Підручник с. 119- 120 )

З’ясувати погоду зони мішаних лісів. Які характерні ознаки пір року на Поліссі ? Яке літо, зима, весна, осінь



Група 3 (Робота з підручником і комп'ютером) 1.Скільки ярусів утворюють рослини в лісі ? 2.Які рослини утворюють перший ярус, які утворюють підлісок та нижній ярус ? 3.Розташуй відповідно за ярусами запропоновані рослини біля дошки. (Колаж на дошці) Група 4 ( Атлас с. 12 - 13 ) 1.Які групи тварин водяться в зоні мішаних лісів ? Наведіть приклади тварин за групами: - звірі - комахи - птахи - плазуни 2.Чому в лісі різноманітний тваринний світ ?(Є всі необхідні умови для життя тварин: їжа, вода, тепло, світло ) 3. Робота в зошитах ( зошит с. 36, завд: 1, 2, 4, 5 )

V. Закріплення нового матеріалу. Диференційована робота.

  • Ми з вами ознайомились з рослинним і тваринним світом мішаних лісів. З'ясували, що він різноманітний, але усі компоненти природи пов'язані між собою. І ми з вами зараз у цьому переконаємось, побудувавши ланцюги живлення.

Побудова ланцюгів живлення.(Індивідуальне завдання для сильніших учнів) ( В конвертах малюнки рослин і тварин )

Кукурудза миша їжак лисиця

Капуста равлик жаба чапля

Шишка білка куниця

трава козуля кабан

VІ. Узагальнення та систематизація матеріалу.

1. Робота в групах.


  • Виберіть тільки ті рослини або тварини, які ростуть і живуть в зоні мішаних лісів).

  1. група. Ведмідь, вовк, чорний лелека, зебра.

  2. група. Заєць, білка, бегемот, сова, орел.

  3. група. Дуб, сосна, кактус, сон-трава.

  4. Група. пальма, ялинка, підсніжник.

2. Робота з атласом (с. 10-11)

  • Багато рослин і тварин, які зникають занесено до Червоної книги України та охороняються заповідниками. А зараз користуючись атласом знайдіть, які в нашій природній зоні є заповідники.

( Поліський, Рівненський, Черемський, Шацький).

3. Відеоперегляд. Саме на території цих заповідників була відзнята фотосесія, яку я пропоную переглянути і запам’ятати тварин і рослин, які потребують допомоги. ( Перегляд слайдів)



  • Які рослини ви запам'ятали ?

  • Які тварини запам'ятали ?

  • Так, як ви назвали чорного лелеку. Більшість з вас неодноразово

зустрічались з білим лелекою, але ніколи не бачила чорного лелеку. Чому?

Мультимедійна презентація.

Послухайте легенду, яку підготувала наша учениця і дайте відповідь на питання:



  • Що ж сталося поганого ?

  • Ви повинні тільки добро приносить, бо світ навколо любові просить. Тож, любіть і бережіть рідну природу, допомагайте їй, бо це - наша Батьківщина, наша ненька – Україна.

VІ. Контроль засвоєння навчального матеріалу. Гра « Найрозумніший»

- А тепер я пропоную вам прийняти участь у грі « Найрозумніший»



( Грає музика )

  • Яку іншу назву має зона мішаних лісів ? (Полісся )

  • Де розташоване Українське Полісся? (На Поліській низовині)

  • Скільки пір року має зона мішаних лісів ? (4 )

  • Скільки ярусів утворюють рослини в лісі ? ( 3 )

  • Як по-іншому називають середній ярус ? (Підлісок)

  • Перший місяць року ? ( Січень )

  • Яке народне свято починає цикл зимових свят? (Андріїв день)

  • Як люди прозвали мурашок ? (Санітари лісу)

  • Які трав'янисті рослини зацвітають першими ? ( Первоцвіт)

  • Куди зайцю легше бігти - з гори чи на гору ? (На гору, бо у нього

задні ноги довгі)

  • Який страшний хижий звір любить малину ? ( Ведмідь )

  • Хто з мешканців лісу сушить собі на деревах гриби ? (Білка. Вона

Втягує гриби на дерева і насаджує і з’їдає )

  • Пташенята якого птаха не знають своєї матері ? (Зозуля. Вона

підкидає яйця і віддає таким чином своіх пташенят іншим птахам )

  • Що станеться з бджолою після того, як вона вжалить ? (Гине )

  • Чому у багатьох рослин пустелі замість листя колючки ? ( В них

затримується волога і економніше вона витрачається )

  • І гриб і хитрий звір. ( Лисичка )

  • Яка пташка приносить звістку на хвості ? ( Сорока )

VII. Підсумок уроку. Метод «Кубування»

  • З якою природною зоною ознайомилися на сьогоднішньому уроці ?

Знайдіть і покажіть її на карті. Що вам сподобалося ? Що найбільше

запам'яталося ? Які ж заповідники є в цій природній зоні ?



IX. Домашнє завдання ( диференційоване )

1 група. с. 37 зошит. Дати відповіді на завдання 5, 6, 7, 9.

2 група. Опрацювати с. 119 ( підручника) і дати коротку

характеристику зоні мішаних лісів.

3 група. Підготувати доповідь про рослину зони мішаних лісів,

яку занесено до Червоної книги України.

4 група. Підготувати доповідь про тварину зони мішаних лісів,

яку занесено до Червоної книги України, користуючись



с. 37 зошита.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка