Урок музики 4 класі на тему „ Казка про чарівну квітку" Тема: „Казка про чарівну квітку"



Скачати 44.03 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір44.03 Kb.
Урок музики 4 класі на тему „ Казка про чарівну квітку”

Тема: „Казка про чарівну квітку”


Мета: формування вмінь аналізувати, порівнювати музичний матеріал, засвоєння знань пропринципи музичного розвитку української та польської музики; спияння засвоенню закономірностей музичного мистецтва; зв’язку музики з життям, єдності форми і змісту, зв’язку народної та професійної творчості, оволодіння вокально-хоровими навичками, необхідними для виразноговиконання пісень, поспівок,виховування любові й поваги до укр. Нар. Музики та музики інших народів.

Вид уроку: конкурс лицарів-музикантів.

Хід уроку:

Діти входять до класу під музику пісні „Зачароване королівство”

Музичне привітання „Зараз ми урок почнем звуками музики”

Вступне слово вчителя: Сьогодні ми завітали до Королівства Сольмідопольської музики, тут нас чекає багато цікавого. Ми порівняємо польську музику з українською.Подивіться як тут гарно,скільки тут квітів. А ось яка цікава квітка, але чомусь вона ще не розквітла ( дістає листа) Це здається посланнясамому „музичному, кмітливому, уважному” Коли всі завдання будуть виконані – чарівна квітка зацвіте, відкриваючи всю красоту польської музики. Ну що допоможемо зняти чари? Тоді Ви повинні перетворитись на лицарів-музикантів.

А ось і перше завдання:

I завдання „Конкурс лицарів-скрипалів” Вкожного народу є свій музичний інструмент. Які ви знаєте народні українські інструменти?

( відповіді учнів: сопілка, бандура, кобза, скрипка). У Польщі скрипка і волинка також є народними інструментами, як і в Україні, але інакше:скрипка-марина, волинка-коза. І зараз ви будуте грати на козі та марині за допомогою голосу. Подивіться, як граю на марині я. А тепер заграйте ви. Взяли до рук марину. Настроїли інструмент (діти співають „соль” на склад „М”). Давайте ми спочатку цей звук заспіваємо його тихо, а потім посилемо звучання, потім поступово стишимо.

А тепер заграємо на козі, тільки звук буде інший не такий пісенний і протяжний, а більш легкий. (показ,спів).

II завдання “Конкурс лицарів-композиторів”

У чарівному Королівстві існує багато цікавих поспівок. Одна зних „Тари-ради” Слідкуйте за мною, але співайте внутрішнім співом. І зараз ми з вами вивчемо цю маленьку поспівку.

1. Послухайте першу фразу та долонями відтворіть ритмічний рисунок.

Тади ради тинка де поділась свинка?

Тади толки свинку з’їли вовки.

2.Заспівайте всі разом дружно та чітко проспівуючи кожне слово, не забудьте протягнути голосні.

3. Заспівайте трохи жвавіше та посміхніться один одному, бо поспівка жартівлива. (далі поступово разучується II фраза, звернути увагу дітей на розспіви в словах та-ади, то-олки).

Давайте заспіваємо всю поспівку. Перший ряд співає 1 фразу запитує, де поділась свинка; другий ряд співає II фразу відповідь. Але діти тут є продовження: Тади-тутки з вовком плохи шутки. Але музики не вистачило. Давайте складемо мелодію самі. (діти імпровізують)

III завдання „Конкурс лицарів-музикантів оркестру”

Діти а ви знаєте якусь українську пісню, яка б була також веселою та радісною. (виконується „Женчичок-бренчичок на сопільці).

Давайте разом заспіваємо цю пісню.

Заспіваємо перший куплет і ледь помітно відтворемо ритм. Звук при співанні повинен нагадувати чистеньку прозору капельку на квітці.

А тепер другий куплет, супроводжуючи спів також відтворенням ритмічного рисунку (показ) А звуки при співі повинні бути ніжними, ласкавими, ніби дзвінка річка. Згадайте, як ми грали на марині.(спів).

Шановні лицарі,а чи всі звуки однакові за своєю довжиною (співає) Ні є короткі,а є тривалі. На тривалих звуках ми будемо легенько плескати у долоні (показ). III куплет треба заспівати,передаючи втому женчика, який цілий день працював у полі без відпочинку. Заспівайте повільно, а перед співом зробимо невеличку паузу-цезуру (спів). А зараз ми пограємо в оркестр. Ви заспіваєте пісню супроводжуючи її грою на муз. Інструментах. 1 ряд вистукує ритм; II ряд шумить на тривалих звуках. На приспів, долонями відтворюємо всі ритмічний малюнок.

IV завдання. Гра злови помилку.

Щось мій інструмент почав фальшивити. Допоможіть мені його настроїти. Коли ви почуєте, що я граю якось по іншому, шуміть долоньками.(граю „Женчичок” і навмисно роблюпомилки).

V завдання. “Конкурс лицарів-слухачів”

Музика яскраво відображає життя народу. У кожного народу є своя музична мова. Народні мелодії часто звучать у творах композиторів. Композитори наче беруть і переспівують ці мелодії на свій лад. Оматором польської музики був Фрідерік Шопен. Його музика наче ллється від сердця, у ній передані ритми польських народних танців: мазурок і полонезів. В юнацтві Фрідерік разом з сестрами випускає гумористичну газету, у якій з поважним виглядом розповідає про жартівливі випадки. Одного разу в газеті з’явився нарис: там Шопен крокуючи сільськими вулицями після обіду, почув спів дівчини, яка поважно виспівувала народну мазурку, видаючи себе за відому італійську оперну співачку. Ось послухайте, яку мазурку співала дівчина. (гра на фортепіано). Під час слухання показую картку (посмішка, журбинка). Вірно музика весела та радісна.


А чи помітив хтось із вас який ритмічний елемент супроводжував мазурку? Мазурка – танець, послухайте як весело притопують каблучками танцюристи. (граю уривок мазурки).

Слухання „Мазурки – ля мінор”

Так, це досить сумна розповідь, ми відчули тугу Шопена за Батьківщиною. А зараз я запропоную вам слова-характеристики,що виражають різні характери мазурки: сумна пригнічена, світла ласкава,жалібно протяжна, грізна пригожа. Оберіть із нихті, що найбільше підходять до музики що ви щойно слухали (діти обирають). Чи є в мазурці щось таке, щоб поєднувало польську народну мазуркуз мазуркою Шопена? (ритмічний малюнок).

VI завдання „Конкурс лицарів-художників”

Будемо малювати музику за допомогою жестів рук.

VII завдання “Конкурс лицарів-поетів”

Чи знайома вам ця мелодія?

Так під цю музику ви заходили у клас. На цю мелодію я склала вірш. Давайте перетворемось на поетів, які вірші підходять?

Вежа у лісі глухому стоїть,

Сто років принцесса у вежі цій спить.

Овіяно сном навкруги,

Все зачаровано квіти й сади.

Лицар сміливий до лісу прийшов,

Голосом ніжним розвіяв він сон.

Музика чари перемогла,

Пісня-принцесса вмить ожила.

Давайте вивчимо цю пісню.

Відтворіть ритмічний рисунок.

Підсумок:

Ось наша квітка розцвіла пишним цвітом, розкрила чудовий світ музики. Хто був аматором польської музики?

Що об’еднує польську та українську музику?



Що зв’язує всі муз. мови світу? Музика - чарівна мова спілкування та почуттів.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка